Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Hát ez elég érdekes, mert az egyik primer tekercshez tartozó kivezetések az 1-3-5, a másikhoz a 2-4-6, -feltéve, ha nem volt megbontva már a trafó . Ha a vasmag és a test között potenciálkülönbség mérhető, az több okból is lehet, de mindenképpen érdemes beépítés előtt egy szigetelési ellenállás mérést megejteni, persze nem muntiméterrel(bár ha nagy a hiba az is kimutatja)hanem egy 500V-os szigetelés vizsgálóval. Én legalább is így szoktam, még az új trafónál is.
A Transzformátort , mégis beépítettem , és , így van áram is végre . A mágneskapcsoló is határozottan behúz , fokozatokat szépen lehet váltani ( 18,6 - től 48,8 V -ig ) . Viszont , most nem működik a huzal előtolás . Legközelebb a vezérlő következik .
Eddig működött?
Szia ! Érdekes , mert nem értem , hogy hogyan működhetett a megvétel előtt . A pisztolyra reagál , relék behúznak , áramot nem kap . Ha lesz időm este , akkor átnézem .
Ha a relék meghúznak, akkor csak a mágneskapcsoló vezérlő áramkör bekötésénél van valami hiba. (vagy a trafó 230V bekötésnél)Vagy a mágneskapcsolót vezérlő relé rossz.
A mágneskapcsoló hibátlanul működik .
Bocsi, rosszul értelmeztem a dolgot. Milyen típusú a szabályzó kártya?
Szia ! Nincsen felírat , de , most kimértem pontosan , hogy a tolómotorra 4V -ot ad azért . Valószínűleg a relé van beégve (remélem). Dolgoztam este , holnap leszerelem , megnézem . A vezetékek , amik csatlakoznak :24V AC , tolómotor , gázszelep , valami 2 A-es biztosíték , és két titokzatos vezeték a főtrafó primerjéről . A szekunderen lévő hőkapcsoló a mágneskapcsolóra megy egyenesen . Kártyán egyenirányító , 2 relé , 1 sebesség állító poti , egy szakaszos hegesztő poti kapcsolóval(ez biztos, hogy működik), 1db BAT140 ? Holnap kiderül miféle kártya .
Egy fotó sokat segíthet.
A vezérlő . Láttad , már esetleg ?
Helló szakik!
Sok lábú kábelt forrasztanék tudnátok segíteni a pin sorrendet helyes sorrendjében Az egyik csati 8p a másik 10p Segítséget előre is köszi üdv Norbi
Igen, találkoztam már ilyen/hasonló vezérlőkártyával, ki is cseréltem egy WEL 3.3-ra. Az egyik relé a mágneskapcsolót, a másik a motort kapcsolja, és egy bipoláris darlington szabályozza a fordulatszámot. A szabályzó által beállított feszültséget kapcsolgatja a relé a motorra, ás elejtéskor rövidre zárja a forgórészt, úgy fékez. Rajzot nem készítettem róla, mivel amúgy is cserélni akartam. Talán valahol a raktár mélyén még meg is van, ha csak ki nem dobtam selejtezéskor.
A főtrafóról (primer) jövő két vezeték mi lehet , védelem ?
A cstlakozóról menő vezeték felett látható hogy hova kell kötni. Olyan egyszerű mint a faék. Pl. az általad említett 10 pólusú csatlakozó jele Xw 203. Az Xw203 csatlakozó "B" ponjáról a vezeték az Xw202 csatlakozó(8 pólusú) "B" pontjára megy, ugyan erre a pontra csatlakozik a Tw 201 transzformátor 1.1 számú vezetéke. És így tovább. Minden csatlakozási ponton ott a jelölés, hogy melyik csatlakozó milyen jelölésű pontjával kell kapcsolatban lennie. Remélem tudtam segíteni.
Szerintem klixon, azaz túlmelegedés védelem. Vagy közvetlenül megy a szabályzó kártyára, vagy a mágneskapcsoló vezérlőáramkörébe van sorbakötve. Ezt úgy szokták csinálni takarékos módon, hogy a klixon 2 vezetékével párhuzamosan tesznek egy glimm lámpát(csak glimm lehet, más nem!)és ha kiold a klixon akkor a pisztolygomb nyomogatásakor a glimm világít, így jelezve hogy a trafó túlmelegedett.
Akkor , úgy néz ki , hogy a primer és a szekunder is védve van .
Tisztelt HFRICI! Sikerült a felújítás?
Nekem is ilyen gépem van.
Szia ! Most vizsgálom át a vezetést . Száma is lett : ED 0583.4 . Triakkal vezérli az áramot a motornak , majd a relé , és utána egyenirányít . Már a triak vezérlésnél járok , de semmi hiba sajnos . Majd jelentkezem , meddig sikerült jutni . Üdv.
A végén található egy scr tirisztor . 10mA árammal vezérelhető , biztosan az szállt el . Csak tudnám mitől .
Elnézést , hogy pofátlan vagyok , de nincsen esetleg kész nyákterve valakinek vezérlésére ? Elég a motort vezérelni , és a mágneskapcsolót ( mindkettő 24 V , motor DC , kapcsoló AC ) többi külön megy . Köszönöm !
Probléma megoldva ! Köszönöm !
Megoldás leírása?A köz okulására.
Cserélem a vezérlő panelt egy bevált típusra , amihez van mindenféle leírás is . A mostani sem túl bonyolult , de nekem nem megy , egy agyrém megoldás . 8 órát szántam rá , letelt .
Wel 22 lett a befutó nekem is .
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2021
Szerintem inkább W 122
Köszönöm , jó tudni .
Igen én tudom,de vajon fastaction kolléga is tudja?
Szia ! W22 Erlesta panel van beszerelés alatt .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |