Fórum témák
» Több friss téma |
Szia, Mire gondolsz? Én telón, a "Car Scannar" apk-t használom, elég sokmindent tud. Ez ELM-324 -hez jó, ha valami spáci kütyühöz kell, vagy adnak hozzá, vagy nagyon borsos áron van,. csak szervizeknek éri meg.
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2021
Üdv! Golf 4 1.4 16v 2000 évjárat axp motorkód. Nehezen indul hidegen, van amikor csak másodszorra kapja el. Gyertyák, kábelek, gyújtótrafó, egr szelep cserélve. Ha beindul, utána problémamentes. Mi lehet a hiba? Olyan mintha először nem kapna benzint.
Szia! Motor vízhőfok érzékelőre tippelnék, hiszen olyan mintha nem lenne dúsítás hideg indításkor és nincs hozzá a magas üresjárat ami ezzel jár.
Köszi! Utánajárok. Lelevegősödött rendszer nem lehet? Esetleg üzemanyag szivárgás?
Az üzemanyag rendszer nyomását az injektor rail-en lévő szelepes csatlakozón keresztül tudod ellenőrizni nyomásmérő órával. Ha nem épül fel a nyomás indításnál, akkor szivattyú, vagy a szabályozó szelep a hibás. A szivárgást látni/érezni is lehet
Köszönöm! Kezdetben (1200 fordulatnál) érezhető benzinszag, ha visszaesik a fordulat, megszűnik a szag. Valamint ha leállítom, akkor a motortérben érezhető a víz tágulási tartály mellett lévő fekete szűrőnél. Ilyenkor viszonylag hosszú ideig érzem. Látni nem látok szivárgást.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2021
Hello, Ajtónyitásra már indulnia kell a szivattyúnak, hallható a hangja. Tehát mire a kulcshoz nyúl, már fel kell allnia a nyomásnak. Mivel minden elektromos dolog cserélve lett, a benzinkörben kellene nézelődni.
Üdv mindenkinek. Nincs esetleg elfekvőben kapcsolási rajza golf 4 elektromos ablakemelő motorhoz ?
Előre is köszönöm a segítséget!
Köszönöm szépen a segítséget
Remélem tudtam segíteni.
Szia! Hőfok érzékelő cserélve, tanács alapján E5 benzint tankoltam és öntöttem bele Stp injektor tisztítót. Sokkal jobb lett, viszont az első esős, nyirkos napon újra csak másodszorra indult. Valamint olyan mintha több lenne a fogyasztás is.
Szia, Az a benzinszag nem normális. Előző válaszom rossz helyre irtam, Hello, Ajtónyitásra már indulnia kell a szivattyúnak, hallható a hangja. Tehát mire a kulcshoz nyúl, már fel kell allnia a nyomásnak. Mivel minden elektromos dolog cserélve lett, a benzinkörben kellene nézelődni.Ha nem áll be nyomás, szintén nehezen indul, beindulás után, magasabb fotdulatszámmal kell járnia a motornak.
Szia! Ajtónyitásra hallható a szivattyú hangja, viszont a fordulatszám hidegen csak 900-950 környékére megy fel. Üzemben kevéssel 800 alatt van. Üzemanyagszivárgás látható helyen nincs (szerelő nézte végig). Ac pumpa hiba lehet?
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
A nyomást nézted az injektor soron, ahogy mondtam?
Szia, Néztem tegnap, 10-15 fok környékén annyi, 5 fok körül megy fel 1000-1200 körülire, s melegen 700 ford/perc. Fentebb mellékeltem a kapcs rajzot, azon keresd meg a levegő, s vízhőmérőt, mert azok alapján állítja az ECU a "dúsítást".
Sziasztok! Golf 4 AXP.. p0328 kódom van amint kb bemelegszik, -kopogás érzekelő túl magas jel-, de csak IDŐSZAKOS! A kopogás érzékelő cserélve lett, kábele ki lett mérve (ECU és csatlakozó közt), hibátlan, megfelelő nyomatékra van húzva, mindent test pontot megtakarítottam, néztem élő adatot is, normális értékeket mér (vcds-el néztem), csináltam logolást is, 2x50 km alatt többször fordult elő, hogy a 4. henger kopogásérzékelő feszültsége elérte a maximális értéket (29.665V), ez az érték a logba 3x egymás után van, előtte is viszonylag jók az értékek, utána is, de amikor ennyire magas az érték, megtorpan, és hibakód lesz.
Átnéztem, egyik henger sem megy 21V fölé, csak a 4., ott az átlag érték is magasabb és csak ott fordult elő a felső határérték.. ebből gondolom, hogy a szenzor, és kábele hibátlan.. gyertyákat néztem, mind egyforma, megfelelő színű, és ettől eltekintve az autó rendben működik, semmi rendellenes nincs.. Bárkinek bármi ötlete, hogy ezt mégis mi okozhatja? Egy hónapja küzdök vele lassan (előtte a szenzor nemis volt jó, 0327- alacsony jel- volt a kód, amint be lett rakva, véletlen szerűen írja csak a p0328-at. Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2021
Szia, Ennek az autónak ezt a részét még nem néztem, de motortól függően 2, illetve 4 szenzort találok. Ebből adódik, hogy célszerű felcserélni őket, s nézni, hogy a hiba megy e vele? A rajzot innen tudod letölteni, fel nem sikerült, túl nagy.
Szia! Nekem csak 1db érzékelő van, a blokk közepén, 2es és 3as henger közt, közben már újra húztam a kábelt is, de egyszerűen nem jó. Már azon gondolkodok, hogy egy zenerrel megfogom a jelet, hogy ne menjen el az ereje (pl előzésnél életveszélyes), mert a jelzés fals. 100as benzint tankolok, cseréltem üzemanyag szűrőt is, a motor nem hangos (axp-k eleve kicsit dizeles hanguak).. tanácstalan vagyok, még azon gondolkodok, hogy a fals jelzés a kb 2950-3100 fordulat közötti erőteljes rezonálásból van, ilyenkor szokott torpanni is, es nem jövök rá a rezonancia miértjére, bakok cserélve, kuplung volt már cserélve nemis olyan régen, de egyszerűen rezonál, "búg"..
váltó sem lehet a zaj forrása, mert difi miatt cserélve lett(kuplunggal egyidőben) De nemtudom ez a zener-es megoldás mennyire működhet, de azt kizartnak tartom, hogy csak a 4. hengerben van tényleg kopogásos égés. (egr, folytoszelep is takarítva, és tanítva lettek) Teljesen tanácstalan vagyok.
Olvasd át ezt az oldalt, hogy mik a kilátások ha az érzékelőt becsapod vagy kiiktatod. Az okok is le vannak írva ehhez a hibakódhoz és benne van a vezérlés hibájából adódó is ami okozhat olyan mértékű blokkremegést ami miatt bejelez a G61.
Hello, Ha egy van, akkor a forgattyústengely állásából számolja ki melyik hengernél van a kopogás, de a jelenség akkor is érdekes, s talán kicsit valószínűtlen. Meg kellen tanulmányozni azért a 4. hengert, gyertyák egyformák? színre, kompreszzió? ,mert tényleg azt írja, hogy remegésre is bejelezhet. A hidrotőkét ne hiszem, mert az enyémet úgy vettem, hogy kicsit meg voltbenne égve az olaj, s kitakarítás után, a rocker arm-ok a középső csapágyon kotyognak, így hidegen tiszta dízel hangja van. De fordulaton viszont kisímul, semmi remegés, rezonancia nincsen benne, ha jól tudom AKQ. Itt csak 95-üs van, de 100, vagy 98 al sem lenne szabad bekopognia. Előtte volt egy öreg Mazda 626-om, az néha becsörgött nagyon alacsony fordulaton, igaz 14-15 ös kompresszió volt benne, de az hallható is volt.
Most néztem utána ennek a kocsinak a programban és hát tele van gyárilag ismert hibávan a tünetsorolója. Ebből mindjárt az ötödik helyen a vezethetőségnél az első tünet az abnormális zaj a vezérműszíj felől. (... nem a negyedik hengernél van a vezérlés?) Cserét javasol mindegyikre tehát a szíjakat és feszítőket egyaránt cserélni kell(ene). A G61-t 20Nm-re kell húzni.
Szia! Köszönöm, igazából már a fél internetet átolvastam, tudom hogy mit csinál maga a szenzor, hogy mi a feladata, de elő adatban nézve mindig, kizárólag csak a 4. hengerben megy az érték tartományon felül.. szvsz olyan nincs, hogy egy hengerben van csak kopogasos égés (vagyis elofordulhat, ha például az injektorral van valami baj, ezt az egyet nem néztem még).
A vezérlés rendben van, egy éve lett cserélve, mert előtte írta is, hogy vezérmű tengely jeladó szög eltérés, a szerelő mondta is, hogy elvolt rakva egy foggal, de mostmár a vezérlés rendben van, minden jelen van(ezt en is megneztem). Pont emiatt vagyok tanácstalan a rezonancia miatt, mert kuplung/váltó csere előtt is pontosan ugyan ilyen volt, azé hittem akkor, hogy esetleg már a rossz kuplung tárcsa okozza esetleg, de a szereléskor lendkerék is cserélve lett, a rezonancia viszont pontosan ugyan úgy megmaradt. Azt nem tartom valószínűnek, hogy 2x pontosan ugyan úgy "szarul" lett össze rakva a kuplung.. 3000es fordulat alatt sincs rezonancia, illetve 5 ezer fölött sem, de közte változó intenzitással folyamatosan. A szenzor 20 nm-re van húzva, de lazábban, illetve kicsit jobban meghuzva is pontosan ugyan olyan (mért értékek sem változnak számottevően) Chipmunk1960 Kompresszió mérés nem volt, de gyertyákat néztem, (10k km ezelőtt cseréltem) egyforma, szép mindegyik. Illetve cserélve lett trafó, kábelek is, mert egy kábel problémás volt, szóval gyakorlatilag a gyújtás hibát teljesen kizárnám(remegésre pedig okot adna).. Főtengely szíjtárcsa sem üt, szíj és feszítő 2 éve cserélve volt. Féltengelyek is(kiszakadtak, inkább cseréltem) Gyakorlatilag a hajtás láncban, a motoron kívül minden cserélve van. Semmi tippem sincs, hogy mi okozza ezt a p0328at. Ezen kívül egy hiba van, katalizátor hatásfok küszöbertek alatt (azt hiszem p0420).. katalizátor /kipufogó okozhatja a rezonanciat? Kipufogó sehol nem ér bele semmibe. Bár az a szokásos rezo cső, vagy hogy hívják (flexibilis, a leomlo utan) az nekem nincs, igazabol olyan mintha teljesen mereven és fixen lenne össze rakva a kipufogó, mert feltételezem cserélve volt. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2021
Pedig rezonátor csőnek lennie kellene benne, sőt lehet kapni külön azt a darabot, nem kell megvenni az egész leömlővel együtt.
Kollégám borajan ott van az olajteknő alatt pont, nekem nincs, csak egy darab cső, egyedül a leomlő után közvetlenül van egy kb 3 "lamellából" álló valami, de rezocső egyáltalán nincs, ez biztos, és nekemis furcsa volt, hogy nincs.
Ez a legutólsó p0420 ez mióta van jelen? Ennek nem nézted véletlenül az értékét, hogy hogyan változik a kérdéses fordulati tartományban? Van egy ilyen előtét amivel be lehet csapni a vezérlőt ha hibás volna maga a katalizátor. Persze ettől még nem lesz jó a műszaki vizsgán.
Hello, Nos a bordás rész hiánya okozhat rezonanciát. Régesérégen próbáltam egy Mitsuból kihagyni, mert arany árban volt, de mindíg eltörte a hegesztést. Kicsit nekem is magasabb a Lambda értéke, ezzel a CO is a vizsgén, most vettem egy Cat. tisztító löttyöt, kiváncsi vagyok rá. / csak ahoz legalább félig kellene tankolni, most az pedig fájdamas A szondát meg ki kell venni s egy gázégővel kiégetni belőlle a kormot, közben lehet a feszt is mérni rajta, ha jó fel kell menie 1V körülire. Hideg párás reggeleken nekem is bedadog, meg sárga lámpa, de valamelyik gyertyakábel áthúz, de knock hibát nem dobott mellé.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
Egy éve biztosan, akkor vettem diag kábelt, írta hogy a 2es lambda szonda szakadt, kicseréltem, és azóta írja folyamatosan.
A lambda értékek alapjararoton 1 körül vannak, minimálisan változnak. Egy ilyen kiemelőn gondolkodtam már.. Chipmunk1960 Akkor veszek majd egyet, mert én nem egy drága dolog és furcsáltam is, hogy nincs..
Akkor talán egy ilyen ellenállás-kondenzátoros szűrővel kellene megpróbálnod "egyengetni" a nem túl jó lambda kilengéseket. Az értékeket persze próbálgatni kell ha az alap értékekkel nem lenne jó de nézd végig a videót (1.50-nél a rajz) és olvass bele a kommentekbe, hogy mikor melyik értéket kell megváltoztatni ha az alapeset nem hozná a várt eredményt.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |