Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Én nem vagyok allergiás, így könnyen beszélek.
Itt is ugyan az van, hiába van kaszálva a környéken burjázik. Sok az elhagyotott telek, szántó, bekerített terület. Ezeken senki sem kaszálja, pedig égig ér a parlagfű. Nem lesz ez megoldva sohasem, hiába a bűntetés. Igaz idén erre most nincs sok, mert itt már lassan 2 hónapja nem esett eső, pár cseppen kívül.
Ezeket az önkori szokta büntetgetni, amikor észreveszik. Csak egy "jóakaró" kell hozzá... Cserébe a saját házuk táján nem foglalkoznak vele, önmagukat nem büntetik meg.
Ez olyan mint a gyermek és állat védelem. Én tudom mi zajlik a környezetemben de a hivatalok mintha csak dísznek lennének. Semmi nem történik. Kutya legyek ha értem.
Apám pályafentartó, pályamester volt a MÁVnál 46 évig. Otthon még mindig megvan a kis kézi sínhőmérő, amit mindig magával hurcolt (nem 10dkg) , hogy tudja, mikor kell menni. Ha ugyanis a hőmérséklet elérte a kritikus határt (fejből nem megy, de talán 50-60 fok fölött), megnőtt a kivetődés veszélye. Ez persze igaz volt a telített talpfás, csavarozott és betonaljas megoldásoknál. Ma már azonban sok helyen, például az Esztergomi vonalon is láttam tisztán acél aljakat is. a fém meg tágul. A hegesztett folytonos sínszálak egyenletesebb haladást tesznek lehetővé, de kifordulhat az egész, letépheti a rögzítést a termikus erőhatás. Azelőtt volt erre egy VITUKI nevű cég Herceghalmon, aki ezt tesztelte. Nyilván ők is le lettek építve. Itt az eredménye. Zsíros por - aha. Bővebben azoknak, akiket érdekel. Gyerekként sokat mentem a vonalbejárókkal. Az öreg Tóth Sándor a hosszú lábaival simán 2 talpfát lépett, míg én csak szaporáztam a bagikövön, mint a kis tacskó. Olyan voltam mint Bendegúz az
Idézet: -ból. Tréfából is kijutott, mert még volt kedve az embereknek nevetni. Emlékszem egy szakasz felújításakor „Indul a bakterház” Idézet: egy 500gr-os babkonzervet a tűzön, ami mellett melegedtünk. Aztán kiderült miért is volt ez jó. Úgyhogy a hővel vigyázni kell. „ott felejtettek”
Én sem vagyok allergiás, de rendszeresen vágom a füvet a portán. Körülbelül 5-6 évvel ezelőttig nem volt parlagfű nálunk. Aztán azóta évről évre egyre több van, hiába van vágva rendszeresen. Normál időjárási körülmények között kéthetente vágom.
És valóban, pont azok büntetnek akiknek a területein nincs levágva nem csak a parlagfű, hanem úgy általában a gaz. Szankcionálni, követelőzni tudnak. De akkor járjanak jó példával és a ha a saját területük rendben van, akkor meg lehet követelni hogy máshol is rendben legyen, de míg ezt nem teszik meg, semmi jogalapjuk a büntetésre, noha ők maguk a "hatóság". Ha nekem nem lehet gyomot termeszteni, akkor nekik sem.
Álló ventilátor tengelyét még kézzel el tudom forgatni, de a motorjának már egyáltalán nem megy. Ez a második nyár, amit végig dolgozott ez a ventilátor. Mit tehetnék?
Pont azért van parlagfű, mert vágod. Nekem is a szilvásban csak addig nőtt, amíg apám rendszeresen kaszálta. Azóta csak pampafű van. A másik telken meg lucerna. Az kiölt mindent eddig és ritkábban kell vágni.
De nem akarok égig érő füvet. Amúgy meg jó illata van a levágott parlagfűnek. Gyerek koromban volt ilyen háromszög alakú, lekerekített sarkú műanyag dobozban, talán Tomi mosókrémnek hívott krém színű mosószer. Na, annak volt ilyen illata.
Évekkel ezelőtt be kellet mennem az önkormányzatra valamiért. Több szintes épület nagy belső udvarral. Az első emeletről kinéztem az udvarra, és a teljesen gondozatlan zöld terület tele volt hatalmas virágzó parlagfű bokrokkal. Valószínűleg nem volt allergiás közöttük, a többit meg nem érdekelte. És a szomszédságban lévő családi házak gazdái hiába vágják, száraz szeles időben kilométerekre is beterít mindent a pollen.
Meg kell nézni mitől szorul, esetleg valamit feltekert a tengely csapágy mellé. Ha siklócsapágyas, híg olajat mindkét végén a csapágyhoz, közben kézzel forgatva, hogy bevigye az olajat a sikló felületre. Ha golyóscsapágyas, akkor a csapágy tisztítása kell, valami híg oldószerrel ami van otthon bejuttatva és kézzel forgatva, utána lágy zsírral, vagy olajjal kenve.
Olajozóm van, a propeller leszedése után azzal tudom elölről óvatosan megkínálni, ha az segít.
Elvileg semmi se juthatott be a motorhoz, csupán a propeller kissé poros.
Mindkét csapágyat kellene olajozni, nem tudni melyik szorul, vagy mindkettő.
Egyetértek nagym6-al akármi is lehet a tengelyen/csapágyon stb. (Otthon szüleimnél volt hasonló eset, olajzás ellenére is szorult. Nagyon körülményesen sikerült szétszednem, a tengelyen -siklócsapágyas volt egyébként- valami vékony müszál volt feltekeredve amit eltávolítva teflonos olajjal kenve ma is jól fut.)
Először holnap lekapom a propellert meg a rácsot és megpróbálok elölről beolajozni, hátha megúszom a szétszedést.
Annyi az előzmény, hogy pár napja már nehézkesen indult, de ha hagytam neki időt, akkor felpörgött és mindaddig ment is, míg ki nem kapcsoltam, de ma már képtelen volt magától megmozdulni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |