Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A tehetetlensége miatt nem jó PTK mert a pillanatnyi áramszünetre a mágnesszelep kikapcsol de a megnövekedett soros ellenállás miatt nem fog bekapcsolni. Ipari időzítő kapcsoló sem mindig indul újra ( ezért is égett le a mágnesszelep tekercse mert nem bírta behúzni a vasmagot).
A lineáris, azaz vonalas, mint egy egyenes vonal, úgy emelkedik, nő az ellenállása. Ha negyedéig tolod, tekered, az összellenállás negyede lesz, ha 2/3-ig, akkor 66.6 %-a.
A logaritmikus pedig a ln görbének megfelelően változik, -azaz nem egyenletesen-, mint a fülhallásod. Ha félállásba tekered az eszközt, a lin. a fele lesz, a log. pedig nem. A kezdeti változás nagyobb.
És hogy teljes legyen a káosz, valaki gondolt egyet, az "A" lehet log is, és a "B" lehet lin is...
lin: https://www.hestore.hu/cat_171.html?filters=60:1303;&q= log: https://www.hestore.hu/cat_171.html?filters=60:1307;&q=
Kicsit csodálkozom a kérdéseden, azt hittem, te ezt tudod. (És a nevében benne van)
A lineáris az egyenes arányban változtatja az ellenállását az elmozdulással, a a logaritmikus pedig nem egyenesen, hanem növekedően, méghozzá logaritmikus Jelölik A-val és B-vel is csakhát valódi megegyezés nincs is rá, melyik betű melyiket jelöli. (Vagy van, csak a fele gyártó és kereskedő juszt is ellenkező betűjelet használ, mint a másik fele) Azért kérdeznek így rá, mert abból, hogy "A" vagy "B" nem lehet tudni, hogy most melyik "vonalat" követi a gyártó. Vagy a kereskedő. Vagy akár a dolgait eladni szándékozó használó. De, ha szó szerint megválaszolják, hogy log-os, vagy hogy lin. akkor nincs kavarodás. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2021
Sziasztok!
Érdeklődnék az alábbi két műnyomó papír közt van-e bármi különbség? (Az árát leszámítva ) Van egy olyan sejtésem, hogy a "Press & Peel" újra használható, szóval többször is lehet rá nyomtatni/vasalni, vagy ez csak egy rossz feltételezés? https://www.hestore.hu/prod_10037700.html https://www.hestore.hu/prod_10028124.html
Néz meg youtube videókat, azonnal láthatod hogy egyszer használatos a PNP fólia.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2021
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Adott egy régi (60-70's évekbeli) fényképezőgép ami 1,35V higanyelemmel működött. Mivel ennek gyártása már tiltott, így cink-levegő elemmel szeretném helyettesíteni, csakhogy az említett elemtípus 1,4-1,45V, így ellenállással szeretném a kívánt mértékre csökkenteni. Nem tudom a készüléknek mekkora az áramigénye, így hogyan számolhatom ki mekkora ellenálásra van szükségem?
Ha nem tudod a szükséges áramot, akkor nem lehet kiszámolni az ellenállást. Az ellenállásos módszer csak fix fogyasztás esetén használható és gyaníthatóan a fényképezőgépnek ingadozó áramfelvétele van, így az ellenállás egyébként sem lenne megoldás.
A Cink-levegő elemeket a higanytartalmú elemek kiváltására (is) tervezték, mindenféle trükk nélkül helyettesíthetőek egymással. Igaz, a cink-levegő elemeknek fajlagosan kisebb a kapacitásuk.
Bár nem írtad, feltételezem, hogy 48V DC feszültséged van. Jó hatásfokkal kapcsoló üzemű tápegységgel lehet ez az átalakítást elvégezni. A kapcsoló üzemű átalakítók dinamikus viselkedése nem tudom elég-e neked, mert a pontos felhasználásról nem írtál, de azt sem tudjuk, kell-e leválasztás, vagy milyenek a kimeneti elvárások.
Sajnos az ilyen feszültség szint kevésbé "járatos", kész modult nem biztos, hogy találni fogsz. A hálózati tápegységekben használatos vezérlőkkel lehet szerintem az ilyen feladatot a legegyszerűbben megoldani.
És hogy még bonyolultabb legyen a dolog: azok a (3 leágazásos)potik jelzése: 2x1M+, amit én sem tudom, hogy mit jelent. A pályák egyes pontjain lemérve viszont nagyon jó együtt-futást tapasztaltam. A másik potik 2x1M jelzésűek csak, minden egyéb jelölés nélkül, az a gyanúm, hogy lineárisak, ezt persze méréssel szinte lehetetlen igazolni.
Nagy valószínűséggel az elemről a fénymérő működik - gondolom, csak egy elem kell bele.
Legegyszerűbb, ha a műszer ellenállását megméred, valamint a végkitéréshez tartozó áramot, így meghatározható mekkora sönt szükséges. Az is valószínű, hogy a ilyen kis eltérést tolerál a műszer, hisz a legtöbb ilyen gép kalibrálható, és semmilyen beavatkozás nem szükséges. Konkrét részletek nélkül ennyit lehet elképzelni. Járható út az is, hogy (mivel antik készülékről van szó) a gyártó készséggel segít, mi történik modernebb elemek használata esetén).
Az olyan dolgokkal, mint pl. az izzó halványodása hegesztés vagy mikró kapcsoláskor lehet valamit kezdeni? Nem úgy értem, hogy cseréljem ki ledre, hanem, hogy ez a hatás megszűnne mondjuk attól, ha mondjuk vastagabb vezetéken menne a konnektorba az óradobozból?
Az óra előtti szakaszon van a jelenség oka.
Azt most cserélték ki, és még azt is mondták, hogy ha bővíteném 32A-re, azt akkor se kéne cserélni.
Van vagy 100m-re, de nem közvetlen ide jön. Gondolom tesz egy kört előtte. És mi vagyunk az utolsók. Nem tudom mi honnan jön, de 2 trafó van. Hány házat kell kiiktatnom?
Méréssel próbálkoztál már? Az órától jövőt és a lakáselosztótól, ill. az adott szakasz elejét, végét?
Ha a bejövőnél nincs hiba, ott nem esik le a feszültség. Vagy a lakáselosztónál nem, de a szakasz végén igen.
Milyen hiba? Mit mérnék? Mire lenne csavarva a műszer?
Átmeneti ellenállás; rossz kötés, elnyűtt vezeték, hibás csatlakozó. Feszültséget mérnél. Fázis és nulla között. Tehát, bejövőnél ráakaszt, néz mikor indul a terhelés. Terhelt végnél ugyanezt. Ha nem esik a főbiztinél terhelésre, akkor sorra; a szakasz elején, és minden kötésnél, csatlakozásnál, valamint a végpontnál. Csak kiderül, hol a hiba.
Na, ha már említetted, ez fontosabb. A biztosítéknak van értelme? Mert a "szabványosításnak" nevezett szavaim sincsenek mi által, nem rakták vissza. Meg mikor ott volt akkor is mindenki azt magyarázta, hogy ki kell cserélni kismegszakítóra. Nem mintha nem lenne már az óradobozban egy...
Ritkán építek bármit potméterrel így kiesik az info. Amire nekem kell arra jó az egyenes szabályzás.
Oké, nem is számonkérés akart lenni az a csodálkozás
Ha majd hangerőt akarsz szabályozni, akkor lesz célszerűbb a logaritmikus.
A DVD lejátszó sokszor néma volt, és párszor újra kellett indítani, hogy legyen hangja már a teszkóban is de már ott akkor nem vették vissza. Azóta egyre többször jött elő ez a probléma, és egyre többször kell újraindítani hogy egy darabig jó legyen, de sokszor még ilyenkor is ha elkezdek váltogatni az effekteken mondjuk hogy PL2-re rakjam, mire oda jutok elnèmul. Már a hangszórókat se lehet beállítani, mert ugyanez van a képpel is. Mitől van ez?
Létezik a garanciális javítás. Ha nem javítható akkor csere.
Jó, én nem tudom hogy létezik-e még DVD lejátszó, abból indultam ki, hogy nem. Ez tizenakárhány éves. Lg ht202sf-cu
Sziasztok!
Létezik olyan átalakító hogy 220v-ból 380 3 fázist csinál. De vajon van-e olyan átalakító, ami 380v 3 fázisból 1 fázis 380-at csinálna? Esetleg hogyan lehetne kivitelezni?
Mit értesz 1 fázis 380V alatt?
Egy 380V háromfázisú hálózatnál bármely két fázis között 380V van. Bármely fázis és a nulla között 220V. Tehát, ha neked 380V kell akkor két fázisvezetékre kell kötnöd a fogyasztódat, de ez esetben nem lesz nulla vezetőd! |
Bejelentkezés
Hirdetés |