Fórum témák
» Több friss téma |
Saunier Duval Renova Star F24 E BT.
3db 2tagos lapradiátor és egy törölköző szárító radiátor. Nem tudom ez hány liter lehet. Kis lakásról van szó, 33m2. "A kazánba beépített tágulási tartály gyárilag 0,5 bar nyomásra van beállítva, így a fűtőkör 110 liter 75°C-os fűtővizet tartalmazhat max. 3 bar üzemi nyomáson."
„nem tudok 1.5 bar fölé tölteni, mert a 3bar-os biztonsági szelepen folyik ki a víz”
Véleményem szerint ez egyértelműen a biztonsági szelep hibája. A biztonsági szelepet ki tudnád venni és ellenőrizni, hogy a tömítő felületére nem került-e valamilyen piszok, mely már a 3 bár nyomás előtt is nyit? A szelep hasonlóan néz ki, de lehet műanyag, vagy réz házas is. Az alsó felületét kellene ellenőrizned és ahová az felfekszik, ahol zár, azt is. Amennyiben a kettő felület tiszta, akkor már a biztonsági szelep fáradt el, azt cserélni kell. Persze a kiszerelése előtt a kazánt (csak a kazán belső körét!) nyomástalanítani, vízteleníteni kell. Egyébként a nyomásnál a 0,5 bar fölé is mehetsz pár tizeddel, talán 1,2 bar értékre is, de ezt úgyis fogod látni a beüzemeltetésnél, hogy megfelelő-e.
Minden esetre furcsa, hogy viszonylag alacsony nyomáson kinyit a biztonsági szelep ami magától nem szokott tönkremenni DE arra felhívták nekem is a figyelmemet, hogy ne írjam azt, hogy ezt lehet használni a leeresztéshez, mert azután nem fog megfelelően visszazárni. Én ebben azt nem értettem, hogy ez mitől lehet, mert nálam kristálytiszta a víz a rendszerben, nincs kosz ami a szelepüléket "kiékelje". Ha a nyomások rendben vannak és csak a biztonsági szelep most a probléma, akkor ideiglenesen vakdugózd le, hogy ne csepegjen de szerintem a 0.5 bár az alacsony érték a rendszeredhez. Egy gyári diagrammot ollóztam ki, hogy másnak is segítségére legyen ha elbizonytalanodna e tekintetben.
Köszönöm srácok. Honnan érdemes beszerezni hozzá gyári alkatrészt? Amúgy igen, műanyag! Két ünnep között jó volna egyet beszerezni...
Ezt a szelepet sosem használtam leürítésre. És valószínűleg sosem szabadott volna nyitnia sem, mert 3 bar fölött ez a rendszer még nem járhatott. Ez a fél bar érték és szöveg volt a kézikönyvben írva. Azt sajnos nem tudom, hogy ez kevés vagy sem. De alapvetően azt gondolnám, hogy kb mindegy, mert attól még a biztonsági szelepnek nem szabadna nyitnia. De passz. A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2021
Én HMV és fűtés szeleppel is tapasztaltam ezt, ha sokáig nem nyit ki, akkor a gumifelületbe belenyomódik az ellendarab, így amikor kinyit a szelep, a gumiban lévő mélyedésbe a víz belemossa a hordalékot és rosszul zár. Akárhogy kipucolod, az első aktiválódás után nem lesz jó. A HMVhez tartozót ki is cseréltem, a fűtéshez nem találtam megfelelő betétet, így csak kipucoltam és bízok bele, hogy nem megy fel soha a nyomás addig, hogy kinyisson, üzemszerűen nem is kéne neki.
Szerintem nála az történhetett, hogy valamiért felszökött a nyomás és kinyitott a biztonsági szelep és azóta nem záródik rendesen az sem. De ez csak logika alapján tipp, nem típusismeret alapján mondom. A legtöbből a rugós betétet ki lehet tekerni a nyíllal ellentétes irányban, egy pucolást megérhet a dolog, az első nyitásig jó lesz.
Sziasztok! Természetesen ünnepkor adja meg magát a kazán. Adott egy Buderus G112 kazán, ami a következő jelenséget produkálja: indítás után beüzemel, és elkészíti a melegvizet, utána nem vált át fűtésre, hanem szépen leáll. Melegvíz vételezéskor szépen indít, készíti a melegvizet. A váltószelep elektronikája, ha lekapcsolom a kazánt átvált fűtésre, és a kazán indításakor (akár reset, akár főkapcsoló kapcsolásakor) újra melegvíz készítésére állítja a váltószelepet. A szelep is elvileg szabadon mozgatható, nem érzékelem, hogy átengedné a vizet a másik oldalra. Termosztáttal is próbálkoztam, hogy esetleg nem ad irányítást, (tettem fel egy egyszerű szobatermosztátot a sajátja Buderus economik ERC helyet) de azzal sem indít a fűtéskör felé. Valakinek ötlete, hogy mi lehet a gondja?
Inkább az eredetit választanám. A fokabt az ünnepek között is nyitva van, de korábban zár. Előtte azért ellenőrizd a mostani szelepet kiszerelés után, hogy nem-e csak a tömítőfelületek tisztítása szükséges.
A VIM által leírtak is teljesen helyesek, nálam is tiszta a víz, mégis az őszi TÁT pumpálás után (ugye a biztonságival eresztettem le a nyomást, nem először, korábban többször is így csináltam) de most egy napig csöpögött a víz a biztonsági szelepen 1,5 bar rendszernyomás mellett. Többszöri nyitás-zárás után a csöpögés megszűnt. Máig nem tudom, mi volt a hiba egyértelmű oka.
Sajnos G112-es kazánja nincs a Buderusnak, viszont GB112 van. Ha ez van akkor jó lenne tudni, hogy milyen termosztáttal használjátok. Mert van hozzá digitális buszos termosztát, meg sima be-ki kapcsolós is, de ha buszos van akkor azt hiába zárogatod rövidre, attól nem indul. Meg ebben az esetben sajnos a hagyományos termosztátos bemeneten is hiába próbálod indítani azt sem lehet mert azt külön rá kellene programozni. Így az a legfőbb kérdés, hogy milyen termosztáttal használjátok a kazánt.
Igen igazad van GB112, lemaradt a B! A termosztát Buderus ecomatic ECR.
- Az miért van, hogy a 2 borítólemez leszedésére (az égéstér szabaddá tétetével) azonnal megszűnik a láng lekapcsolódás? JZoli írta: "vagy a levegőellátás kevés, vagy a ventilátor (turbina) nem forog eléggé (csapágyas), vagy a ventilátornál lévő presszosztát a hibás, vagy ennek a csöve elkoszolódott."
- A hőcserélőt akkor kicserélném. Megvettem a szomszéd panelhiba miatt lecserélt, szintén 17 éves Renováját, aminek a hőcserélőjével eddig nem volt gond (kisebb lakás, kevesebb lakó, talán kevesebb használat?). Mit tanácsolsz: a.) szereljem be az, úgy ahogy van, b.) savazzam ki beszerelés előtt c.) vegyek újat?
Bocsánat, ha így kéretlenül beleszólok:
Én először a meglévő kazánnál a jelenleg meglévő alapprobléma megoldását keresném, JZoli hozzászólása szerint: -Tűztérburkolat vissza teljesen, a presszosztát érintkezői rövidre zárva. -Ha jól megy, akkor rövidzár eltávolítása, a presszosztát csöveinek takarítása. -Ha nem megy jól, akkor a ventilátor ellenőrzése. Alapvetően azért a presszosztát és annak csövei állapotára tippelnék, vagyis a csere-kazánból ezeket átszerelném a meglévőbe, majd próba. Ez nem sok munka lenne, azután következhet a VIM által leírt műveletek elvégzése.
Azért azzal a preszosztát rövidre zárással vigyázz!Ha sok gáz megy a tűztérbe veszélyes lehet!Ezen kívül több kazántipus is figyeli a sorrendiséget. Azoknál nem lehet átverni a vezérlőt.
Amit JZoli írt azt mindenképpen ellenőrizni kell, mert az elégtelen légáramlás a nyomáskapcsolót nem fogja tudni átállítani és a gyújtási folyamat leáll. Nyilván nem sok híja van a légáramlásnak, mert időnként folytatni tudja a begyújtást a kazán. A burkolat levétel az nem lehet megoldás erre a hibára, azt kell megnézni amit JZoli mondott (ventilátor lapátok tisztasága, csapágyazás kenetlensége vagy kosz miatti fordulatvesztése, nyomáskapcsoló és csöveinek tisztasága). Az is lehet, hogy egyelőre nem kell a hőcserélő cserén és savazáson gondolkodni ha ez a légáramlási probléma megoldódik felrakott burkolattal. Ott a donor készülék azon lehet vizsgálódni, hogy már felkészülten tudj hozzálátni a tisztításhoz, cseréhez és segédanyagok beszerzéséhez (ha szükséges). A donor készülék hőcserélőjét is megpróbálhatod hosszabb időn keresztül tisztítani, hogy ne kelljen addig se nélkülözni a "komfortot".
Tedd át a donor készülékből a presszosztátot és annak műanyag csöveit a mostani kazánodba és úgy próbáld ki a működést. Vigyázz a csövek csatlakozási helyeire. Olyan 10 perc alatt megcsinálod és próbálhatod. Ezzel semmi veszély nincs, de a próba a hiba kizárása miatt szerintem szükséges, hogy ne menj bele esetleg nagyobb munkálatokba.
Szia Zoli és Imre! Félreértettetek, mert azt a presszosztát rövidre zárást én csak ideiglenes próbaként mondtam és remélem Aperol is így értette. Zoli említette a kazán indítás sorrendiségét, így Aperol nem követhetett volna el hibát, bár abban igazatok van, ha laikusként csinálja, akkor bármi megtörténhet és a biztonság a legfontosabb!
Szia! Megsúgom hogy ha az enyém volna ezzel kezdeném a sort.
Én nem rád gondoltam, csak aki nem szokott ilyenekkel foglalkozni annak rejt némi veszélyt magában. De sajnos több olyan kazán típus is van ahol ellenőrzi az elektronika az indulás előtt az érzékelők (preszosztátok), alapállapotát is. Ezeknél csak kivezetve lehet próbálni.
Semmi gond, nem történt semmi. Amiket írni szoktál az mindig megszívlelendő, főleg az amatőröknek (meg nekem is).
Üdv Uraim!
Kis problémám adódott, segítséget kérnék. Ariston Genus One 30 kazán, 104 - es hibakóddal le szokott állni! RESET és a hibát kijavítja, de mi lehet a gondja? Hibakód alapján, nem megfelelő keringés!? 3 éves a készülék és van mágneses iszapleválasztó (ha jól írtam!?). Előre is köszönöm a segítséget! Kellemes Ünnepeket! A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2021
Szia! A másik fórumba már írtad, hogy próbálkozni fogsz a szivattyú teljesítményének növelésével, mely jelenleg 65 %-on van. Próbáltad már? Nyugodtan emeld, már csak a próba miatt, hibát nem okozhatsz vele. (Bár én a tipikus kezelésiben nem találtam ezt a teljesítmény %-os beállítási lehetőséget, de lehet rossz helyen kerestem.)
Ez a kazánod van: https://fixgazszerviz.hu/wp-content/uploads/Ariston-Genus_One-haszn...ti.pdf
Szia! A 25. pldalon van az, hogy a fűtés 65% a HMV pedig 80%. Lehet, hogy az a mágneses iszapleválasztó szól bele a keringési értékbe.
Igen, ez a kazánom van és még nem emeltem a keringtető százalékán. Vártam az érdemleges hozzászólásokra. Az lehet a megoldás?
Nem! A fűtésem előremenője jelenleg 60 fokon megy (radiátoros fűtés)! Gondolod, hogy a kettő értéke nem megfelelő,....ha jól értem?
Tehát akkor a szivattyú százalékán, mindenképpen érdemes emelnem?
Én azt mondanám, hogy várj meg ezzel egy hozzáértőt aki már kalibrált ilyen kondenzációs kazánt vagy meg tudja mondani, hogy az az elégtelen keringési hibakód mire utalhat. Ha nem muszáj ne nyomkodd el de valószínű, hogy bizonyos értékek nem változtathatók meg.
Gyári beállítások visszaállítása - a két fűtőkör utókeringgetésének visszaállítása, a fűtőköri szűrő tisztítása és eddig rendesen megy!?! Eddig!
Remélem így is marad!!!
Sziasztok,
Tudnátok segíteni, hogy egy Remeha Tzerra Ace 24DS kazánhoz hol találok paraméter leírást? Értem ezalatt, hogy a felhasználói és szerelői menüben melyik paraméter pontosan mit is takar. Goggle nem hozott értékelhető eredményt a gáz beállításon kívül. Előre is köszi.
Sziasztok!
Van egy Vaillant kombi kazánom és már régóta azt csinálja szikráztat és mikor belobban a tűz akkor is tovább szikráztat és kialszik! Ezt eljátsza háromszor és utána letilt! Leveszem a burkolatot az elektródákat megtakarítom a gázégőt kimosom, így egy darabig működik! Már több kazánszerelő is volt kint de látom rajtuk hogy nem értik csak mellé magyaráznak! Hátha valaki bír segíteni! Köszönöm előre is!
Szia! A pontos típust kellene megadni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |