Fórum témák
» Több friss téma |
A "mocorgásod" nem igazán értem.... a célom az, hogy menjen a fűtésem és amit tudok, megoldjam önerőből....A szerelőkkel való további lépést még nem döntöttem (reklamáhatok, de szerintük szar, dobjam ki...szereznek egy másikat) , biztos, hogy nem a weblapos netről hívok. Én gyanítom, hogy hol a baj, szerintem iszapos a kapcsoló, cseréltetni is fogom...de nem velük. Az általa működtetett mikrokapcsoló, ha kézzel működtetem (tartom vagy 1 percig), beindul és szépen megy vagy fél napig, aztán újra előlről....A hibajel: nincs víz a rendszerben - pedig van, csak a presszosztát nem érzékeli.Mondtam nekik is, de láthatólag nem tetszett az okoskodásom. Annyival jobb a helyzet, hogy egyáltalán elindítható, mert előtte már nem is lehetett. (A membrán vélhetően jó, csak koszos és vízköves lehet. Amit házilag nem tudtam, az a tágulási pumpálása, de legalább láttam, hogyan kell
Ügyes vagy.....nálam annyival rosszabb a helyzet, hogy ezután már a kondenzációsra való csere jöhet szóba - legálisan - ez egyúttal kémény átépítés is. Mivel a pandémia miatt minimálbéres vagyok, ez szóba sem jöhet. Egyébként pont a járvány kitörésekor kértem volna teljesebb felújítást, de akkor leállt az élet......
Hát igen az új szabályok. Mi meg drukkolunk hogy ne legyen gond, mert a csere most már igen húsba vágó. Már sajnálom hogy nem vettem akkor egyből kettőt, mert a dupla ár is sokkal kevesebb lett volna, mint most egy kondenzációs.
A tágulási tartályt én is pumpáltam már. Szerencsére elég jól hozzáférhető helyen van a szelep, ami hasonló egy sima autó gumi szelephez. Van egy autó pumpám, amin van feszmérő, simán fel tudtam pumpálni. 1.5bar nyomásra állítottam, így kifogástalan. De hogy mitől eresztett le, nem tudom. Viszont azóta szépen tartja a nyomást.
Szia! A TÁT egy idő után leereszt, mert a levegő átdiffundál a gumin. Ezért gyárilag nitrogénnel töltik fel (már ha valóban így csinálják), az alig diffundál át, persze jó pár év után azt is utána kell tölteni.
Köszi, ezt nem tudtam. De mivel a légkör kb 80%-ban nitrogén, így nem nagy gond, ha sima levegővel fújtam fel.
És annyira egyszerű felpumpálni, hogy emiatt nem fáj a fejem.
Utólag már nekem se, hogy láttam, azt hittem, hogy spéci fej kell hozzá.....Én is gondolkoztam anno, hogy gyorsan veszek egy másikat, míg lehet, de a súlyos családi események elvonták a figyelmemet, aztán kifutottam az időből.
Most a cirkóm, számolom, legalább 18 éves
Régen sima autógumi szelep volt, most nem tudom, milyen van.
Tedd már meg, hogy írsz egy rövid ismertetést a rendszeredről, hogy akkor nyitott e a rendszer vagy zárt, van e vegyestüzelésű kazán is a rendszerben vagy csak ez a gázkazán van egyedül és a radiátorok anyaga, csövei azok milyen anyagból vannak stb. ?
Most is olyan van, bár a szelep tűrésze lehet hosszú, vagy rövid kialakítású, régebben a hosszú, mostanában a rövid az általános.Ez szabvány dolog, régebben volt már szó róla itt részletesen.
Baxi Luna 1.240i sima cirko, emeleti lakás szintjén,kb. 120 négyzetméter, zárt rendszer, a kb 4 m főág 3 részre bomlik, egy kisszoba ág, nagyszobák ága, összes más. A csövezés főág 22-es réz, a szobaágak 34-es békebeli vascső, az "egyéb" ág 22-es vascső, a vége már műanyag, ezt én építettem hozzá, az összes többi a régi tulajé.2500-as lapradiátorok (2+1) a szobában, szerintem magyar.A radiátorok párhuzamban vannak, elvileg termosztáttal. 3 kisebb radiátort 2 éve cseréltem. "Tekerős" termosztát, a digit lecseréltem, melegedési gondjaim nincsenek. 5-6 éve jött elő a probléma, hogy éjjel fél egykor naponta leállt hibajellel (nincs víz a rendszerben), erre fél kettőkor szoktam felébredni ("nyakszenzor.. ) , úgy megszoktam, hogy azóta nyáron is felébredek. Egy szezon így végigment, a következő évben már sűrűsödött, a szezon végefelé le is padlózott, így kihívtam a szervizét, kicserélték a főgáz-szelepet (minek?) és a panelt (úgy kb. 100-as volt a kettő), meg piszkálták.Őszre újra előjött a móka, én meg szidtam a szervíz nénikéjét. Még a pandémia előtt tervbe volt véve egy nagyobb karbantartás, de akkor le is állt az élet. A hiba előtt minden második évben szervíz "ránézett", (takarítás, gáztömörség vizsgálat), a közbenső évben én takarítottam fogkefével, porszívóval.) Ami nem világos, a házban a földszinti lakásban egy ugyanilyen ketyeg a pincében, de harmadennyi szutyok gyűlik benne össze, mintha hozzám jönne a gáz illékonyabb összetevője. megkérdeztem, annál is előjött ez a hibajel pár éve, de egy idő múlva mindig magától folytatta a munkáját. Röviden (?) ennyi, most el kell mennem....Elvileg már talán 8 éve gondolkodtam a cseréjén, de egy családi tragédia miatt bebuktunk egy devhitelt (én voltam a kezes), de ez inkább off. Köszi, hogy elolvastad
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2021
Akkor talán egy tágulási tartály nyomás beállítást kellene csinálni de az nem csak annyiból áll, hogy belepumpálsz a tartályba, az ettől egy kicsit bonyolultabb de SK megcsinálható. Bővebben: Link A vízhiány kapcsoló rúdja ha megakad azt fújd be wd40-nel, járasd meg kézzel és az átmenetileg jó lesz. A rendszeredbe valószínú, hogy valamennyi vasiszap felhalmozódhatott de ez inkább a radiátorok aljában szokott összegyűlni és fekete tőle a fűtővíz.
Persze, igazad van, én szintén úgy csinálom, de az a levegőben lévő 21% nem nitrogén jobban átdiffundál, ezért kell sűrűbben utántölteni a TÁT-ot. Sőt egy tiszta nitrogén palack nem is tudom, milyen áron és kiszerelésben kapható, régebben rákerestem, nagy ára volt és nagy mennyiség, talán 5 liter volt a legkisebb és ára úgy 8 eFt-tól indul. Inkább a levegő, az most még ingyen van.
Számomra még mindig nem világos, hogy ki és miért barmolta igy össze a készüléket.
Üdv.
Megtaláltam az NTC hőérzékelőt. Egy 13 as kulcsal lehet kihajtani. A csatlakozó szoros . Nincsenek látható hibák. Viszont attol még lehet rossz. A probléma mindig akkor jelentkezik amikor már meleg a víz. Olyankor kezd össze vissza kapcsolgatni .
Szia István. Megtudod adni pontosan melyik darabot kell pontosan kicsrélni?? Köszönöm szépen. Üdv. Sándor
Szia! Ha erről van szó és az előtte tárgyalt kondenzátor értékekről akkor a két sárga, vízszintesen beültetett, hengeres formájú kondenzátorokat (µ22-220nF és µ47-470nF) kell kicserélni, mert, hogy azokkal szokott probléma lenni az értékvesztésük miatt. Rég volt már 2019 ...
Hát egy szakember ... Bud Spencer társaságában mint nyomatékosító hatást keltve ezzel, hogy akkor is fizetsz ha nem működik. Addig örüljünk amíg csak itt lehet ilyen esetekről olvasni és nem velünk történik meg.
Sziasztok!
SYMSI 7.0 vezérlőpanellel kapcsolatban lenne kérdésem. Ismerősöm mondta, hogy valami miatt ki kellett kapcsolni a gázkazánt majd bekapcsolásnál se kép se hang. 136000 + 10000 kiszállítással cserélték a vezérlőpanelt. A következőt írták a szervizes lapra: A termosztátot meg kell relézni, mert a termosztát 20V-ot a vezérlőpanel pedig 17V-ot ad ki. Na ekkor mondtam neki, hogy ez teljesen hülyeség, mivel a termosztát alapból egy relé kontakt. Próbálom kideríteni a hibáját a panelnek. Mérve, hibás alkatrészt nem találok (szakadtat és zárlatosat a tápkörben). 2db 220u/63V elektrolit kondenzátort púposnak látom. Több helyen a TOP243 táp IC cseréjét olvastam, illetve repedezett forrasztásokat. Valakinek esetleg van ötlete előre? Köszönöm!
Ha "se kép, se hang", akkor táp bajnak tűnik. Tipikus kondenzátor kiszáradási tünet, hogy menni még tud, de újraindulni már nem. Elsőre a rosz kondenzátorok cseréje megfelelő újra. Táp IC és környező félvezetők vizsgálata zárlatra. Ha nincs ilyen, akkor próba.
Ha 24V-os relék vannak rajta, akkor 24V-nak kéne rajta lenni...egyéb más feszültségek mellett. Ez a 20/17V valóban elég értelmetlennek tűnik.
Sziasztok, Vaillant VUW kéményes kazánunk modulációs módban nem egyenletes lánggal ég, hanem hallani hogy 'pulzál', lüktet a lángmagasság, másodpercenként akár többször is. Amíg nem modulál (felfűt), addig egyenletes a láng. Egyébként teljesen jól működik, csak hallani, hogy vmi nem normális.
NTC-ket cseréltem, nem változott semmi. Mi lehet az ok? Gázszelep? Panel?
Szia!
Igen jobban megnéztem és kettő darab elektrolit kondenzátor gyanús, púposnak néz ki kicsit. Alkatrészeket mértem zárlatra, értékre is. Nem találtam rosszat a tápegységben. Köszönöm!
Könnyen lehet, hogy csak annyi, ha biztosra akarsz menni és van lehetőséged, akkor megnézheted a táp környékén a többit is. Gondolom tudod, hogy PWM tápnál low ESR, 105C-sek kellenek.
Igen, ezek nem azok
Akkor az talán nem is PWM táp. Raknál fel róla képet?
Szerintem ez az a kimenet pont.
"Nem az én képem" Köszi!
Pedig ez kapcsoló üzemű táp. Cseréld ki őket!
Üdv,
ismeri valaki a BAXI Luna Duo-Tec E24 kazánt? 2 éves, alapvetően működik, csak szerintem teljesen hülye a vezérlése: 1. sokszor percenként begyújt-kiolt (lásd 3.), ami szerintem nem jó az élettartamnak és a hatásfoknak 2. a külső hőmérőtől (is) függ a fűtővíz hőmérséklete és ha kint pl. 15 fok van akkor csak 30 fok körüli a víz, ami kevés, be tudok állítani egy számot praktikusan 10 és 60 között, minden számhoz meg van adva egy grafikon, amiből kiolvasható hogy adott külső hőmérséklet esetén mennyi legyen a fűtővíz hőfoka, csak az a baj, hogy ritkán tartja ezt (néha igen); pl. 45 fok kellene legyen, erre begyújt 10-20 mp-re, a hőfok felmegy 60-70 fokra, kiolt, 1 perc múlva lehűl a víz 30-35 fokra és ezt ismétli úgy tűnik hogy nem tudja a gázszelepet kicsit nyitni csak nagyra, valami alkatrész hiba? 3. teljesen érthetetlen hogy ha fűtés közben (láng begyújtva) kinyitom majd elzárom a melegvízcsapot miért zárja el a gázlángot, majd pár mp múlva természetesen megint begyújtja, namost egy fürdésnél ez lehet 4-5 alkalom is namost ezek azt eredményezik, hogy naponta akár több százszor feleslegesen begyújtja-kioltja a gázlángot; mi ennek az oka, van-e megoldás rá? hogy lehetne megoldani, hogy a fűtővíz hőmérséklete mindig pl. 50-60 fok legyen (beállíthatóan) függetlenül a külső hőmérőtől? (próbáltam lekötni a jeladót, de nem segített)
Szia! A fűtési NTC-k (kettő van belőle, egy az előre menő és egy a visszatérőn a primer hőcserélő csövein) valamelyike hibás értéket ad. Azt nem tudom, hogy melyik a "vezér" NTC (melyikhez van viszonyítva a másik időbeni változója). A két fűtési NTC-t kellene megmérni, hogy az értékük megfelelő-e. Bővebben: Link Bővebben: Link
Sziasztok!
A kűzdelem véget ér hamarosan. A lángleszakadás hiba a fűtés szezonnal visszatért. Megnézettem mégegyszer és úgy néz ki kuka a kazán, közel 4 év után a elkezdett ereszteni a kazántest ragasztása és elengedi a kondenzvizet, a lángleszakadás hiba sem oldódott meg. A panel 80-100, a kazántest 150 ezer forint. A szakszervízesek elmondása szerint ennél a típusnál ezek gyakori hibák. Ha valki Aristont venne, főleg Genus One szériát hosszú távra ne tervezzen vele. |
Bejelentkezés
Hirdetés |