Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv a csapatnak! Még az életem folyamán nem volt szerencsém panel ház ban szereléshez. Most van A kérdésem, lehet-e egyáltalán tiplinek lyukat fúrni a panel falba, ha lehet a technológiát leírná valaki? Vagy csak a pálmatex marad?
Na és persze csak óvatosan a vékonyabb falaknál, nehogy a fal túloldalán is legyen 1-2 tenyérnyi javítanivaló.
Szia, lehet, csak pár dologra oda kell figyelni:
Tudd hol fut valami, pl. vezeték a falban, hogy azt elkerüld. A 20 cm vastag falakkal nincs sok probléma, de a 6 cm vastagokkal viszont óvatosan kell bánni, mert az ütvefúró a túloldalán simán kiüthet egy szép kis krátert és az ilyen vékony falak egyébként is hajlamosak töredezni. A vasbetonfalban lévő vas ki tudja csorbítani a fúrószárat, ha telibe találod. A módszer: kezd mondjuk 4-es fúróval, és utána fokozatosan, akár mm-ről mm-re növelve az átmérőt készítsd el a furatot. A "sima" fúrógépek ütvefúró üzemben kis amplitúdóval, de gyorsan ütnek, ez a kis furatoknál működik jobban, és talán a falat is kíméli, a rendes ütvefúrók nagyobbakat ütnek és alacsonyabb fordulatszámon is hatékonyak. 6 cm-s vagy hasonló falnál ezek nagy pusztítást tudnak csinálni. Utóbbit én úgy használtam, hogy a falat kíméljen, hogy felpörgettem a fúrót, majd elengedtem a kapcsolót. Amikor már csak lendületből ment, akkor nyomtam neki a furat aljának. Így jobban kordában tudtam tartani a gépet. Csempénél, amíg nem jutok át a csempén, inkább nem használóm az ütvefúró módot, azt így is kikarmolja a fúrószár. Úgy tudom födémet (plafont, padlót) panelban nem szabad fúrni, de gyakorlatban azért egy-egy fontos helyen mindenki megteszi...
neogeon és vision köszönöm. Típust fúróra és fúrószárra tudnátok mondani?
Heló! köszönöm. Legutóbb '82-ben dolgoztam beton födémmel mikor még inas voltam. Ott egy Torna nevezetű Csehszlovák géppel fúrtam és el is kaptam egy 10-es betonacélt, a gép nem állt le mindjárt és össze csukta alattam a hétfokos létrát... De a mostani esetben ez panel és a munkatársam már próbálta fúrni, azt mondja, hogy nem tudott lyukat fúrni a panelbe olyan kemény? De majd meglátom.
Szia!
Nekem egy Kress gépem van, ehhez hasonló, mint a linkelt oldalon a 700 PEC típus, csak az enyém már 10+ éves. Nincs napi használatban, én egészen más területen dolgozom, viszont amikor kellett, még soha nem hagyott cserben. A 10 emeletes régi panelházi falakkal is jól elboldogul. A régebbi fúrószárak nem tudom hol lettek beszerezve, múlt évben a Lidl-ben vettem 7 db-os készletet, mert kellettek kisebb átmérőjűek is. Az árához képest meglepően jó minőség, 6-os, 8-as tipliknek kellett nekem is panelben furkálni. Ugyanezeket a fúrószárakat egy egyszerű ütvefúróval ugyanott nem tudtam használni, szinte csak "kifényesítette" a falat. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2022
Ha csak néha kell fúrni, akkor nem biztos hogy érdemes beruházni egy komolyabb fúrógépbe. Inkább jobb valaki segítségével megoldani. Ha rendszeresen kell fúrni akkor 40-50k-tol lehet már használható gépet venni. Felső határ a csillagos ég. Sds tokmány kell, abban biztosan nem fordul el a fúrószár. Nem akarok konkrét márkát ajánlani, mert az itt komoly vitába vinné a dolgokat. Noname ne legyen.
Furószárból használható darabot a barkács áruházakban nem sikerült még beszereznem. Inkább a kicsi szerszám/csavarboltokban érdemes megnézni. Ott akad jó fajta is.
Hát igen, a burleszk jelenetek, amit egy megszorult fúró tud okozni... A munkatársad lehet, hogy egyből 8-as 10-es fúróval esett neki a falnak egy kisebb fajta géppel, és ezért nem sikerült neki. Nekem egy 20+ éves Black & Decker a kis fúróm és egy legolcsóbb (kb. 12000Ft-os 2010-ben) CMI fúrókalapácsom van az OBI-ból. Utóbbi nem egy precíziós eszköz, de pár tucat lyuk miatt nem biztos, hogy érdemes drágábbat venni. (Kettő gyorsan tönkrement csempe leverésnél, de a harmadik szellőzőnyílását porvédő maszkkal letakarva már túlélte a lakásfelújítást. Szerencsére garanciában cserélték a gépeket.) Fúrószárból betonhoz 4, 5, 6, 8, 10-es átmérőim vannak. Van amit a géphez adtak, van amit utólag vettem, valamilyen közepes minőséget ár alapján nézve.
Szia!
A kicsi ütvefúrót el lehet felejteni a panelban. A 6 cm-es falakban még keservesen csinálhatsz vele valamit, de a fő falaknál teljesen esélytelen vagy vele. Saját tapasztalat. Én az öregemnek ajándékoztam és vettem valami noname SDS fúrókalapácsot amikor ideköltöztünk. Az a házi barkácsoláshoz bőven elég és viszi megfelelően. A vékony 6 cm-es falnál meg úgy kell nyomni a fúrókalapácsot, hogy húzod. Viszont semmiféle praktika nem ér semmit ha eltalálsz vele egy kavicsot a falban, akkor mindenféleképpen szakítani fog. Én éppen most javítottam vissza a folyosó felőli oldalt, mert a fürdőszobai tartó második csavarjánál kb a fal közepén meglett egy méretesebb kavics és egy tenyérnyi foltot szakított ki. Nekem minden furkálás során minimum egy furat átszakadt, mert meglett egy kavics. Ez a 6 cm-es fal ilyen sajnos, erre a túloldalon fel kell készülni, mondjuk némi előzetes hullámpapíros takarással. Sakret betonjavító (ebből van 5 kg-os kiszerelés emberi áron), glett és tartalék falfesték legyen otthon. Amit még ajánlani tudok a béke fokozása érdekében. Nézd meg a házirendet, csak akkor zajongj amikor lehet és írd ki mindig előre a lépcsőházban, hogy tudjanak róla a többiek. Ennyi szerintem a minimum amit meg kell tenni. (Pl anno az előszoba fali fogas utolsó csavarjánál a vékony fal fém tartóhálóját találtam telibe a rácspontnál, na az rendesen bereccsentette a WC felőli oldalt. Az még felújítás előtt van, mert a házban a csövezés cseréjét meg kell várni vele.) Sikeres furkálást és csak óvatosan. Üdv.
Köszönöm mindenkinek a hasznos tanácsokat.
Az még esetleg segít, ha valaki a fal másik oldalán egy vastag, széles deszkadarabot nekinyom izomból a falnak, ahol a fúrás történik.
És jelöld meg a fúrószáron szigszalaggal, hogy meddig mehetsz előre a falban
Sziasztok!
Rönkfaház belső felén lesz szigetelés és gipszkarton. A rönkfákra lesz felcsavarva a csövezés. Milyen csöveket, dobozokat kell használni?
Gyakorlatilag teljesen mindegy a lényeg hogy éghető felületre közvetlenül kábel szerü vezeték nem szerelhető. De akár mü III cső vagy gégecsövet használhatsz. A gipszkarton dobozok között.
A cső és a doboz összekötésére van előírás?
Szerintem az egész munka azon múlik, hogy ki végzi a villanyszerelést és ki a gipszkartont.
A két munkának össze kell hangolódni, mert nagy szívás lesz az eredmény, ha nem. A kérdésedre válaszolva a csőnek bele kell érnie a kötődobozba 2-3 mm-ert.
Ez még csak a kis tiplire vonatkozott, de gondolom lesznek szerelvény dobozok is, 65 mm-es átmérővel. Arra még jobban figyelj oda.
Itt van két kép, gondolom látni a különbséget a kétfajta szerelés között.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
Panelben a plafonon legjobb így szerelni, utána gipszkarton ebbe mehetnek spot lámpák is.
Az előbbi hozzászólásom képei alapján. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
Ha eltekintünk a szubjektív szép/nemszép tényezőtől, akkor technikailag van valamilyen szabálytalanság az első képen?
Úgy tűnik minden vezeték MTK, és azok egyesével külön csőben is vannak. Ezen kívül mit várunk még el?
Legyen rendezett, át látható. Esetlegesen bővíthető, javítható, áthúzható. A behúzásnál jobb a merevebb mü l cső, a mü lll csőnél. Más egy falba vakolt cső. Több áramkör, lehetőleg minél kevesebb kötődoboz.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
Sziasztok! Egy lakás belső hálózatába visszajutó zavarjelek okozhatják az áramvédő kapcsoló véletlen szerű leoldását?
Egy kis könyvelő iroda,amelynél fél tucatnyi monitor,tel.töltő ,wifi kütyük, ledlámpa, csatlakozik. Fokozatos visszakapcsolással nem sikerült felderíteni a hibahelyet. Van hogy napokig nem old le. Eszköz hiányában (még) nem tudok szivárgó áramot mérni..
Van villanybojler? Az okozhat hektikus leoldásokat.
De időszakosan nulla-föld zárlatos hosszabbító (visszanyomódott földelőérintkező) is lehet. Volt hozzá "szerencsém"...
Azt sem tudom, sok kapcsolóüzemű eszköz csatlakoztatásával a zavarszűrő kondenzátorok árama összeadódik, mekkora az a kritikus tömeg, ami meghaladja a FI relé ingerküszöbét. Ha 4,7nF van a testhez képest, akkor 144 eszköz elvileg már okozhat ilyen hibát, ha nagyobb akkor arányosan csökken a darabszám. ( egy FI relét néztem, az 30mA étére 17-20 mA között már leoldott.) A másik, elvileg a kapcsolóüzemű szerkezetekhez nem is jó a hagyományos FI. A harmadik, ettől még akár hiba is lehet. Ha föld, és nulla zárlat van, lehet egy több konnektorban kipróbált vasaló is leoldást okozhat, így a jelenségből következtetni lehet a hiba okára / ha szerencséd van még a helyére is.
Gyanúsítható eszközök, minden ami védőföldes, villanytűzhely kávéfőző..... Esetlegesen ezeknek az eszközöknek a dugvilláját fordítva bedugva a hiba gyorsabban előjön. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
"A" tipusú legrand ÁVK van elhelyezve. A héten folytatom a nyomozást. Meg ha minden igaz lesz egy érzékenyebb lakatfogóm.
Megnézem ! Köszönöm!
Üdv mindenkinek , lenne egy kérdésem villanyszerelés témában , remélem látogatják néhányan ezt az oldalt.
Egy ideiglenes szivattyú bekötés lenne a tárgy . Van egy mélygarázs és van egy 3 fázisu átemelő szivattyú , az áramkör szabványos kialakításban van ip védett dobozokban , főkapcsoló , mágneskapcsoló, motorvédő, 4 erű vezetékkel van bekötve , a 3 fázis és a föld . A kérdés az , hogy egy 1 fázú szivattyú lenne ide bekötve ideiglenesen , amíg megjavítják a 3 fázisút. Az 1 fázisú szivattyú 3 vezetékes , fázis , nulla , föld . Elég messze van a kapcsoló szekrény , ahhoz , hogy külön nullát vigyek oda. Nagy probléma , ha az 1 fázisú szivattyú földjét és nulláját összekötöm és ezt kötném a betáp földjére és az 1 fázist meg az egyik fázisra ? Lehet ebből gond , az ÉV relé nem kapcsolt le. Vagy mindenképp ki kellene építeni egy külön nullát, ehhez az ideiglenes használathoz ? Végül is a 3 fázisnál is a földről kapja a nullát . A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2022
A 3 fázisvezeték egyikét kilámpázod/kicsengózöd a földvezetékkel (mert az eltérő színű), mindkét végén kékkel jól megjelölöd, ebből lesz az ideiglenes nulla. Átkötni a biztosítékról a nullasínre.
Amikor vissza lesz kötve a 3f motor, csak vissza kell kötni az eredeti állapotot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |