Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
A műszerfal mögé úgy kellett behelyezni, hogy biztosítsa a jó és tartós csatlakozást a kábellel.
A hiba előjött, ha kiszerelt műszerfallal próbálták indítani. Nem indult.
Járó motornál le lehetett csatlakoztatni a műszerfalat, a motor nem állt le.
Tipikusan így viselkedett "A hiba előjött, ha kiszerelt műszerfallal próbálták indítani. Nem indult.
Járó motornál le lehetett csatlakoztatni a műszerfalat, a motor nem állt le." A csatlakozó érintkezés hibája volt a ludas.
Hello!
" Mini Cooper vonóhorog bekötés a probléma. Ez egy 2008-as évjáratú 3 ajtós kocsi. A féklámpa egybe van építve a helyzetjelző lámpával. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a lámpatestben 2db 12V 21W-os egyszálas izzó van beszerelve. Amikor a helyzetjelző lámpát bekapcsolom, akkor az izzó csökkentett fényerővel világít. A mérhető feszültség 5-6V. " Feltehetően nem 6/12V-al működik a lámpa, hanem PWM vezérléssel csökkentik a fényerőt. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2021
Sziasztok!
Tudna valaki segiteni??? mert megsüllyedtünk... Audi A2. AMF. 1.4 Tdi. 2003. Semmilyen diagnoszitkával sem lehet semmilyen vezérlőhöz csatlakozni.!!!!Motorvezérlőhöz sem! Obd csatiban tápok jók. Vcds-el---B-Kts-el--AutoCom-mal----Lanch-al--Obdelevenne lett sikertelenül probálva!!! Köszönök minden segitséget displayen van egy kormányszög hibasymbolum.Automata klima nem mükődik. Néha ABS kivillanik de pár km után elalszik!
Ok----, majdnem biztos hogy nem diag eszköz választás kérdése..., hallottam olyasmit hogy müszerfali CAN csomoponti problémak is lehetnek...,
Szia! A nyolcadik oldal lap teteje:
Idézet: .... innen. „A kényelmi rendszer központi vezérlőegysége -J393 egy elektronikai dobozban található (hamis padlón) Pozícióban -1- elöl, a vezetőülés alatt. Hibamemóriával van felszerelve. Az öndiagnosztika kapcsolódási pontja bal oldalon található a kárpit alatt a kormánykerék alatt.”
Szia,
Valamelyik gps távfelügyeleti szolgáltató cég szerelte védelmi rendszerét úgy,hogy az OBD 6-14 pint egy két áramkörös relével "blokkolta" és csak akkor engedte a diagnosztikát ha a rendszert szervíz módba kapcsolták. Ha van valahol szám tasztatúra akkor gyanús. Az A2 azokból az időkből való,amikor ezt így csinálták.Ha persze Magyarországon először forgalomba helyezett autó. Üdv!
Köszi mindnekelött.....,kinntről hozták..,tasztaturát nem láttam az Obd csati mögé sem néztem be kétségkivül.
üdv
Üdv,
Ha ebben van adatbusz diagnosztikai interface,akkor esetleg az lehet...Sajnos láttam már hogy a kici kínai OBD csatlakozó pinek a csatlakoztatáskor kitolódnak hátra és összeérnek.Ha pont a +12v-al ér össze a can az végzetes lehet. Üdv!
Szia Kedves Imre!
Szerintem az auto oldaláról van probléma a csatlakozással.,ennyifajta diag nem lehet rossz... Ez a audi A2-es 1.4Tdi AMF .CAN--es..,Minden vezérlő közti kommunikáció CAN buszon megy--ez ami biztos. A dignosztika viszont valószinüleg a 7-es K-vonalon. Ez annyira már nem biztos. A KM-ora csoportban van a Gatewei -.ez is biztos.( immó is itt lakik mellesleg..) VCDS el való csatlakozáskor a tesztnél ., nem irta ki hogy "CAN Ok"! .,Nem tudom hogy ez nem hiba-e? Késöbbi Audiknál , tesztnél mindig OK van a CAN-él! Hallottam olyan infót a Tacho-Stekkernél esetleg kontakhiba lehet...,nem ellenöriztem. Kérdés: Ha Obd csatiban a 6-14 Can csatinál csinálnék multiméterrel és szkoppal is egy CAN Busz tesztet.,akkor itt látható lenne egy CAN bus hiba a hálozaton.,vagy esetleg egy vezérlő hiba ami blokkolhatja a diagnosztikai hozzáférést ?? üdv Laci
Nem igen értem...,, arra gondolsz hogy a kina VCDS tüje okozhatja- okozhatta a kommunikáció hiányát??? Elöttünk más mühelybe probálták Bosch Kts - el de ott se sikerült...,
Üdv
Igen,erre gondoltam,hogy talán egy hibás diag.eszköz elvitte a can gateway OBD-hez tartozó can ic-t?
Persze most csak találgatok... Mindenesetre én biztos ránéznék az OBD vezetékeire .. Kintről hozott autónál azon sem lepődnék meg,ha bedugtak volna a burkolatba egy bontott csatlakozót...hogy ne tudják kiolvasni mennyi a valós km...
Az nem lehet, hogy chip tuningos a kocsi és a bennlévő chip írásvédett? Azt nem lehet kiolvasni csak ott ahol ezt elkövették vele, mert féltve őrzik az ilyen jellegű adatokat. Lehet, hogy a gazdája nem is sejti, hogy ilyen a kocsija és esetleg ezért nem is szólt erről?
Nem tudni semmit az esetleges elözményekről ..,és mi a "véleményed"egy kapcsolási rajzról? Kivált a CAN hálozatról--. de egész motorvezérlés is Ok...
audi A2 1.4TDI AMF 2002.08 WAUZZ8Z13009248
Jól gondoltad Te azt, hogy a 7-es K vonalon kommunikál a központi kijelző egységgel ami a 6-os és 7-es L ill. H CAN-on a ECM-el és a TCM-el. A jobb oldali rajz az jobban érthető.
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2021
Szia!
Ugy néz ki hogy sehogysem tudsz csalódást okozni..,igen közel állsz tehát egy dupla like-mancshoz..,ha még egy kérdésre jön a válasz.... A CAN ADAT -részt azt tudom követni..,itt is látni hogy hatalmas Gateway lakozik a müszeregységben.Ez tehát Ok. Kérdés : A rajzon az "X11" akar lenni valószinüleg az Obd diag aljazat---az 5 jelölés ., akar a 7-es PIN diag vonal lenni???? ECU 16 Pin-ből jön a rajzon üdv és nagyon köszi!!! Laci
Igen, igen, jól gondolod! Az X1 az OBD csatlakozó volna. Az A130 az az IMMO a másik kettő jelölés az a kijelzőre vonatkozik mint összegység és kijelzője. Az A57 pedig a TCM (kipörgés gátló) modul volna. Ezért is raktam fel mindkét helyről a rajzot, hogy látni lehessen vonalasan és részletesen is, hogy hogy van kapcsolat az átjáróval. Az AD progi az részletesebb volt szerencsédre.
Kedve Imre!
nem ragozom ---Nagyon köszi!!!! üdv Laci
Akkor sikerült csatlakozni a vezérlőhöz nincs tuningolva a chip?
Szia!
Még nem jött vissza az autó--csak "diagolási" kisérlet történt multkor---mindenképp referálok ha aktualizálodna. Üdv L.
Hi Mesterek!
Van egy ilyen hibás komponensem a kocsiba, Ford Focus 2001-es. Az esp modul egyik résztvevője (Ford Yaw Rate ESP Sensor) Gondolom valamilyen gyorsulás mérő kütyü. Nagyából semmit nem találok a komponensek 40% ról. Középen a 1080 feliratú elképzelhető hogy kristály? Vagy valami ötlet amit érdemes megnézni stb? Válaszokat előre is köszönöm. Már a bontott alkatrész beszerzése folyamatban van, ha össze áll a rendszer kell ezt szervizzel megnézetni, pl.: kalibrálni stb? A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2021
Szia! Honnan vetted le ezt a dobozkát. Ez nem a keresztirányú gyorsulás érzékelő vagy kórmányszög elfordulás érzékelő? Mi a valódi ok ami ezt a "kütyüt" okolja?
Szerintem az ülés alól szedte ki, és tekeredés irányú gyorsulásérzékelő.
Magyarul perdület szenzor. A lényeg a fém tokban van, de nem kvarc. Egyébként igazad van, az okra én is kiváncsi lennék...
Az elnevezést azt a Fordos hibaelhárítási leírásból szedtem .... a többi az már nagyon magyarított, hogy perdül, tekeredik. A menetstabilizátor rendszere elég bonyolult inkább nem taglalnám.
Sziasztok
Az anyós ülés alól lett kiszedve. Anno vagy 7 éve volt egy köröm a másik szenzorral (ennek a párjával). Ott a zselé felcibálta a leforrasztott IC-t a nyákról. Melegben üzemelt, hidegben meg hibába volt a modul. Az a szürke modul/"kocka" amin látszik a képen hogy újra van ragasztva dobozza (muszáj volt ketté vágni). Az a baj hogy 2db diag program "nagyjából" különböző hibát ír, de van ami egyezik, az a forgás/pördülés szenzor. Lesz időm/pénzem beviszem a Ford szervizbe egy diagra, hogy ott mit olvasnak ki. Addig meg egy megnézést megért, hátha látszik valami. Csatolom a képeket s a diag adatokat
Nem sok mindent írnak róla de ha hibás, rossz akkor cserét javasolnak. 7Nm a meghúzási nyomatéka a csavaroknak. A kicsi a gyorsulásmérő a nagyobb (kettő csavarral felfogatva) az elfordulási szögsebesség érzékelő egy panelen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |