Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Sziasztok. Házvásárlásnál kaptunk 1 hibás futópadot a régi tulajtól, állitólag motorhibás. A motort kivettem, megmértem szerintem nem hibés a motor. Nekiállnék az elektronikának és meglepett,,, bár nem annyira,," hogy majdnem az összes aktiv alkatrészröl le van csiszolva a felitar, igy azt sem tudom mit és,hogy kellene mérnem. Végigolvastam a topicot, de sajnos nem találtam errol a tipusról semmit, A tipusa: MT-390 EL ,, valami német förmedvény Ehhez keresnék valami rajzot hátha esetleg Valakinek van hozzá, mert igy azt sem tudom merre induljak el. Nem nagyon van benne semmi extra, bár a felsö kijelzöhöz megy pár kábel is fel. Fényképet még nem töltök fel, mert tavasz óta kinn áll a gép a kertben és burkolat nélkül, igy még a panelt is el kell takaritanom.. Megköszönök minden segitséget elöre is! Üdv: Oszipapa
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2020
Szia, Rajz szinte semmihez sincs, ezért kellenének a képek, s a google sem a barátom...
B.U.É.K! Itt vannak a képek:
Képek folytatása.
Ezzel esetleg meg lehetne oldani a sebességszabályozást? Gyanitom, hogy nem lesz rajz az elözö kérésemhez, viszont ha ezzel meg tudnám oldani,,,,,,
https://azsiacenter.com/elektronika/30a-pwm-motor-sebesseg-vezerlo-...8.html Bocsi, nem tudtam az elözöhöz beilleszteni, nem találom a szerkesztés gombot
Szia, Valóban elég megviselt állapotban van, számomra is ismeretlen, csak annyit látok, hogy valaki már "tornaórázott" rajta.A kintlét csak mégjobban megviselte az elektronikát, /oxidáció/. Amit belinkeltél, az nem jó, viszont ez pont erre lett kitalálva. A képernyőre 4 vezeték megy /TWI/, ha jól látom, azt felhasználva, s az eredetit kihagyva a potit fel lehet vinni a felső konzolra, s állítani a fordulatszámot. Az L, és N jön az EMI filterről, a DC megy a motorra. Ennek a javítása, már nem gazdaságos, magam sem tudom hány órát venne igénybe a feltérképezése, s a javítás, ha egyáltalán lehetséges. A nagy IC-k tartalmazzák a programot, ami vezérli a motort, annyival fog kevesebbet tudni, hogy nem lesz benne a fordulatszám kompenzáció, milyen ilyen bemenete nincsen a modulnak. 70-80 € anyagköltség körül meg lehet oldani a teljes belső kicserélését, deszerintem az egész pad nem ér annyit.
Szia. Köszönöm a választ. akkor megrendelem kintröl amit linkeltél
Sziasztok! Van egy futópadom, amit egy ideje nem használtam, most kap egy nagygenerált. Van egy reed-relé, melynek közelében nem látok mágnest, ami kapcsolhatná, viszont szétszedést követően a kapaszkodó függőleges eleméhez tapadva találtam egy 1-1,5mm vastag, kb 9-10mm átmérőjű mágnest. Kérdésem, hogy mit kapcsol a relé, és hol lehetett a mágnes? Kép mellékelve.
Köszönöm a válaszokat!
Szia, Az első futógörgő végében,/B18/ ami a szalagot hajtja, onnan kapja a sebesség jelet.
Szia! Megnézem, de van a szíjtárcsában is egy mágnes, és egy ahhoz állított relé a másik oldalon. Ez jóval messzebb van a futógörgőtől, és igazából mindentől. Arra gondoltam, hogy ragasztva volt a kerethez, és az használati, illetve tárolási pozíciót ellenőrizte, de olyan távolságból nem kapcsol, ahol találtam a mágnest. Szóval tanácstalan vagyok. Két képet még csatolok az első görgő két végéről, itt látszik mindkét relé.
Szia, Igen, az első képről meséltem. Több mágnes nem szokott benne lenni. Volt egy régi fajta kártya, talán Reebok gépben, amin volt dőlés szzenzor, az nem engedte a padot függáleges állásban bekapcsolni. Az egy félrúd alakú alkatrész volt a kártyán 4 lábú, beforrasztva. Lehet, hogy scak véletlen került bele.
Megérkezett ebay-ről az IGBT és a dióda, beraktam a helyére, minden tökéletesen működik.
így 3e Ft-ból megúsztam az 50 ezres panel csere helyett. Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Örülök, hogy segíthettem.
Sziasztok!
Lenne egy DCSD67NP controlboardom amit már nem lehet kapni, csak replacement alkatrész lenne aminek a típusa DCMD57NP aminek az ára 55000 jó magyar gorint aliexpressről. Mellékelem az controlboard képét amin látszik hogy már valaki basztatta, és látszik rajta hogy egy két dolog odakozmált.. A gépezet egy kettler axos futópad, és mivel a motor már nem kap feszkót így indítás hiányában E1 hibát dob. Tehát az agya rendben van és az incline motort is működteti. Motort teszteltem, és rendben van szerintem, szóval valszeg csak az controlboardot kellene javítani vagy cserélni. Esetleg van valaki köztünk, aki megpróbálná ezt a csodát életre kelteni? Ha igen ne tartsa magában
Szia, Ez a kártya nagyon hasonló hozzá. Ezen a kártyán, valaki már "tornaórázott" vagyis próbálta javítani, és egy fólia hiányzik az aljáról. A C53 melletti IC cserélve lett. Mint láthatod, rendesen meg van hintve SMD-vel, szóval, ha most állt volna meg a gép, akkor sem lenne egyszerű, mivel rajzot szinte egyikhez sem találni. Nem tudom, hogy otthon elvállalná-e valaki, de ittegy hivatalos szerviz oldala, megkérdezheted, hogy mennyiért javítanák meg, vagy küldenének pont olyat?
Sziasztok!
Szeretnék segítséget, tanácsot kérni. Reebok one GT40S típusú futópadom van, melyet még 2017-ben vásároltam, tavaly decemberig problémamentesen működött. Decemberben valahogy egyre hangosabb lett menetközben. Elvégeztem rajta a szokásos olajozást, hátha javul a helyzet, sajnos nem javult, ezért szervízhez fordultam. A szervízesek a helyszínen a motor környékét pormentesítették, a kattogó hang maradt. Arra gyanakodtak, hogy csapágyas lehet. Elvitték a motort bevizsgálásra azzal, hogy árajánlatot küldenek. Ma érdeklődésemre annyi választ kaptam sms-ben, hogy a motor tekercszárlatos, javítása nem lehetséges, vagy 90-100 ezer forintra tehető. Van esetleg valakinek tapasztalata, hogy érdemes-e javíttatni, lehetséges-e egyáltalán? Nagyon jó kis gép, és most a sokszorosába kerül újonnan egy ugyanilyen erősségű. Tudtok ajánlani tapasztalat alapján megbízható szervízelő céget? Árral kapcsolatban van valakinél tapasztalat? Köszönöm.
Sziasztok!
Adott egy Endex DCMD67-es panel. A probléma az,hogy a program indításakor elfüstöli az AC bemeneten levő (mostmár 10A-es)biztosítékot. A motor kap egy áramütést,megindul,majd a szakadt bizti miatt ugye megáll. A motort akksitöltővel teszteltem, 6 ill 12 volton is egyenletesen forgott 0.3A felvétel mellett. Kissé beterhelve 2A-t vett fel. 1.75 Le 180V 5A max azt hiszem. Gondolom a panel PWM -része nem működik... létezne,hogy az IGBT folyamatosan kapjon jelet? Amúgy az igbt és a recovery fast dióda (gyors visszacsatolású dióda?) Dmm-el bent és kiforrasztva is jónak mértem. Köszi a választ!
Szia, Olvass vissza, valaki írrta, hogy járt a motorja tekercselőnél, s azóta jó. Sajnos, ha elmarad az éves egyszeri karbantartás, főleg a motor portalanítás, akkor előfordulhat könnyen. Mivel a földön van, beszív minden port, ami lerakódik a motorban, főleg a porcicák, s nagyban rontják a forgórész hűtését.
Szia, Az IGBT-nek az U3 a meghajtója, IR2101, vagy 2107 szokott lenni. DMM-el csalóka lehet, mert nagyfesz alatt nem biztos, hogy ugyanúgy működik az alkatrész. Forraszd ki, s úgy teszteld le, de előtte ha a G-S -t összezárod, elméletileg nem nyithat ki, véletlen sem. 20-200 Ω szokott lenni az U3 kimenet és az IGBT G-je között, így biztosan teszi tönkre a kimenetét.
Szia,
Olvasgattam. Az egyik kommentedben azt irtad, ha kattogas/zakatolas is hallatszik, akkor a tekercseles leegett es valoszinuleg a muanyag is kiegett a motorbol, ergo, kuka. Akkor igy nincs ertelme elvinnem, hogy tekercseljek ujra. Csatolok egy fotot a motorrol... arra van otleted, hogy honnan lehet ilyet beszerezni? Koszonom!
Szia, Elméletileg valaki írta, hogy neki megtekercselték, és jó lett utánna.Én Írben lakok, otthon, talád https://www.decathlon.hu, vagy vetera stb. Van pont egy ilyen motorom, de a posta kb 75€, a futár 30€ volt legutóbb. Olcsóbb lenne otthon találni. Ha leveszed a mőanyag kefe-fedelet, rálátsz a kommutátorra szétszedés nélkül, ahol rossz, ott elszíneződik a réz. A lehullot műanyagdarabok, nem olyan nagy vész, el lehet távolítani, a nagy hőtől olvadt le. Tekercseléskor úgyis új műanyag-védősínbe húzzák a drótot.
Szia,
Koszi... meggyoztel. Megprobalkoznek egy ujratekercselessel. Ma/holnap rakeresek, hogy kik es hol vallalnak tekercselest. Arra megkerhetlek, hogy megirod a pontos tipusat a motornak, ha vegul kiderul, hogy cserelni kell a motort, s ra tudjak en is keresni a neten. Bevallom, hogy laikus vagyok ezen a teren, emiatt gond nelkul meg is tudnak vezetni a szakik, ha akarnak.
Üdv!
Egy barátom ICON futópadjának javításához szeretnék segítséget kérni. Első körben igbt zárlatos volt, pár gyanús alkatrésszel együtt cserélve lett. Csere után feléledt és látszólag jól is működött. Terhelve rövid idő után elkezdett lassulni. A panelen lévő piros led villogása szintén lelassult (nem villog hibakódot) A motoron 55V ról 24V ra esett a feszültség. 5V, 9V reed jeladó rendben. Újraindítás után ismét terhelhető volt percekig. Rendellenes melegedés nem volt. Néhány próbakör után a cy8c24223a-24pvxi mcu zárlatos lett. Mérve minden más rendben van. Van esetleg valakinek bontott panelja vagy hozzá való mcuja (esetleg firmware)? A csatolt kép nem saját, de ugyanez a panel. A segítséget előre is köszönöm.
Szia, ugyanezzel szenvedek én is. Az előélet is hasonló volt, zárlatos lett az IGBT. Utána, működött, elindult, viszont a speed signalra nem csinált semmit. Minden lépésnél, mikor belassul, meg kellene nyujtania, az impulus szélességet, és egy kis nyomatékot adni a motornak. Sajnos ezt nem teszi, pedig a jelet végigmértem egészet, a IC 19. lábáig. Valószínűsítettem, hogy az halt be, de mostmár megerősítetted elméletem. Sajnos nincsen µc sem ehhez, sem máshoz. Ez kártya sajnos arany árban van. Ez nem is tudjai a TWI-t felfele nem küld semmi hibakódot. APWM jel is a felső panelről jön, az alsónak csak a seb. kompenzáció volna a dolga.
Szia, A héten hozzámvágták az összes félretett rossz mort, hogy próbáljak párat feléleszteni, mert nem érkezett be még az új szállítmány. Arra sikerült rájönnöm, hogy amelyik "dadog", de nem zárlatos, abban elégett a huzal, a kommutátor mellett, s ez már a 2. ilyen, amit találtam. Egy másikról hőlégfúvóval sikerült leolvasztani a műgyantát, s kikaparni a vezeték végét, szintén odaforrasztottam, s jó lett. De amelyiken már a műanyag is megolvadt, kevés az esély.
Üdv!
Ami fura volt az az, hogy a reed jeladóval vagy nélküle is hasonló jelenséget produkált. Nem vette figyelembe, nem tiltott le pedig percekig ment a teszt. Lassan és gyorsan is ezt tapasztaltuk. Lehetséges, hogy ha elszáll a végfok valamilyen szinten elviszi au uc t is. Új paneleket nézegettem de tényleg arany áron van. Előbb kerül bele saját uc mint az bele. Maga az uc kapható (hazai boltban is) de a firmware problémás.
Szia, Igen, pont ez a hibajelenség annál is amit javítanék. Kb. ez a 4-5 ilyen panel, gép amivel találkoztam eddig. Leggtöbje, csak úgy megállt, de az alsó power panel nem lett zárlatos. Ilyenkor a felső nem küld le PWM jelet. De az másik eset. Itt ezek után, egyértelmű, hogy a µc szállt el. Én ezt a kittet vettem egy másik géphez, amihez szintén nem lehetett már kijelzőt kapni. Az is µc hibás lett, hasonló ehhez.
Igazából ehhez a kártyához lenne a legegyszerűbb irni egy új programot, / vagy az egész kártyát kiváltani/ mert minimális funkciót lát el. A bekapcsolási megoldás, ami más kártyákon egy relé végez, itt egy halom alkatrész, 2opto, egy sima, egy cross-zéró, és egy S8025L triac végzi. A kikapcsolás nem is világos nekem, mivel egyenáramot egy begyujtott triacon csak A-K rövidzár, / ezt megoldja a ~ áram, vagy megszakítás oldja fel. Én kiváltanám egy sima relével, mint a többi kártyán van. A bekapcsolási szekvencia, az újabb kártyákon: A +5V megjelenésekor, lefut egy önteszt, ami ha OK, be lehet kapcsolni a gépet. Ez figyeli a safety key-t, a szakadást, rövidzárt, a DC kieneten, / volt hogy motor cserénél nem indult kissebb motorral/ ill. a + táp jelenlétét az IGBT-n, a TWI kommunikációt. Bekapcsolás után, pedig a sp. senzor jelét, ha nincs, megállítja a motort, legtöbbje, és szintén dob egy hibakódot. Mindebből ezen a kártyán egy csomó ki van spórolva, ennyivel is egyszerűbb lenne a program. Eleve nincs TWI, ezért nincsen semmilyen hibakód a kijelzőn. Speedsenzor nélkül is megy a gép, csak használhatatlan, sétálni még lehet rajta, de futni, úgy, hogy minden lépésnél orra akarunk esni, mert a motor belassul lehetetlen. Nállam az MC2100ELS-50W-2Y ZA0141 REV A model van. A teljes táprész kiégett, már én váltottam ki két független 12V -os tápkockára.
Helló. Meglett a probléma? Pnt én is most ugyan ilyennel kinlódok.
Üdv!
Ismeri valaki a Fitifito Ft 520-as gépet? A problémám vele az, hogy a dőlésszöget nem állítja, minden más funkció működik. az emelő motor, a relék és tranzisztorok ellenőrizve és jónak tűnnek, tl 494 is újra cserélve és változás nincs. Nincs hibakód sem. Lehetséges ennek a javítása vagy esetleg valakinek elfekvő vezérlője van-e? |
Bejelentkezés
Hirdetés |