Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Sziréna
 
Témaindító: vanzerr, idő: Jan 5, 2006
Lapozás: OK   31 / 51
(#) még1MbR válasza tomi675 hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Elküldöm privátban, mert fenékbe billent minket Frankye chatelésért!
(#) Moderátor hozzászólása még1MbR hozzászólására (») Máj 15, 2008
 
Mert én olyan vagyok ám...
(#) még1MbR válasza (») Máj 15, 2008 /
 
Egy kis cinkelés sosem árt!
(#) zimpee hozzászólása Máj 22, 2008 /
 
Sziasztok,
okosan használtam a keresőt, a guglit, de semmit nem találtam a légvédelmi szirénákról. Tudom, hogy nem kapcsolódik az elektronikához, mivel mechanikus kütyük ezek, de tud valaki valamit arról, hogy lehet ilyet építeni?
Esetleg vásárolni? Inkább építés része lenne fontos, ébresztőórát szeretnék csinálni
Köszi a válaszokat
(#) még1MbR válasza zimpee hozzászólására (») Máj 22, 2008 /
 
Bár a mechanikus felépítését nem ismerem, de a vaterán láttam árulni ilyen szerkezetet, sziréna címszóval rákeresve. Volt kézzel tekerős és villanymotorral hajtott is.
(#) Tonsil válasza zimpee hozzászólására (») Máj 22, 2008 /
 
Hát ezekszerint rosszul kerestél a google-ben
Rengeteg minden van fent,írd be pl hogy "air raid siren"

Nemtudom mekkora méretben akarod csinálni de ébresztőnek a legkisebb is ütős lesz

Amiket pl itt használnak légvédelmi vagy RBV riasztásra annak a tipusa E57

Bővebben: Link

Van pár kép is róla alul ,ott látszik hogy hogy is vannak felépítve,gyakorlatilag erre a sémára épül az összes.
Van egy állórész illetve egy forgórész ami egymásba van helyezve kis légréssel,illetve az állórész és a forgórész kerületén is lyukak vannak,forgás közben gyakoratilag ez adja a hangot. a forgórész belsejében kis terelőlemezeket kell tenni hogy a kerületen lévő lyukak felé hajtsák a levegőt.

Vannak persze kisebb kivitelben is, pl Elektor S2, S3
Én anno radiális ventillátorból akartam ilyet csinálni,de azóta is készül.
Ja és nézz szét youtube-on is,vannak ott is jók.
(#) zimpee válasza Tonsil hozzászólására (») Máj 22, 2008 /
 
Helló,
igenm, valóban rosszul kerestem, de mire a légvédelmi szirénát angolul megtaláltam valami szótárban, elment az idő Utána találtam én is dolgokat, sőt YouTubeon egy srác épített is egyet winchsterből, mutatom:
Do it yourself air-raid alarm: Bővebben: Link

Akit még érdekel, javaslom látogasson el a valaha épült legnagyobb ilyen sziréna honlapjára: Bővebben: Link
(#) mazdásjopek hozzászólása Jún 7, 2008 /
 
Sziasztok!

Vásároltam egy a kereskedelemben kapható autó riasztóhoz való szirénát.
A szíréna 12 volt 20watt normál egy hangú.
A benne lévő panelt kivettem mert nem tetszet a hangja, rákotöttem egy TDA2030A-s erősítőt ami egy sziréna hangot erősít fel.
A problémám az hogy igy a sziréna lényegesen halkabban szólal meg mint az eredeti benne lévő áramkörrel.
Ez miért van, tudna valaki erre magyarázatot adni?
(#) watt válasza mazdásjopek hozzászólására (») Jún 9, 2008 /
 
Bizonyára piezó membrán van a hangszóróban, ami magassugárzó. Aztán a TDA is csak 5W-os kb(nem az számít mi van ráírva, hanem a kijövő feszültség és a terhelő ellenállás.)
(#) mazdásjopek válasza watt hozzászólására (») Jún 10, 2008 /
 
Köszönöm a segítséged :yes:
(#) mazdásjopek válasza watt hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
Szia!

Megvan még a sziréna eredeti áramköre.
Arra gondoltam, hogy lehetséges e kicserélni a benne lévő
eredeti ic-t
egy UM3561-re?
Így megmaradna a teljesítmény, és az a hang szólna, amit
szeretnék.
Ha megoldható, tudnál segíteni, hogy hogyan kössem át?
Csatolok egy képet az áramkörröl.

Válaszodat előre is köszönöm!


Kép00001.jpg
    
(#) watt válasza mazdásjopek hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
Sajnos a kép alapján csak tippelgetni tudok, de az adatlapok segítenek.
Az RT0100 5-ös és 6-os lába hajtotta meg az áramkör H hídját megfelelő frekvenciájú négyszögjellel. A meghajtó fesz nem lehetett több 5V-nál, mivel a tápfesz is max annyi lehet az IC-n. Persze a H híd 12V-ról ment.

Na most az UM3561 nem tud H hidat meghajtani, mert csak egy kimenete van. A H híd meghajtása elég macerás, mert kell egy olyan állapot is, amikor mindkét kimenet inaktív, ami a csendhez kell. Ellenkező esetben állandó feszültség terhelné a membránt ami nem szerencsés.

Csak úgy tudnám elképzelni a működést, ha a tápfeszültséget kapcsolgatnád az egész áramkörön ki-be a működtetésekor, mert akkor nem lenne gond a fenti okfejtésből eredő probléma.

Ha ez megoldható, akkor két fázisfordító npn tranyóval meg lehetne hajtani a H hidat. A két tranyó kollektora az 5-ös és 6-os lábak helyére menne. Csatoltam egy rajzot:
Természetesen a hiányos infók miatt ez csak egy elképzelés, garantálni nem tudok semmit...
(#) mazdásjopek válasza watt hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
Köszi, kipróbálom az ajánlott kapcsolást.
Remélem sikerül.
(#) még1MbR válasza mazdásjopek hozzászólására (») Jún 11, 2008 /
 
Szia!

Picit visszaolvasva megtalálhatod ezt:
Bővebben: Link
Megépítettem, jó hangos és pont ez az ic van benne
(#) mazdásjopek válasza még1MbR hozzászólására (») Jún 12, 2008 /
 
Szia!
Jónak tünik. Nekem autóba kellene, vagyis van most is benne ,csak az a gond hogy szerintem halkan szól.
Nem éri el a szokványos riaszok hangerejét,
Forgalmi viszonyok között pedig szinte nulla a hangerő a forgalom zaja teljesen elnyomja.
Szerinted ez már megfelelő lenne forgalmi viszonyok között is? Vagy mit ajánlanál mivel tudnám felerősíteni a hangját.
(#) watt válasza mazdásjopek hozzászólására (») Jún 12, 2008 /
 
Ez a kapcsolás sem hangosabb, mint a tiéd most. Híd végfok kell, másként halk lesz. Amúgy se valami hangos, de így szimplán núdli...
(#) még1MbR hozzászólása Jún 12, 2008 /
 
Ahhoz, hogy tényleg normálisan hallható legyen, egy rendes tölcsér is kell ám
Pl. az Elektris 4 ohmos 50W-os tölcsérje.
Az pedig olyan 6eFt-ról indul használtan...
(#) még1MbR hozzászólása Jún 21, 2008 /
 
Sziasztok!

Elsősorban Watthoz szólna a kérdés, de lehet más is tudja a megoldást....

Szóval:
Belefaragtam a mentős csapat Eriston 150 erősítőjébe a Watt szirénát sikeresen plusz kapott némi előlap tuningot is. Így van rajta egy csomó hang és manual funkció is. Az eredeti szirénapanel helyére lett betéve az új panel, így megúsztuk a dobozolást, végfoképítést, stb.

Klasszul működik, egyedül egy dolog van, amin még csiszolni lehetne.
Mentős körökben szeretik csesztetni a Ki-Be kapcsoló gombot, ezzel is játszva a hangokkal. Jó gyorsan ki-be-ki-be.... na ezt a pic panel nem szereti, bizonyos gyorsaság felett megfagy, nem csinál semmit.
A panel tápellátás konfig majdnem teljesen megegyezik a cikkben lévővel, csak 78L05 fesz. stab van, előtte 2x 100µF és 100nF utána pedig 10µF és 100nF kondikkal.

Az eredeti szirénapanelen lévő piccel (16C621) nics ilyen jelenség, lehet azért, mert MCLR lábán van egy BC212 tranyó ?

Azt nem értem, miért fagy meg teljesen, mikor erre szolgálna a watchdog, hogy újraindítsa kényes esetekben... nem?

Hosszabb idejű táp ki-be esetén szépen elindul természetesen.
Próbáltam az erősítőtől független környezetben is, hátha az hoz rá valami tranzienst valahonnan.
Tiszta akku 12V-ról, csak a kivett panelt táplálva
is előadja a megfagyást.
(#) watt válasza még1MbR hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Az a tranyó biztosan a reset-et késlelteti kicsit. Én egyébként ammondó vagyok, hogy az ilyen effekteket ne ezzel a módszerrel oldjátok, meg, hanem egy külön gombbal, ami újra indítja az effektet. Hogy ez a jelenlegi programmal hogy oldható meg, nem látom át hirtelen, de a ki-be kapcsolgatás biztosan nem a korrekt megoldás.
(#) még1MbR válasza watt hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Igen, teljesen igazad van, szóltam is nekik, hogy ne legyen csesztetve a kapcsoló.
Egyébként a 3db nyomógombbal ugyanaz a hatás, mintha a kapcsolót izélgetnék, mivel váltó nyomógombok és leveszik a testet a tekerőn éppen kiválasztott effektről. Ezáltal mindig újraindul felengedéskor az adott effekt.
Csatoltam hangot is, bár headsetes felvétel, gyenge minőségű.

A normál használatot nem akadályozza amúgy ez a fagyogatás, inkább csak engem izgatott, hogy mivel lehetne kiküszöbölni esetleg, hogy totál bombabiztos legyen.
Köszönöm szépen, hogy idenéztél!
(#) watt válasza még1MbR hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Jók lettek a hangok, gratula!
(#) még1MbR válasza watt hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Köszi!
Akad még pár pl. Code3 horn (itt 1200Hz-et szaggatnak 80Hz-el), csak nem fért már rá a dzsekszlire.
Kaptam kölcsön szirénaerősítőt is, így lehetett próbálgatni jó sokat.
(#) Frankye válasza még1MbR hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Kifejezetten jók lettek a hangok, különösen az utolsó nagyon tetszik!
Remélem, néha a mentős srácok be-benyomják! Mekkora lehet már a ledöbbenés az autósok között!
(#) még1MbR hozzászólása Jún 25, 2008 /
 
Időközben kaptam egy pici ledvillogtató tesztprogit a 18F2321-hez. Beletöltöttem és ezzel nem csinálja a megfagyogatást a tápfesz durva rángatására. (környezet ugyanaz)
Tehát a progiban lesz valami gondolom... de mindegy, működik és nagyon örülnek neki Mosonmagyaróváron a mentősök!
Köszönik szépen mégegyszer mindenkinek!
(#) watt válasza még1MbR hozzászólására (») Jún 25, 2008 /
 
Azért a hangkeltés igencsak bonyolultabb dolog. Az egész megszakítások tömkelege, amiknek az időtartamát állítgatod az értkekkel....
(#) ledesgyerek hozzászólása Júl 6, 2008 /
 
Itt van pár frekvencia tartomány sziréna hangokról ha valakit érdekel!
Ezeket a Whelen cég szirénái használják.

Tone Siren Frequency Sweep rate

Wail 800 to 1750 Hz 12 Cycles Per. min.
Yelp 800 to 1750 Hz 180 Cycles Per. min.
Piercer 800 to 1750 Hz 800 Cycles Per. min.
Hi-Low 650 to 1750 Hz 50 Cycles Per. min.
Airhorn 600/1200Hz Composite

Ezeket egy pdf doksiban találtam.
(#) még1MbR válasza ledesgyerek hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
Köszi szépen!
(#) Tonsil válasza ledesgyerek hozzászólására (») Júl 6, 2008 /
 
Köszi!

Azért arra kiváncsi lennék hogy az airhorn-nál mit takar az hogy composite :smile:
(#) ledesgyerek válasza Tonsil hozzászólására (») Júl 8, 2008 /
 
Nem tudom! Nem értek angolul. PDF doksiból írtam.
(#) Frankye válasza Tonsil hozzászólására (») Júl 8, 2008 /
 
Idézet:
„kompozit
a hasznos tulajdonságokat kihasználva több összetevőböl összeállított anyag”

Forrás: Idegen szavak gyűjteménye...
Következő: »»   31 / 51
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem