Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vicces - mókás történetek
 
Témaindító: Topi, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Tisztelt felhasználók! Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Lapozás: OK   892 / 981
(#) nagym6 válasza elektrorudi hozzászólására (») Jún 3, 2021 /
 
Meg ferdén is tették bele az elemet.
(#) jucsaba válasza Egri Frédi hozzászólására (») Jún 3, 2021 / 1
 
Én dolgoztam olyan helyen(Berceli motorgyár) ahol a műszakvezető mutatta az ujjával hogy egy ekkora csavar kellene , koca és kani ...
(#) yulo5310 válasza jucsaba hozzászólására (») Jún 3, 2021 / 2
 
Én meg egy öreg szakitól egy motorcserénél megkérdeztem,Pistabácsi!,merre kell forognia a motornak? Válasz-ha jobbra esik a Hardy tárcsa,akkor neköd,ha balra akkor tüled!
(#) erbe válasza yulo5310 hozzászólására (») Jún 3, 2021 /
 
Megkérdeztem a Hardy Zolit, de nem értette, mit akarok.
(#) sany válasza jucsaba hozzászólására (») Jún 3, 2021 /
 
És jót választottál, végül?
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2021
(#) jucsaba válasza sany hozzászólására (») Jún 4, 2021 /
 
Vittem több félét , nem bíztam más ujjában...
(#) nagym6 válasza jucsaba hozzászólására (») Jún 4, 2021 /
 
Én régen szelephézagot kértem munkahelyemen a raktáros hölgytől. Műszak végén derült ki, hogy egész nap kereste, nem találta. Nem gondoltam, hogy nem tudja mi az, ennyire nem akartam kitolni vele. Nem szakmabeli volt. Nagy tábla csoki, és kávé lett részemről engesztelésül. Végül a fele csokit megkaptam, engesztelés sikerült.
(#) Egri Frédi válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 4, 2021 / 1
 
Mást nem kaptál ?
(#) nagym6 válasza Egri Frédi hozzászólására (») Jún 4, 2021 /
 
Nem, erős önuralma volt. Béke lett.
(#) elektrorudi válasza yulo5310 hozzászólására (») Jún 4, 2021 /
 
Ez a "motor forgásirány" dolog sem mindig egyértelmű. (gondolom, te villanymotorrol beszéltél)
Még a régi időkben, magam bütyköltem a Wartburgomat és vittem vizsgára. Volt, hogy csak ötödszörre sikerült levizsgáztatnom, de azok olyan idők voltak.
Szóval, a XVIII. kerületi Autóklubba vittem vizsgára. A próbapadon (vagy hogy hívták) a vizsgáztató beült a kocsiba, betette egyesbe, és... a kocsi elindult hátra! Bambán nézett, nem értette. Aztán betette hátramentbe, és a kocsi elindult előre. Tök fapofával mindtam neki, hogy ez azért van, mert fordítva forog a motor! A képén mély megvetés és szánalom, hogy még ilyenkor is van kedvem tréfálkozni. Mondtam neki, hogy ez nem vicc, nézze meg saját maga! Felnyitotta a motorháztetőt, és nem akart hinni a szemének. Hívta a kollégáit is, hogy ezt nézzék meg, ez nem létezik. Nem tréfáltam, tényleg fordítva forgott. Ezt a jelenséget 4x - 5x produkálta az idő alatt, amíg nálam volt. Ilyenek voltak a kétüteműek, így is tudtak működni. Persze közelekedni így nem lehetett vele, mert így nem előgyújtás volt, hanem utógyújtás, és ereje gyakorlatilag nem vot a motornak, de legalább forgott!
(#) yulo5310 válasza elektrorudi hozzászólására (») Jún 4, 2021 /
 
Igen,v.motorról van szó,a forgásirány balra,de nem mindegy melyik oldalán állsz a motornak,de nem ez a lényeg,hanem a neköd-tüled kifejezés,eltartott pár másodpercig míg értelmeztem! Volt egy Verolexem,350cm3 -es motorral,ott a rückverc úgy működött hogy volt a fejemnél egy megszakító kapcsoló és amikor már majdnem leállni készült a Jawa, átkapcsoltam és ellenkező irányba forgott a motor. Persze,rohadtúl elkellett találni a holtpontot!
(#) sonajkniz válasza yulo5310 hozzászólására (») Jún 4, 2021 / 1
 
Sok hajón máig úgy van a hanyattmenet, hogy leállítják a motort és fordítva indítják újra.
(#) yulo5310 válasza sonajkniz hozzászólására (») Jún 4, 2021 /
 
Így igaz! Na komám!,gyalog megyünk,vagy busszal? Háát,amelyik előbb jön!
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2021
(#) nagym6 válasza yulo5310 hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Akkumulátor átpolarizálódik, ha töltő fordítva van rátéve. Önindító fordítva forog, bendixrész nem működik nem hajtja a motort. Egy ilyen hibára nagyon sokára jöttünk rá.
(#) elektrorudi válasza yulo5310 hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Igen, ilyesmni történt nálam is egy néhányszor, akaratomon kívül, véletlenül. Az önindító megmozdította a motort, de nem forgatta olyan gyorsan, hogy átlendüljön a holtponton, a gyújtás előbb következett be, és a motort "visszarúgta".
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
(#) Imi65 válasza sonajkniz hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Azt mondják, a régi körmös-traktort is be lehetett fordítva indítani (1 hengeres dízel?). A lényeg az volt, hogy pár előremeneti, és pár hátrameneti fokozat közül lehetett válogatni. A egyik előremenetiben már éppen nem tudta elhúzni az ekét, de volt olyan hátrameneti, ami ennél kicsit lassabb volt, de az alacsonyabb előremenetinél kicsit gyorsabb. És itt még éppen el tudta vinni az ekét. Az olajozókészüléken keresztbe kellett tenni a szíjat, hogy jó irányba forogjon, így a traktoros egész nap a normál előremeneti fokozatot használó kollégájánál jóval előrébb járt. Persze, ez addig volt érdekes, míg kevesen tudták, így lehetett a normát túlteljesíteni némi pluszpénzért.
(#) nagym6 válasza elektrorudi hozzászólására (») Jún 5, 2021 / 1
 
Embernél is van ilyen, némi pálesz után, amikor el akar indulni. Valamerre sikerül.
(#) sonajkniz hozzászólása Jún 5, 2021 / 1
 
A motorosok hite.

Mottó:
Soha nem látsz parkoló motort az ideggyógyász rendelője előtt!
Ha mégis, akkor az az ideggyógyászé.
(#) ftirius válasza sonajkniz hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Elmegyógyászra (pszichiáter) gondolt valószínűleg, és nem neurológusra. Csak, hogy pontosak legyünk.
(#) Gafly válasza Imi65 hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
(#) Tomi111 válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 5, 2021 / 1
 
Szia! Nem tudom az milyen önidító volt, de azoknak általában mindegy a polaritás, mindig egy iányba forognak. Hisz soros motor, az állórész és a forgórész polaritása is megfordul, így forgásirány nem változik. Legalábbis amivel én találkoztam...
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
(#) nagym6 válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Igazad van, valóban. Valamilyen TSZ gép, vagy IFA teherautó, vagy valami traktor, nem emlékszem. Valami grimbusz mégis volt, akkor nem jól emlékszem. De az akkufeszültség biztosan fordított polaritású volt, és nem tudtuk elindítani. Akkucsere után ment egyből.
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2021
(#) Tomi20 válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 5, 2021 /
 
Előfordulhatott, személyautónál (Clio 1 '94) fix mágneses az állórésze.
(#) Gafly hozzászólása Jún 6, 2021 /
 
(#) nedudgi válasza Gafly hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Részemről maradok a csillárkapcsolónál!
(#) gkari válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 6, 2021 / 1
 
Az az IFA lehetett, mert az indítómotor 24V-os volt, a többi elektromos (pl. lámpák)12V-os, de ha az egyik akku fordított polaritású volt, akkor a két akku sorbakötve 0 V lett.
(#) nagym6 válasza gkari hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Párhuzamkapcsoló. Itt lesz a megfejtés, pontosan már nem emlékszem, nagyon régi dolog.
(#) Tomi111 válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 6, 2021 /
 
Nekem is régi a dolog(az egyik). De biztosan van olyan önindító, ami polaritásérzéken. A régi munkahelyemen egy MTZ-t vezetékeztem át teljesen. Mindent vezetéket kitéptem, csak az akku és az önindító vastag vezetékeit hagytam meg, azok jók voltak. Mást csináltam, közben kellett a traktor, ment a traktoros, betette az akkut, bekötötte és ment vele dolgozni. Mikor visszahozta, folytattam a szerelést, nézem, fordítva tette rá a sarukat. Hogyan erőltette rá a negatívot a vastagabb pozitívra?? De rendesen indult a gép. Szerencse a generátor vezetékeit is lebontottam, mert elfüstöltek volna a diódák benne...az nem szerette volna a fordított bekötést.
(#) lazsi hozzászólása Jún 7, 2021 /
 
A Zsigulimban már olyan gyenge volt az akku, hogy az indítómotort meg sem mozdította. Viszont egyébként pöccre indult, és ha ment, akkor már produkált annyit a generátor, hogy rendesen működött (mondjuk kerültem az éjszakai vezetést és a fényszórókat akkoriban nem használtam). Egyszer a benzinkutasnak leesett az álla ('90-es évek közepe...), amikor tankolás (és persze fizetés) után a kocsiban ráadtam a gyújtást, majd egy kurblival a kezemben a kocsi elé sétáltam, egy mozdulattal beindítottam, beszálltam és elmentem. Persze figyelni kellett, hogy véletlenül se hagyjam sebességben... A karmanytúk miatt ott kizárt volt a fordított irányú beindítás.
(#) Egri Frédi válasza lazsi hozzászólására (») Jún 7, 2021 /
 
Én ZSUK -al produkáltam ezt. Nem volt pénzem új aksira, de motorikusan rendben volt a szerkezet. A klurbli az ülés mögött állandó részét képezte a fülkének. Sokan megbámulták az "indulást".
Következő: »»   892 / 981
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem