Fórum témák
» Több friss téma |
Idáig én is eljutottam, de nem tudom a pontos számát:
HCPL-4504 vagy HCPL-0454 lehet?
Köszönöm az észrevételt. Már ki is javítottam.
Bár a láb ellentétes oldalát fogta a forrasz, de biztos, ami biztos.
Köszönöm, ez megfontolandó észrevétel.
Kérdezném, hogy ebben az esetben ezt a hibás tápot lecserélhetném egy egyszerű telefontöltő adapterrel, persze megfelelő kimeneti csatlakozó alkalmazásával? (Ugyanis a hibás adapterem címkéjén is 1 A kimeneti áram szerepel, mint legtöbb telefonadapteren.)
Nem hagyott nyugodni a probléma (nem az a fajta vagyok), ezért kicseréltem a hibás ellenállást egy ellenálláshuzal darabbal, és szerencse, vagy sem, a kimeneten megjelent 6,3 V fesz.
Már csak azt nem tudom, a terhelhetőségét mivel tudnám kipróbálni? Valamint az is kérdéses, hogy ez az alternatív javítás mennyire biztonságos a táplált készülékre nézve?
Egy fusible resistort ne helyettesíts mással, nagyon maximum azonos ellenállással. Ha megy is inkább egy márkás telefontöltőt használj, biztonságosabb és nincs még megbontva.
A fusible resistor -hiba, zárlat esetén- megszakad (lásd a saját esetedet) és nem gyullad ki semmi.
Ezért nem helyettesíthető mással.
Ha ez egy Omron Mx vagy Hx tápja, akkor én egy régi AC-5E Nokia töltőből csináltam hozzá magamnak, ami 5 voltos de valójában 5.8 voltot ad ki és 800 mA-s terhelhetőség van ráírva.
Üdvözlök mindenkit!
Van egy EVIG F10LK típusú eléggé retro fúrógépem és egy olyan kérdésem lenne hogy pontosan milyen szénkefe lenne bele kompaktibilis? A szénkeféket csak egy sima rugó tartja se vezeték se saru nincs rajta. Előre is köszönöm a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
Én zsebre vágnám a csutakot, és elsétálnék a boltba.
Gondolom, ha autóval jönnél akkor a Győmrői út a jó, ha pedig vonattal, akkor a Népszinház utca. Ha nincsen pontosan olyan, akkor be lehet csiszolni a kissé nagyobbat is. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
Szénkefét "arany áron" lehet venni a kéziszerszámokhoz. Az ilyen "retro" dolgokba a legjobb, ha valamilyen "elfekvő készletből hozzájutsz" nagyobb méretű szénkeféhez és méretre becsiszolod. Finom szemcsézetű polír papírral szépen meg lehet munkálni. ( Igaz, elég koszos, gánya munka ... )
Az sem baj, ha van rajta kefekísérő és rugó.
A megoldás az lesz, hogy megpróbálok beszerezni egy, az eredetivel megegyező értékű és funkciójú ellenállást, és azt beépíteni. Bár ezt az adaptert félve használnám az eredeti céljára.
Ezért inkább egy erősebb telefonadaptert fogok használni helyette. (Van is egy 2A-es kimenetű.) Végül köszönöm neked, és minden kedves fórumtársnak a segítő tanácsát! Üdv!
Csak én látom úgy, hogy ennek a nyáknak a furatait mint ha egér rágta volna ki?
Valami nagyon primitív gyártó műhelyben készülhetett az egész. A huzalok csak rá vannak pöttyintve a hátoldalra, még véletlenül sem vesződtek azzal, hogy a meglévő furatokba forrasszák. Ilyen moslékokkal van elárasztva a világ. Gondolták, hogy a burkolat majd szépen takar mindent. Gondolom az alkatrészeket hasonló gondossággal válogatták, így nem lehet csoda, hogy normál üzemben feldobja a talpát.
Értem, mert igazából láttam a neten ilyet kefekisérővel és rugóval:
http://www.szenkefevilag.hu/spd/SZK167/EVIG-furogep-5X6X16-szemes Csak nem tudtom pontosan, hogy most a kefekisérőt hova is kellene szerelni közvetlen a rugó előtti részhez (képen jelöltem). Az előző válaszokat köszönöm Gafly, Egri Frédi!
Én is ugyanígy látom, az adapter nagyon hanyag munka.
Itt a fórumon a "Ki mit épített?" topikban sokkal különb házi készítésű dolgokat lehet látni. Bár a gyártó és a forgalmazó fel van tüntetve a dobozon, inkább nem "reklámozom" őket.
Az ilyen egyszerű, egy oldalas "NYÁK" lapokat nem üvegszálas anyagból szokták fúrással gyártani, hanem valami cellulóz alapú anyagból egy présszerszámban kipréselik. A "furatok" minősége is ennek megfelelő. A szerszám igen drága, de ha elkészült egy egyszerű présgép is "szarja" kifelé a lapokat, fillérekért. Ha megnézel e PC tápot vagy teló töltőt, az szinte kivétel nélkül így készül. Persze szerszám és szerszám közt lehet és van is a minőségben különbség. Ennek megfelelően a kész lapok is jók vagy kevésbé szépek.
Köszi. Hallottam én is erről a fajta nyák lukasztásról. Az biztos, hogy sokkal gyorsabb, mint végig fúrni. De amúgy hibbecsúf.
Álltalában az "egyszer használatos" kategória. Egy ilyen NYÁK lapon igen figyelni kell a forrasztással, mert pikk-pakk feljön a rézfólia az alaplemezről. Csak mi magyarok szeretünk vele - objaktív okok miatt - szenvedni.
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Ez milyen értékű ellenállás lehet? Multival tök nullát mérek rajta, a guglin meg nem találom.
Persze, hogy nem tudod megmérni multival, ehhez milliohm mérő kell. Értéke = 0.18 Ω.
Azaz 180 mΩ.
Idézet: „nem tudod megmérni multival” Átlagos multiméterek ellenállásmérés állásában valóban nem tudhat 1 Ohm alatti értékeket értelmesen megmérni. Viszont ha ugyanazzal a multiméterrel megmér pontosan egy stabil tápfeszültséget (ami nem 230V meg ilyenek, még mielőtt megint belekötne valaki), majd sorbaköti a multimétert az ellenállással és árammérő állásban megméri az átfolyó áramot erről a tápfeszültségről, a két értékből elég jó pontossággal kiszámolható az ismeretlen ellenállás. Ez volt az elméleti része, a gyakorlati meg az, hogy a milliOhm-ot mérni tudó műszerek általában igen alacsony feszültségekkel dolgoznak, máskülönben masszív Amperek keletkeznének, ami adott esetben a mérendő ellenállás elfüstöléséhez is vezethet.
Köszönöm. Akkor jól gondoltam hogy az R18 jelölheti az értéket,csak nem voltam benne biztos.
Köszi a tippet. Ezt kis értékű ellenállásoknál alkalmazni fogom.
Mindkét végén beforrasztott ellenállásra nem illik rámérni, mert a "körülötte lévö áramkör" beleszólhat a mérési eredménybe. Egyik lábát forraszd ki, úgy mérj rajta bármit. Ha kiforrasztottad már mérhetsz rajta szakadást is. Az én multim szakadásmérés állásban olyan 20Ω -ig sípol és mutatja a mért ellenállast, 20Ω felett már nem sípol csak ellenállás értéket mutat.
Ezt tudom. Csak a képen van beforrasztva, méréskor már kint volt.
Én az ilyen kis ellenállásokat úgy szoktam mérni, hogy a labortápot beállítom mondjuk 1A áramkorlátra, vagy egy másik ellenállást sorba kötve az átfolyó áramot állítom 1A-re.
És magán a mérendő ellenálláson mérem a feszültséget. Ha elég pontos az áram értéke, akkor a leolvasott feszültség V-ban akkora mint az ellenállás Ohm-ban. Vagy mV-mOhm. Ezek elég pontosan mérhető tartományok. Ha sok neki az 1A, akkor 100mA, ugyanolyan jól mérhető.
De, ha nincs pontos árammérő, akkor csak egy pontos ellenállás kell, amit sorba kötsz a mérendő ellenállással, adsz rá feszültséget (áramkorlátos tápról) és a két ellenálláson mérhető feszültség arányából és az ismert ellenállás értékéből kiszámítható a mért ellenállás. Egy osztás, egy szorzás és pontos a mérés. Még a feszültségmérőnek sem kell pontosnak lennie, csak lineáris legyen és ne legyen offszet hibája. Rx = Rref * (Ux / Uref)
Sziasztok,
Valaki tud segíteni ennek az alkatrésznek a beazonosításában? Egy mozgásérzékelőben volt. A másik kèrdés, hogy mit lehetne betenni helyette ami nagyobb teljesítményű? Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |