Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Próbálkoztam, végül nem jött össze.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2021
Madáretetőnek még jó lehet ...
Fordítsd meg, a másik oldalon nincs perem.
![]()
Hihetetlen hogy mennyi szabadidőd van....
Vegyél elő egy lapos tányért. - A legtöbb háztartásban van. - Van pereme. - A porcelánon kicsi a súrlódási veszteség.
Az az egyik kritérium, hogy erősnek kell lennie, mert indításkor a búgócsiga tompa hegyén keresztül egy pontban nyomást gyakorol az ember az anyagra, mikor erősen lenyomja a spirális rúdját, nehogy emiatt valami repedjen vagy törjön.
![]() ![]()
A perem pont azért kellene, hogy ne tudjon "megszökni" a búgócsiga.
![]()
Szedd le a keretet, majd szögtelenítsd ki, ez után lehet a keret vastagságából levenni (akár csiszolással, akár gyalulással, de végső esetben faragás is szóba jöhet). Ez után szegeld vissza a keretet az alaplapra.
Nem kell a peremnek nagyon magasnak lennie. Inkább ferde legyen, akkor nem súrlódik, és a búgócsigát is megvezeti.
Idézet: „(akár csiszolással, akár gyalulással, de végső esetben faragás is szóba jöhet)” A legegyszerűbbet kihagytad. Fűrészelés. ![]()
Sziasztok!
Hagyományos fúrógép tokmányt szedett már szét valaki úgy, hogy utána össze is tudta rakni? Van egy NDK HBM 251.1 fúrógépem, aminek megszorult a tokmánya, s így nem lehet használni. Rendeltem én balga másik tokmányt, de persze az nem jó hozzá (3/8-ost rendeltem, de 10mm-es kellett volna). Szóval két választási lehetőségem van, vagy rendelek egy hozzá valót (ami persze kb. lehetetlenséggel vetekszik, annyira nem járatos méret), vagy megjavítom a mostanit. Viszont a második lehetőséghez szét kellene szedni valahogy - de hogy?
A 3/8"-t át lehet vágni M10×1-re. Marad elég tartása, mivel a menetemelkedés alig tér el és kisebb az átmérője is némileg.
A megszorult tokmányt áztasd egy hétig vízben. Utána némi ütögetéssel meglazul. Ha mégsem, jó menetfúró és faggyú! Sajnos a peremezett tokmányok bontása türelemjáték. Lassan, apránként, körben kiütögetni a peremezést, hogy visszahajtható legyen. Ha mégis szakad, törik, 3 ponton elég megheftelni összerakás után.
Mivel gazdaságilag nem éri meg visszaküldeni, így szerintem az átvágás lesz a következő lépés. A megszorult tokmányt meg elkezdem áztatni...
Köszi! A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2021
De ne vízbe, petróleumba, rozsdagátlóba vagy olajba.
Ha nem rozsdától állt be nitró vagy kromofág. Végül marad a szétszedés. Egy fotót feltehetnél a tokmányról, lehet egyszerűbb a szétszedési javaslat ha látjuk.
A rozsdaoldó ellenjavallt, mert egy idő után támadja a vasat is. A most kapható kromofág meg semmit nem ér.
Szerinted a víz a jó?(rozsda). Ahogy gondolod!
Próba, szerencse. A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2021
Nekem megoldotta sok kosz és rozsdaproblémámat. (fenéklemez és egyéb csavarok lazítása, trafók bontása) Idős mestertől tanultam.Egy kis fizika, kémia. Viszont a rozsdaoldó már sok kárt okozott.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2021
Összerohadt satut szedtem szét úgy hogy egy hónapig vizbe áztattam. Aztán pici rásegítés után szétjött.
Milyen furcsa dolog ez, hogy a víz is jó oldószer ilyen esetben.
Ezt én sem értem. Csak jobban összerohadna, víz termeli a rozsdát. Gázolajban (vagy hasonlóban) áztatás a leginkább bevált technika.
Gondolom, az lehet a háttere, hogy a rozsdát valójában a levegő oxigéntartalma "okozza", vagyis az segíti elő leginkább. A rozsda tulajdonképpen oxidáció. Kémia órán az ilyesmiről azt tanították, hogy tulajdonképp "lassú égés". Mint az emberi szervezetben az emésztés. A levegő az valójában egy keverék, szóval az oxigén nincs kötésben a nitrogénnel, és más anyaggal. A vízben viszont kovalens kötéssel kapcsolódik a hidrogénhez, aminek a felbontásához szép nagy áramerősség szükséges. Magától - külső energia bevonása nélkül - a vízzel színültig belepett, beáztatott vas anyag tutibiztos, hogy nem fogja a vizet csak úgy kedvére felbontogatni, vagy csak extra minimális mértékben. Ez az én sejtésem.
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2021
Igazad van, melléfogtam. A házi fűtéseknél sem rohad el a vascső tele vízzel, levegőt nem kap. Viszont a géprészeknél furcsállom rozsdaoldásra, gázolaj valamennyire oldja is a rozsdát, illetve beszívódva keni.
Én is érdekesen néztem, amikor a gumis szintén a vizet javasolta (vizet kell csorgatni oda) a kerékagyra gyógyult alufelnik eltávolítására. Működik.
A beszívódás a lényeg, fellazítja. Ráadásul ingyen és nem büdös.
Apósomnak voltak ilyen irányelvei:
- Az ótóban le kell cserélni évszakonként a vizet, ne kopjon nyáron az a drága fagyálló. - Nyáron le kell engedni a vizet a központi fűtésből, ne rozsdálljonak a radiátorok a vizben. - Minek az a termosztát, én jobban tudom mikor van jó idő. Ha fázok, akkor begyútok. Ha melegem van, akkor kiótom.
Ne furcsálld, a víz kitűnően fellazítja azt a rozsdát és port, ami abban a tokmányban van (én gyerekkoromban csapgolyóscsapágyat indítottam el vízzel, utána mondták, hogy jól csináltam. Csak amikor kiszáradt, olajozzam be). Ha olajjal csináljuk, abból jó kis csiszoló-emulzió lesz, ami mellé még csakazértis tapad oda, ahonnan ki kéne jönnie, és mindent össze is koszolsz vele (az óvatos kopácsolgatás közben).
Az összerozsdállt bicikliláncot is petróval ajánlják "kiengesztelni", pedig meleg vízzel sokkal tisztábban jössz ki belőle, aztán kiszárítva már jöhet az olajjal átitatás. A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2021
Hát, a gumis csak tudja
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2021
A melegvíz a rögzítőgyűrű és felni közötti rozsdát lazítja, a szappanosvíz az abroncsot csúsztatja le (vagy fel) a felnin.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |