Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Ez olyan mint a gyermek és állat védelem. Én tudom mi zajlik a környezetemben de a hivatalok mintha csak dísznek lennének. Semmi nem történik. Kutya legyek ha értem.
Apám pályafentartó, pályamester volt a MÁVnál 46 évig. Otthon még mindig megvan a kis kézi sínhőmérő, amit mindig magával hurcolt (nem 10dkg) , hogy tudja, mikor kell menni. Ha ugyanis a hőmérséklet elérte a kritikus határt (fejből nem megy, de talán 50-60 fok fölött), megnőtt a kivetődés veszélye. Ez persze igaz volt a telített talpfás, csavarozott és betonaljas megoldásoknál. Ma már azonban sok helyen, például az Esztergomi vonalon is láttam tisztán acél aljakat is. a fém meg tágul. A hegesztett folytonos sínszálak egyenletesebb haladást tesznek lehetővé, de kifordulhat az egész, letépheti a rögzítést a termikus erőhatás. Azelőtt volt erre egy VITUKI nevű cég Herceghalmon, aki ezt tesztelte. Nyilván ők is le lettek építve. Itt az eredménye. Zsíros por - aha. Bővebben azoknak, akiket érdekel. Gyerekként sokat mentem a vonalbejárókkal. Az öreg Tóth Sándor a hosszú lábaival simán 2 talpfát lépett, míg én csak szaporáztam a bagikövön, mint a kis tacskó. Olyan voltam mint Bendegúz az
Idézet: -ból. Tréfából is kijutott, mert még volt kedve az embereknek nevetni. Emlékszem egy szakasz felújításakor „Indul a bakterház” Idézet: egy 500gr-os babkonzervet a tűzön, ami mellett melegedtünk. Aztán kiderült miért is volt ez jó. Úgyhogy a hővel vigyázni kell. „ott felejtettek”
Én sem vagyok allergiás, de rendszeresen vágom a füvet a portán. Körülbelül 5-6 évvel ezelőttig nem volt parlagfű nálunk. Aztán azóta évről évre egyre több van, hiába van vágva rendszeresen. Normál időjárási körülmények között kéthetente vágom.
És valóban, pont azok büntetnek akiknek a területein nincs levágva nem csak a parlagfű, hanem úgy általában a gaz. Szankcionálni, követelőzni tudnak. De akkor járjanak jó példával és a ha a saját területük rendben van, akkor meg lehet követelni hogy máshol is rendben legyen, de míg ezt nem teszik meg, semmi jogalapjuk a büntetésre, noha ők maguk a "hatóság". Ha nekem nem lehet gyomot termeszteni, akkor nekik sem.
Álló ventilátor tengelyét még kézzel el tudom forgatni, de a motorjának már egyáltalán nem megy. Ez a második nyár, amit végig dolgozott ez a ventilátor. Mit tehetnék?
Pont azért van parlagfű, mert vágod. Nekem is a szilvásban csak addig nőtt, amíg apám rendszeresen kaszálta. Azóta csak pampafű van. A másik telken meg lucerna. Az kiölt mindent eddig és ritkábban kell vágni.
De nem akarok égig érő füvet. Amúgy meg jó illata van a levágott parlagfűnek. Gyerek koromban volt ilyen háromszög alakú, lekerekített sarkú műanyag dobozban, talán Tomi mosókrémnek hívott krém színű mosószer. Na, annak volt ilyen illata.
Évekkel ezelőtt be kellet mennem az önkormányzatra valamiért. Több szintes épület nagy belső udvarral. Az első emeletről kinéztem az udvarra, és a teljesen gondozatlan zöld terület tele volt hatalmas virágzó parlagfű bokrokkal. Valószínűleg nem volt allergiás közöttük, a többit meg nem érdekelte. És a szomszédságban lévő családi házak gazdái hiába vágják, száraz szeles időben kilométerekre is beterít mindent a pollen.
Meg kell nézni mitől szorul, esetleg valamit feltekert a tengely csapágy mellé. Ha siklócsapágyas, híg olajat mindkét végén a csapágyhoz, közben kézzel forgatva, hogy bevigye az olajat a sikló felületre. Ha golyóscsapágyas, akkor a csapágy tisztítása kell, valami híg oldószerrel ami van otthon bejuttatva és kézzel forgatva, utána lágy zsírral, vagy olajjal kenve.
