Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Meg ferdén is tették bele az elemet.
Én dolgoztam olyan helyen(Berceli motorgyár) ahol a műszakvezető mutatta az ujjával hogy egy ekkora csavar kellene , koca és kani ...
Én meg egy öreg szakitól egy motorcserénél megkérdeztem,Pistabácsi!,merre kell forognia a motornak? Válasz-ha jobbra esik a Hardy tárcsa,akkor neköd,ha balra akkor tüled!
Megkérdeztem a Hardy Zolit, de nem értette, mit akarok.
És jót választottál, végül?
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2021
Vittem több félét , nem bíztam más ujjában...
Én régen szelephézagot kértem munkahelyemen a raktáros hölgytől. Műszak végén derült ki, hogy egész nap kereste, nem találta. Nem gondoltam, hogy nem tudja mi az, ennyire nem akartam kitolni vele. Nem szakmabeli volt. Nagy tábla csoki, és kávé lett részemről engesztelésül. Végül a fele csokit megkaptam, engesztelés sikerült.
Mást nem kaptál ?
Nem, erős önuralma volt. Béke lett.
Ez a "motor forgásirány" dolog sem mindig egyértelmű. (gondolom, te villanymotorrol beszéltél)
Még a régi időkben, magam bütyköltem a Wartburgomat és vittem vizsgára. Volt, hogy csak ötödszörre sikerült levizsgáztatnom, de azok olyan idők voltak. Szóval, a XVIII. kerületi Autóklubba vittem vizsgára. A próbapadon (vagy hogy hívták) a vizsgáztató beült a kocsiba, betette egyesbe, és... a kocsi elindult hátra! Bambán nézett, nem értette. Aztán betette hátramentbe, és a kocsi elindult előre. Tök fapofával mindtam neki, hogy ez azért van, mert fordítva forog a motor! A képén mély megvetés és szánalom, hogy még ilyenkor is van kedvem tréfálkozni. Mondtam neki, hogy ez nem vicc, nézze meg saját maga! Felnyitotta a motorháztetőt, és nem akart hinni a szemének. Hívta a kollégáit is, hogy ezt nézzék meg, ez nem létezik. Nem tréfáltam, tényleg fordítva forgott. Ezt a jelenséget 4x - 5x produkálta az idő alatt, amíg nálam volt. Ilyenek voltak a kétüteműek, így is tudtak működni. Persze közelekedni így nem lehetett vele, mert így nem előgyújtás volt, hanem utógyújtás, és ereje gyakorlatilag nem vot a motornak, de legalább forgott!
Igen,v.motorról van szó,a forgásirány balra,de nem mindegy melyik oldalán állsz a motornak,de nem ez a lényeg,hanem a neköd-tüled kifejezés,eltartott pár másodpercig míg értelmeztem! Volt egy Verolexem,350cm3 -es motorral,ott a rückverc úgy működött hogy volt a fejemnél egy megszakító kapcsoló és amikor már majdnem leállni készült a Jawa, átkapcsoltam és ellenkező irányba forgott a motor. Persze,rohadtúl elkellett találni a holtpontot!
Sok hajón máig úgy van a hanyattmenet, hogy leállítják a motort és fordítva indítják újra.
Így igaz! Na komám!,gyalog megyünk,vagy busszal? Háát,amelyik előbb jön!
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2021
Akkumulátor átpolarizálódik, ha töltő fordítva van rátéve. Önindító fordítva forog, bendixrész nem működik nem hajtja a motort. Egy ilyen hibára nagyon sokára jöttünk rá.
Igen, ilyesmni történt nálam is egy néhányszor, akaratomon kívül, véletlenül. Az önindító megmozdította a motort, de nem forgatta olyan gyorsan, hogy átlendüljön a holtponton, a gyújtás előbb következett be, és a motort "visszarúgta".
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
Azt mondják, a régi körmös-traktort is be lehetett fordítva indítani (1 hengeres dízel?). A lényeg az volt, hogy pár előremeneti, és pár hátrameneti fokozat közül lehetett válogatni. A egyik előremenetiben már éppen nem tudta elhúzni az ekét, de volt olyan hátrameneti, ami ennél kicsit lassabb volt, de az alacsonyabb előremenetinél kicsit gyorsabb. És itt még éppen el tudta vinni az ekét. Az olajozókészüléken keresztbe kellett tenni a szíjat, hogy jó irányba forogjon, így a traktoros egész nap a normál előremeneti fokozatot használó kollégájánál jóval előrébb járt. Persze, ez addig volt érdekes, míg kevesen tudták, így lehetett a normát túlteljesíteni némi pluszpénzért.
Embernél is van ilyen, némi pálesz után, amikor el akar indulni. Valamerre sikerül.
A motorosok hite.
Mottó: Soha nem látsz parkoló motort az ideggyógyász rendelője előtt! Ha mégis, akkor az az ideggyógyászé.
Elmegyógyászra (pszichiáter) gondolt valószínűleg, és nem neurológusra. Csak, hogy pontosak legyünk.
Szia! Nem tudom az milyen önidító volt, de azoknak általában mindegy a polaritás, mindig egy iányba forognak. Hisz soros motor, az állórész és a forgórész polaritása is megfordul, így forgásirány nem változik. Legalábbis amivel én találkoztam...
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
Igazad van, valóban. Valamilyen TSZ gép, vagy IFA teherautó, vagy valami traktor, nem emlékszem. Valami grimbusz mégis volt, akkor nem jól emlékszem. De az akkufeszültség biztosan fordított polaritású volt, és nem tudtuk elindítani. Akkucsere után ment egyből.
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
Előfordulhatott, személyautónál (Clio 1 '94) fix mágneses az állórésze.
Az az IFA lehetett, mert az indítómotor 24V-os volt, a többi elektromos (pl. lámpák)12V-os, de ha az egyik akku fordított polaritású volt, akkor a két akku sorbakötve 0 V lett.
Párhuzamkapcsoló. Itt lesz a megfejtés, pontosan már nem emlékszem, nagyon régi dolog.
Nekem is régi a dolog(az egyik). De biztosan van olyan önindító, ami polaritásérzéken. A régi munkahelyemen egy MTZ-t vezetékeztem át teljesen. Mindent vezetéket kitéptem, csak az akku és az önindító vastag vezetékeit hagytam meg, azok jók voltak. Mást csináltam, közben kellett a traktor, ment a traktoros, betette az akkut, bekötötte és ment vele dolgozni. Mikor visszahozta, folytattam a szerelést, nézem, fordítva tette rá a sarukat. Hogyan erőltette rá a negatívot a vastagabb pozitívra?? De rendesen indult a gép. Szerencse a generátor vezetékeit is lebontottam, mert elfüstöltek volna a diódák benne...az nem szerette volna a fordított bekötést.
A Zsigulimban már olyan gyenge volt az akku, hogy az indítómotort meg sem mozdította. Viszont egyébként pöccre indult, és ha ment, akkor már produkált annyit a generátor, hogy rendesen működött (mondjuk kerültem az éjszakai vezetést és a fényszórókat akkoriban nem használtam). Egyszer a benzinkutasnak leesett az álla ('90-es évek közepe...), amikor tankolás (és persze fizetés) után a kocsiban ráadtam a gyújtást, majd egy kurblival a kezemben a kocsi elé sétáltam, egy mozdulattal beindítottam, beszálltam és elmentem. Persze figyelni kellett, hogy véletlenül se hagyjam sebességben... A karmanytúk miatt ott kizárt volt a fordított irányú beindítás.
Én ZSUK -al produkáltam ezt. Nem volt pénzem új aksira, de motorikusan rendben volt a szerkezet. A klurbli az ülés mögött állandó részét képezte a fülkének. Sokan megbámulták az "indulást".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |