Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   3575 / 3991
(#) bitmixer válasza kkornell hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Bakker! Ha hamarabb / kevesebbet / gyorsabban írok, enyém lehetett volna a dicsőség!
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2021
(#) kaposznyak hozzászólása Feb 5, 2021 /
 
Sziasztok.

A mikróm csak búg, de nem melegít. Amit én is el tudok intézni, az a biztosíték csere lenne, de úgy látom, annak semmi baja.

5kw/800ma. Az elem-biztosíték-izzó áramkörrel tudtam tesztelni, világít, tehát ez azt jelenti, hogy jó?
(#) Jonni válasza proli007 hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Hello! Igazad van , tényleg ezeket nem írtam le amit mondtál. Szerintem feszültséget szabályoz a poti mert a középső lába az LM 358 (LM358 Low Power Dual Operational Amplifier) 5-ös lábához van kötve. Bár én csak gyanítom, hogy feszt szabályoz. A fénnyel kapcsolatba az volna a cél, hogy világítást egészítsen ki , azaz ha beborul az ég akkor segítsen rá a gyenge napfényre és ha kisüt a nap akkor ne világítson (de nem baj ha a fény nem alszik el rögtön hanem halványúl/fényesedik). Ha be lehetne szabályozni egy potival a tartományt az lenne az igazán nyerő. Felrakok egy képet némi magyarázattal hátha jobban át lehet látni.

Dimmer.jpg
    
(#) kkornell válasza bitmixer hozzászólására (») Feb 5, 2021 / 1
 
Szia. Ez egy 10 éves sütő, nagyon keveset volt használva, ez miatt nem cseréltem volna le egy újra. A gyári ledekről semmit nem tudtam kideríteni, és a bosch szervíz sem tudja pótolni a vezérlőt 10 év után. Volt itthon piros ledem 3mm-es, beforrassztottam. Nekem így jónak tűnik, látható rajta minden, szépen világít. Bár ezekről sincs semmi infómárcióm. Kb 8 éve nem volt páka a kezemben, nem is értek az elektronikához. Először csak egy 1db-ot cserérltem ki, és óriási volt a különbség. A régi ledek csak egy pici pontszerű fényt adtak. Remélem még pár évig jó lesz. Köszönöm mindenkinek.
(#) Jonni válasza kaposznyak hozzászólására (») Feb 5, 2021 / 1
 
Szia . Van ennek külön fórumja ez : Amúgy az ajtót nézném meg először hogy bezáródik-e rendesen (nincs-e elkoszolódva valami , természetesen csak áramtalanítás után)
(#) kaposznyak válasza Jonni hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Kösz, átmegyek oda. Sajnos takarításnál többre van szükség.
(#) Jonni válasza kaposznyak hozzászólására (») Feb 5, 2021 /
 
Szivesen. Csak 1 tipp volt
(#) Peet19 hozzászólása Feb 5, 2021 /
 
Sziasztok!
Az LM311 5 és 6-os balance lábait rövidre kell zárni? Vagy egy trimmerrel állítsam be az offszetet?
Előre is köszi.
(#) Kolti0 hozzászólása Feb 6, 2021 /
 
Sziasztok. Egy kérdést szeretnék feltenni. Elméleti síkon én is tudom rá a választ, viszont nem szeretnék magamnak problémát okozni...
Szóval van egy IP. kamerám amit szeretnék pár éjszakára olyan helyre kitenni ahol nincs áram.
A tápja 12V.2,5A-A Arra gondoltam, hogy 12V. 55Ah akkuról oldanám meg.
Viszont még csak véletlenül se szeretném, hogy gondja legyen ebből a kamerának.
Mennyire bátran merjem üzemeltetni róla szerintetek? Köszönöm.
(#) kendre256 válasza Kolti0 hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Nézd meg a kamera doksiját mekkora tápfeszültséget visel el. Az adaptere 12V feszültséget ad, (általában néhány tized voltos eltéréssel) az akku kezdhet 13V-ról is. Attól függően, hogy mennyi idővel nézed a töltés után, valahol 13V fölött indul, de néha több hét állás után is még 13V. Terhelésre utána csökken, és hosszabb ideig 12,5-12,7 szokott lenni.
Valószínűleg semmi baja nem lesz a kamerádnak, de inkább nézz utána.
(#) wbt hozzászólása Feb 6, 2021 /
 
Sziasztok! NUVOTON 8051 magú uC-kel valaki dolgozik?
(#) Epu2 válasza Kolti0 hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Az adatlapján nem írnak tűréshatásrt? A jellemző +- 10% .
(#) vargham válasza wbt hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Mi a kérdés?
(#) Epu2 válasza Peet19 hozzászólására (») Feb 6, 2021 / 1
 
A belsejét megnézve nem. Az ötös, hatos láb a balanszra való. Adatlap....
(#) Kolti0 hozzászólása Feb 6, 2021 /
 
Kendre256, Epu2.

Sajnos most nem találom a papírját, de ezekre nem jellemző, hogy írjanak különösebb infókat róla. Örültem, hogy a kamera bent volt a dobozban
Erről van szó: Kamera
(#) nedudgi válasza Kolti0 hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
A 12V kamerák belső tápja egy DC-DC konverterrel indul. 13-14V tűrésű kondenzátorról edddig nem hallottam, csak 10, vagy 16 voltosról. Ugyanígy az IC-k is 15V maximális tápfeszültségűek. Ennek alapján ki lehet jelenteni, hogy 10%-15% túlfeszültség, amire egy indítóakku beáll pár órás pihenés után, a normál üzemi körülmények közé tartozik.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2021
(#) Epu2 válasza Kolti0 hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Marad az alap érték. +- 10%.
(#) Jonni válasza Kolti0 hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Ha van benne dc-dc konverter hanem, én nem kockáztatnék és raknék elé egyet... és akkor nem kell félni a túlfesztől . Na meg gondolom nem találtad fel azt az aksit amit nem kell tölteni, és töltés idejére nem akarod szétszedni, hogy töltéskor se kapjon túlfeszt
(#) wbt válasza vargham hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Programfeltöltés csak NU-LINK-el működik vagy pl. USB-ASP, FT232-bitbang-mode-ra ismersz megoldást? Csak próbára nem szeretnék beruházni feltöltő hardverre. Esetleg van fiókban IC / feltöltő? (a kicsi uC most jó áron van, tapasztalatszerzés a cél).
(#) Bmw5 hozzászólása Feb 6, 2021 /
 
Van egy Genius Sw G 1250 2.1 hangfalam, amit egyszer ki akartam kapcsolni de már nem tudtam.

Elfordítom a hang. Szabályzót és ki is kapcsol, de ha elengedem a szabályzót, visszatekeredik egy kicsit annyira, hogy bekapcsol.
Nem áll meg kikapcsolt állásba, hanem vissza tekeredik.
Meg lehet javítani valahogy?
(#) bajuszvas hozzászólása Feb 6, 2021 /
 
Sziasztok! Egy multi métert szeretnék rendbe rakni Volcraft 150. A hiba annyi, hogy a szakadás vizsgálatnál folyamatosan "fütyül", mintha rövid zár lenne. Elkezdtem vissza keresni a hibát. Előre szólok, csak kicsit értek az elektronikához. Az R17-en nem 205 ohm-ot mérek, lehet ez a hiba oka?
R18-on 39,3 R20-on 203 mérhető. R17-R20 kommunikál a kapcsoló érintkezővel. LM358 0C közötti lábára kommunikál az R17, de azt nem tudom,ez melyik láb lenne (3?). R20 a tőle balra lévőre kommunikál (2?)Bővebben: fénykép Esetleg ötlet mit kellene cserélni. Kidobni nem szeretné a többi funkció jól működik.
(#) Kolti0 hozzászólása Feb 6, 2021 /
 
Köszönöm a válaszokat. Azt gondolom, hogy nem fogok megpróbálkozni így akkuval üzemeltetni a kamerámat.
Jonni Gondolom ez a DC-DC nem pár ezer forintos dolog amit magam is rá tudok kötni?
(#) kaqkk válasza Bmw5 hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Cseréld ki a potit .
(#) Lauffer hozzászólása Feb 6, 2021 /
 
Sziasztok !
Csak egy rövidke kérdésem lenne, mert én az elektronikában egy pancser vagyok ! Létezik -e olyan feszszabályzó zener dióda vagy stab kocka (bármi érdekel) ami 1,2 esetleg 1,5 - de ez a plafon ! - voltnál többet nem nem ereszt át ? Nem stabil a bemeneti feszültség 10 s-onként 3-6 volt változás is előfordult már és ehhez szeretnék egy kapcsolást, ami 1,2 volt stabil kimenetet biztosít !
Előre is köszönöm a segítséget !
(#) Jonni válasza Kolti0 hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Szerintem megfizethető pl ez. 1990Ft . Vagy ezek közül válogathatsz (aránylag nagy választék van )
(#) morgo válasza Lauffer hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Kérdés, hogy mekkora ármot kell elviselni a stabilizátorodnak?
LM385-1,2 jó stabilitást biztosít. De megoldhatod egy ellenállás, és két nyitóirányú dióda sorbakapcsolásával is. Az ellenállás és a dióda kapcsolódási pontján a gnd-hez képest kb. 1,2 V feszültséget kapsz. Ez kis mértékben hőfokfüggő lesz.
(#) Jonni válasza Jonni hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Vagy ez a hestore-ból
(#) Sorkapocs válasza Bmw5 hozzászólására (») Feb 6, 2021 / 1
 
Üdv!
Talán evidens – akkor ne vegyétek rossz néven – , annyival toldanám meg kaqukk hozzászólását, hogy figyelj rá, hogy a
- megfelelő érték,
- karakterisztika (lineáris, vagy logaritmikus – ez általában az értékhez csapott valamilyen kiegészítő jelöléssel [pl.: "A", "B" stb.] van feltüntetve) és a
- tandem/stereo (kétpályás, mechanikai kényszerkapcsolatban lévő mozgóérintkezőkkel) kivitel mellett
- kapcsolós kivitelű legyen.

Természetesen a legegyszerűbb, s egyben legüdvösebb megoldás, ha kiforrasztás után keresel rajta valami gyártó-/típusjelzést és arra keresel rá a zinterneten. Ha szerencséd van, legalább egy gyártói adatlapot találsz, ami alapján legrosszabb esetben egy helyettesítő típust tudsz keresni.

Egyéb esetben nem tartom kizártnak, hogy egy "hagyományosabb" tandem/stereo potival, valami egyszerű kapcsolóval és némi átalakítással alternatív kialakítás is elérhető – csak hogy nehogymá' "egy patkó miatt..." – , de az úgy gondolom, egy következő kör tárgya.
(#) vargham válasza wbt hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Én csak STC 8051 MCUt használtam. Abban volt a ROM-ban UART bootloader, elég volt hozzá egy soros port vagy USB-UART. Az adatlapja mit mond?
Ingyen csak C fordító volt hozzá, ami szerintem kényelmetlen. Nekem 8 biteben az AVR család sokkal jobban bejön, van hozzá jó IDE és GCC is. De most már az ARM MCU-k sem drágák. Mostanában a munkámhoz és a hobbi projektekhez is inkább STM32-t használok.
(#) Bmw5 válasza Sorkapocs hozzászólására (») Feb 6, 2021 /
 
Értem.
Köszönöm a segítséget.
Következő: »»   3575 / 3991
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem