Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Átnéztem, de semmi érdekeset nem találtam benne. Ezt ki kell debugolni, ha nem jössz rá a bajára.
Miért szerepel benne a Wire.setClock(300000) sor? Ráadásul az lcd init után? Nem gondolom, hogy ez okozza a hibát, de nem látom értelmét. A 300k nem szokásos érték. Vagy 100, vagy 400. De ismétlem, nem találom a hiba okát
Tudom, hogy nem szokásos. LGT-nél, ahol 32 MHz-en megy a mag, ez a legnagyobb sebesség, amit biztonsággal tud az I2C-s LCD. Onnan maradt benne.
Nagyon koszonom a valaszodat, hasznosnak talaltam!
Sziasztok!
Lehet nagyon amatőr kérdés. Van egy roomba 581 robot porszivom egy dokkoló projektet kezdtem el hozzá épiteni, elvileg a lent található kóddal működni-e kellene. Valaki át nézné nekem található-e benne hiba? 3 infra lednek kell a megfelelő működéshez, nekik pedig ezeket kellene küldeni (kódban is megtalálható): 161 0xA1 1010 0001 Force Field 164 0xA4 1010 1000 Green Buoy (meaning Starboard, or Right) 168 0xA8 1010 0100 Red Buoy (meaning Port, or Left) Esetleg akinek valami szembe tünik miért nem működik a dolog nagyon hálás lennék érte napok óta szenvedek vele.Remélem érthetően sikerült leirni ![]() Előre is nagyon szépen köszönöm a segitséget!
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
Hello! Én nem tudom mit teszel és mit nem, de a 164 és 168 decimáli számnak a Hexa 0xA4 és 0xA8 megfelel, de a bináris értékei már fel vannak cserélve.
Szia!
Igazából az mindegy lenne, az csak hogy balra menjen a proszivó vagy jobbra. De ez semmit nem akar csinálni. Mintha nem is látná az infrát vagy nem megfelelően küldi vagy nem tudom kipróbáltam már minden lehetőséget szinte.
Ledek egyáltalán villognak? Kamerával meg tudod nézni.
Igen, néztem villognak. Esetleg az lehet probléma hogy tranzisztor-t használok mosfet helyett egy bc413-at?
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
Vagy is inkább lehet hogy csak világit ha jobban meg nézem.
Szkóp van? Azzal egzaktul meg tudod látni. Az ir ledeket amúgy nagy árammal szokás hajtani, nem tudom bírják-e a tranyók. Rajzot mutatsz esetleg?
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2020
Most jutottam oda, hogy tüzetesebben megnézzem az enkóder kezelésed. És hogy miért nem működött a javaslatom...
Az eredeti kódodban megszakítást állítasz be mindkét csatornára. Ez felesleges, mert elegendő egyik jelre kezelni az állapotokat, nincs szükség mindkettő lekezelésére! Ennek ellenére érdekes, hogy nem tűnt fel neked, hogy minden második kattanás kimarad nálad! Ez nem katasztrofális, de az amúgy sem nagy lépésszámú jeladó felbontását kapásból megfelezed így.... Viszont, ha kikapcsolod a másik megszakítást, akkor az alábbi kód hibátlanul lekezeli a lépéseket:
Így kattanásokra csak egyszer fut le megszakítás, mégsem hagy ki egyet sem... ![]()
Kipróbáltam a kódodat. Egy kattanásra 2 értéket lép. De működik.
Nekem nem tűnt föl a kódomban, hogy csak minden második kattanásra lépne, mert minden kattanásra lépett. Egyet.
Így már jó.
De, hogy nehogy véletlenül sértődés legyen a dologból, egy dolgot leszögeznék. Ez a kód olcsó-pici kínai enkóderen fut.
Van drága, minőségibb enkóderem, azon a következő kódot használtam:
Ez ugyan az lehet, mint a tiéd, amire azt írtam, hogy kettőt lép. Tehát nem mindegy az sem, hogy milyen enkóderre van írva. És igen, azon az enkóderen minden második lépést kihagy az én előző kódom. Tehát van különbség enkóder és enkóder között. Ezt mondjuk már az elején tisztázhattuk volna.
Én a kisebbik, gagyi enkóderre írt kódot linkeltem be, míg te a másikra, a nagyobbra írtál és csodáltad hogy azon milyen ramaty az én kódom. Míg én a tiédet a kicsin próbáltam és én is csodálkoztam. Elbeszéltünk egymás mellett. Az előbb linkelt kódom a nagyobbikra van írva.
Idézet: Az egyik Step/Dir kimenetű (elég egy megszakítás), a másik Gray kód szerint váltogatja a kimeneteit, utóbbihoz kell két portot figyelni. „van különbség enkóder és enkóder között”
Igen. Csak ezt az elején elfelejtettük tisztázni.
Ez fura, finoman szólva is )))
Kiszedted a megszakításból a másik portláb figyelését??!
Ezek az olcsó, kínai jeladók általában kivétel nélkül mind kétfázisú, IQ jelet adnak. Ahogy a drága optikai jeladók többsége is, a kivételeket leszámítva...
Az enyém is természetesen az olcsó, filléres, mechanikai jeladó volt, amin teszteltem az egészet! Fura, hogy a kódom, fele annyi megszakítással is kétszer annyi lépést produkált mateateknél ) A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2020
Üdv az Uraknak.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Arduinoval 12 Voltos akksi feszültségét szeretném figyelni és az eredményt wifin keresztül küldeném. A kérdés az lenne hogy milyen voltmérő modult kell hozzá vásárolnom. Előre is köszönöm a segítséget.
Semmilyet. Leosztod egy feszültségosztóval, és azt figyeled ADC-vel. Ha nem elég az ADC felbontása, akkor vehetsz komolyabb modult, (pl. 16 bites ADS1115).
Arra érdemes figyelni, hogy az Arduino lábára semmiképp se kerüljön 5V-nál nagyobb feszültség. Bár a wifi-hez mindenképp szükséged lesz másra, jellemzően ESP8266 vagy ESP32 modulokat szokás használni, és azok is tartalmaznak ADC-t, és lehet akár Arduino IDE-ben is programozni. Szóval akár az Arduino se kell oda. Itt arra kell figyelni, hogy ezek 3,3 Voltos eszközök, szóval itt így kell az osztót méretezni.
Az ESP8266 ADC lábára 1 Voltnál magasabb feszültség nem kerülhet.
Köszönöm a választ. Nem jól írtam nem wifivel hanem gsm modullal lesz küldve a jel.
Igazad van, hülyeséget írtam, bocsánat
Szerintem az sem mindegy milyen modulról beszélünk, mert sokféle van Esp8266-tal szerelve, (pl. a nodemcu modulon van gyárilag feszültségosztó 3.3/1 V-ra).
Ha GSM modullal lesz küldve, akkor nem kell feltétlenül WiFi-s modul, az ESP8266 ADC-je egyébként is marha pontatlan. Mivel általában a GSM modulok AT parancsokkal soros porton kommunikálnak, elvileg bármi jó lehet rá, de komplex a feladat, így valami méretesebb memóriával szerelt mikrokontroller kell.
Az még kérdés, hogy a GSM modullal interneten, vagy SMS-el akarsz adatot küldeni. Az SMS-hez jóval kevesebb erőforrás kell, az egy kisebb atmegás modullal is elmegy, adatkommunikációhoz én inkább valami STM32-es modult használnék. Annak az ADC-je is nagyon jó, és memória is van benne elég, az ára pedig szintén nagyon jó, már itthon is 1300 körül van. Vagy lehet ESP32-t is használni GSM modullal, az ADC pontossága pedig ha elég, akkor nincs több tennivaló, ha kevés, akkor egy külső ADC-vel. Ebből vannak GSM modullal egybeépített típusok is, például a Lilygo TTGO T-Call, ez már a prémium kategória ennek megfelelő áron. A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2020
Helló!
A GSM működhet, de fizetős. Azzal (is) az a gond, hogy mikor a hálózattal kommunikál (keres) akkor a GSM modul elég nagy áramtüskéket kér. Ez combosabb kondival ki lehet küszöbölni, de figyelni kell rá. Mondjuk ez a megoldás lehetővé teszi az automatikus felélesztést is. Lehet kell mellé egy RTC modul, hogy adott időközönként felébressze a rendszert és mérjen, küldje el az adatokat és mennyen vissza pihenni. ESP is jó, de írták hogy csak 1 V kerülhet az adc-re. Ezt szerintem ki lehet kerülni egy SPI, vagy I2C feszmérő rákötésével. Bár most épp nem találok olyan modult, csak sima feszosztót.
A mérendő feszültség értéke teljesen közömbös, osztóval bármit lehet mérni ésszerű határokon belül.
Az RTC sem szükséges, hacsak nem halál pontosan egyforma időközönként kell küldeni adatot. A legbutább mikrokontroller is tud időt mérni alvás közben. A GSM modul valóban fogyaszt működés közben, de azért az sem veszélyes, a tüskék pedig 2A-esek 577us-ig, a gyártó 330µF-os kondenzátort javasol a táp lábra. Arról nem esett szó, hogy miről kell táplálni, lehet, hogy az egésszel nem is kell foglalkozni, mert rendelkezésre áll megfelelő mennyiségű áram. A GSM ára pedig adottság, ha szükséges, fizetni kell érte. Mondjuk azt tudom biztosan, hogy jönnek az IoT SIM kártyák, amik kis adatmennyiségre nagyon olcsók lesznek.
Sziasztok!
Próbálok életre kelteni egy WS2813 led szalagot. Tehát két buszvezetékest!! Próbáltam már a Neopixel, meg a fastled csomagok minta programjait. Egyik sem hozott eredményt a ledek sötétek. variáltam már az összes váltózót.. Arduino mega 2560 kínai klón, a blink példa felmegy és működik, tehát elvileg jó az alaplap, illetve pár éve másik tesztprojekbe üzemelt. A ledszalag külön 5v tápról meg, de kipróbáltam, hogy táplálja az ardit is. (külön szűrőkondi nincs) Szalag bekötése: két jelvezeték összekötve és 330ohmon keresztül ardi egyik digitális kimenetére kötve, LED - ardi GND összekötve. Mi lehet a gond? Mire nem gondoltam esetleg? Valami beállítás? Fuse bit(Itt azt egyáltalán lehet álligatni?)? Vagy mit tudom én... Valakinek bármilyen példaprogija a WS28 ledhez? Akár egyetlen pixelhet is!! Holnap ránézek szkóppal a kimenetre van e ott jel, de ma már alvás... Köszönöm előre is a válaszokat!!
Idézet: Nem jó. Itt látható a helyes bekötés: Bővebben: Link. „két jelvezeték összekötve” |
Bejelentkezés
Hirdetés |