Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
A melegvíz a rögzítőgyűrű és felni közötti rozsdát lazítja, a szappanosvíz az abroncsot csúsztatja le (vagy fel) a felnin.
Nincs rá szükség. Egyszerű szabálykövetéssel megoldható a probléma.
Nem a kiskapukat kell keresni, hanem betartani a szabályokat és kész...
Nem véletlen találták ki őket. Persze aláírom, van 1-2 ami túl van misztifikálva, de aki alapból telefont nyomkod vezetés közbe, meg hasonlók, adnám is nekik a csekket meg a pontokat...
A VÉDA kapuk fix helyeken vannak. Akit azok megbüntetnek, meg is érdemlik.
Hát bakker!
Ebbe én pont belefutottam! Tudni kell, hogy vidéki vagyok, pestet kerülöm mint macska a forró vizet! De van az az alkalom, mikor mégis oda kell menjek. Egy ilyen volt, mikor talán Üllői úton(?) végig ott figyelt a 70-es tábla, nyomja mindenki mint süket a csengőt, visz a forgalom. Én mint alkalmi pesti közlekedő próbáltam tartani a lépést. Aztán pár hétre rá jött a levél Szentendréről, hogy szíveskedjek átvenni a fotókat, amiket 30k-ért csináltattam. Mondom mivan? Hát kiderült, hogy pont azon a rövidke szakaszon ahol a véda áll, levették 50km/órára a sebességhatárt. Kifelé nem, csak befelé. Ezen a ponton sok minden elhagyta ajkaimat, amitől a nyomdafesték felhólyagzana. Ettől még általában az elvárt és tartható módon vannak kirakva (amikkel eddig találkoztam). Szóval ha valaki nem őrjöngve vezet, akkor nem kellene hogy megfogja. Csináltam ilyen kütyüt, de semmi hasznát nem láttam (na nem pont ilyet, csak ugyanezt tudta).
Nagykőrösi út. Kifelé végig 70km/h, befelé a Wekerle telep melletti részen 50km/h. Itt van fix trafi, és a többség be is tartja a sebességhatárt. A kifelé irányban is van fix trafi, de kicsit arrébb.
Gondolom azért lett itt 50 a sebességhatár, mert a kispesti oldalon az út nagyon közel van a házakhoz, míg a pesterzsébeti oldalon ez a távolság lényegesen nagyobb. A sebességhatár még a fix trafi telepítése előtt is ennyi volt, akkoriban az út menti bokrokba elbújva lesből fotóztak (és mellesleg a tábla is alig látszott, mert a bokrok körbenőtték azt is). Egyszer motorral belefutottam, valami régi típusú trafi lehetett, akkorát villant a vakuja, hogy majdnem leestem a motorról, és totál elvakított egy időre. De a motoron csak hátul van rendszám elől nincs... A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2021
Több, mint 20 éve történt ...
Pestről mentem Egerbe egy szép nyáreleji délután. Még csak nem is siettem. Az M3 -as még csak Gyöngyösig volt megépítve. Már a városba csak autóút vezetett be, olyan 6 - 8km -ről. A sebesség korlát 70km/h, szépen kitáblázva végig az út mentén. Forgalom, mint máskor. Nincs dugó, itt - ott egy autó. Ismétlem: Nem siettem, igyekeztem szabályosan közlekedni. Villan mögöttem a vaku ... Na, melyik mamlasz fogták meg ugyan ? A kanyar után jön ki elém a rendőr és állít félre. Ablak lehúzva - jó idő volt. Megáll mellettem és kérdi a CB -n: Mennyi ? Jön a válasz - hallom: 62. Ez meg mi a f@szt akar - magamba. - Jó napot. Gyorshajtásért megbírságolom ... - Ott a 70 -es tábla, mi a gond - kérdezem értetlenkedve ... - Ott meg a Gyöngyös határát jelző tábla - mutat hátrafelé. Valóban. A 70 -es tábla után úgy 5 - 10m -rel ott a városhatár jelző tábla. ( Onnantól a megengedett sebesség: 50km/h ) A jó édes anyátokat . Nem vitáztam. - Mennyi lesz ? - 2.000 és tépi a csekket. ( Akkor még így ment a dolog. ) Ez volt életem eddigi egyetlen közlekedési szabálysértése, ami büntetést vont maga után. Mivel céges kocsival voltam, ezek után be kellett mennem egy benzinkútra és kicsit vastagabbra íratni a számlát, mivel akkor még az is úgy ment ...
Ha jól emlékszem a waze alapból tudja hogy hol vannak a kapuk és menet közben figyelmeztet is rá. Sőt, online elvileg minden változó is belekerül, azt is tudja ha valahol előtted dugó van és érdemes kerülnöd, meg azt is ha valamely útszakaszon épp trafiznak. De majd kijavít valaki ha nem ez a szoftver lenne az. Amikor a tengerpartról jöttünk haza és a határ előtt várni kellett (torlódás volt) még azt is megmondta hogy kb. 35 percet fogunk állni. Nagyjából úgy is lett.
Idézet: Szerencsés vagy. Nekem úgy volt három gyorshajtás bírság, hogy abból csak egy volt igaz. Másiknál a harmincas tábla előtt lelassítottam, előre tudtam, hogy ott a radar. A rendőr szerint a tábla után lassítottam. Harmadiknál a harmincas tábla elfordult úgy, hogy nem volt látható. Büntetés után visszamentem táblát keresni, nagy nehezen meglett. „Ez volt életem eddigi egyetlen közlekedési szabálysértése, ami büntetést vont maga után.”
Idézet: „... visszamentem táblát keresni, nagy nehezen meglett ...” Akkor jogos volt a bünti ...
"Harmadiknál a harmincas tábla elfordult úgy, hogy nem volt látható."
És lefényképezted?
Kollégám járt úgy M5 bevezető, bokamagasságban elhelyezett tábla, ment 50-nel jobbján busz, előtte busz, esélye nem volt észre venni. Le is fotózták annak rendje és módja szerint, s ez a szituáció remekül látszik a fotókon is. Megpanaszolta, hogy a bokamagasságba kitett tábla rendben, hogy a bokrugrók tudják, hogy ott van, de a képeken is látszik, hogy neki esélye nem volt látni. Senkit nem hatott meg a dolog, a 30pénzt szépen be kellett csengetnie érte...
Nem tudom mikori (és hol történt) az általad említett eset, lehet akkor még nem így volt, de már ezt a hibát is javították:
(Általában a többsávos utak mindkét oldalán megtalálhatóak a táblák, ott ahol erre lehetőség van.)
Jól látod, ezen a szakaszon volt, mint mondtam, bokamagasságban és csak egyik oldalt. Azt felejtettem leírni, hogy egy 30-as tábláról volt szó, azért kapta a büntit. Kb. 20-30m szakaszra volt érvényes és csak arra volt jó, hogy oda bújhassanak a bokorba az állvánnyal. Az adott helyzetben láthatatlan volt a kolléga számára, amit az akkori fotók is bizonyítottak, amiket persz az autójáról készítettek szép kerek 48km/h felirattal
Nem mai a történet és nem is az állandóra kihelyezett táblákkal volt akkor a gond. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2021
Már ahol. Mivel évekkel ezelőtt volt poszt erről az autózz.hu-n, figyelni szoktam, hogy a Budapest tábla mennyire látszik ott, ahol a 0-ról megyünk be Újpest felé. Pont tegnap reggel is néztem -hát, ha nem tudnám, hogy hol van, nem látnám meg a növényzettől. És -csak a jobb oldalon van, mint ahogyan a "lakott terület" táblák mindig.
(Amúgy a fentiekből tényleg eszembe jutott az 5-ös autópályabevezető, oda azért is tettek kamerát, mert addig tényleg senki sem tartotta be a korlátozást. Én sem, de engem egyszer meg is fogtak érte, még a '90-es évek közepén) A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2021
Ezer éve szombaton Szentes kivezető nyílegyenes út, "Úton folyó munkák" + 20-as tábla. Melós egy szál se, de szemben jövők villogtak - egy bokorba tényleg ott lesett a jagelló. <Emlékeztek még erre a szóra? >
Másnap vissza, rendőr nincs, a táblák meg annak rendje-módja szerint élire fordítva.
Nem, elfordulva a számlappal a villanyoszlopra feküdve volt, egy dróton lógva. Forgalom irányra élével, csak a hátlap látszott. Kézzel kellett kifordítanom, hogy lássam mi az.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2021
Nem, de visszamentem a rendőrhöz szólni, hogy nincs látható tábla. Meg sem hallgatott, büntetett tovább mindenkit. Régen volt.
Hogy van most a lakcím kártya módosítás? Be kell jelentkezni a hivatalnál vagy elég csak oda állítani? Napokon belül esedékes a költözés.
Kormányablak. Ha nem akarsz órákat várni akkor online foglalsz előre időpontot, odamész, húzol sorszámot és általában pár percen belül már intézheted is.
És elvileg mindezt bárhol az országban megteheti, ahol van megfelelő hivatal.
Annak érdemes előolvasni, hogy mi kell hozzá... De ha bizonyos feltételek teljesülnek, akkor oda sem kell menni. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2021
Ma nekiálltam a 3/8"-os tokmány M10-re átvágásának egy kis grafitos olaj kenéssel meg kb. 30-40 éves menetfúróval (lehet, hogy 60 éves, nem tudom melyik készletből van). Az eredmény egy klassz fúrógép lett, ami ha csak feleannyi ideig bírja az új tokmánnyal, akkor örök darab
Bár a Parkside PBH 800 A1 fúróm ilyen jól bírta volna a strapát, de az meg persze úgy van tervezve, hogy megadhassa magát idő előtt... Ott a hajtás fogaskereke a tengelyre csak rá van szorítva, semmi extra nincs, ami megakadályozná, hogy elengedje. Garancia híján szétszedtem, s mivel a lidl ügyfélszolgálata azóta is válaszol az alkatrész elérhetőségi kérdésemre, a 2mm-es kobalt marószáram segítségével kapott egy nútot a tengely és a fogaskerék közé egy acéldarabkából (acél popszegecs szárából vágva). Az első próbát jól viselte, így most ismét van fúrógép választékom...
Nekem az EVIG fúrógépem danamid fogaskereke lett acélra cserélve és sajtolás helyett ékeléssel rögzítve. Lágyítás, marás, visszaedzés. 45 éve úgy működik.
Nálam a faggyú a kenőanyag. Ami avval nm megy, az semmivel sem megy. És nem koszol, mint a grafit.
Mivel az üzenetek visszakeresőm nem működik, ezúton kérem a (második) ventilátoros villanyfűtőre jelentkezett kolléga jelentkezését. (Megtaláltam a szerkezetet!)
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2021
Idézet: „ Az a baj, hogy az ilyen internetes idézetekben sem lehet sohasem megbízni" - Petőfi Sándor ”
"A beszéd meg arra jó, hogy megmutassuk magunkat másoknak. Mek mek"
Tud e valaki Békéscsaba környékén forrást, ahol füge fát, vagy bokrot vásárolhatnék.
Köszi. Az sem baj ha elvihető. 1-2 db-ot szeretnék. |
Bejelentkezés
Hirdetés |