Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm. 6 pólusút vadászok, de valószínűleg ma megrendelem a gyárit.
Ez annyira elterjedt volt múltszázad közepén, amikor még nem volt divat a posztolgatás, hogy nehezen találsz rajzot. Aki benne élt ebben a technikákban, az össze tudja rakni. Ha még emlékszik rá. Fröccsenő víz ellen védett forgócsapos kapcsoló.
Nem lehet túl bonyolult az összerakása. Ha megvan hozzá minden egy kis logika, a kopási nyomok észrevétele stb ... szerintem összerakható rajz nélkül is. 20 db. alkatrész az egész és egyes darabok "adják" a helyüket. Ezeket behelyezed a maradék már némi műszaki inteligenciával megoldható.
Sziasztok!
Egy Suzuki távirányítóban készülök nyomógombot cserélni. A benne lévő 1A58000 IC-ről nem találok semmilyen adatot. A kimenő jelet nem analizáltam, de 433,93 MHz-en meghallgatva úgy tűnik, hogy ez nem ugrókódos, tehát pillanatok alatt feltörhető. Van erről valakinek infója?
Talán itt van adatlap, ha regisztrálsz.
Tényleg nem sok minden van róla...
Ha valaki autók feltörésére szakosodik feltör bármely kódot ezen kár kattogni.
Ez csak addig igaz, míg az gyári, és a gyárból kikerültek a feltöréséhez szükséges infók.
Egy egyedi rendszert lehetetlen feltörni.
Végül egy kézzel visszaállíthatót vettem a HR Elektronikánál, Schurter_T9-311C-6 a típusa, ehhez volt porálló gumi kupak is.
Idézet: „Egy egyedi rendszert lehetetlen feltörni.” Feltörhetetlen rendszer nincs. Ha nem használtál kifejezetten védett komponenseket (pl mikrokontroller), akkor kifejezetten könnyű is. Nem secure MCU esetén a hozzáértők egészen jól tudnak következtetni a belső működésre a tápfelvétel ingadozásából. Betöréshez pedig a megfelelő időben történű alul/túl feszültség impulzus adást használnak. De egy flash memóriáról leszedve a tetejét, kiolvasható a tartalma, stb.
Vedd fel simán hangkártyával (vagy digi-diktafonnal ha az jobban kéznél van), és egy wav-editorban láthatod azonosat küld-e minden alkalommal. Bár az utóbbi 15 évben gyártott autóknál ez nem valószínű.
Az alap tézis nem arról szólt, hogy a birtokodban van a kódkulcs is és a fogadó egység is, valamint egy igen jól felszerelt laboratórium, illetve korlátlan idő, hanem arról, hogy kívülről, pusztán a kommunikáció lehallgatásával kielemzed és megfejted a kódot.
Márpedig ez az alaprendszer ismerete nélkül maximum a kínai távirányítós lámpa esetében lehetséges.
Mégsem sok luxus autó köré építenek laboratóriumot, és feltörhetetlen rendszer.. ugyan már bármi feltörhető amit ember alkot ! Természetesen lehet azzal a tudattal élni hogy feltörhetetlen az autónk, még ha ez tévedés is, de attól még mindig lesznek új rendszerek és később ezen rendszerhez megfelelő módszerek.
Habár az ENIGMA-t is feltörték, de igen sokan igen sokáig dolgoztak rajta.
Azért egy autótolvajnak a kocsi mellett állva nincs erre esélye. De ha úgy gondolod, hogy csak a kommunikációt hallgatva te fel tudnád törni azt amit én csinálok, állok elébe. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2021
Egyszer a rádióban volt egy riport, egy néhai autótolvajjal. Ha az autó kellet és néhány másodperc alatt nem tudták beidítani, egyszerűen elvontatták.
Nem tudom mi az igaz belőle,, nem voltam ott ...
Egy Genfi autó kiállításon a BMW autógyár az új modelljének a biztonságát úgy "reklámozta", hogy aki a paláston lévő kocsit fél óra alatt ki tudja nyitni, az elviheti ( ingyen és bérmentve ) ... Hányan próbálták, nem tudom. Odament a kocsi mellé egy "magyar" nepper, valamit matatott a zsebében, majd bedobott valamit a kocsi alá. Úgy 20 mp után a kocsi 4 ajtaja egyszerre kipattant ... Semmi hókusz-pókuszra nem volt szüksége csak egy égő papírzsebkendőre. ( Egy baleset alkalmával, tűz esetén az ajtóknak ki kell nyílni. ) Nem tegnap történt és nem tudom merre változott a technológia.
A kódfeltörôk többnyire valamilyen kiszivárgott információból kiindulva építik fel a törést (leginkább össze-legózott modulokból), nem pedig lesavazzák a chiprôl a tokozást, és nem elektronmikorszkóppal bányásszák ki a chipmorzsáról a biteket .
Ha egy programozáshoz értô maga készít magának egy saját algoritmussal mûködô ugrókódos távirányítót+vevôt a riasztójához (tehát nem "összemazsolázza" a kódot honlapokról), azt egy parkolóban, anyósülésen görnyedô tolvaj nem fogja csak úgy kinyitni. Csak a filmekben állnak zsenik autótolvajnak.
Köszönöm a választ!
Egy kocsit számtalan módon fel lehet törni. Csak az IC-re és a kommunikációra voltam kíváncsi.
Köszönöm a tippet!
Sokkal egyszerűbb, mint RF modullal és digit szkóppal.
Az RF modult nem úszod meg, azt kötöd egy kondival-ellenállással a vonal/mikrofonbemenetre. Persze nincs kizárva hogy valami zavarjel egy sima mikrofonba behallatsszon.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2021
Ha néznéd/hallgatnád a titkosítás alól feloldott dokumentumokról készült híradásokat, tudnád, hogy az ENIGMA szerkezeti leírását az egyik megalkotója "aprópénzért" eladta a franciáknak. Azok nem vették komolyan a dolgot és átadták a lengyeleknek. Azok nagy nehezen - a doksi nem volt teljes értékű - összedobtak valami hasonlót, amivel részben - még a háború kitörése előtt !!! - meg tudták fejteni az adásokat. Szerencsétlen lengyelek tudták, hogy meg fogják őket támadni, de egyik nagyhatalom sem vette komolyan őket. Karl Dönic - a tengeralattjáró flotta főparancsnoka - kezdett el gyanakodni, hogy megfejtik a kódot. Ő építtetett be még egy tárcsát a szerkezetbe. Innentől kezdve nem tudták sokáig megfejteni a kódot ...
Nem tervezek sem autót lopni sem kódokat feltörni, maradjunk annyiban hogy legyen igazad én nem mondok több offot erről, legújabb audikat is ellopják nyom nélkül még a rendőrök sem találják soha többé, de akkor maradjunk az ufóknál Patakit is ők lopták el!
Sziaszok! Tudja valaki, hogy ez pontosan milyen motor, hogy kell bekötni?? Köszönöm!
Ha az Audikat az UFO-k lopták el, akkor nincs baj.
Patakit is visszahozták.
Inkább az Audikat hozták volna vissza. Pataki maradhatott volna ...
Bocs, közben találtam egy villanymotor bekötés fórumot is, inkább ott a helye..
Sziasztok,
Keresek CD6282CS típusú IC -t, esetleg ha valakinek lenne otthon elfekvőbe
Került a tulajdonomba egy jó pár ismeretlen tranzisztor.
A felirataiból nem tudtam a neten megfelelőt találni, hátha valaki ügyes és lesz... SOT-223 tokozású ST gyártmány A vizsgáló apparát szerint tranzisztor, NPN, nagyjából mindegyik hfe 100-as és egy ellenirányú dióda van az emitter-kollektor között A feliratok egymás alatt: VNO3N (VN03N?) VO4 (V04?) 30J233 A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2021
Nem lehet, hogy téved a teszter és inkább FET?
A kép alapján képtelenség kikeresni, felirat alapján meg nincs semmi. ha hővezető pasztát kensz a feliratba, akkor olvasható nagyító alatt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |