Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Dőlésszög változtatáskor mi történik?
Relé kattan? Ennek a válaszától függően tudunk tovább menni.
Szia!
Nem hallom... persze lehetne mérni. A relét ellenőriztem, sőt elvileg a tranyókat is "dióda üzemmódban" multiméterrel. A motor külön lepróbálva: működik.
Szia, Mi a problémád vele? Fentebb kifejtettem amit e panelről kiderítettem. Valószínűsíthető, hogy az IGBT tönkremenetekor keletkező impulzus, /akár a GND vonalon is/ tönkreteheti a µC bizonyos funkcióit, a nállam lévőnél, csak a seb. szabályozás nem megy, de "Thowra" paneljén teljesen elszállt.
Szia, Nemrégiben Psa10H-0100 -ast hoztak javítani, annyi a különbség, hogy azon nincsen incline. Próbáld meg a relétől a µC ig, a jel útját visszarajzolni, Q2-Q8 -ig melyik játszik szerepet, mert általában egy Tr szokott a körben lenni, meg vagy 2 ellenállás. Akár voltmérővel is tudod mérni, hogy a µC adott lábától meddig megy a jel útja. Természetesen a relével párhuzamosan is van egy védődióda. 93€ a legolcsóbb, amit találtam, szóval érdemes kicsit méregetni, prsze, ha már a controller sem ad ki jelet, akkor az már más "tészta"
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2021
A reléket ki kellene venni, és táppal megcsattogtatni, közben mérni a kontaktokat.
A másik hibalehetőség, hogy a pozíció-szenzor téves értéket ad, és ez miatt a relé sem kap vezérlést.
Szia, Bekapcsoláskor alapból a program bekapcsolja a "down" relét, mindenféle beavatkozás nélkül. /Alaphelyzetbe állítja a padot./
Sziasztok. Szeretnék venni egy futógépet, találtam egy olyan hibásat, ami az eladó szerint olyat produkál, hogy bekapcsoláskor folyamatosan gyorsul, nem áll be egyenletes sebességre. Csak azt kérdezném, hogy így látatlanban érdemes lehet vele foglalkozni? Már a fórum 16. Oldalán tartok az olvasással, de még hasonló hibával még nem találkoztam. Előre is köszi.
Szia, Nem emlékszek ilyen hibára, IGBT zárlat nem lehet, mert azt figyeli a program, s el sem indul, vagy amelyik régiben nem, az egyből ugrik egy nagyot, s nagyon felpörög. Talán, ha valamelyik sebesség választó gomb be van ragadva, azt nem tudom, hogy mennyire figyeli az önteszt, /Ez a beégetett programtól függ/ akkor talán elképzelhető. Akkor egy mikrokapcsoló cserével orvosolható.
Köszi a válasz. Közben eladták a gépet, én nem mert megvenni. Arra gondoltam először, hogy nem érzékeli a sebességet, de olvastam, hogy akkor pár s múlva hibajellel le szoktak kapcsolni. Igy olvasva a fórumot bele lehet futni nagy költségű hibába, de lehet olcsón megvehető kis hibával, kis ráforditással megjavítható gépbe is. Köszi a segitséget, még nézelődök a jófogáson és a fórumon is. További szép estét.
Üdvözletem!
Nekem is van egy ilyen vezérlőkártyás betegem (Domyos TC-5). Használat közben egyszercsak lenyomta a biztosítékot, és ezt mindig meg is ismételte, amikor a motort akartam indítani. A nagy FET innentől vezetékként viselkedett. Kicserélve fura dolog történ, az első alkalommal szintén lenyomta a biztosítékot, de utána soha többet nem fordult ez elő. A jelenség hasonló, terheléskor belassul, nem is szoktam erőltetni sokáig, amikor leszáll róla az ember, visszaáll a sebesség. Néha mintha ingadozna a sebessége magában is. A piros fordulatszám jelző led szabályosan villog a sebesség függvényében. A motort szétszedtem, nem találtam rajta semmilyen furcsaságot. minden pólus között ugyanazt mértem ohmikusan. Viszont nem vagyok meggyőződve róla, hogy a motor teljesen jó. Amikor 35-40V-ot adtam rá kiszerelve szépen felpörgött, nekem egyenletesnek is tűnt. Beszerelve ugyanezzel a táppal csak nagyon minimális mozgásra tudtam rávenni. Igaz, nem is valami brutál tápegységgel hajtottam meg. A kérdésem az lenne, hogy vajon mekkora áramot illik ennek a motornak felvenni üresen? 5-6A-t látok a legalacsonyabb sebességen terhelés nélkül, amit én kicsit soknak találok. 110VDC/1940W motor lenne elvileg. A segítséget előre is köszönöm.
Üdv, Most mértem, a 2Hp-s motor 12V-ról meghajtva 0,44A-t vesz fel teljesen szabadon, mindenféle terhelés nélkül. az 5-6 A valóban sok, 1-1,5 A körül lenne szabad felvennie, csak a szalagot hajtva. Valószínű itt is a motor nyomta ki az IGBT-t. A kollégák szerint ilyenkor mágnesvesztes a motor, /ha a kommutátor nincsen megégve, s mindenhol azonos az ellenállása/ én még nem találkoztam ilyenne, hamarabb leégették...Az interneten úgy látom, ugyanarról a gépről van szó, amit fentebb tárgyaltunk, és ebben is az IGBT zárlat vitte magával a µcontrollert is. Miután a motor is, s a vezérlő is kuka, lehet felejtős a masina. Nézni kell valamilyen ép motort, én ezt a vezérlő kombót vettem. Szerintem a legolcsóbb megoldás, meg hozzá egy 2Hp körüli motort. Otthon talán Veterán, vagy hasonló helyen olcsóbb lehet az új ára 100€ körül mocorog+ szállítás, ami súly miatt lehet hasonló összeg is. Igen ezekben az amerikai stílusú gépekben 110V os motort használnak, az EU-sokban 180V/4600Rpm a szokványos.
Sziasztok, van egy Proform Style 9000 futópad ami állítólag processzorhibás. Néha megpróbálom és van amikor be tudok lépni a szervízmenübe. Olyankor megcsinája a teljes 30 perces programot. Van esély a megmentésére?
Sziasztok,Brother6300 futópadon a gond hogy 6km/h felett kikapcsol-nem mindig.Van hogy 10 is megy ,motor jó,szerintem valami szemetes mert táphiányt ír ki,a relé kikapcsol.reset után megint elindul.
Megkoszonok minden otletet,ha más nem lesz kell új panel bele.
"megoldvva...
vettem hálózati DC tápot potenciométerrel.0-220 kimenetDC,4kWig. Az eredetit "recikláltam"satuban kalapáccsal. [off][/off]
Szia, Ugyailyen van most javítás alatt, fentebb volt már róla szó, Az IGBT zárlat után szintén kinyomta a µC-t, de csak a seb kompenzálás nem megy, tehát minden lépésnél belassul. A tulaj megunta, azt mondta nekem adja.Már csak vissza kellene rajzolnom a proci környékét, s egy új programot írni rá, mert úgy látom, mindegyiknek ez lesz a vége....
Szia, Nem voltam fent, de ahogy írod, talán menetzárlatos volt a tápban sárga impulzus trafó, olyat meg nagyon ritkán találni. A fenti likben szereplőben is elszállt a táp, abba 2 független 12V -ost építettem bele.
Szia, de ez még nem volt javítva, azért nem indul mert rossz az IGBT és a kinyírta a µC-t? Ha elindul nem vettem észre lassulást, rendesen működik.
Szia, Ez is Android kijelzős, ha jól látom. Ennek nem volt még alkalmam tanulmányozni a schreen részét, a régebbi modelleknél előfordult, hogy a fenti µC, nem adott impilzust, és azért nem indultak. A széles csati 4. lábán kell lennie. Ebben megszorult a motor, az leverte az IGBT-t, de ha néha indul, néha nem, akkor más gondja van. Nem tudom, hogy mikor tudom elhozni a gépet, még itt is teljes lezárások vannak. Majd csak utána tudok benne méricskélni. Ez mostmár indul minden bekapcsra, a fenti hiányossággal.
Sziasztok! Vettem egy Robust Toledo futópadot. Olyan hibája van, hogy indulás után a fordulatszám ingadozik, majd 10-15 másodperc múlva leáll 01-es hibakóddal. Lehet a sebesség jeladó hibája? hogy tudom kimérni, hogy az-e a hibás? Előre is köszi a segítséget.
Szia, Nem hiszem, de előtte ki kellene deríteni, hogy 2, vagy 3 vezetékes, illetve vannak újabban, amiben nincs is jeladó. A leírás végén nincsen hibakód táblázat, mert úgy látom, ez erősen gépfüggő.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy OMA Creative C2 futópadom. Még garanciás korában leállt E2 hibajelzéssel. A kiérkező műszerész kicserélte a vezérlést, de a hiba nem oldódott meg. Kicserélte a motort, így működött. Használtuk vagy másfél évig, amikor megint E2 hibajelzés. A garancián túli, szervíz által mondott árak után hozzáláttam. A fentiek alapján a motorral kezdtem, bizony rossz. A motor teljesen fel lett újítva, kipróbálva, szépen működik, de a hiba továbbra is
fennáll. A képeken látható vezérlő panel van benne. Ennek a javításában kérnék segítséget. Előre is köszönöm.
Üdvözlet!
Ismeri valaki ezt a futópadot? Golden Sport GS1600. A hiba jelenség,hogy indítás után pár másod perccel, a Speed kijelzőn E1 hibakód jelenik meg, a motor nem forog. Kivettem a motort, és ha kézzel elkezdem a szőnyeget hajtani, akkor nincs hibakód, de ha megállítom, akkor viszont előjön. A motort megnéztem,12v-al elindítva símán forog. Ha a vezérlő panelre rá kötöm, le szabadítva a szőnyegről,vagyis nincs rajta terhelés, akkor indítás után a motor meg sem moccan, külön tápról viszont megy. Megmértem a motor kimenetet a panelen és alapból,indítás nélkül a műszer 207v Dc-t mutatott. Ilyenkor mi lehet a hiba? A Fet-eket kiforrasztottam,megmértem, azok jónak néznek ki. Merre induljak tovább? A panel KING-I 900176/75 (2 )
Szia, Lehet a motor kinyirta az IGBT-t a panelon, azt kellene először letesztelni.
Szia, A fentiek alapján, az E1 itt a seb. jel hiányra utal. Viszont nem értem, hogyan lehet 207V a kimeneten, mikor alacsony fordulaton indul, alapon, s az 30V körüli feszt jelent. Indítás nélkül, nem lehet fesz a kimeneten, mivel a FET/ek/ zárt állapotban vannak, ha valami kóbor áram lenne, azt a motor kis ellenállása le-shöntöli. Szerintem a FET-ek környékén kellene méregetni még.
Szia!
Azt már kitaláltam hogy az E1 hibakód azt mutatja hogy a szőnyeg nem forog,nincs meg a sebesség. Viszont a feteket kiforrasztottam és úgy adtam a panelnek csak 230v-ot. kigyullad a Power led és behúz a relé,ami a feteknek adja a tápot. Viszont a motor kimeneten a fetek hiányában is rajta van a 206-7v.
Ha a motor tuti jó akkor "megrágta"a panelt.akkor már ott is baj van.Sajnos az utóbbi tapasztalataim alapján úgy kellett dontenem,hogy :
eloszor a motor jó volt,elment az elektronika.Próbáltam javítani,aztán mindig más baj jott elo.Vettem egy szabályozható potméteres DC tápot,kifogástalanul mukodott.kézzel beállítottad a sebességet,és kész. aztán elkezdett szaga lenni a dolognak,úgy 2hét után.melegedett a motor,aztán már forrósodott,kipróbáltam más DC-hasonló motrot,az rendben.Tehát most meg a motor. Vettek másik padot.az eladó még a szállítás elott telefonált,hogy bevezették a garanciális ido kitolását bizonyos jutalékért-akarjuk e-mert ezek az amator futópadok max 2évet birnak,aztán elektronika vagy/és motorproblémák vannak,veheto +2év garanciával is,akkor ingyen javítják/cserélik. Csak leírtam,hogy tudja meg mindenki...
A motoron kint van a DC+, az IGBT a testet kapcsolja rá.
A sebesség szenzort nézd meg. Ha optikai, akkor tisztítsd meg. Ha nem segít, akkor az opto-kapuban levő infra ledet cseréld ki. |
Bejelentkezés
Hirdetés |