Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   283 / 302
(#) nedudgi válasza chipi hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
A jelek szerint használati utasításod nincs hozzá. Jól értelmezem, hogy használtan vetted? Ha az interneten nem találsz hozzá leírást, a legbiztosabb, ha belenézel.
Az autóakkumulátorokat külső töltővel akkor kell tölteni, ha valamilyen okból lemerültek, vagy a kocsit nagyon ritkán használod. Feszültségmérő nélkül kockázatos belevágni. Arra biztosan jó, hogy belenyomj annyit, hogy az autót beindítsad vele.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
(#) Doky586 válasza chipi hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Szerintem a szokásos. Nincs benne vezérlés. Az aksit 19V-ra tölti ha rajtafelejted. Csak a trafó limitál. Fordított csatlakoztatásnál leég. Jó aksit meleg helységben töltve leég. Egyéb pozitív vonása nincs..
(#) chipi válasza Doky586 hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Élet jeleit nem véltem felfedezni, de hogy buli volt itt az látszott
(#) nedudgi válasza chipi hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
A biztosítékokat ellenőrizd.
(#) chipi válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Rendben vannak! Lemerült a kocsim a kevés használat miatt, éjszakára nem mertem rajta hagyni, mivel nem tudom, hogy túltölti e vagy leáll akkor amikor eléri a kívánt feszültséget.
(#) nedudgi válasza chipi hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Szereld ki az akkut, úgy töltsd 6 órát. Azzal biztosan beindul. Valószínűleg kevesebb is elég lehet.
Biztosan túltölti, van hasonló töltőm, csak annak kék a doboza.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2022
(#) erbe válasza Doky586 hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
Nem a szokásos. Ott van az elején, hogy fordított polaritás elleni védelem, rövidrezárás elleni védelem. A hátulján pedig az üzembehelyezés sorrendje. Ha betartja, akkor a töltő nem megy olyan egyszerűen tönkre. Automata töltési funkciót nem ír, tehát túltöltheti az akkut. A kijelzőkön viszont közelítően követni lehet a töltési folyamatot.
(#) erbe válasza chipi hozzászólására (») Jan 9, 2022 /
 
A hátoldali képen jelölt sorrendben kell az akkura csatlakoztatni.
1. Piros csipesz a +-ra
2. Fekete csipesz a --ra
3. Hálózati dugó.
Akku nélkül a kimeneten nincs feszültség. A "szokásos" csattintgatós tesztelés nem használható a töltő tönkretételére. Akku nélkül csak belül tudsz méregetni, de azt csak akkor tedd, ha akkuval nem indul.
(#) Doky586 válasza erbe hozzászólására (») Jan 10, 2022 /
 
A fordított polaritás elleni védelem az hogy lehet reménykedni hogy a biztosíték hamarabb kiolvad mint hogy kiolvasztja a két diódát a rövidre zárt aksi..
De kipróbálhatja igazad van-e.

A rövidzárvédelme is igen egyszerű. A trafó képtelen annyi energiát leadni ami tönkretenné a diódákat.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2022
(#) erbe válasza Doky586 hozzászólására (») Jan 10, 2022 /
 
Lehet, hogy igazad van. Javítottam ilyen védelemmel ellátott töltőket, amiben az akku FET-en keresztül kapott áramot. Ha fordítva tették rá, nem kapcsolt be. Ebben viszont az a kis panel az előlapon túl kevés, máshol meg nem látok elektronikát.
(#) Doky586 válasza chipi hozzászólására (») Jan 10, 2022 /
 
Már a márkaneve is sokat mondó: SAAR ...
(#) Dióda hozzászólása Jan 10, 2022 /
 
Sziasztok!
Nincs valakinek egy épkézláb 48v-os akkutöltő rajza?
4 darab sorbakötött zselés akkut kellene tölteni egy elektromos járgányban.
Eredetileg adtak egy ilyen kapcsolóüzemű töltőt de én szeretnék építeni hozzájuk egy hagyományosat.
Bogarászom a net-et de mindenhol csak 12v-os töltőket látok .
Jól jönne egy reprodukálható kapcsolás meg hozzá való trafó érték is.

Ha valakinél akadna azt megköszönném.
(#) kadarist válasza Dióda hozzászólására (») Jan 10, 2022 /
 
Szia!
Nem tudom, hogy ezeket láttad-e? Bővebben: Link
(#) Dióda válasza kadarist hozzászólására (») Jan 10, 2022 /
 
Nézem!

Ahány rajz annyi féle érték van rajtuk bemenőtáp ügyben.
(#) gyula33 hozzászólása Jan 16, 2022 /
 
Kísérletezgetek egy kocsi akkutöltővel . Azt a feladatot tűztem ki magamnak , hogy kicsit gyorsabban töltsön
ezért 12Hz-el szaggatott 17V-al töltöm az akkumulátort.
Végül is ezt úgy gondolom megoldottam . Elsőre kicsit bonyolultnak tűnik a rajz , de csak a lomtáramban meglévő
alkatrészeket használom fel.
Visszatérve a CD 4060 állítja elő a FET vezérlő kb. 12Hz-es jelet. A 4017 számolja az impulzusokat és az idő egy tizedénél lekapcsolja a töltést és lekapcsolt állapotban megméri az akkumulátor feszültségét , ha nem éri el a 14,5V-ot
újra bekapcsol egy idő ciklusra , ellenkező esetben kikapcsol.
Kísérleti panelon már működik , most készítek egy nyákot hozzá, de kicsit megakadtam , jó lenne bele a fordított polaritás elleni védelem , de nem jön be a képbe olyan megoldás ami az IC-k és FET védelmét megoldaná.
Ha valakinek van ötlete , szívesen venném.
(#) gyula33 válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Elnézést fordítva került be a rajz.
(#) gyula33 válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Megint , hiába fordítottam meg előtte.
(#) vargaf válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Tedd fel olyan formátumban amit más is könnyen meg tud nyitni, több segítséget kapsz!
(#) vargaf válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Látom hiába írok.
(#) gyula33 válasza vargaf hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Elnézést , csak közben más feladatot kaptam.
Köszönöm én is készítettem egy átalakítást, de nem túl jó.
(#) Bakman válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Parancsolj.
(#) Doky586 válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Ez a 12Hz valami tudományosan megalapozott érték?

Ha nem akkor egyszerűbb lenne a 100Hz
Ekkor nem kéne ezen kapcsolás előtt pufferelni sok drága kondival és meg lenne oldva a lüktetés is. Az alkatrészek 80%-a feleslegessé válna.
(#) gyula33 válasza Doky586 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Valahol régen azt olvastam, hogy célszerű 10-20 Hz-re beállítani.

Azt elfelejtettem leírni , hogy egy IR 2153 IC-vel és két FET-el épített kapcsoló üzemű tápról megy a rendszer.
Tulajdonképpen ez a rendszer már üzemel , a FET 20N60C , de időközben vásároltam IRFP 460 . ezt jobbnak
gondolom , csak az a probléma , hogy a 2153 nem bírja meghajtani.
Ma még egy kicsit kísérletezek ,mert a 20N60C -nek 12 V van biztosítva , ezt megkísérlem 15V -ra felemelni, ez még a mai programom.
Lehet, hogy 15V-al sikerül meghajtani a 460-as FET-et.
(#) gyula33 válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Az igazi problémám az aksiról érkező fordított polaritás elleni védelem elkészítése, tervezése.
Egy diódával és egy olvadó biztível könnyen megoldható lenne , de azt gondolom , hogy az IC-k és a kapcsoló FET hamarabb elszállna mint ahogyan a bizti kiolvad.
(#) sany válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Egy lehetséges megoldás.

Fig_3_Eng.gif
    
(#) gyula33 válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Cseréltem a 7812 stab. IC-t 7815 -re és szépen meghajtja az IRFP 460 FET-et.
(#) gyula33 válasza sany hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Köszi , ennél is azt látom gondnak , hogy gyorsabban elszállnak az IC, mint ahogy a jelfogó kapcsol.
Valami olyasmi kellene , hogy alapban ne csatlakozzon a tápfesz az aksira , előbb végezzen vizsgálatot
arról , hogy nincs e fordított polaritás esetleg rövidzárlat , csak a vizsgálat elvégzése után kapcsolja az aksíra
a tápfeszt és a többi cuccot.
(#) erbe válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 16, 2022 /
 
Kell keresni ilyen védett töltő rajzot. Javítottam már ilyent, ahol a két párhuzamos kimeneti FET mellett valami kis áramkör végezte a fordított polaritás elleni védelmet. Ha fordítva tették rá az akkut, nem nyitottak a FET-ek. Nem rajzoltam le magamnak, csak cseréltem a két FET-et és egy nagyobb ellenállást. Elég régen volt, már nem emlékszek, milyen típus volt, de automata töltő, gyorstöltő és indításrásegítő funkciója is volt.
(#) Doky586 válasza gyula33 hozzászólására (») Jan 17, 2022 /
 
Egy egyszerű nagyáramú soros dióda..? Ha nem baj hogy elvész pár watt és hűtőbordára kell felcsavaroznod..
(#) gyula33 válasza erbe hozzászólására (») Jan 17, 2022 /
 
Üdv Erbe !

Elnézést de Te az a régi / nem sértésnek szántam / Erbe vagy , még a régi szélkerekes időkből?
Nagyon örülök, Jó a régi ismerősükkel beszélni, írogatni. Főleg ebben a mai visszafogott világban.
Már több mint tíz éve nyugdíjas vagyok , de az elektronika mint hobbi az maradt.
A szélkerék projekt nem volt túl sikeres.

Visszatérve a védelemre , valami ilyesmin gondolkodok , hogy még egy áteresztő kis rds-es FET . ami lezár
ha negatív kerül a pozitív oldalra , mármint vissza az aksítól , csak akkor kapcsoljon fel ha minden rendben van.
Gondolkodom még ezen a témán.
Következő: »»   283 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem