Fórum témák
» Több friss téma |
Sikerült! (:
Köszönöm! El voltam keseredve, mert 10 perccel ez előtt nem történt semmi, azonban most visszamentem és már nyitott a motor. Ezek szerint kell neki egy kis idő. Szvsz mennyivel egyszerűbb lenne, ha ezt a metodikát is tartalmazná a használati. A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2020
Az ilyen típusú szelepek kb. öt perc alatt nyitnak ki.
Sziasztok!
A segítségeteket kérném mivel a Computherm q7 termosztát helyett be szeretnék üzemelni Computherm q7RF-et. Erre azért van szükség mivel az egyik termosztátot sajnálatos módon a radiátor mellé került a fürdőben, így meglehetősen hamar kikapcsol. A Q7-es, az alábbi módon volt bekötve:1: barna, fázis2: kék föld3: z/n föld (szerintem ezt nem is használta)Kimértem és 240Volt van benne. Itthon 7 termosztát van és ez kapcsolja a központot. Próbáltam a Q7RF-et bekötni, de nem sikerült. Amikor bekötöttem az 1-es és 2-es pontra se kép se hang, de amikor a földre és a nullára akkor meg nem kapcsolt ki. Esetleg tudtok segíteni, hogy hogyan is kössem be mert nagyon zavar. A termosztátot elméletileg összehangoltam a vevőegységgel már. Remélem tudtok tanácsot adni. Előre is köszönöm!
Hello!
- A Q7RF-nek vevőnek szüksége van állandó hálózati tápfeszültségre. Tehát az L és N pontjára hálózati tápfeszültséget kell kötni. - A Q7-nek erre nem volt szüksége, mert az elemekről üzemel. - Ha tudod biztosítani a hálózati feszültséget, akkor a Q7 1-2 pontjára menő vezetéket átkötheted. a Q7RF 1-2 pontjára és működni fog. - Ellenkező esetben a kazántól kell a feszültséget biztosítani az RF számára. De az, hogy te két vezetéken 240V-ot mértél, az nem jelent semmit, mert a feszültséget a gázszelepen keresztül mérted. Ha azt kötötted tápnak, akkor azért nem kapcsol ki a termosztát, de nem is működhet arról. A három vezetékedből az egyik várhatóan nincs sehova bekötve, mert ha mind a három vezeték be volt kötve a Q7-nél és azon lett volna tényleges hálózati feszültség, akkor akár zárlat is lehetett volna. Mellesleg a vezeték azonosítását amit leírtál "1: barna, fázis2: kék föld3: z/n föld", én nem tudtam követni. Egy digit multiméterrel mért hálózati feszültség, az átverős. Olyan helyen is mérhetsz vele ahol nincs is. És mi az, hogy van 7 termosztát és ez kapcsolja a központot? Mert akkor a kazán és a termosztátod között, még van egy egység..
Szia!
7 termosztát van a lakásban melyet egy tech vezérlő vezérel. Alapból ott volt a 240V a normál Q7-esetében is. Ergo a termosztát annyit csinált, hogy amikor az adott hőmérséklet alá ment zárta a relét és elindult a termosztát. Szerintem valamit át kellene kötnöm, mert amikor most bekötöttem a Q7RF 1 illetve 2es pontjára akkor se kép se hang amikor pedig a Null és a fázis elindult de nem kapcsolt ki, folyton ment. A régi sima Q7 bekötését írtam le a színekkel. Köszönöm!
Azok a kimenetek (3x4 és 5x2 sorkapocs) szelepek vezérléséhez vannak, ott nincs folyamatos 230 V. A "Betáp" sorkapocs L és N pontját kell a Q7RF L és N pontjával összekötni. A "Bemenet" egy-egy pontját kell a vevő 1-es és 2-es pontjával összekötni, a sorrend mindegy.
A Q7RF nem folyamatosan vezérli a vevőegységet, ha jól emlékszem, akár 10 - 15 perc is lehet, míg ki- vagy bekapcsol azután, hogy elérte a be- vagy kikapcoslási hőmérsékletet.
A vezérlőn kívül van még egy relés elosztó szekrény is.
Egy biztos, hogy 240V alapból van, ez jött a Q7-be is. Az alap szituáció szerint a Q7 amikor bekapcsolt akkor a relé sejtésem szerint rövidre zárta az áramkört és a fűtés elindult. Nekem az a furcsa a leírás alapján a relé nyitott állapotban van, mégis amikor összerakom a vevőegységet a termosztát elindul. Megmondom őszintén nagyon nem értek ehhez a témához, elnézést ha ilyen értetlennek tűnök ..
Lehet, hogy a vevőben bistabil relé van, csak akkor kap áramot, amikor váltani kell, éppen lehet bekapcsolt állapotban is.
El sem tudom képzelni, miért kell egy ilyen zónavezérlő mellé még relés elosztó is, vagy relés doboz mellé zónavezérlő. Nagy valószínűséggel a beszerelő sem értett nagyon a témához, nem beszélve arról, hogy van olyan zónavezérlő, amelyik vezeték nélküli termosztátokat tud kezelni (HU-264). Az áthelyezéssel sem lettek volna gondok. Rakd össze úgy, ahogy leírtuk, kapcsold be. Kb. öt perc után a Q7RF vezérlőegységén állítsd be a lehető legalacsonyabb hőmérsékletet és várj 15 - 20 percet. Ha ekkor is fűti a kazán a fűrdőszobát, akkor valami nem stimmel a bekötéssel, működéssel. A Q7RF termosztátot lehetőleg úgy helyezd el, hogy a közelében ne legyen hideg fal, nem bírja a párát, meg tud bolondulni tőle. Ha van páraelszívó a fűrdőben, akkor nagy gond nem lesz.
Ne haragudjatok de ezt nem értem:
"A "Bemenet" egy-egy pontját kell a vevő 1-es és 2-es pontjával összekötni, a sorrend mindegy." A "Betáp" sorkapocs L és N pontját kell a Q7RF L és N pontjával összekötni. Ez tiszta sor, ilyenkor megy a fűtésrendszer. Értett hozzá a villanyszerelő, akkor nem is volt róla szó, hogy vezeték nélküli eszközök lesznek, most is csupán azért gondoltam rá mert a termosztát a törülközőszárító radiátor mellett van és messzebb szeretném tőle vinni. Nem annyi lesz ahogy elképzeltem, hogy 2 bekötés és ennyi....
A zónavezérlőn vannak bemenetek, mint ahogy a képen is látszik. Ennek két pontja van. A két pontot össze kell kötni a vevő 1-es és 2-es pontjával.
Ha minden igaz, a leszerelt termosztát is ezt a két pontot kapcsolta össze, ha a fűrdőszobában szükség volt fűtésre.
Most sikerült dekódolnom mit írtál...
A zónavezérlőben nem szeretnék semmit kötögetni, de az a fő probléma, hogy egy duplán szigetelt 3eres vezeték érkezik a termosztáthoz. Én naivan azt gondoltam, hogy csupán cserélnem szükséges. Lehetséges akkor el kell majd engednem a dolgot.... Köszönöm a segítséget!
Jelenleg a Q7 pontosan így van bekötve, éppen ennyi vezeték áll rendelkezésemre.
Lehetséges, hogy akkor így ezzel a feltéttel tudom e használni a Q7RF-et? Köszönöm!
Sziasztok!
Felhívtam a céget és az alábbit mondták: Ugyan úgy kell bekötni ahogy a Q7-en volt, vagyis nagy valószínűséggel ott csak a fázis van. Alaphelyzetben van 240V ami jön a barna vezetéken és kapcsoló üzemmódban megy vissza. Tehát ugyan úgy bekötöm az RF-re. A Fázist innen le tudom venni és át tudom kötni, marad még egy földelés vezetékem, nagy valószínűséggel meg kell keresnem a végét és arra kell tenni egy nullát amit a nullába be lehet kötni és működik is minden. Ehhez már villanyszerelő fog nekem is kelleni. De legalább látom, hogy mi a helyzet. Köszönök mindent!
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani, hogy milyen alkatrész lehet amit a fotón megjelöltem? (Junkers TRQ 21 termosztátban lévő EU 3 T kapcsolóóra panelja)
Elem vagy akkumulátor. Valószínűleg rá van írva, csak a leolvasáshoz ki kell forrasztani a helyéről.
És/vagy kellene egy fénykép a másik oldalról is.
A műszaki adatokban az van, hogy:
Elektromos tartalék: 50 óra A kazán főkapcsolójának 0-ra kapcsolásával az óra a tartalékidő lejárta után megáll. Ebből arra következtetnék, hogy kondenzátor lehet. Akkuhoz szerintem rövid az 50 óra tartalékidő.
Kondenzátornak rengeteg üzemidő és nem néz ki szuperkondenzátornak, akkunak jó. Utóbbiakat ponthegeszteni szokták, mint ahogy a képen is látszik, elemeket is, szuperkondenzátorokat sokkal kevésbé. A nagyon nagy kapacitású kondenzátorokat normálisan szokták szigetelni, ez meg csak ilyen tessék-lássék módon van, valószínűleg a két-három cellát tartja össze a zsugorcső, már ha az.
Ha keresel rajta feliratot, leszeded a burkolatát mert pl. már mindegy neki, egyértelművé válik a dolog.
A fotón látszik, hogy egy plexi burkolat-elem féle van a panelon, amitől nem tudok "megszabadulni". Ha sikerül levennem a plexit, akkor jobban oda lehetne látni.
A kérdéses alkatrészen azért van felirat: 5J Megmértem az alkatrészt és 0.671 V-ot mutat a műszer A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2020
A henger másik, kör alakú oldalán látszódik valamilyen felirat? Az 5J valószínűleg csak gyártói azonosító. Ha úgy is hibás, vágd le róla a kabátot. Könnyen lehet, hogy csak szétszedés után lehet azonosítani a cellát/cellákat.
Nem tudod kiforrasztani?
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni!
Padlófűtésem van és két radiátor Ariston kazánnal. Computherm Q3 RF vezetéknélküli szobatermosztáttal. Jelenleg az 1 termosztát állításával mindenhol kapcsol a fűtés. A rendszer elő van készítve, 8 szelep van, abból 1–1 a radiátorokra megy, a többi a padlófűtés különböző pontjaira. Úgy szeretném megcsinálni a rendszert, hogy a két szobába lenne 2 szobatermosztát és mindkettőben külön lehetne kapcsolni a fűtést, valamint 1 termosztát a nappaliban ami egyben vezérelné az egész padlófűtést. Vettem ehhez: 8db Computherm elektrotermikus szelep állítóműt: https://computherm.info/hu/futesi_szerelvenyek/computherm_df-110e 3db COMPUTHERM T70RF szobatermosztátot: https://computherm.info/hu/digitalis_termosztatok/computherm_t70rf 1db Computherm Q4Z zónavezérlőt: https://computherm.info/hu/digitalis_termosztatok/computherm_q4z Működhet ez így? Megütötte a szememet a leírásban, hogy a Q4Z vezetékes. Viszont a T70RF leírásában ez van megadva kompatibilisnek. A Q8RF biztosan vezetéknélküli de azt nem írják, hogy kompatibilis. Mi lehet a megoldás? Nem lenne jó ha kiderülne, hülyeségeket rendeltem. Köszönöm a segítséget előre is!
Hello! Én nem látok kivetnivalót a választásban..
Az természetes, hogy a Q4Z vezetékes. Hiszen annak táp kell és vezetékekkel van összekötve a szivattyúkkal, kazánnal, termosztátok vevőegységeivel. Tehát azokat célszerű a zónavezérlő közelébe telepíteni. Már, amennyiben az adó hatósugara ezt megengedi. (De ezt csak próbával tudod eldönteni a helyszínen.) Persze a termosztátok és a zónavezérlő között is drótozgatni kell.. Kicsit zavaró számomra, hogy nem tér ki a leírás arra, hogy a termosztát bementekre kontaktus kell, vagy 230V, mikor kapcsol a termosztát. De a képek alapján én úgy gondolom, 230V-ot kell oda vezetni. (Persze én nem ismerem a zónavezérlőt, csak amit látok a képen, abból mondom.) A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2020
Köszi!
“Persze a termosztátok és a zónavezérlő között is drótozgatni kell” A 3 szobatermosztátnál nincs vezeték sajnos, elég messze vannak a kazántól. RF kellene működniük. Így is áll amit írtál és jó lenne? 230V van a kazánnál amúgy, 3 konnektor is. A szobatermosztátoknál nincs áram, csak elemmel működnének.
Ez természetes. A termosztát (ami az adó), elemről működik. A vevő, viszont 230V-ról, ezt mindenképpen dróttal kell kötni a zónavezérlőhöz. A vevőt úgy kell elhelyezni, hogy meglegyen az szobában lévő adó és a vevő közötti rádiós kapcsolat. (Távolság - leárnyékoltság miatt.) Mivel a vevő mindenképpen a zónavezérlőhöz megy, a vevő tápellátását is it célszerű kialakítani. Na meg akkor lekapcsolható az egész nyáron a zónavezérlőről.
Világos, köszi! A távolságok szerencsére rendben vannak, a 230 is adott a kazán/szelepek mellett, ide tenném a vevőt.
De, ki fogom forrasztani. Az az érdekes, hogy mint az előbb írtam az akku lábain 0.671 V-ot lehet mérni, tehát ha valóban akku, nagyon kicsi az a feszültség.
Viszont a panelen lévő 2 vékony tüskén - az adja át a feszültséget az óraszerkezetnek - 2.22 V-ot mérek. Ez hogy lehet?
Egyszer már leirtam: Kellene kép a másik oldalról is.
OK, bocs most pótolom. Bár a plexi borítás miatt nem látszik elég jól. Mint írtam, a plexi lebontása problémás. Talán úgy "válna szét" a panel és a plexi, hogy a relét ki kell forrasztani. Ezt lehet, hogy ma meg is teszem...
Idézet: „Kellene kép a másik oldalról is.” Nem úgy a másik oldalról, hanem alulról.
Erre gondolsz? A két nagy forrasztás a kérdéses alkatrészé
|
Bejelentkezés
Hirdetés |