Fórum témák
» Több friss téma |
Ez egy 33nF kerámia kondi. Jó szovjet szokás szerinti kármentéssel.
( Le van törve a széle, de valami piros kulimásszal bekenték. ) Ha az elkó alatt az a karamell színű tárcsa az elkó tömítése, akkor az biztos hogy már kuka. Ha csak egy szigetelő alátét, akkor kétesélyes, de mivel már nagyon régi darab, valószínűleg a kapacitása már töredéke az eredetinek. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2021
Az is lehet, hogy így állították be a kívánt értékrt...
Nem kizárt az sem. El tudom képzelni az óragyár végmérő munkahelyét. Méri a frekvenciát, csipegeti a kondit, aztán káromkodik egyet és kezdi elölről, mert vissza ragasztani már nem tud.
Ha jól látom ez egy orosz elektromos óra belseje ... Nekem is volt. Kiváló darab. Egy góliát elemmel több évig jár elfogadható pontossággal.
Mi a gond vele ?
Idézet: „Ha az elkó alatt az a karamell színű tárcsa az elkó tömítése” Az "gyárilag" olyan ... Egy papír szerű szigetelő tárcsa. Ez az óra annyira egyszerű, hogy nincs ami elromolhatna benne. Egy igen egyszerű "rezgőkör", ami töltés közben ellöki a "Mooser" keréken lévő mágneseket a rugó ellenében, visszaúton meg a tekercsben indukálódó feszültség átbillenti a tranzisztort. És kezdődik az egész elölről ... Ha már nagyon gyenge az elem és a tekercs nem képes ellökni a mágnest, egy kicsit meg kell mozgatni csuklóból félkör ívben, hogy a mágnes átlendüljön a tekercs felett és még fél évig használható ... A pontosságát nem a rezgőkör "jósága"adja, azzal a csavarral lehet "belőni" ami a képeken is látható. Sokáig használtam, de egyszer leesett az asztalról és eltört a Mooser kerék tengelye. Nem tudtam megjavíttatni. Illetve a javítás sokkal többe került volna, mint egy új óra. Ezek után a kukában landolt ...
Az "Élenjáró Szovjet Ipar" remeke. Az a kondi egy kerámia-fólia 33nF - eredetileg. Firnyákos egy mechanika, de nem egy Turbillon.
Az a baj,hogy nem libben át a tekercsen a kis billegő mágnese. Ha csuklobol megmozgatom szinte már lengés után leáll.
Megprobálok csinálni egy videót róla. Youtube linkel.
Nekem sokat jelent ez az óra jó lenne működésre bírni. Új góliáttal probálkozom de hiába. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2021
Nem ugrott ki a Mooser kerék tengelye a kőből ? Ha nem tört el, óvatosan széllyelebb kell nyitni az összetartó csavarokat és a helyére ugratni. Ha eltört, sajnos kuka. Ez utóbbi a valószínű. A tengely vékonyabb egy gombostűnél és a vége ~0.5 mm hosszan annak kb. 1/3 -a. Ez a vékony rész tört le nekem is. Kimozdul a függőleges pozicióból és felül a kő tartó fémen. Surlódik, azért nem "billeg".
Kár érte ... Sokkal többre nézem, mint a mai csicsás faliórákat.
Köszönöm mindenkinek, végűl szétszedtem megtisztítottam olajoztam. Működik
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2021
Az olaj nem volt jó ötlet ! A por beletapad és - idővel - "megfogja" a fogaskerekeket. Ez nem egy 4 hengeres autómotor, aminél nem baj, ha csöpög az olajtól ...
Nincs baj 4 pontra kell olaj egy gombostű fejnyinek a negyede. Az elektronikához nem értek de az óra mehanikáját ismerem. Ahol surlódás van oda bizony olaj kell. De nagyon kevéske.Nemkell egyből tök bal asznak nézni a másikat
Nemértem miből gondolta, hogy csöpög az olajtól?
Hajdanában még a karórákat is olajoztam. Motorolaj 1:20 arányú kevercse sebbenzinnel, majd kicsöpögtetés, szárítás. Túl élték, saccra pontosan jártak és nem csattogtak.
Én,mint órásmester,elborzadva olvasom!!!!!!!
Nekem meg van is még egy fél decis üvegű eredeti NDK-s.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2021
Valahogy sejtettem, hogy szakmabeli.
Biztos jó az a keverék amit ön írt. Én afféle hobbista "órás" Csak magamnak.sokat olvasok, ha újra születnék biztos ezt a szakmát választanám. Én általanos olajként moebius 8000 használok. Ezeknek ez bőven jó. Karórába van ettől finomabb de ezt ön is tudja....Nem étolajat
Nem kell szörnyűlködni biztos rengeteg órás dolgozik jól attól függetlenűl,hogy nem végezte el az iskolát.
Én nem tartom magam órásnak. Nem ezzel foglalkozom .csak hobby.
Nem azon szőrnyűlködtem,hogy hobbista,hanem azon,h. a benzin elpárolog,a sűrű olaj meg ottmarad!!!!
.sűrű olajat nem értem... benzinől nem is írtam. Elma óramosó folydékot használok ultrahangos tisztitóban. Utána sebbenzinben öblítettem utána megint benzinben ami már szinte teljesen tiszta. Száritás. Felpoliroztam a csapvégeket. Majd ujra benzin ben...zsirtalanítas. Pici olaj. Es lám kész. Működik pontossagat figyelem és allitom a kis csavarral. Nincs müszerem a pontossag beállitásához..nem akarok itt veszekedni nem szeretek. Tiszteletben tartom az ön szakmai tudasát...és nem kérdöjelezem meg. De maradjunk annyiban, hogy az óra müködik es még sokáig működni is fog...tovabbi szép estét
Pedig nem!
Villanyszerelő, elektroműszerész, energetikus, informatikus, asztalos. Ááááá! Ilyen sorrendben. Amit órát szétszedtem, az nem rakta össze senki. Csak a fali quartz órát tudom összerakni. _) A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2021
Sziasztok!
Van egy SOT23-as alkatrészem, ami egy elemlámpában van. A4G felirat szerepel rajta. Elsőre azt hittem, hogy egy sima PNP tranzisztor, de nem találok róla sokmindent. Tudtok segíteni az azonosításban, hogy mivel helyettesítsem? Köszönöm! Üdv. spgabor
Én csináltam olyan kakukkkos órát,hogy félóránként kijött a kakukk,és mekérdezte'hány óra"
Bocs!
Itt nézz körül, hátha....: https://www.s-manuals.com/smd/a4 Még ezt találtam: http://www.ecadata.de/ddv/mysucheca.php?F_SPRACHE=2&NFIRST=0&am...UNDNR= A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2021
Az nem baj. Nem vagyok órás, csak néhány álló órát megbütyköltem.
A benzin-olajat én írtam. Egyébként olyan kevés olaj maradt, hogy nem fékezte az órát. Csak megjegyzem, hogy műszerolajat semmire sem használtam, mint WD40-et sem kenőanyagnak.
Szia,
köszönöm a segítséget, sajnos én is csak ennyire jutottam. De többet nem találtam róla. Egy LED-es elemlámpában van. Még keresek, hátha rájövök a típusára.
Adatlap:
https://pdf1.alldatasheet.net/datasheet-pdf/view/65090/HSMC/HMBT1015.html Kimérted hogy ez a rossz alkatrész? A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2021
Igen. Mivel tudnám helyettesíteni? Sima PNP tranzisztor gondolom nem lenne jó helyette.
A panelről nem ártana egy kép. Három lábbal több megoldás létezhet LED meghajtására.
Lehet analóg, de lehet kapcsolóüzemű is. A két melléklet csak példa a lehetséges megoldásokra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |