Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Hazaviheti, de ha kiderül, vissza kell adnia. Ellenben alaposan szemügyre veheti, esetleg elveszhet pár alkatrész, dokumentáció, ami már a megtaláló haszna.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2022
Ha fékezőkötél szakadás van, akkor nem startol át, mert a kötél a rántástól szakad, tehát már lefékezte a gépet. Ha elvéti, akkor tud átstartolni.
Ha elszakitja a drotkötelet, akkor valoszinü, hogy a gépböl is kiszakad ez az, ami kizárja, hogy ujra megprobálja a leszállást az anyahajora.
Nem értem, mit nem értesz...
Kényszerleszállást hajtott végre -nem úszta meg károk nélkül. Valójában az sikeres kényszerleszállás, ha a személyzet megmarad, és a technika sem semmisül meg teljesen. Idézet: „ aki előbb kiszedi, hazavihet” Ez még polgári dolgokkal sem így van (az utcán ledöntött biciklidet sem viheti senki haza), nemhogy katonai dolgokkal
Tengerünk ugyan nincsen, de szabályunk az van.
Jó messzire kerülünk a kényszerleszállástól
Attól, hogy nincs tengerünk, a tengeri szabályokra szükség van, elvileg lehet bármikor újra tengerhajózásunk, a 2000-es évek elejéig gyakorlatilag is volt. (De most bátran kijelenthetjük: ehhez tényleg nem értünk) A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2022
Pucuka fórumtársunkkal autóztunk Békéscsaba felé/vagy forditva találkozóra/ról.
Piros/fehér oszlop az út mentén, balra. Ez meg mi ez, mert itten nagyon nincsen nekünk középhullámú adónk??? Vannak ám más rádiós szolgálatok is.
Én értem...
Kényszerleszállást hajtott végre, vagyis már földet ért és megállt. Majd EZUTÁN lezuhant. Nem kényszerleszállás KÖZBEN zuhant le, úgy könnyű, arra bármelyik gép képes! De ez egy szupertitkos lopakodó... Én macska vagyok... A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2022
Volt egy olyan hír is, hogy egy tengeri fúrótorony közelében megjelent egy szellemhajó. A kínai teherszállító volt, léket kapott, oldalra volt dőlve, személyzet semmi. Utána néztek, de nem találták nyomát. Már a képen is látszott, hogy volt rajta kínai írásjelekkel írva név. Sőt oda is volt írva, hogy mittomén "Kínai holdfény 2". Erre rá pár napra megint hír volt, hogy nagy erőkkel kutatják a szellemhajó eredetét, de semmi. Fogalmuk sincs mi volt ez és kié...
Hajót megpróbálták elvontatni egy kikötőbe, de útközben elsüllyedt.
Nem pont ilyen, de hasonló, amivel találkoztam, hogy videó címében írja, hogy 30 perc, viszont a video valójában csak ~25-26 perces - és ezt nem egyszer láttam ugyanattól a yt csatornától.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2022
Visszatérve az F35 landoláshoz, nem a kötél szakadt és úgy tünik hogy nem is a hagyományos módon próbált volna landolni. Itt valaki a landolásról készített videót és megosztotta. Kíváncsi vagyok hogy mennyire örülhetnek az ilyen videóknak az amcsi hadseregben.
És melyik hadsereg engedélyezi filmezni az ilyen manövereket? Ezt még Rejtö idegen légiojában is betiltották volna Vanek urnak.
A katonáktól biztos hogy beszedik a telefonokat, idegen meg aligha csonakázhat egy ilyen anyahajo közelében. Elvben az F35-s a hirek szerint tud vertikálisan is landolni, de akkor még mindig kétséges, mitöl sérült meg 9 tengerész. Idézet: Lehet hogy ők is a film szivárogtató közelében voltak és szelfit szerettek volna készíteni. Bocs, durva tréfa a részemről de el tudom képzelni, manapság ez a kütyümánia elég beteges és úgy látszik ez alól a katonaság sem kivétel. Gondolom az emberek elég találékonyak hogy hogyan vigyenek fel magukkal egy telefont amit leadnak és egyet amit "elfelejtenek" bejelenteni. Viszont nem gondolnak bele hogy ilyen esetben kinyomozható hogy ki a szivárogtató és valószínü hogy nem kap érte kitüntetést. „de akkor még mindig kétséges, mitöl sérült meg 9 tengerész.”
Az F-35-nek 3 típusa van. (Azzal adták el az usák kormánynak, hogy egy típus lesz, ami mindenre is jó, de olyat is olvastam már, hogy 50-70% is lehet az eltérés az alkatrészekben egyes altípusok között, tudja a fene, nem voltam ott.)
F-35A - légierő (USAF) és exporttípus, hagyományos le- és felszállás. F-35B - tengerészgyalogosoknak (Marines), függőlegesen is képes leszállni, illetve rövid kifutópályán felszállni, ez lesz a Harrier váltótípusa F-35C - haditengerészet (NAVY), katapultos felszálláshoz és fékezőhorgos leszálláshoz megerősített futóművel. A fenti videó aláírásában C típus szerepel, ha ez igaz akkor nem tud függőlegesen landolni. De nekem nem tűnik úgy, hogy kint lenne a horog, lehet hogy szóltak a pilótának hogy startoljon át, csak nem sikerült, vagy pont rosszkor történt hajtóműhiba, fene tudja. Mondjuk egy ilyen videóval nem sokkal vagyunk előrébb, pont a lényeg nem látszik rajta. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2022
Azért azt erösen kétlem, hogy egy olyan helyen ahol ilyen titokzatos berendezések kerülnek bevetésre a hadsereg ne tudja ellenörizni, hogy van ott a seregben müködö telefon vagy nincs. A tengeren nincs GSM/5G lefedés, azaz onnan csak akkor lehet telefonálni/internetezni, ha a hajo erre megteremti a müholdas kapcsolatot, és a hajon van a cella, azaz pontosan tudják hány élö telefon van üzemben. Még a drága civil kirándulo hajokon is csak napi 2-3 orára biztositják a hálozatot meg az internetet.
Csak a legujabb repülögépeken szokott lenni internetkapcsolat itt ott korlátozva vagy pénzért. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2022
Én még emlékszem olyan digitális videórögzítő készülékekre, amelyek működtek WiFi/GSM nélkül.
Rögziteni nem gond, az ma is müködik hálozat nélkül, csak a terjesztés nem.
Mintha nálunk 150 000.- lenne tarifa, ha mobil van szolgálatban az embernél...
Vissza is lehet keresni a hozzászólások között, most nem érek rá.
Az is gond, amint nézem a képeket, hogy a gép a vizen van, felülröl fényképezve ( vajon hol állhatott a fényképész?).
És miért izgulnak a vezérkarban, hiszen ott van a gép az orruk elött, talán csak nem engedik oda a kinaiakat, hogy onnan vigyék el. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2022
Idézet: „vajon hol állhatott a fényképész?” "A Pacific Fleet spokesperson told Insider that although the Navy has determined that the photo was taken from the Carl Vinson, it remains unclear if it has been manipulated in any way." Bővebben: Link Idézet: „És miért izgulnak a vezérkarban, hiszen ott van a gép az orruk elött, talán csak nem engedik oda a kinaiakat, hogy onnan vigyék el.” Nyilván nem, de nem annyira triviális a story. Egyrészt a kínaiak azt állítják, hogy az a terület az ő felségterületük. Ezzel persze rajtuk kívül senki se ért egyet, azért is rendszeres ott a nem kínai haditengerészetek járőrözgetése. A kiemelés nem triviális, ez nem úgy megy, hogy leküldük 2 búvárt egy drótkötéllel aztán felcsörlőzöm. Az kb. 2 hét, mire odaér(nek) a megfelelő mentőhajó(k), amikkel meg lehet próbálni kiemelni, maga a mentés pedig szintén eltart egy ideig.
Az utolso mondatod egy kicsit hihetetlen.
Egy ilyen gép nem nagy és eleve nem nehéz, ahhoz, hogy egy ilyen nagy anyahajo ( ha jol emlékszem több tucat gép fér el rajta, és a fedélzetek között is emelökkel, darukkal mozgatják), ne legyen felszerelve valamilyen daruszerkezettel a lepottyant 100 millio dolláros gépek kiemelésére. Vagy netalán a háboruban is hetekig várnának, mire megjelenik a darus brigád. Ráadásul a képek szerint még el sem süllyedt. Nem kéne már ott lenni egy tucat mentöcsonaknak meg hatalmas uszóöveknek, amivel legalább stabilizálnák a gépet a felszinen? Szoval sok sebböl vérzik a történet. És inkább arra utal, hogy mégsem hajokáztak semleges vizeken.
Beépített liftekkel mozgatják függőlegesen, vizszintesen pedig kis "traktorokkal". Az anyahajónak az a feladata, hogy az ilyen gépek felszálljanak róla és leszálljanak rá, közben pedig közlekedjen a tengereken és óceánokon. De az nem feladata, hogy 16 tonnás vasdarabokat emelgessen ki akár sokezer méter mélyről. Mert az egy dolog, hogy van egy fotó ami szerint fent van a felszínen, de ugye nem hidroplán vagy hajó, hanem repülőgép a szerencsétlen. Előbb-utóbb elsüllyed, illetve valszeg már el is süllyedt régen. A mentőcsónakot meg nem gondolhatod komolyan. A pilóta kattintott, őt helikopterrel összeszedték, illetve a fedélzetet is rendbe kellett kapni. És volt elég sebesültjük, kell a fenének még pár embert kimenteni (vagy a holttestét összeszedni), ha a kis gumicsónakjuk felborulna egy tizentonnás vasdarab elsüllyedése miatt.
Háborúban pedig nem sokat szórakoznának, felrobbantanák valahogy, illetve hát az ellenséges félnek is lenne akkor jobb dolga, mint vasat vadászni a tenger mélyéről. Amúgy a kínaiak szerint nem semleges az a víz, hanem a sajátjuk, mindenki más szerint semleges. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2022
Attól függ milyen mélyen van. Ha búvár nem, akkor nincs ilyen merülőeszközük. Szerintem nem foglalkoztak eddig kiemelésekkel, úgyis tönkre megy a gép, maradhat lent. Eddigiek nem voltak titkosak.
Ahogy olvasom, most is az a "B" terv, hogy ha nem a hazai csapat ér oda hamarabb, akkor szétlövik a fenébe. Egy torpedó, utána meg szedegessék a darabokat, akik akarják...
Csak a vicc az, hogy a kinainak elég a gépböl egy darabka is, mert a felületi kezelésben van a titok, ami láthatatlanná teszi a gépet a radarképernyön ( legalábbis tegnap azt dumálták). A képen még uszik a gép és az kizárt dolog, hogy ne lenne a fedélzeten technika, amivel meg tudnák kötni a gépet, meg mentö berendezés ( felfujhato nagy gumiboják), hogy ne süllyedjen el. Az ilyesmi egy ilyen hajon rutinmunkának kell hogy számitson, hiszen hullámverés stb esetén is a vizbe pottyanhatnak a gépek a fedélzetröl.
Idézet: Azért nem csak a "festék" csinálja a "láthatatlanságot " az alakja is úgy van kialakítva hogy "szórja " a radarsugarakat , ezért van az ha számítógép nem volna benne repülni sem tudna..... Valószínűsítem hogy a fedélzeti számítógépre is fáj a foguk a kínaiaknak .... „mert a felületi kezelésben van a titok” A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2022
Ma már számitogép nélkül még egy vitorlázogép sem igen repülhet. És az sincs kizárva, hogy az is kinai eredetü..
Idézet: „Csak a vicc az, hogy a kinainak elég a gépböl egy darabka is, mert a felületi kezelésben van a titok, ami láthatatlanná teszi a gépet a radarképernyön ( legalábbis tegnap azt dumálták).” Nyilván a "coating" is fontos, nagyon is, de a sárkány alakja is, a hajtómű, a beömlő, a kiömlő, a stb. Abba meg bele se mennék, hogy nyilván az usák flottánál is jobban tudod, hogy egy repülőgéphordozón minek kellene rutinmunkának számítani. Amúgy nem szoktak "csak úgy" vízbe pottyanni a gépek, elég komoly probléma lenne ha úgy lenne. De nincs. Néha leesnek, mert vagy a technika hibázik, vagy az ember, de akkor is az elsődleges feladat a pilóta (pontosabban személyzet és ha vannak utasok) mentése. A gép meg, hát az másodlagos. Ha fontos akkor nyilván vigyáznak rá, amíg oda nem ér a megfelelően kiképzett személyzet, akik majd kiemelik. Ha meg nem, akkor elfér a vízben. Amúgy ezen a linken találtam 4 hordozós balesetet 10 év alatt, ha el nem számoltam. Ha ez az információ helyes, akkor statisztikailag egy hordozó élettartama alatt 1-2 gépet veszít így (az usáknak van 11 hordozójuk). Értem én, hogy 100 millió meg kiváncsi kínaiak, de ettől sokkal drágább lenne, ha minden hordozócsoportnál lenne egy speckó kiemelőhajó, aminek átlagosan 25 évente akadna némi munkája. Mert ez azért nem egy hajótűz, ami persze jó ha nincs, de készülünk rá, mert ha bekövetkezik akkor elveszhet 6000 katona, 100 repülőgép és helikopter, és persze a 10 milliárdba kerülő hajó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |