Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
Lapozás: OK   11 / 12
(#) Sanyey20 válasza olika76 hozzászólására (») Dec 27, 2020 /
 
A mellékelt rajz alapján mentem. Ugyanezt több fórumon ugyanígy láttam leírva. A nagy barnás testre, zöld+szürke visszakövetve a pumpára (polaritást nem ecsetelték de mindkét iranyban próbáltam), minden más pozitívra (generátor jel kábele, nagy pozitív és a hőmérséklet érzékelő is).. a kék/fehér meg a diag szál, az marad érintetlenül
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
(#) olika76 válasza Sanyey20 hozzászólására (») Dec 27, 2020 /
 
Kedves Sanyey20!

Minden így van, csak egy megjegyzés. Az üzemanyag pumpa esetén a polaritást egyszerű kitalálni: szakadásvizsgálóval meg kell nézni, hogy melyik közös a barnával, azaz a testtel. Sajnos fejből most nem megy, ha tippelnem kellene, akkor a zöld lesz az. Továbbá a szürke lesz majd a plusz +12V, amit pulzálva (1-5Hz) kap a pumpa. Ha mégsem, akkor fordítva.

Üdvözlettel: olika76
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
(#) Sanyey20 válasza olika76 hozzászólására (») Dec 28, 2020 /
 
Köszönöm, így járok majd el, viszont ha kint lesz a nyák, lehet kiforrasztom belőle a bemenő kötegét, nem-e a szigetelés alatt ér össze két szál és az szivat :/
(#) Sanyey20 válasza olika76 hozzászólására (») Dec 29, 2020 /
 
Na kérem. Sikerült a lapot kivarázsolni a fedélből, eközben járulékos veszteségként leesett a fentebb emlitett kondi, majd lefordult a nyákról egy komplett chip is (mintha a szilikon oldószer szedte volna le...). Mechanikus kefe korongos tisztítás után szépen mindent amitől megszabadult sikerrel visszaforrasztottam, látszólag semminek semmi baja, majd a beszélt bekötéssel ismét megpróbálkoztam az indítással. A jó hír az , hogy nincsen szikraeső, illetve áramot is vesz fel (mikor még a hőm. szálat nem teszem +12V-ra) , viszont el nem indul.. olyan szinten meg tud állni a kályha, hogy még azt a fél perces önellenőrzést sem kezdi el, pusztán egy korábban tárolt hibakód miatt?
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2020
(#) olika76 válasza Sanyey20 hozzászólására (») Dec 30, 2020 /
 
Kedves Sanyey20!

A kérdésedre a válasz: ennél lehet zárolás, amit csak GYÁRI szintű opeles diaggal lehet feloldani. Meg se próbáld a piacon is árult 5-10EFt-os opcom-okat, azok nem érnek semmit sem (nekem is csak dísznek van 3db...). Azaz vagy zárolás miatt nem indul vagy van egy azonnal fellépő hiba miatt. Ezen utóbbi lehet akár egy, a panelen levő elem hibája is. Erre csak a diagnosztika adja meg a teljes választ.

Üdvözlettel: olika76
(#) Sanyey20 válasza olika76 hozzászólására (») Dec 31, 2020 /
 
Nem tudom írtam-e már, de autoszerelőként tevékenykedek. A cégünk WOW és Launcher műszereket használ diagra. A wow nem is látja az omega xenon, klíma és kieg fűtés rendszerét, a launcherrel pedig tegnap próbáltam megolvasni a kályhát, ám siker nélkül. Se a klíma moduljával, sem a kályháéval nem sikerül kapcsolódnia. Az autóra visszadugva sem égett el semmi a kályha vezérlőben, illetve áram alatt van a lap. Él a szomszéd településen egy messziföldön híres kályhás bácsi (van Eber diag. készüléke is).. meg kéne látogatni
(#) Sanyey20 hozzászólása Jan 5, 2021 /
 
Buék mindenkinek!

Na, időközben annyi történt, hogy ma sikerült Tech2-vel kapcsolatot letesiteni a kályhával, komponenseket vezérelni (ventit inditani, megállítani).. amint a gyertyához értem a teszttel , minden további kommunikáció megszűnt a kályhával kis gondolkodás után. Utána mennem kellett hazafele, igy nem volt időm szarakodni a műszerrel . Hazatérvén újra megnéztem nem-e elégett valami a nyákon, de semmi ... itt még nem kérdeztem, de hosszas keresgélés után sikerült a net berkeiből előbányászni a komponenseken mérendő ellenállás értékeket, így nekiálltam méricskélni. A legtöbb fórumon 1ohm, vagy annál kisebb értéket kellene mérni egy jó gyertyán. Én 25-öt mérek.. lehetséges h ez szabotálja az indulását? A vízhő, túlmelegedés érzékelőn, lángérzékelőn, motoron, pumpán nagyságrendileg jó értékéket sikerült mérni!
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
(#) olika76 válasza Sanyey20 hozzászólására (») Jan 7, 2021 /
 
Kedves Sanyey20!

Igen, annak durván 1 ohmnak kell lennie. Nyilván fűtés közben ez változik, de az más.

Üdvözlettel: olika76
(#) Burglar hozzászólása Jan 10, 2021 /
 
Üdvözletem és BUÉK mindenkinek!

Sprinter W906 gyári állófűtés témakörben tudna nekem segíteni valaki?
Nem igazán értem a működését, illetve ha jól csinálom a bekapcsolást, akkor valami baja van, mert nem indul el. Visszajelez a kapcsoló, kétszer valami történik a ventillátor körül, mintha próbálkozna, aztán semmi.
Rendőrségi technika volt, lehet, még soha az életben nem használták.
2011-es a szekér.
(#) olika76 válasza Burglar hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Kedves Burglar!

Kellene egy kályha- vagy vezérlő szám, mert ez így kevés. A vezérlőn levő matricán van egy 6 jegyű, az lenne a legjobb.

Üdvözlettel: olika76
(#) Sanyey20 hozzászólása Jan 20, 2021 /
 
Na kérem! Tovább folytatódik a d3wz sztori! Megvan az interfész, többé kevésbé pont arra lesz jó amire vettem, a kalyha vezerlőjén ismét átmentem forrasztóval és jelen állás szerint egy hibakód van benne, ami a kivezérelt indítást akadályozza.. ez mi lehet? (Mellesleg minden számlálót kinulláztam, minden hibakódot előtte töröltem + kapott egy új Beru gyertyát a 25 ohmos helyett). A lökösben lévő külső homérséklet szenzorom szar (kb 30 fokot mutat most is), viszont a legtöbben azt állítják, hogy a digitklíma hőmérséklet szenzorját használja a kályha. Mindenesetre ha arra a szenzorra panaszkodik az vajon megoldható lenne károsodás nélkül, hogy járó motornál adnék neki 12v-ot a kapcsoló szálon?
(#) olika76 válasza Sanyey20 hozzászólására (») Jan 21, 2021 /
 
Kedves Sanyey20!

Valóban, ennél a klíma adná a hőmérsékleti jelet, azaz a 12V-ot. Kapcsolhatod is rá a 12V-ot, de általában egy külön hőgombát tesznek, ami 7 Celsius fok alatta adná ezt neki, azaz működne hidegben.

Üdvözlettel: olika76
(#) BenőAladár hozzászólása Jan 26, 2021 /
 
Sziasztok!
2004 Mercedes Vitonál tudok KKl eszközzel és az Edith programmal kapcsolatot létesíteni az OBD csatlakozón keresztül D5WS kazánnal vagy csak közvetlen a kazán csatlakozójánál a diag. szálon plusz tápot is adnom kell neki?
(#) olika76 válasza BenőAladár hozzászólására (») Jan 27, 2021 /
 
Kedves BenőAladár!

Ha írsz egy kályha vagy vezérlőszámot, akkor talán tudok segíteni, így nem.

Üdvözlettel: olika76
(#) BenőAladár válasza olika76 hozzászólására (») Jan 27, 2021 /
 
Szia!
Az adattábláját tudom csatolni.
(#) BenőAladár válasza BenőAladár hozzászólására (») Jan 27, 2021 /
 
Az egész belseje össze volt rohadva, szétszereltem kimostam ultrahangos mosóval,tömítéseket kicseréltem, összeszereltem. Az első indítás gond nélkül ment, csak nem kötöttem rá a vizet. Néhány másodpercet járattam, és konstatáltam, hogy ez nagyon meleg. Utána a vizet is bekötöttem, de már csak a keringetőszivattyút és a befújóventillátort indítja néhány másodpercre..
Lehet, hogy túlmelegedés után letilt? Ezért is akarok rácsatlakozni valahogy.
Szerencsére lefényképeztem a vezérlő számot is.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2021
(#) olika76 válasza BenőAladár hozzászólására (») Jan 27, 2021 /
 
Kedves BenőAladár!

Ez egy Can-Bus-os vezérlő, ehhez mercis diagnosztika kell. Az általad említett KKL és Edith ezt nem tudja kezelni, nem is szerepel a programban a vezérlő száma. Ez csak az autóban indítható el, külön nem.

Javaslom egy megfelelő kályhás szervizhez fordulni, akik ki tudják olvasni a hibakódo(ka)t, persze olyan autószerelő műhely is jó, ahol van mercis diag.

Remélem segítettem.

Üdvözlettel: olika76
(#) BenőAladár válasza olika76 hozzászólására (») Jan 27, 2021 /
 
Persze, segítettél köszönöm.
A túlmelegés okozhat tíltást bent?
Esetleg lehet az ennél a típusnál eloforduló forrasztási hibák is?
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2021
(#) olika76 válasza BenőAladár hozzászólására (») Jan 28, 2021 /
 
Kedves BenőAladár!

Rögtön nincs zárolás vagy tíltás, ahhoz többször egymás után kell hibásan indulnia. Ennél is, mint mindegyiknél sajnos nagyon sok hiba lehet a vezérlőben. A lassan 8 éves tapasztalatom mellett is ezek rendbetétele elég nehéz, kb. 4-5 óra. Saját kezűleg nem ajánlom megpróbálni, mert biztosan hibázni fogsz.

Elsőre mindenképpen hibát kell olvasni, kár bármi egyébbe belefogni.

Üdvözlettel: olika76
(#) BenőAladár válasza olika76 hozzászólására (») Feb 2, 2021 /
 
Kedves olika76!

Nem hagyott nyugodni, hogy miért nem működik a technika. A felújítás után félig összerakva tökéletesen elindult elsőre, így nem értettem mi lehet, csak arra tudtam gondolni, hogy túlmelegítettem. Volt egy kis szabadidőm így a helyén gondoltam az alapvető dolgokat kimérem.(Izzítógyertya, lángérzékelő, motor, vízhőmérséklet érzékelők) A sor végére érve azt tapasztaltam, hogy nincs mit kimérnem, mert nincsenek bent a vezérlő csatlakozóban saruk, egyik sem a négy víztér érzékelő közül. Sajnos korábban valaki kitörte a rögzítő füleket a műanyagból így könnyen kicsúsznak. És itt jöttem rá, hogy első tesztelés után mikor vissza bevittem, hogy akkor véglegesen összeszerelem, történt, hogy ez a négy vezeték szépen kicsúszott. Vissza tuszkoltam őket, és azóta első gombnyomásra indul.

Köszönöm az infókat még egyszer!
(#) olika76 válasza BenőAladár hozzászólására (») Feb 3, 2021 /
 
Kedves BenőAladár!

Minden jó, ha vége jó! Legyen jó sokáig!

Üdvözlettel: olika76
(#) Frenkymd hozzászólása Feb 23, 2022 /
 
Sziasztok!

Van egy B4WS (20 1852) kályhám állófűtésként beszerelve egy 2007-es Honda Jazz-be.

Az a problémám, hogy nem indul el a kályha.
Mindössze annyit csinál, hogy a bekapcsoló gombját megnyomva egy pár másodpercre elindítja a vízpumpát, majd kikapcsol.
Néha második indítására végigpróbál egy indítási programot (vízpumpa, ventilátor, benzin pumpa), de gondolom nem gyújt így végül leáll.
A furcsa az, hogy 1-2 hónappal ezelőtt még oké volt, aztán először csak egyszer nem indult el, aztán egy héten többször se, majd fokozatosan eljutottunk odáig, hogy most már sose indul.

Mi lehet a nyűgje?

Illetve melyik szoftver és diagnosztikai eszköz kompatibilis vele?
(#) olika76 válasza Frenkymd hozzászólására (») Feb 23, 2022 /
 
Kedves Frenkymd!

Ez egy univerzális vezérlővel szerelt kályha, ehhez Edith kell, amely egy Eberspacher program. Javaslom kályhás szervizhez fordulni, ők tudnak segíteni.

Ha lesz hibakód, lesz megoldás is.

Üdvözlettel: olika76
(#) Frenkymd válasza olika76 hozzászólására (») Feb 24, 2022 /
 
Köszi a választ!

Sajnos a helyi kályhás szaki nem tudott hozzá csatlakozni a gyári progival.
Nem tudom melyik verzióval próbálta, de panaszkodott rá, hogy nem mindegyik kályhát ismeri fel.
(#) olika76 válasza Frenkymd hozzászólására (») Feb 25, 2022 /
 
Kedves Frenkymd!

Ez akár a vezérlő további hibája is lehet. Ha belül nem kap rendesen feszültséget, akkor nyilván nem tud kommunikálni sem.

Üdvözlettel: olika76
(#) wadember hozzászólása Márc 2, 2022 /
 
25 1998-as d3wz vezérlő milyen diag programmal olvasható? Edith S4V1-F van itthon meg pár régebbi de egyik sem tartalmazza. KD2000-ben szintén nincs. Próbáltam az ecu belsejében lévő 25 1933-as ausführung számmal de azzal nem kommunikál. mondjuk nem kizárt hogy halott.
(#) olika76 válasza wadember hozzászólására (») Márc 2, 2022 /
 
Kedves wadember!

Ez a vezérlő (251998) Opel-be való, azaz autóspecifikus. Ezt csak gyári Opel diaggal (a kínai Op-com-ok nem viszik) vagy Launch-csal lehet diagolni. Ki kell választani a 2002-2006, Opel Omega-B opciót. Edith-tel (már) nem megy. Elképzelhető, hogy Delphi is viszi, de azt még sohasem próbáltam,

Ami fontos, hogy a generátor +12V-ot vagy az indítójelet meg kell kapnia a táp mellett, mert addig nem lehet diagolni.

Remélem segítettem.

Üdvözlettel: olika76
(#) wadember válasza olika76 hozzászólására (») Márc 3, 2022 /
 
Értem köszönöm! Ha megkapja a D+ meg az indítójelet akkor felmegy kb 50mA-re az áramfelvétel a hardver nélkül ugyhogy akár élhet is. Másik kérdésem ha tud benne segíteni. D3LCC beépített ecu-s levegős 12V-os T4 transporter kályha random módon néha normálisan elindul fűt de az esetek többségében csak felpörög szellőztet és úgymarad a végtelenségig. Lángszenzor és túlmelegedés szenzor egyaránt 3-5 fokos hőmérsékleten 1k környékén van minden periféria jó. ECU letisztítva repedt forrasztások javítva, mégis ugyanaz a jelenség. Hibatárolója üres, az edithben sajnos csak error memory van funkcional check nincs így élőadatot nem látni róla.
(#) olika76 válasza wadember hozzászólására (») Márc 5, 2022 /
 
Kedves wadember!

A leírtak szerint én továbbra is arra gyanakodnék, hogy van forrasztási repedés vagy ellenállás repedés a NYÁK-on. Ezeknél a paneleknél sokszor a teljes felújítás hozza meg a tartós sikert. Én általában ezt teszem.

Nyilván az lenne a legjobb, ha el lehetne csípni diagnosztikával azt, amikor hibát generál. Ha ez meglenne, akkor könnyebben be lehetne azonosítani a hibás elemet a NYÁK-on. Erre szoktak tesztpadot használni, azaz kiveszik az autóból és külön indítják.

Remélem segítettem kicsit.

Üdvözlettel. olika76
(#) Dzsos hozzászólása Jan 19, 2023 /
 
Fiat:13438115080 Webasto top C állófűtés elindinható az autotól függetlenül is? köszi
Következő: »»   11 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem