Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Az , hogy egy kis teljesítmény vesztesség van , nem lenne probléma . a gond az , hogy a nyitóirányban sorba kapcsolt dióda , ami kifelé aksi felé pozitívot enged át - a kimenetről , aksi felől pont a negatívot engedi át - így egy esetleges fordított polaritás mindent tönkre tesz.
A sany által linkelt- nél jobbat én sem tudok, de úgy kötném hogy a relé no.-nc. érintkezőjét felcserélném. Amíg az akku rossz polaritással csatlakozik, csak a piros LED világít, ha jó, akkor meghúz, és zárja a kimenetet az akkura...
Így van! Mindenképp a jó polaritásnál legyen meghúzva a relé, mert a meghúzás idejére az áramkörre kerülne a helytelen feszültség, és akár kárt is okozhatna.
Még egy lehetséges probléma lehet. Ha netán nem lenne elég az áramkörre kapcsolt, feltöltendő akku feszültsége, hogy meghúzza a relét, akkor az még okozhat problémát.
Bocsi, jogos..
Pedig félálomban jó ötletnek tűnt...
Hali!
Ezt a sokévvel ezelőtti kapcsolást én megépítettem, sőt, többet is készítettem belőle. Ebben, van fordított polaritás védelem. Tökéletesen működik a mai napig.
Igen ez járható útnak tűnik , csak jelfogó helyett FET-ben gondolkodom.
Nem nagyon szeretem a jelfogókat.
Ezt gondoltam kísérletre, talán ma este.
Igen. De én is felhagytam már a szélkeréképítéssel.
Sajnálom, hogy akkor nem tartottam fontosnak a működés dokumentálását. A javítás általában sürgős, előfordul, hogy a tulaj ott áll a hátam mögött (nem mindig szó szerint).
A jobb automata töltők éppen ezt teszik. Ha túl kimerült az akku, nem is próbálkoznak a töltéssel.
Milyen egyszerű. Arra viszont határozottan emlékszek, hogy abban a töltőben N FET-ek voltak.
Nem feltétlen előny a dolog. Pl. bekapcsolva felejtett világítás után a töltő egyszerűen kiírja hogy hibás az akku, holot csak egy töltés kell neki.
A µC nem lehet már megkerülni a mai világban.
Pont így jártam, nem lett lecsukva rendesen a hátsó ajtó (kombi) és a benne lévő izzó 9 körülire szívta le reggelre az akksit. A töltőm el sem indult, számítógéptáp + 55W-os izzó sorban töltöttem egy kicsit, hogy elinduljon a töltő....
Idézet: „A töltőáramnál érdemes tartani a kapacitás egytizedét, de elméletileg akár ennek másfélszeresét is elbírják károsodás nélkül. Élettartam szempontjából egyébként elvileg azok a töltők a jobbak, amelyek az akkumulátor feszültségét tartják szem előtt és annak szabályozásával érik el a megfelelő töltöttségi szintet, nem pedig az elterjedtebb és olcsóbb szerkezetek, amelyek a töltőáramot tartják állandó szinten.” Innen: Bővebben: Link Nem flémelni akarok, de érdekelne, hogy mire gondolhatott a szerző.
A megengedett töltőáram elsősorban akkutól és hőmérséklettől függ.
Idézet: Arra, amire az újságírók szoktak: "ezt én tudom". „érdekelne, hogy mire gondolhatott a szerző”
Használok én is mikrokontrollereket de nem kell túlgondolni semmit. Egy szabályozható feszültségű és túláram ellen védett tápegység is bőven megfelel (pl.: Mean Well HDR-xx-15). Ha mikrokontrollerrel kell bűvészkedni, akkor A: annak az akkunak már kb. mindegy, B: helytelen használat miatt került az A állapotba, C: elhasználódás miatt került az A állapotba.
Azt hiszem igazad van , célszerűbb lenne N FET-et használni . Általában 60 V alatti kapcsolgatásokhoz
IRFB 3206-os FET-et használok . Szinte nincs is belső ellenállása és 210 A-es. Annyit kell változtatnom , hogy a negatív ágba kell berakni. A működés szempontjából ez úgyis mindegy. A feszültség és árammérő panelt is a negatív ágba kell beszerelni.
Sziasztok
Kerestem EV kapcsolatos témát, de nem találtam, ezért ide írok: Hozzám került javításra egy elektromos autó 220-as töltő adapter, nem tölt, hibajelenséggel. Szétszedvem találtam benne egy 100mA-es smd biztosítékot, ami szakadt. Ahogy átnéztem, egy nagyteljesítményű rtelével kapcsolja a 220-at a EV felé és van egy visszajövő vékonyabb zsinór (gondolom innen kapja a visszajelzést, hogy tölthet-e) Ennek a visszatérő ágnak a körébe van ez a szalkadt biztosíték. Viszont semmiféle zárlatot nem mérek ennek a környezetébe. Más töltővel tölt a kocsi. Mellékeltem pár képet. Javított már valaki ilyet?
Sziasztok
Összedobtam az alábbi áramkőrt és azt szeretném kérdezni hogy hány voltig engedhetem tölteni az akkumulátort ha az áramkőrbe be van kötve. Vagy kössem ki és folyamatosan méregessem a kapocsfeszültséget míg elér egy bizonyos értéket? Hány volt ez az érték? Válaszokat köszönöm.
Hello! Nyugodtan töltheted 14,5V-ig. Töltés alatt is lehet a feszültséget mérni, mer a kis feszültségkülönbség miatt, a töltés végén az áram úgy is le fog csökkenni..
Akkor maradhat az áramkőrben és úgy 14,5 V? Elnézést az értetlenségemért.
Igen. Bár nem írtad az izzó teljesítményét, de 1..2A-re fog az áram csökkenni. Egy 72Ah kapacitású aksinak az nem gond. Vagy is nem emeli meg a kapocsfeszültségét jelentősen az áram.
Köszi, elnézést, rákerestem az elektromos autó kulcsszóra, de nem járt eredménnyel, ezért ide írtam.
Átmásoltam oda a kérdésemet. További szép napot.
Sziasztok!
Szükségem volna egy 12V-os okostöltő kapcsolásra dízel személygépkocsik számára. Arra gondoltam, hogy esetleg egy ATX tápegységet átalakítani erre a célra, a feedback részt átalakítani, hogy mondjuk konstans 14,4 V feszültséget szolgáltasson, a szekunderen kicserélni az alkatrészeket nagyobb feszültség tűrésűre, vagy az ATX negatív oldalát megtuningolni, így 24V állna rendelkezésre. Ezek után jönne rá egy okosító/leszabályzó rész. Nagyon fontos hogy autómatikusan térjen át csepptöltésre, és viszonylag stabil feszültségen tartsa az akumulátort. Lényegében nem arra kellene, hogy rossz aksikat próbáljak feltámasztani. Járműdiagnosztika, ECU motorvezérlő olvasása/írása közben fontos lenne, hogy az aksi konstans feszültségen maradjon.
Pl.: Mean Well HDR-30-15. 13.5 - 18 V-ig beállítható a kimeneti feszültsége ami nyílván akkor fog beállni, ha feltöltötte az akkut. Rövidzárvédett a tápegység.
Amit töltök akksit az (ca-ca) technológiás. Annyi mindent olvastam hogy összezavarodtam. Írják hogy 16-16,5V on nyugodtan lehet tölteni, de a másik helyen azt olvasom a 14,5V-ot nem szabad átlépni. Mi a helyes út?Érdekelne a véleményed. A töltési feszültséget üresjáratba nézzük vagy ha már az akksit bekötöttük? Most ne az izzós áramkőrt vegyük alapul hanem rendes töltőkészüléket.
Hello! Nem csoda ha összezavarodtál, mert számtalan ok és ál ok van a kérdésben. De ezt itt részletesen kifejteni ezt nem érdemes, meghaladja a kerteket.
Minden esetre ha töltés alatt 14,5V-ig töltöd nem tudsz hibázni, bármely típusú is az aksi. Legfeljebb különböző kapacitás % értékig lesznek feltöltve. Túltölteni azért szokták ókor-ókor, hogy a cellák kapacitását kiegyenlítsék. De annak is van következménye. |
Bejelentkezés
Hirdetés |