Olajozóm van, a propeller leszedése után azzal tudom elölről óvatosan megkínálni, ha az segít.
Elvileg semmi se juthatott be a motorhoz, csupán a propeller kissé poros.
Mindkét csapágyat kellene olajozni, nem tudni melyik szorul, vagy mindkettő.
Egyetértek nagym6-al akármi is lehet a tengelyen/csapágyon stb. (Otthon szüleimnél volt hasonló eset, olajzás ellenére is szorult. Nagyon körülményesen sikerült szétszednem, a tengelyen -siklócsapágyas volt egyébként- valami vékony müszál volt feltekeredve amit eltávolítva teflonos olajjal kenve ma is jól fut.)
Először holnap lekapom a propellert meg a rácsot és megpróbálok elölről beolajozni, hátha megúszom a szétszedést.
Annyi az előzmény, hogy pár napja már nehézkesen indult, de ha hagytam neki időt, akkor felpörgött és mindaddig ment is, míg ki nem kapcsoltam, de ma már képtelen volt magától megmozdulni.
Szétszedtem a ventilátort, két menetben megkínáltam a motor tengelyét elölről-hátulról híg műszerolajjal, úgy tűnik, hogy a tengely jól felszabadult, de... Kézzel rápörgetek a propellerre, gyorsan max (3) fokozatot kapcsolok, félreállok és figyelem... Látszik, ahogy lassan kifogy a lendület a propellerből és megáll!
Létezhet, hogy megadta magát a motor mágneses része? Melegszik, de nem pörög.
Kondenzátoros?
A motor mögötti bólogató mechanikára van egy füllel felszerelve egy fekete kondenzátor, melynek vezetékei közvetlenül a motorba mennek ‒ legalábbis ez látszik.
Elosztóról megy esetleg?
Semmiről se megy, közvetlenül volt konnektorba dugva.
A motor 4 drótjának mi a bekötése?
A 4 drót működését multiméterrel állapítottam meg, átalakítottam a ventilátort, majd jövő május környékén kell venni egy rendes talpas bólogatós ventilátort.
[Csak kifejezett igény esetén osztom meg a végeredményt, mert van mit szörnyülködni rajta.]
Ajjaj...
Amúgy az fel sem merült, hogy a kondit kicseréld, hátha csak az a baja?
A délutánom ráment a szerelgetésre... Másik kondenzátorom pedig nincs. A csere se lett volna egyszerű, mert zsugorcsöves forrasztott kötésekkel csatlakoztak a vezetékek közvetlenül a motor tekercselésének lakk szigetelt huzaljaihoz (meg a hőbiztosítékhoz).
Zsombor, 2014-ben, azaz kb. 10éve regisztráltál itt, tehát ha jól tévedek sacc/kb ennyi ideje foglalkozol hobbiból elektronikával. Ezek után tényleg gondot okozna egy forrasztott + zsugorcsöves kötést megoldani?
Többek között lakk szigetelt huzalokkal se dolgozok, az nekem nem megy. Ne feszegessük ezt tovább.
Elforgott a tengelyen a ventilátor.
Jó, annyit elárulok, hogy mikróból bontott ventilátort és két földeletlen konnektort szereltem a ventilátor eredeti motorja helyére. A sebesség fokozatok eredetileg úgy voltak kialakítva, hogy a tekercselés három különböző részére tudta adni a fázist, a nulla közös.
Ilyet találtam. Ez az?
Egyik sem az. De (mint mondtam is) nem dőlt össze nélküle a világ.
Az már onnan soha nem fog előkerülni.
Gondolom régen vettettek már másikat, nyugodjék békében.
Lomipiaci "ezmiez?" Ha valaki ismeri, ossza már meg velem tudását.
Kösz.
Azon gondolkozom, hogy mit szólnak otthon, amikor hazamész egy ilyen kinccsel.
Ha még emlékszel, egyszer elkísértelek: A középső soron megláttam egy kézi rakétaindító csövet. Fú, de jól mutatna a nappali közepén. - Vajon mennyiért adja? Elmentél, és öt perc múlva: - 25, de szerintem húszért a tiéd. Masszív ruszki katonai cucc. Belegondoltam, hogy mennyi időbe tartana ameddig szétveri a fejemen az asszony. Maradt az eladónál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |