Fórum témák
» Több friss téma |
Természetesen a 8mA az egész modul fogyasztása. Most újra mértem egy másik nodeMCU modult, annak "csak" 3mA körüli az áramfelvétele sleep módban. Ha 2 percenként felkeltem és MQTT-n keresztül küldök egy üzenetet (kb. 20mp míg elvégzi a mérést, felcsatlakozik a hálózatra és elküldi az adatokat)
kb. 8 napig bírná egy 3Ah-s powerbank? Vin lábról kínáltam meg 5V-al.
Azt ellenőrizd, hogy milyen feszültségstabilizátor van a modulokon. Az AMS1117 elég sokat eszik üresjáratban, a HT7x33, vagy egyéb CMOS LDO már sokkal kevesebbet.
Az AMS* és a HT* eltérő lábkiosztású. Az ESP modulok legalább két különböző sorozatban készültek, van amelyiken a power-on LED-et (piros) már kihagyták. A LED előtétellenállásának kioperálásával lehet csökkenteni az áramfelvételt.
Telepes, akkumulátoros üzemmódra leginkább az ESP-01S, vagy az ESP-201 modulokat tudom ajánlani. Ezek nem tartalmaznak USB-UART konvertert, így jelentősen kisebb a fogyasztásuk. Ráadásul a memóriájuk cserélhető, akár 16MB-ig bővíthető WS25Q128FVSIG csipekkel. Kicsit kell mókolni a régebbi moduloknál, ahol a flash memória kivezetéseit kell beljebb hajlítani, de megoldható. Még én is meg tudom csinálni, persze szemüveget kell cserélnm hozzá. Az egyéb, árnyékolt modulokkal ez elég nehézkes.
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2021
Lassan eldugulok, de még elmondok egy javaslatot.
Kicsit húzósnak tűnik elsőre, ha egy-két LiFePO4 akkumulátort, és a hozzá való töltőt (például TP5000) beszerezzük, de a meztelen, feszültségszabályzó nélküli modulokat (például ESP-01(S), ESP201 [a hirdetés itt mellétrafál]) közvetlenül lehet járatni ilyen akkuról. Mindössze annyit kell tenni, hogy a teljesen feltöltött cellát egy picit merítjük, hogy a kapocsfeszültség 3,6 V legyen. Az akku így közvetlenül ráköthető az ESP modulra. Ha a súly nem számít, tehát fixen telepített kütyüről van szó, egy kétcellás (4V) ólmos akku is labdába rúg a powerbank mellett. Persze ehhez már kell LDO, de a HT7333, vagy más, hasonló alacsony fogyasztású, kis feszültségveszteségű alkatrész beszerzése csak időveszteséget jelent. Az LDO kiválasztásakor figyeljünk oda, hogy az ESP8266 csúcsban 300 mA áramot igényelhet, így legalább 330µF, vagy nagyobb pufferkondenzátor használata nem mellőzhető. A powerbank alkalmazása esetén az jelenthet gondot, hogy azt hiszi, nincs szükség rá, megsértődik, és kikapcsol, mert túl kicsi a terhelés - nem minden típus alkalmas ilyen felhasználásra. A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2021
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni hogy kinek milyen tapasztalatai vannak DHT11 -es érzékelő pontosságával. Fejlesztek egy kültéri egységet, de egész más értékeket mutat a páratartalom mint egy gyári Mebus kültéri egység. Jelenleg a saját 23%-ot, a Mebus 45%-ot mutat. A Mebus mindig kb 20-30%-al többet jelez. Vajon melyik közelíthet a valósághoz? Előre is köszönöm a válaszokat.
23 százalékos páratartalmat MO-n nem fogsz mérni. 45 reális.
DHT pontosságát google kereséssel megtalálod.
Pontosságban elég nagy a szórás, megfelel az árának: válogatni kell a megfelelő példányt. Inkább beltéri alkalmazásra érdemes használni.
Üdv!
Én amit eddig próbáltam nem volt "jó". Kb annyit jelzett amennyit akart és azt is komoly szórással. A dht22 az asztal szélén halt meg úgy hogy be sem volt "dugva". Most bme280 at használok amit viszonylag pontosnak hiszek. E mellett üzembiztos is. Van olyan ami már harmadik éve működik. Szerintem ne erőltesd a dht11 et.
Köszi a gyors reagálást, jelenleg nem lakok Magyarországon. Az adatlap szerint +-5% a pontossága 25 C fokon.
Kitartás, Nedudgi, nektek is köszönöm a válaszokat!
Akkor ha jól gondolom érdemesebb másik érzékelővel próbálkoznom. És mi a véleményetek bmp280 ról? Az van itthon.
Bocs benéztem a bmp280 nem páratartalom szenzor. De van itthon
![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2021
Én is benézetem. Több is van belőle. (kici kínai barátaink is benézték vagy tízes csomagban aztán küldtek helyette bme -t.) A bme vel kapcsolatban annyit hogy van belőle spi i2c és mind két kapcsolatot ismerő típus. Sőt olyat is láttam (igaz csak képen) ami állítólag 5 V os. Az esp nem 5 V toleráns.
Nekem is van pár darab, majd lehet beépítem azt is. Fejlesztek egy kis eszközt a teraszra, mert a gyári eszköz kültéri egységében nincs a kijelzőnek háttér világítása, sötétben nem látszik, meg aztán az időt, dátumot sem mutatja. Még elég kezdetleges a projekt.
Idézet: „Sőt olyat is láttam (igaz csak képen) ami állítólag 5 V os.” Az "5V-os" modulokon van szintillesztő, így 5V-os és 3,3V-os rendszerekhez is használható.
Sziasztok!
Építettem egy Hőmérséklet naplózó, fűtés-szellőztetés vezérlőt az üvegházamhoz, egy Wemos D1 min pro-val. Sajnos úgy tűnik, hogy a Wemos D1-nek még úgy is kicsi a hatótávolsága, hogy külső antenna van rajta. Illetve a T-com os fastcom router wifije se nagyon combos. Gondoltam akkor csinálok egy repeatert is, azzal megoldódik a probléma. Meg is csináltam egy másik Wemos D1 minivel, azonban problémákba ütköztem. Először is a logger valamiért nem tudja lekérni az időt az NTP szerverről. A másik probléma, hogy csak akkor tudok hozzáférni a logger weboldalához, ha a laptoppal is a repeaterre csatlakozok föl. Meg lehet oldani ezeket a problémákat egyszerűen? Üdv, A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2021
Hali!
Valószinű hogy "router" módban van a mini, ezért kell a laptopról is rá csatlakozni, de ha az ipcímeket megnézed a mini előtt/után akkor kiderül. Szerintem a D1 mini nem való repeaternak, inkább kellene venni egy rendes repeatert.
Nem érdemes a szolgáltató által adott wifit használni, főleg ha sok IOT eszközt akarsz használni. Általában nincs bennük elég erőforrás, hogy sok klienst szolgáljanak ki egyszerre. Nyugodtan kapcsold ki rajta a vezetéknélküli csatlakozást, rakd át kábelmodem módba. Vezetékkel csatlakoztass rá egy normális wifi routert. Ha szerencséd van, ennyi elég is. Kertes háznál nem biztos, főleg ha vasbeton födém is van. Ilyenkor érdemes a routerhez vezetékkel újabb AP-ket kötni, és a ház távoli pontjaiban helyezni el őket.
Nekem a vezetéknélküli jelismétlők nem jöttek be. Nem azért, mert nem működtek egyáltalán. Hektikusan működtek, ami eléggé idegesítő. Telepítéskor tökéletesen, aztán néha sehogy. Nem látszódtak a hálózaton a kerti szenzorok, kamerák. Aztán egyszercsak megint. Mióta minden AP-hoz vezeték megy, ilyen gondom nincs.
Szia!
Ezt a repeatertcsináltam meg. A mini után természetesen másik IP címet kap, előtte 192.168.0.142 utána 172.217.28.99 amit a routeren keresztül sehogy se tudok elérni. Elvileg a leírás szerint, soros terminálon, vagy telneten keresztül egy csomó mindent lehetne állítani a repeateren, de nekem nem sikerült sem így, sem úgy elérnem a konfigutációt. Egyébként mint repeater egész tűrhetően működik, elég nagy hatótávval.
[i][/i]Szia!
Ez a szolgáltatói eszköz egy Sagemcom F@st 3890V3. Nem dicsérem, elég vacak. És ez már a második másfél év alatt, mert az első elhalálozott. Szóval a vezetékelés biztos jó lenne, csak sajnos egyrészt nehéz lenne kivitelezni, másrészt nekem az esztétikai része sem igazán tetszik, mert csak láthatóan tudnám elvinni. De ha esetleg mégis emellett döntök, nincs valami tanácsod hogy melyik wifi routert érdemes megvennem? A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2021
Moderátor által szerkesztve
Az esztétika fontos. Egy darabig. Nálunk is azóta van UTP kábel a falon, mióta a család panaszkodott, hogy nincs net az emeleten.
![]() Én ebből vettem: TP-Link Archer C6U Wireless AC1200 Egyik routernek, másik kettő AP-nek konfigurálva.
Szia!
Ha a két oldalán különböző IP tartományok vannak, akkor az nem repeater, hanem router. Ha pedig route-ol, akkor ahhoz árjárót kell megadni, hogy az eszközök tudják, hogy merre kell új tartományba menni. Tehát egyrészt azt a "repeater"-t kell megadni az eszközben átjárónak, másrészt neki is át kell engedni a bejövő adatot. Viszont ha azt a címet adod meg átjárónak, akkor a net felé nem fog kitalálni az eszköz. Azt kellene elérni, hogy a két oldalon ugyanaz a tartomány legyen... Úgy lesz egy közös nagy belső háló az egész.
Hali!
Első mondat: This is an implementation of a WiFi NAT router, vagyis szétválasztódik az előtte és az utána lévő hálózat... Azért lássuk be erőforrás/teljesítményileg egy esp8266 a béka feneke alatt van egy vásárolt repeater/routerhez képest.
Üdvözlet!
Köszönet mindenkinek a hozzászólását, a probléma úgy tűnik megoldódott. ![]() Az előző internet szolgáltatómtól aki wifin szolgáltatta a netet, mivel a szerződés úgy szólt, megmaradt egy ilyen UBNT Bullet2 wifis eszköz. Bár nem vagyok teljesen tájékozott ezekben a cuccokban, de azt hiszem, sikerült bridge módban beüzemelnem, és mivel hatalmas hatótávolsága van és irányított antennája, gond nélkül megoldja a problémámat, ráadásul úgy, hogy még a felcsatlakozó eszköz IP címe sem változik. Szóval köszi mindenkinek, úgy tűnik ez a megoldás jó lesz. Legalább is egyelőre működik ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2021
"a logger valamiért nem tudja lekérni az időt az NTP szerverről."
Gondolom, a NAT eszközöd nem viszi át az UDP csomagokat.
Sziasztok!
Most következik hogy befonom a hajam. ![]() Mi lehet a gond? A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2021
A teljes LANod 1 IP szegmensben van a szolgaltatoi ruter LAN oldalan?
Pl.: 192.168.1.xxx xxx valtozik 0-254 kozott . Avagy fix ip-s lehet amit a MAC addresse altal valaszthatod ki az eszkoznek. Azt kell a szolgaltatoi router fix ip-s tablazataban beallitani. Kozbulso ismetlo eszkoz mindket "laba" is ugyan abban a cim tartomanyban legyen.
Nekem a bridge sosem volt stabil bár jellemzően valamelyik eszköz pillanatnyi lekapcsolódása után nem épült fel újra. Lehet ott a gyenge pont. Adatforgalom van rajta folyamatosan? Amit nem értek, a router menüjében nem tudom mi alapján jelennek meg a csatlakoztatott eszközök. van hogy megjelennek, van hogy eltűnnek. Volt hogy a sonoff mini, nem jelent meg a kliens listán, de működött. (tudom vegyek rendes routert)
Én pont az ilyen anomáliák miatt álltam át a vezetékes gerinchálózatra. Minden WiFi AP arra csatlakozik. Azóta nincs gond.
Sziasztok!
Tanácsot kérnék, deep sleep üzemmóddal kapcsolatban. Sok helyen le van írva, hogy ebben a módban 20 μA az ESP 8266 áramfelvétele. Van egy 12-E típusú modulom. Erre 3,3 V tápfeszültséget adtam közvetlenül a 3V3 lábakra, kikerülve a beépített feszültség szabályzót. Tesztelem deep sleep módban az ESP.deepSleep() utasítással, de ebben a módban 27 mA áramfelvételt mérek. Hogyan lehetne elérni a tényleges 20 μA-t? Jól sejtem, hogy esetemben a kiegészítő áramkörök is fogyasztanak a 3,3 V-ról és ezért mérek ilyen sokat? Ha ténylegesen 20 μA-t szeretnék, akkor másik típusú, lebutított verziót kellene használjak? A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2021
Mutass egy képet arról a modulról, különben csak találgathatunk.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |