Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Érdemes lehet ilyen vonalat meglovagolni tartályügyben?
https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Kompresszor_tartaly_elado_122824155.htm Attól mert a kompresszor egy ipari hulladék volt a tetején és kidobták, a tartály még lehet jó minőségű, nem?
Ezt csak állítod...vagy ismered is azt a kompresszort ?
Idézet: „tartály még lehet jó minőségű, nem?” Jó minőségű az a rozsdamentes anyagból készült tartály! Ez meg új, vas, pont jó lesz neked! Mire kirohad az odébb van...
Feltételezés csak. Elnézést ha ezzel megsértettelek.
Most látom hogy ez egy halk kompresszor tartálya volt.
Lehet hogy érdemes volna olyat keresni amin nincs felül ennyi nyílás? Itt egyet szerintem mindeképpen le kéne dugózni.
Ilyenre gondolok, itt egyik oldal lenne a bemenőág a másik meg a vételi ág.
Tök mind1 mennyi luk van rajta, nem 1 ló ára egy dugó! Másrészt lehet oda vételezési csatlakozót is tenni, tartályokat összefűzni, akármire jó lehet a plusz lehetőség!
Semmi gond! Nekem 10/30 éves kompresortartályaim vannak...semmi gond velük.
Lehet az eladó "fifikásabb" és külön-külön eladogatta a két kompresszort....
Gondolom azért egy ilyen tartályt is le kéne nyomáspróbázni összerakáskor. VAgy ha kívülről nem látszik sérülés akkor lehet bízni abban hogy új?
Belekukucskálsz, és ha új, akkor mehet próba nélkül is!
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
Az én motoromra melegen rakták rá a tárcsát. Bár ez az utolsó megoldása a problémának, de ha sehogy nem jön le akkor melegitsd meg a tárcsát. De vigyázz hogy közbe ne egess szét mást a motorban. Hő ha hirtelen tudod melegíteni.
Moltam: Tulmeretes szettet vettem. Hengereket felfúrták, de a tengelyt nem fogom megkoszorultetni az új csészékhez. Marad így ahogy van, régi csapagyakkal. Az olaj egy védőréteget képez a fém alkatrészek között, azok nem érnek egymáshoz megfelelő méretezés, és nyomás esetén. Persze ez a dugatyura nem feltétlen vonatkozik. Ha túl nagy a tengelyterhelés, akkor hajlamos a két fém alkatrész az olajat kipréselni egymás közül. A versenymotorok ezért is kopnak el gyorsan szerintem.
Saválló soroshordó 15000 Ft az 50 literes, nyomasprobaval.
Kicseréltem a zilen a csapágyakat, vissza a régire.
Nem tudom hogy ezelőtt mennyi volt a csapágy hézag, most viszont soknak tűnik. Lötyög a tengelyen a hajtókar, holtponton mérve 0,25 mm-t mozog a dugattyú lefelé. A másik 0,4-et. Bár ebben benne van a felső csapágy kotnyogása is. A tengely átmérője, mindkét tengelyen 28,2mm.(két zilem van, halmozom az élvezeteket.)
Most jöhet a Gösser-es doboz, a bejlagoláshoz!!!
Korbe tegyek a csapágy és a hajtokar köze? Le kell csiszoljak a csapágyból is, mert szerintem összeér.
Szia a 0.25mm hézag az már szinte egy méret kopás,a 0.4 az meg majd 2 méret.Azt kell megnézni hogy a főtengely mennyire kopott oválisra,ehhez egy tolómérő is elég.Mivel ott siklócsapágy van a nagy hézag pikk pakk szétveri és akkor oda lesz a fötengely is.Meg kell köszörültetni a fötengelyt mert csak úgy tudod javitani.Ha sokáig "kopogva" járatod a nagy hézagokkal akkor valami törni fog előbb utóbb.De a Te döntésed mit teszel.
Ne takecolj, semmi értelme. Ha már megvetted a túlméretes csapágyakat, vidd el egy gépműhelybe, néhány ezresért méretre köszörülik a főtengelyt.
Sziasztok!
szsrobert, VIM, csavarkulcs köszönet a segítségért! Készítettem egy kezdetleges szíjtárcsa lehúzót (3-4 óra), és kb 1perc alatt lejött, igaz előtte néhány napja kapott WD40-et. Viszont újabb gond, hogy a másik tárcsa lemászna a 28-as ékpályás EVIG tengelyéről.A régi MEZ Mohelnice motorra csavar+ alátéttel volt biztosítva, de az EVIG tengelyében nincs menetes lyuk. Metabondos zsírral kentem a tengelyt, lehet ezért akar lejönni? le nem esik, a szíjak a helyén tartják, de ez nem tuti. A méretek elvileg jók. Hogy lehet rögzíteni a szíjtárcsát?
Hány báros a nyomáspróba? Milyen menet van a hordón?
Pontozóval üsd meg a tengelyt, több helyen, és úgy usd rá a tárcsát. Vagy tegyél csövet hezagolni, és a tengely végére csavart alatettel. Kéne kép is róla.
A söröshordóra kell hegeszteni kimeneteket. A menet felejtos, sűrű menet. Falvastagsaga 1,5mm, üzemi nyomás 3 bár a tábla szerint. Érdekes hogy a kínai kompresszorok tartálya 1mm-es falvastagsaggal 8 báron használhatók. De volt egy ismerősöm aki hegesztett egy labdát 0,5 lemezből, és felfújta 12 bárra. Bírta, és visszapattant a földről XD Én simán használnám nyomasproba után a söröshordót. De akkor már sörös dizájnúra csinálnám meg az egész kompit.
Az még mindig bő 1 tized!
Az olajfilmnek elég pár ezred is, átlagosan 1 század környéki az illesztés!
Igen! Főtengelynél általában ezrede a főtengely átmérőjének az illesztési hézag. Mondjuk egy 40-es csap esetém 0,04. De, ha nem szivattyú fogja olajozni, akkor szerintem meg fog sülni sec-perc alatt neki a gyári illesztéssel. Vagy rosszul gondolom? Ez nem azt jeleni, hogy jó a 0,125, csak siklócsapágynál nem túl szerencsés a felcsapódó olajra bízni a kenést.
Szórakoztok itt mindenféle tartállyal, adtok eszement tanácsokat, előbb utóbb felrobban valaki. A falvastagság csak egy dolog a szilárdsági méretezéshez. Van még az un. alaktényező is. Nagyon nem mindegy a fenék kialakítása, domborulata. Lehet kibír száz felfújást, a százegyedikre kipukkan. Azt tudjátok, hogy a nyomástartó edények hegesztés után kapnak egy feszültség csökkentő hőkezelést? Utólag TILOS bármit ráhegeszteni. Van amikor elkerülhetetlen, pld. helyszíni szerelésnél, ott úgy oldják meg, hogy ráhajlítanak és ráhegesztenek a palástra egy vastagabb lemezt. Hőkezelés után kizárólag erre a lemezre lehet hegeszteni.
Házilag gyártott gépekhez a legjobb, legbiztonságosabb autóbontóból LPG tartályokat venni. Uff!
Idézet: „Házilag gyártott gépekhez a legjobb, legbiztonságosabb autóbontóból LPG tartályokat venni.” Ez így van! 10-15eFt darabja! Garantáltan örökös lesz az ember életében! Az a baj, hogy nem konstans a nyomás, ezért anyagfáradásból lehet baj...
Szerintem az LPG tartálynál nincs olyan megoldás ahol bárhogyis megúsznád a hegesztést. Nem csak a csatlakozások miatt, de pl. a motor és a kompreszsor rögzítés miatt is. De ide vehetjük szerintem a rögzíés/kerék felszerelés témát is.
Annak van akkora húsa, hogy elbírja ! 30 bárra van nyomáspróbázva!
Egyébként senki nem tart a senkinek a fejéhez pisztolyt, hogy a tartályra hegesszen! Lehet csinálni külön vázat a kompresszornak, és motornak! Tartály meg bilinccsel rögzül... Én pont ilyet tervezek csinálni, ráadásul álló tartályos kivitelben, 100literrel!
Így van! Csinálsz egy keretet, amibe berakod a tartályt, a váz tetejére mehet a motor meg a kompresszor, a keret aljához le tudod bilincselni a tartályt.
Az LPG tartálynak van olyan csonkja ami, ha átalakítóval is, de használható a kompresszor építésénél?
A csonk felhegesztéstől jobban tartanék mint hogy rá kell hegeszteni a motor/sűrítő felfogatást.
Miért tartotok ennyire a hegesztestől?
Egy csonkjuk van, amibe megy az órás-csatlakozó egység!
Ha másnak nem, de a kondenzvíznek biztos kell még rá csonk! Fel kell tölteni vízzel hegesztés előtt!! Akkor nem lesz minek pukkannia |
Bejelentkezés
Hirdetés |