Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   282 / 302
(#) kivancsi4 válasza K_Imre hozzászólására (») Máj 18, 2021 /
 
Igen, de a hozzászólásod inkább üzleti jellegűnek tűnt, amire a HE Apróhirdetések címszó alatt biztosít teret, míg ide a javítás építés, felhasználási tippek illenének.
(#) K_Imre válasza kivancsi4 hozzászólására (») Máj 18, 2021 /
 
Nem üzleti célú hozzászólás. Ha érdekel hogy mi van benne meg lehet tekinteni .
(#) Chipmunk1960 válasza DSzabolcs hozzászólására (») Máj 21, 2021 /
 
Nekem 5 évet kibírtak szünetmentesesekben, utána Fi*m típusúra cseréltem, akkori méréseim szerint azok voltak a leg strapabíróbbak.
(#) poles hozzászólása Okt 7, 2021 /
 
Hoztak javításra egy Parkside PLG 20 A1 töltőt. A szekunderen párhuzamba kapcsolt 2 dióda közül az egyik zárlatos volt. Kivéve/kicserélve feléledt, azonban üresjáratban 21,2V a szekunder puffer, akkuval csak 18,4V így az akkut sem tölti fel. TL431-et próbaképp cseréltem, nem változott. Egyéb ötlete valakinek?
(#) elektrorudi válasza poles hozzászólására (») Okt 9, 2021 /
 
Végig kell mérni az összes alkatrészt. Javítottam már olyan kapcsoló üzemű tápot, amiben 5 db alkatrész volt hibás.
(#) kivancsi4 válasza poles hozzászólására (») Okt 9, 2021 /
 
A - és + lábak között üresjáratban 0,6V valamint - és ID között 5V körül.
Terhelés (töltés) alatt nem mértem semmit, mert ahhoz meg kellet volna bontani a készüléket.
A töltés ideje alatt nem-e növekszik az a 18,4V ? (úgy volna logikus).
(#) poles válasza kivancsi4 hozzászólására (») Okt 9, 2021 /
 
Egy egész nap alatt sem töltődött tovább. Most szereztem egy vadi új ugyanilyen akkut és töltőt, összehasonlítom, illetve keresztbe vizsgálom....
(#) erbe válasza elektrorudi hozzászólására (») Okt 9, 2021 /
 
... Első ütemben 7 alkatrész csere. Félretettem. ... Volt kis időm, további 3 alkatrész. Nagyrészben SMD-k. Csodálkozott a gazdája, mikor visszaadtam.
(#) elektrorudi válasza erbe hozzászólására (») Okt 10, 2021 /
 
Megjavítva adtad vissza vagy feladtad a dolgot?
(#) poles hozzászólása Okt 10, 2021 /
 
Arra jutottam, hogy üresjáratban a pufferen 11V van az újon, a hibáson 21V. Ha kiveszem a processzort, akkor a hibás is beáll 11V körül, tehát a szekunder szabályozó részben kell lenni a hibának. Sajnos az összes smd ellenállás és a 3db tranzisztor is jónak tűnik, optot és TL431-et próbaképp cseréltem...elfogytak az ötleteim.
(#) erbe válasza elektrorudi hozzászólására (») Okt 10, 2021 / 1
 
Természetesen megjavítva. Jó fél év után.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2021
(#) dsanya hozzászólása Nov 30, 2021 /
 
Mostanában lehet kapni pl ALDI-ban automata akkutöltőket. Kérdésem az, hogy mit takar a regenerátor üzemmód? Tudom, hogy létezik dupla feszültségű impulzusokkal végzett akku szulfátmentesítés, de nemtudom, hogy ez megfelel-e annak. Van régi orosz akkutöltőm, tehát hiába processzoros az aldis, nem akarom megvenni, csak ha tényleg regenerál egy akkut. Van ui egy akkus mopedem amiben 4 db elöregedett akku van, a csere minimum 60 ezer lenne. Megérné a regenerátort megvenni, mert spec ólomakkuk. Jellemzően 3-4 év alatt vesztettek kapacitást.
Van valakinek tapasztalata ebben a témában?
(#) Alkotó válasza dsanya hozzászólására (») Nov 30, 2021 /
 
Nem nagyon vannak csodák. Ha egy akkumulátor megadta magát, akkor abból már nem lesz jó akku. Lehet kicsit piszkálgatni, de a csere a jó döntés. Ha jelentős javulást ígérő megoldásról hallasz/olvasol regenerálás témában, legyél gyanakvó.
(#) Ge Lee válasza dsanya hozzászólására (») Nov 30, 2021 /
 
Hogy adott eszköznél mit takar a regenerátor üzemmód az akkor derülne csak ki, ha az ember rátenne egy szkópot működés közben. A regenerátor üzemmód az jót tesz a marketingnek, hogy az akkunak mennyire, meg lesz-e baja tőle a fedélzeti elektronikának az már másik kérdés.
Jellemzően azok úgy dolgoznak, hogy egy induktivitással felemelik valamelyest a feszültséget, majd az visszavezetik az akkura. Ezzel csak két probléma van. Az egyik, hogy ha ezt valóban hatékonyan teszi a készülék, akkor az autó elektromos rendszerében (ECU stb.) akár kárt is tehet. A másik, hogy ha nem tudja elég hatékonyan tenni, akkor kb. semmit nem ér, a dolog kimerül a marketingben.
Részemről azt mondanám hogy felejtsd el a dolgot. Lehet akkut regenerálni de azt nem egészen így kell, és kizárólag a járműből kivett állapotban kell. A mopededben pedig valószínűleg nem folyékony hanem felitatott elektrolitú akkumulátorok vannak, azoknál egyébként sem mennél sokra egy ilyen regenerálóval, mert ennek az a lényege, hogy elektromos-mechanikus úton a lemezeken lévő szulfátrétegből leráz valamennyit ami aztán lehull az elektroliton keresztül a cella aljára (mint amikor homokot szórsz egy edénybe). Ahol pedig fel van itatva az elektrolit valami szövetbe, ott nem igen tudja azt hova és hogyan lerázni.
Másrészről, a regenerálás vagy szulfátoldózás egy olyan folyamat, amivel egy kezdődő szulfátosodás még némileg "javítható", azaz valamelyest meghosszabbítható vele az akku élettartama (tapasztalataim alapján 1, maximum 2 évvel) de ha már elért egy mértéket akkor veszett fejsze nyele, nem fog segíteni a rossz akkun.
(#) dsanya hozzászólása Nov 30, 2021 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat!
Akkuknál pedig vannak csodák, csak másképp. Az autóm egy Honda City. Szalonból vásároltam. Az akkuja 35 Ah-s volt és legnagyobb csodálkozásomra 11 évig bírta problémamentesen! Ismerősnek Toyotája volt, az övé 12 évig ment el. A csere akksik már 40 Ah-sak nem bírtak többet 4 évnél, igaz rövid utakra járok csak. Viszont hiába töltöttem fel az akkukat, kb két honap mulva újból lemerültek, cserbenhagytak. Tehát az új kcsikba rakott akkuk (ha japánok) bírnak többet is, mint 3 év -ez csoda!

Ha mégis megveszem azt az aldis töltőt, akkor a szintentartó töltés lehetősége miatt lesz. De a regeneráló képessége azért nem hagy nyugodni.
(#) Chipmunk1960 válasza dsanya hozzászólására (») Dec 3, 2021 /
 
Hali, Nekem van, s valóban jó. Nekem is az a gondom, hogy egész héten áll az autó, majd 1x bemegyek a városba vásárolni. Hiába töltöttem fel, a következő indulásra megint "önkisült". Most a tél előtt rátettem pár napra, persze kivéve/ lecsatlakoztatva az autó elektronikáról. Autómata, tehát a töltés végén ugyanúgy lekapcsol, viszont addig az impulzusok "felrázzák" s jobban megindulnak benne a kémiai folyamatok. Sőt építettem egy nagyot /200A es impulzusok/ is villástargonca akksi-pakkok felélesztésére, azokat 5-6V -ról vissza tudta hozni. Persze ha a cella töredezett, már nem ér semmit.
(#) pumoka válasza KKobra hozzászólására (») Dec 4, 2021 /
 
Szia! El tudnád küldeni a kapcsolási rajzot és a nyomtatott áramköri rajzot ehhez a 42V-os töltőhöz?
Köszönöm előre is!
(#) Pixi hozzászólása Dec 4, 2021 /
 
Sziasztok,
Esetleg valakinek van tapasztalata Ctek XS800 akku töltővel? Sajnos nekrm beadta a kulcsot, és nem igen találom az okát. Nincs elégett vagy zárlatos alkatrèsz. Biztosíték sem ment ki.
Köszi előre is.
(#) MATA válasza Pixi hozzászólására (») Dec 4, 2021 /
 
Ott középen a kék szigetelés alatt van valami alkatrész ami elszínezte a szigetelést valami ott melegedett nagyon hogy így elszíneződött! Lehet valami hőbiztosíték van ott.
(#) Pixi válasza MATA hozzászólására (») Dec 4, 2021 /
 
Az csak valami lakk szerű ami több helyen is van rajt, gondolom a tekerés után kimárthatták az egész tekercset. A barna olvadék ragasztó is gyárilag barna, mert mindenhol egységes színű.
(#) pipi válasza Pixi hozzászólására (») Dec 4, 2021 /
 
Kéne méricskélni... Ic fölött bunko kondin van 300V körüli feszültség? Ic mellett kis elkón van kis feszültség? Ic adatlap megmondja mennyi...
(#) mraulajos válasza Pixi hozzászólására (») Dec 5, 2021 /
 
Hali!
Bekarikáztam, amire MATA célzott.
(#) Pixi válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 5, 2021 /
 
Tudom mire gondolt, de az gond nélkül kejött róla, ès oldalán is van ilyen lakk szerű rajta.
(#) mraulajos válasza Pixi hozzászólására (») Dec 5, 2021 /
 
Ne a lakkal foglalkozz, hanem ami a kék fólia alatt van alkatrész. (hőbiztosíték)
(#) Pixi válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 5, 2021 /
 
Ez van alatta. De nem tudom mi lehet. Egy szál a réz fólián.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2021
(#) niedziela válasza Pixi hozzászólására (») Dec 5, 2021 /
 
Itt van egy hibajavítás nézd meg hátha
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2021
(#) fecameca válasza Pixi hozzászólására (») Dec 5, 2021 /
 
Ez egy kapcsolóüzemű tápegység nagyfrekvenciás transzformátorral, amiben nem szokott lenni hőbiztosíték. Az az 50 Hz-es transzformátorokban szokott lenni. Az a réz, csak egy árnyékoló fólia benne a rádiózavart keltő sugárzás ellen. Azon a nagy elektrolit kondenzátoron a kép jobb alsó sarkában lehet mérni körülbelül 317 Voltot? Mert ha igen, akkor a vezérlés halt meg. Lehet az IC, vagy szakadt ellenállás. Mérés nélkül nehéz megtalálni a hibáját. De ha ennyire nem értesz hozzá, bízd szakemberre, mielőtt agyonüt az áram.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2021
(#) dsanya válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 21, 2021 /
 
Szia, örülök, hogy valaki aki vett ilyet válaszolt! A regeneráló funkcióját vizsgáltad már? Azért érdekel, mert a döglött akksik csak regenerálással lennének használhatók. 20 Ah-s akkut az ember nem dob ki könnyen, mert 4 db kell a kis motorba. (Igaz kínai gyártmány, de gurul) Alsó hangon is 60 ezer Ft, és mint fentebb írtam 3 év volt ezek élettartama is, egyre gyengülőbb formában. 48 V lítiumakkuból valszeg a többszöröse és az is kínai... (Ma volt nálam egy szerelő a mosogatógéphez és azt mondta, örüljek neki, hogy öreg masinám van, mert javítható értelmes áron és nem megy tönkre olyan könnyen mint a maiak. Felejtős az újság szerinti 9-10 év, az első komoly hiba 3 éven belül bekövetkezik!!)
Akkunál még rosszabb a helyzet, mert ha otthagy félúton még alá sem tudok gyujtani, mert nincs benne benzin...
Persze nem minden töltőre írnak regenerálás funkciót, de szeretném tudni mit takar. Itt a honlapon is találkoztam készülék leírással már, de 24 volt kell trafóból a működéshez.
(#) Chipmunk1960 válasza dsanya hozzászólására (») Dec 27, 2021 /
 
Szia, Itt írtam róla fentebb, A kicsi kínai is működik. A lényege, higy keskeny, de nagy áram impulzusokkal bombázza az akksit, ezzel megszünteti a szulfátosodást. Itt egy precíz megfogalmazás akkumulátor szakértőtől.
(#) chipi hozzászólása Jan 9, 2022 /
 
Sziasztok,

Az alábbi csatolt fotókon szereplő Absaar akku töltőről érdeklődnék, mennyire használható? Egy 60Ah aksira teljesen megfelel? Van e csepp töltése? Lekapcsol e?
Pár éve búvárkodtam a használt tárgyak megunt piacán és most szükségem lett rá. A mai modern autók aksiához alkalmas e?
Következő: »»   282 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem