Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Oval PAD D=1.1
drill = 0.8 A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2021
Esetleg így megfelelő lehet szerintetek?
Teljesen laikus vagyok a témában! 1mm-es padszélesség, 0,4mm-es furatokkal, és a két furat középpontja egymástól 1,23mm. Egyáltalán a rasztertávolságot a két furat középpontjától kell mérni? Mivel a csatlakozó rasztertávolsága 1,25 és mivel a programban ekkora távolságot nem lehet beállítani, akkor inkább 1,23 vagy 1,27-re állítsam?
Bocsi, késő olvastam. Akkor ez így megfelelő lehet?
A 0,8-as fúrás jó lesz? a tüske elméletileg 0,4mm a legszélesebb részen. Vagy itt mindig rá kell számolni?
Ha 0.4 a tüske akkor 0.5-ös a furat.
HA 1.25 a raszter akkor annyinak kell lenni, mert elcsúszik a lábtáv.
Szuper, köszönöm szépen!
Így már sikerült is, nem tudtam hogy van egyéni rácsméret is Így már nagyon könnyű pozícionálni. Kérdés hogy én ezt otthon hőlégfúvóval és smd pasztával be tudom forrasztgatni? Videón nagyon könnyűnek tűnik: megfelelő mennyiségű paszta, ráfúj a hőlégfúvóval és már szépen elterül rövidzár nélkül a paszta...
Pákával egyszerűbb, de persze pasztával is megoldható.
Alkalmanként ráterelődik a szó a paneldarabolásra, de most nem találtam meg mások erre vonatkozó tanácsait.
Fogazott szerszám gyorsan elveszíti az élét (vágóképességét), ezért gondoltam pl. gyámántbetétes vágótárcsára. Ezeket jellemzően kerámiák (burkolólapok) vágására ajánlják, és nem találtam információt egyéb koptató hatású (üvegszálas NYÁK lemez) vágására való alkalmasságukról. Ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot, véleményeket kapni. A forgács és porolásmentes lemezollót most nem tudom használni, szép és merőlegesen vágott felület az elvárás.
Nem kell a teljes nyomtató, de ha a közel 50.000Ft-os költséget és a rapid, azonnali végeredményt és pontosságot nézed, akkor pár darab nyáklap gyártatásnál már megtérülhet akár egy gyári gyantás ára is. Lejjebb mentek a költségek és hobbi célra ezek a méretek már bőven jók. Nálunk is most indul egy patrióta műhely, ha a gyerekeknek kellene gyorsan gyártani, akkor a cnc-nél olcsóbb alternatíva és nincs gond a síkolással, letapogatással stb.
Egy rendes karos lemezollóval el lehet vágni, és ha ez nem kielégítő akkor 0,1mm körbe lemarsz.
max 2mm anyagvastagságon a merőlegest nagyon nem lehet elrontani. Ha a por nem számít akkor mehet a flex
Ha összehasonlítod a gyakorlatban használt technologiával készült panelek minőségét, és azzal aminek a lebutított változatát home made kivitelezed, megtérülésről szerintem nem beszélhetünk.
Meg van az oka, hogy a pcb gyártás 50 éve kis módosításokkal de azonos technologiára épül, és nem cnc-re, 3D nyomtatóra, laminálóra, vasalóra meg acetonra. Ez nem azt jelenti, hogy nem előállítható.
Én a kisebb méretű tárcsákat nézegettem 22mm-40mm. A 125W-os gravírozó fúró el is bírná.
Egy sínes állványra felerősítve és azon tologatva egyenesen lehetne vele vágni. Akár a nyákot is lehet mozgatni és a fúró lenne rögzítve. Az olló sajnos deformálja a nyákot. Ezért nem szeretem.
A lemezollót tegnap kipróbáltam, és nem jó. Mellékeltem egy vázlatot, amin jelöltem hol hagy nyomot a panelen. (A feladat: kész, gyári, mindkét oldalán lakkozott panelek utólagos darabolása, lehetőleg nyom nélkül.) Az említett körbe marás megint kívánna egy kopásálló marószerszámot, amire nem is lenne szükség ha már eleve jó a vágás.
Most, az éppen elérhető eszközökkel (kézéi sarokcsiszoló + normál acélhoz való 1 mm-es tárcsa) végeztem egy próbát. Nem is tudom mire számítottam, de az eredmény tökéletes. Minimális erővel, tökéletes vágást tudtam elérni, nincs beégés, és szinte semmi port nem láttam. Mindezt kézben tartott kis paneldarabon végeztem. A por kapcsán megkértem egy kollégát, hogy próbálja oldalról értékelni a porolás mértékét. Egyáltalán nem látszik a szálló por. Persze azért biztosan van ott por, mert valahová csak lett a panelből hiányzó rész, de azt a sarokcsiszoló természetes huzata elvitte. Ezek alapján nem indokolt a gyémántbetétes tárcsa. Esetleg ha sok órán keresztül, km hosszúságban kell vágni, amit én most nem tudtam tesztelni.
A por meg egyébként el is szívható.
A lakkozott panelnél valószínűleg a melegedés fog problémát okozni. Leég a lakk. A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2021
Még lenne pár kérdésem NYÁK tervezéssel kapcsolatban:
1. Arduino mikrovezérlőt használok. A jel-huzalok szélességét hagyhatom nyugodtan 0,3-ason? Ezeken csak digitális- vagy éppen analóg vezérlő jelek 5V-on. (PWM,stb..) 2. A nyákon van egy feszültségosztó áramkör is, kettő darab ellenállás (7,5K+30K) ami 12V-18V-al (betáp) van meghajtva, és egy analóg portra megy be, ahol megtörténik a feszültségmérés. Itt a betápnál mekkora huzalszélesség az ajánlott? 3. Mekkora huzalszélességet állítsak be arra, hogy elbírjon 3A-t biztonságosan és ne nagyon melegedjen? Eddig 1,2mm-et állítottam be. 4. Lehet hogy hülye kérdés... De a GND szálak lehetnek mindenhol vékonyak, vagy ahol nagy az áramfelvétel ott a GND-nek is vastagnak kell lennie ?: D Amatőr vagyok... Természetesen minden esetben 35mikronos huzalvastagsággal kell számolni... Köszönöm!
A 3-as ponthoz: 10 A alatt, külső rétegen, 35 um-es rézvastagságra, és megengedve 20°C melegedést, jó közelítéssel 0,5 mm szélesség Amperenként.
De ha elfér, akkor régóta bevált érték az Amperenkénti 1 mm-es szélesség. Nem csak az áram számít, hanem az esztétika, és a gyárthatóság is. Ezért egy bizonyos méret alá már nem illik menni (javaslom ezt 0,254 mm szélességnek). A 4-es ponthoz: A GND-n is folyik az áram, arra is vonatkozik minden szabály.
1.-2.-3. Nagyjából mindegy, hogy mire használod az áramerősség határozza meg, hogy milyen széles legyen egy vezetősáv, mi nem tudjuk a te jelvezetékeiden mekkora áram fog folyni, de normál esetben elég a 0.3 ha valaki le tudja gyártani, a hobbi nyákgyártók biztosabban elkészítik a vastagabb vezetősávokat, és ha van elég hely akkor nem érdemes 0.8 alá menni.
4. A GND-n is ugyan az az áram folyik (áramkör, tehát körbe megy) sőt helyenként egyes ágak összeadódnak, tehát minimum olyan széles legyen mint a + ág.
Hogy ne kelljen annyit olvasnod, csatolok a táblázatról képet.
Elnyiszáltam a kész paneleket. Méretük tökéletes, a vágott felület is szerintem nagyon jó, és minimális porolást tapasztaltam.
Egyik körfűrészgépemre tettem fel egy 125-ös átmérőjű, 1,2 mm vastag vágótárcsát (közönséges acélhoz valót). A fordulat 4100. Sok vágáshoz nem tudom mennyire racionális ez a megoldás, de erre néhány méternyi vágásra várakozáson felül jól megfelelt ez a módszer (kb.6,5 m volt most a vágott hossz). A mellékelt képen a friss vágás látszik. Ezt majd később vékonyan bezsírozom áttetsző szilikon zsírral, mert így nem "fehérlik" majd az üvegszál.
Sziasztok! Valaki tudna segíteni panel maratáshoz a tudjukmi beszerzésében pm-nem? Jogszabályi akadályokba ütköztem, nem is gondoltam volna, hogy ezt így megbonyolították. Esetleg hogy marattok ennek hiányában, hogy gyors és szép marás legyen?
Én még a kérdést sem értem.
Sósav -> Tesco Hidrogén-Peroxid -> fodrászkellék vagy drogéria bolt Víz -> csapból
Egy 2020-as EU rendelet alapján robbanóanyag prekurzornak nyilvánították a hidrogén peroxidot, 12%-os oldat felett. Magánszemélyként nem vásárolható és nem birtokolható. Meg akarod venni, és nem adnak tömören.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2021
Én ma nem próbáltam venni, de azért sok helyen kínálják: Első találat.
De ha valóban 12%-ban korlátozták, akkor olyat kell venni, és azt használni. A 35%-os úgyis jelentősen hígul amikor bekevered, így kevesebb víz kell majd hozzá (nem próbáltam ki, csupán feltételezem).
Víz nem is kell hozzá, hogy gyors legyen, csak sósav.
Szia!
Hobbi célra ugyan, de vasklorid -al maratok. Igaz magamnak évi 1-2 panel, de ez nekem így is jó. Peroxidot én sem tudtam már régóta venni. Igazad van. Üdv. A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2021
Nem büdös és viszonylag gyors
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2021
Ha összeálltok többen a beszerzésben akkor a vasklorid verhetetlen, legalábbis az volt. A minimum mennyiség 20 liter 40%-os oldat, és el kell érte menni, nem küldik sehova. Amikor én vettem sok évvel ezelőtt akkor 90Ft volt literje. Még mindig több mint 15 liter van a kannában, nekem míg élek elég lesz, merthogy ezen arányú oldat nem is megy tönkre, nem csomósodik be, nem ülepedik le, semmi baja nincs évek múltával sem. Fél deciben ki szoktam maratni 3-4db kisebb méretű panelt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |