Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Vehetsz kb. ekkora sűrítőt, újat, bő 100ezerért is. Ez meg pont a fele, felújítva!
Akkor melyik is éri meg?
Sziasztok!
Jó lenne, ha lenne egy részletes infókat tartalmazó topic összefoglaló. Információim szerint a közepes méretű olajos-dugattyús mobil/műhely kompresszorokig bezárólag a tisztelt gyártók (nem csak a legolcsóbb kínai barkács cuccokról van szó) csapágyazatlan hajtókarral szerelik az olajos-dugattyús sűrítőket, az alumínium hajtókar „csupaszon”, csúszócsapágy nélkül van illesztve a főtengelyre. Ismerősöm kis 1hengeres 200 cm3-es traktorjában is ilyen a hajtókar, neki kikönyökölt a törött hajtókar a motorból (vett már bele új hajtókart, a hajtókart egyszerűen visszarakva és a blokkot behegesztve újra működik a gép). E fórumon fastaciton írt erről a jelenségről először 3 éve itt, a hozzászólása szerint dörzsárral javított egyet tökéletesen. Pali79 válaszolt is rövidesen, ő csak reszelővel javított egy hasonlót, a leírtak szerint hangosabb lett a kompresszor. Láttam még itt, hogy csavarkulcs februárban eladott sűrítőjében sem volt csapágy, valamint ebben a videóban is látható a jelenség (és hallható más infó is, mint pl.: a klasszikusnak mondható alumíniummal tekercselt villanymotor). Kérdéseim: fastaciton-hoz és Pali79-hez: hogyan szuperálnak azóta a kompresszorok? Mennyit mentek eddig, voltak-e tartósan (pl.: egy óránál hosszabban) használva? Vagy ebben a kategóriában (próbálom kerülni a gagyi kifejezést ) le van írva, hogy tilos 10 percnél hosszabban egyfolytában üzemeltetni a gépet? Továbbá jónak tűnő gyártónál a mobil kompresszor kategória csúcsán, ~2000 Euroig (illetve ez van a még nagyobb drágább telepített kompresszorokban is egy szintig) még mindig ezt találtam, lehet, hogy mégis jó ez hajtókar csapágyazatlanság? Kb. 1000 Euroig pedig ilyen a hajtókar. A hajtókar itt talán úgy van kialakítva, hogy spéci anyagból van a csúszó felülete (nincs külön csapágy persely, hanem valahogy beépítették a csapágyfémet a hajtókarba)? Vagy ebben a kategóriában a spórolás miatt ilyen megoldásra kényszerülnek a neves gyártók is a kínai konkurencia miatt, vagy ez már a tervezett avulás lenne, esetleg a gyártó az alkatrész eladáson is jelentős bevételre számít? Netán teljesen normális/elfogadott ez a fajta hajtókar csapágyazatlanság? Tudja valaki a tutit ebben a kérdésben? Szerviztől, gyártótól nem kértem tanácsot ez ügyben. Szikorapéter – vannak tapasztalataid/infóid a tárgyban?
Szia! Szerintem meg lehet ebben a topikban is beszélni mindent eben a témában, mert engedélyezett. Az más dolog, hogy már-már mechanikussá válik ezzel a nem villamos részletkérdéssel ha hosszasan csak a sűrítőről esne szó. A mechanikai részek azok úgy jók ahogyan azt legyártják az adott feladatra. Egészen pontosan kiszámolnak mindent a gépészmérnökök, hogy mennyi legyen az az üzemóra ami után már nem gazdaságos a további használat vagy teljesen használhatatlan lesz a gép. Ez az élettartam tervezés. Csak ilyen mérnökökre van az iparnak szüksége akik az általuk megadott intervallumra tudnak használható gépeket tervezni. A gyártásnál adódhatnak hibák az anyag minőségéből vagy a kenésre kialakított furat megmunkálására nem fordítanak kellő gondot és ebből adódhatnak a hajtókar törések. Lehetne még taglalni de szerintem nincs sok értelme ezzel foglalkozni. Talán egy-egy adott sűrítő hibáinak a korrigálására lehetne kitérni amit ha utólag megcsinál a felhasználó akkor hosszabb lesz tőle az élettartam. A csapágyazásról csak annyit, hogy a nagy tengelyterhelésű részeknél sikló csapágyazásra van lehetőség és nem feltétlenül kell külön kopó felületnek más anyag ha pl. a hajtókar anyaga megfelel erre a célra. Sem a fordulat sem az átmérő nem indokolja ha a kenőanyag megfelelő és az üzemidő nincs túllépve.
A neten lehet találni régi sűrítőket és villanymotorokat. Ha nincs bizalmad a mostani élettartam tervezésű megoldásokhoz, akkor építs össze Te magad egyet. Még olyan is előfordulhat, hogy a fellelt sűrítőhöz hozzá sem kell nyúlni, nem kell felújítani és még így is ki fog böjtölni Téged.
Nos!
Egy ipari sűrített levegő rendszer tervezési leírásában olvastam, hogy bizony van kötelező állásideje a kompresszornak! Ezt a gyártója meg is adja! Számolni kell vele, ennyivel kevesebb lesz a légszállítása, ennyivel nagyobb puffer kell... Hajtóka csapágyazás témája: Szinte csak a régi, békebeli kompresszoroknak van cserélhető hajtókarcsapágya, főleg a légfék kompresszoroknak. Miért kopott ki ez a megoldás? Ebben benne van minden amit leírtál! Sokat fejlődött a felületkezelési technológiák, a hajtókar saját anyagát is kopásállóvá tudják tenni. Gyártás így olcsóbb, és a tervezett ideig ki is bírja, persze ez már nem az örök élet!! A másik az, hogy dugattyús kompresszor mint technika, elavulóban van! Ahol lehet már a csavarkompresszor játszik!
Amit eladtam az egy kínai kompresszor volt. Most van nálam szétszedve egy abac, az is ugyanúgy van megoldva a csapágyazást tekintve. Szerintem nem probléma a kis kompresszorok számára hogy nincs cserélhető csapágycsésze, így egyszerűbb gyártani, olcsóbb, funkcióját ellátja.
Van golyóscsapágyas kiskompresszorom is, aminek most csináltam alutartályt az pont egy olaj mentes (jobbik féle) kompresszor. Ha érdekel akkor leveszem a deknit és teszek fel képet róla. Másik dolog, kompresszor nagyhatalom lettem az új szerzemenyemmel: Át kell majd építenem teljesen, de legalább az dolgok nagyrésze megvan. 5.5kw motor. Két sűrítő jó, a harmadik lecsó. Gyurutoreses, nagyon sok a gartergáz.
Idézet: „kompresszor nagyhatalom lettem az új szerzemenyemmel:” Ekkora mega...., ja nem magabiztosságot! Honnan veszed hogy valamelyikünknek nincs valami brutál csavarkomprija otthon??
A lehetőségem megvolt, de hagytam, hogy a kéthengeres lépcsősdugattyús kompresszort elvigyék a MÉH telepre. A motorja még megvan. 13 kW.
A kompresszorból kijövő sűrített levegőt ott helyben el kell kezdeni hűteni. Tömlő nem igazán felel meg erre a célra.
Úgy ertettem hogy sok kompresszorom van most. Ezzel feltettem az i-re a pontot.
Én örülök neki, ez a lényeg. Nem sikerült elrontani a kedvem a hozzászólásoddal. Csak nem értem hogy miért kell neked mindenkibe belekötni. Bár azokkal a dolgokkal amiket nem értek egy egész könyvtárat meg lehetne tölteni.
Szép reggelt!
Azért mert bizonyos dolgokban eltérő véleményen vagyok, attól abban még nincs semmi rosszindulat! Igyekszem a szakmaiságot "emelni" a tapasztalataimmal, ennyi! Most, a számomra nettó nagyzolásodra dobtam egy nettó beszólást! Ettől függetlenül nem irigykedem, és nem sajnálom tőled! Akkor tudnálak irigyelni, ha bagóért szereznél egy karaj kis diesel csavart, 30-50kW köztit! Nekem ez lenne az i meg a pont is, de most még nem ez a célom. A véleményem szabad felhasználású! Le lehet kakkantani, meg lehet fontolni, el lehet fogadni, és szembe is lehet vele menni! De szomorkodni rajta nem érdemes, nem azért van...
Nekem működési elvben tetszik a csavarkompresszor, vagyon kifinomult eszköz. De szerintem nem éri meg tartani. Rendszeresen karbantartani kell, felújítani nem rentábilis.
amit most fogok csinálni, két darab Rábából és egy 5.5 kW motorból, már felveszi a versenyt egy kisebb csavarkompresszorral. Nyilván ez nem 50kW, az már más tészta.
Szerintem is a szemcseszórásnál, és a komolyabb ipari létesítményekben a helye.
Cégnél üzemeltetünk csavarkompresszort. Tényleg nem olcsó a fenntartása, drága a szeparátor szűrő és a spec. olaja. De ha levegő szállítással együtt nézzük a karbantartási költségeket akkor a költség elfogadható! Itt már sok ezer liter/perc a hozam. Javítani nem tudom mennyire éri meg, szerintem ha csigák megkopnak, az gazdasági totálkár. Múlt héten szórtak nálunk egy nagy vas keretet, ehhez egy utánfutós kompri lett bérelve. Kis zsebturbós diesel, és egy Zil kompri méretű csigaház dolgozott benne. 1 másodperc alatt felfújta a szeparátor házat (20l), meg azt a kevés csövet 8 bárra! (elvételezés nem volt)
Sűrítőt 50étt, vagy egy komplett kompresszort 150 ért? Így helyes a kérdés. Én ezt úgy számolom, hogy megvettem a kompresszort 60ért, elmentem érte, 40.000 plusz az üzemanyag, 15000
Akkor a motor, a három sűrítő és a tartály 115000 ben volt. Eladom az egyik sűrítőt 30-ért mint felújításra szorulót. Akkor lejön belőle ez az összeg. De mivel vennem kell egy roots fúvót amivel megküldöm, ami pont ugyanennyi, ezért az összeg változatlan. (A fúvó ugyan 30.000 de az hogy elmegyek érte fél nap, azt megint bele kéne számolni, de nem teszem mert már itt van egy.) És még el se kezdtem az építést, csak szétszedtem, felmértem a károkat. Ha egy napra annyit számolok mintha munkaidőben csinálnám, akkor nem éri meg egyeltalán. Pusztán az IKEA-effektus amit szeretek benne, hogy örülök neki amikor végre kész és be tudom indítani és pöcc röff.
Milyen hűtőszivattyút érdemes használni a hűtő körben? Én ékszíj rol szeretném hajtani a szivattyút, nem külön motorost használni.
Valami kocsi vízpumpája?? Valami réginek, ami egyszerű...
Feszítőnek is használhatod.
Ezaz. Nem értek a kocsikhoz hogy melyiké lenne jó erre
Én se!
Nézegetni kell vízpumpa típusokat, és fotókat! Na meg az árát! Elsőnek a régi szoci autóékat nézném, meg a fosvágent, amiből sok van 1-1,5 literig. Pl Nissan GA motorhoz való pumpából biztos lehetne csinálni, csak csak két fedlap kellene csőcsonkkal.
Nézd meg ezt!
360fokos kép Ehhez "csak" egy sík lemez kell, ráhegesztett 2 csonkkal! Esetleg a bemenő oldalon egy szűkítéssel, mert a járókerék éle kilóg, tehát akkora furat kell neki, hogy elférjen! De lehet hogy le is lehet az a vállat vágni! ITT meg olcsó!
Sziasztok.
Sajna a járókerék kiemelkedik a síkból, egy egyszerű lemez oda nem lesz elég. A járókerék peremére minimális hézaggal kell hogy csatlakozzon a szívócsonk, máskülönben rossz lesz a hatásfoka. Az autós vízpumpák nagy részénél a motortömbben van kiképezve a szivattyú "másik fele". Meg aztán van rengeteg amelyet a vezérmű szíj hajt, vagy nem megfelelő az ékszíjtárcsája és nem cserélhető. Ezek általában nem szabványos tengelyvégek, és rendszerint sajtolva vannak a tárcsák a tengelyre. Egyszóval sok munka. Vannak ilyenek de nem olcsók: Bővebben: Link Cavarkulcs: én a helyedben fűtés keringtető szivattyút raknék be. Rengeteg fűtéskorszerűsítést csinálnak mindenfelé, lehet találni ingyen jó szivattyúkat pl. régi leszerelt fali kazánban is. Egyszerűbb becsövezni, rögzíteni sem nehéz, nem fogyaszt sokat, nagyon sokáig elmegy, ha elromlik egyszerű pótolni, stb.
Gokart vízpumpa
A keringető szivattyú jó ötlet, olyannyira hogy egy gazkazanbol kiszuperalt darab hűti a zilemet. Egy bajom van vele, nagy otromba nehéz. Esetleg ha van egy leégett, akkor a motor helyére csinálok egy ekszijtarcsat. Van egy csávó a jofogason aki árul egy tk200at komplett kompresszort, azon van egy ilyen gokart szivattyú, onnan vettem az ötletet. Majd átmegyek az autószerelés hoz ha valaki tudja, akkor ő, hogy melyik régi szoci autó pumpája lehet jó nekem.
Ez milyen szivattyúval épült?
Arra is gondoltam hogy víz helyett olajat keringetnék hűtő közegként, a cső vége pedig a kompresszor aktív olajzása is lenne egyben. Egy szervo szivattyú kényelmesen meg tudná hajtani. Vagy egy kis fogaskerék szivattyú a karter pedig egyben lenne a tartálya is.
Szerintem szivattyú kérdésben a legegyszerűbb és a legolcsóbb megoldás az automata mosógép szivattyúja. Egyszerű beépíteni a hűtőkörbe, vezérelhető is és tudja azt a kis nyomást biztosítani ami az áramláshoz szükséges. Amennyi hőterhelést kap azt is kibírja.
Idézet: „Ez milyen szivattyúval épült?” Eihem akvariszta szivattyú! Szerintem ide nagyon drága! 20-30e Ft aminek már van ilyen csőcsatlakozója! Számítógép vízhűtés projektemnél nézegettem őket!
Idézet: „Sajna a járókerék kiemelkedik a síkból, egy egyszerű lemez oda nem lesz elég. A járókerék peremére minimális hézaggal kell hogy csatlakozzon a szívócsonk, máskülönben rossz lesz a hatásfoka.” Értem én hogy ez neked nem tetszik ez a megoldás, de olvasd el még párszor a hozzászólásomat! A járókerék PEREME lóg csak ki! Ha nincs az embernek kedve akkora furatot csinálni, levágja!! Illesztésben igazad van, de itt nem akkora gond, akár 2mm is lehet!! Nézd meg EZT a pumpát! Ilyen volt a kezembe párszor! A gyári illesztés 1,5mm a kerék és ház közt!! Szíjtárcsa: Le kell gyalulni a hosszbordákat a gyári hozzávaló tárcsáról, és kész is van! Feszítőként mehet az ékszíj külső felületére! De lehet kuplunggal a kompresszor tengelyére is csatlakozni! Mindenki a szája íze szerint cselekedhet, ez nem egy atomerőmű kritikusságú dolog!
Szia!
A Ladáé kapható házával együtt is. A motorblokk felőli része sík, ide nyom, ide kell egy vastagabb lemez csőcsonkkal. A szívó oldalán van egy nagy csőcsonk , és egy kisebb nyílás.(Ez lefedhető, esetleg a kiegyenlítő tartályt kötheted rá.)
Idézet: „Értem én hogy ez neked nem tetszik ez a megoldás” Nem írtam ilyet.
A tk200 az nyomott olajzásos?
Szinte biztos!
A Zil meg tuti!
Hali!
Nem.A hajtókar tűgörgős csapágyazású a főtengelyen, nem lehet nyomott olajozású... 7. oldal Nyomott olajozásnál a hajtókar siklócsapágyas a főtengelyen is. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2021
Nekem most van itt három. Az oldalán van az olaj kivezetes. Én is arra tippelek hogy nem nyomott olajzásu. Akkor viszont felesleges az olajat keringetni, maximum a hűtés miatt lenne jó, de a hengerfej tele van szutyokkal, az olaj meg amúgy sem túl jó hőszállitasra.
Esetleg a zilnél érné meg megcsinálni. De ott is minek. Így is kimegy a világból, mag a siklocsapagyak felülete. A vízhűtéses kívül még a léghűtesen gondolkodtam, hogy a hengerfejen átszívná a levegőt a sűrítő, tudom ez azért sem jó mert a meleg levegő miatt csökken a hatásfoka. De ha egy gebo gégecsovel van bekötve, ami mint egy intercooler hűtené vissza a levegőt, a hengerfej vízköre és a szívócsonk között? A másik lehetőség amit nem tennék meg, hogy levágni a hengerfejből azokat a részeket amik annyira nem kellenek, hogy jobb legyen a hutese. És egy ventilatorral hűteném.
Ennyi variációhoz még 1: Csináld meg gravitációs vizes hűtésűre!
Még az is sokkal többet ér mint amit felsoroltál! |
Bejelentkezés
Hirdetés |