Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Az eredeti kondinak is jónak kellene lenni hozzá. De mivel a motor nem állandó üzemű, nem probléma ha a kondi kissé nagyobb mint amit az állandó üzemhez szükség lenne. De ahogy a másik topikban is írták, vélhetően gyengécske ez a motor a kapuhoz. És a háromfázisú üzemhez képest (ami az adattáblán van feltüntetve, és ott az adat 230V háromfázisú vonalfeszültségre vonatkozik, nem az egyfázisú 230V-os kondenzátoros üzemre) az egyfázisú üzemeltetésnél a motor ereje, kb. 80%-ra, míg az indítónyomatéka a 15%-ára csökken.
Köszönöm szépen, megint sikerült tanulnom valamit!
Enyémbe is valami nagyon sűrű olaj volt nagyon megfogta. Itthon csak 2T olaj volt ami 0 fok alatt folyós volt, beleöntöttem símán
Én is motor olajra gondolok, mert az autók kormányművébe is azt öntöttünk régen, vagy hidraulika olaj is jó lehet! A 2T olajjal az a baj, hogy idővel hajlamos "kocsonyásodni".
Sziasztok,
Adott egy 380-as motor át lehet -e alakítani 220/240 voltra?
Kíváncsi vagyok a véleményetekre nekem egy szaki azt mondta, hogy igen
Mit értesz átalakítás alatt? Újratekercseltetni nyilván lehet, kérdés megéri-e.
Így ahogy van, deltában is járathatod 230-ról kondival, cserébe jó gyenge lesz
Van 230 V 63 A-ed az indításhoz? Nekem ugyanekkora 3*16 A-ről csillag-deltában indul, de ha kissé megfujtom, simán levágja mindhármat. Aztán kezdhetem elölről.
Áttekercselve se nagyon lenne igazán jó, viszont akkor azoktól a tekercsektől függne az áram. Ha így marad, akkor viszont 230v-on leesne fázisonként durván 7A-re. Szóval nem a kismegszakítót vágná le, hanem harmatgyenge lenne.
Szallag fűréaten üzemelne. Jelenleg is azon van csak 380-ról működik. A szerelő szerint átalakítva 1200-1300 wattot tud majd a jelenlegi 5500 helyett.
Kb. igaza van. Akkor még erőmű se kell az indításához.
Nem, de ilyent bármikor cserélek veled.
Sziasztok,
Van egy 3 fázisú motorom, adattábla zéró. Kiáll belőle a 6 kivezetés, illetőleg szerencsére párosával vannak kihozva az erek, ezen felül viszont nincsenek azonosítva. Ebből gondolom, hogy a vezetékpárok az egyes tekercsek végei, de mondjuk a tekercseket multiméterrel ki is tudom mérni ha jól gondolom. A gondom ott kezdődik, hogy csillagba szeretném kötni és arról nem vagyok meggyőződve, hogy a tekercsvégek közül melyeket kell összefogjak? Vagy az teljesen mindegy? Ha nem mindegy akkor van rá mód, hogy beazonosítsam ezeket?
Szia!
Jól sejted, hogy nem lehet tetszőleges végeket csak úgy összefogni. A beazonosításra nincs frappáns ötletem. Ha nekem kellene csinálni, három előtét ellenállást tennék a három fázis bemenet elé (3db izzószálas reflektort), és ha nem túl nagy teljesítményű a motor, akkor a jó bekötéskor forogni fog a motor.
A páros tekercsvégek huzaljai között nincs semmi további eltérés, szín, festékpötty, huzalvastagság, bármi, ami arra utalhat, hogy az mondjuk a tekercs kezdete?
Szevasz!
Van 6 tekercsvéged, multiméterrel kiméred melyik a 3 tekercs 1-1 vége. Összekötöd egy "csomóba" a 3 tekercs 1-1 végét, ez lesz a csillagpont, a maradék 3-ra kötöd a 3 fázist, ha jó a tekercselés el fog indulni. Ha rossz a forgásirány, cserélj fel a fázis bekötők közül 2-őt. A védőföldet, azt illik bekötni először, ne feledd! Üdv: StMiklos
Köszi a válaszokat ettől féltem..
Hát némi szigetelő szalagozás van még rajtuk páronként, azt visszafejtem megnézem nincs e eltérés a párokon belül. Miklós neked is köszi de a kérdésem lényege az lett volna, hogy pl. az általad rajzolt képen az első tekercs 1-1 jelölésű végpontjai közül melyik melyik? Úgy veszem ki Peter és kendre válaszaiból, hogy sajnos nem mindegy. Mert ugye egy szabvány kivezetés U1-U2, V1-V2, W1-W2, gondolom nem véletlenül vannak számozva is. Abból mekkora baj lehet, ha rosszul fogom össze, pl. U1-V2-W1 vagy stb? Mert ha nem ég le azonnal vagy hasonló, akkor maximum végigpróbálnám és gondolom akkor fog szépen futni ha megtaláltam a U1-V1-W1 vagy U2-V2-W2 összefogatást. Ezt helytálló lehet? Köszi
Nem írtad, hogy mekkora teljesítményű a motor. Ha kicsi, akkor én is kipróbálnám, amit Peter65 írt, és soros izzókkal próbálnám járatni a motort. Ha egyenletesen jár, akkor alighanem jó a bekötés. Ha egyenetlenül jár, morog, nem nagyon akar indulni, akkor próbálnám egy tekercs végeit felcserélni, mindig csak egy tekercsen. (Nem a betáplált fázisokat, mert az csak az irányt változtatja.) Ha nem jó, visszaállítani az eredeti bekötésre, majd próbálni egy másik tekercs kivezetéseit cserélni. Ha nagy teljesítményű a motor, akkor veszélyesebb a dolog, de nagyon rövid ideig történő indításra talán nem ég le...
Szevasz!
Az itt és most mindegy, a tekercselési irányt tekintve persze nem, de úgy se tudod eldönteni. A melyik-melyik csak a forgásirányt határozná meg (talán előre lenne tudható a forgásirány), de leírtam, hogyan lehet megváltoztatni. Zárlat ilyesmi nem lesz , nyugodtan próbálhatod. Feltétel, amit már emlegettem: Hibátlan tekercselés: nincs menet és testzárlat. Üdv: StMiklos
Sziasztok!
Van egy villanymotorom, amit 230v-ról szeretnék működtetni, mivel nincs nálunk 3 fázis. Mekkora kondit kellene rákötnöm ehhez? Az adat táblája a képen látható. A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2022
Esetleg fotózd le hátha valaki felismeri kapásból vagy esetleg van is ilyen neki. Nem is gondolná az ember mennyi információ hever a hobbistáknál szerte-szét......
Kérlek használd ott jobboldalt a válasz gombot (fórum szabályzat, rád szól a moderátor), így tudni ki-kinek válaszolt.
Kösz: StMiklos
Szia! Egy 25µF-os kondenzátorral próbáld meg. Találsz a képek között erre vonatkozóan kondenzátor számítást és kW-ra megadott általánosan alkalmazot "ököl szabályt".
Köszi,megnéztem. Ott is 25µF körüli értéket írnak, holnap kipróbálom.
...rossz helyen! ...és DUPLÁN !
https://www.hobbielektronika.hu/forum/elektronikai-temaju-konyvek-ujsagok Emailcímet sem rakunk ki nyilvános szemlére! A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Elnézést kérek, hogy két topikban is kérdeztem ugyanazt,illetve ,hogy kiírtam az email címemet,nem fordul elő többet. Köszönöm szépen a linket.
Sziasztok
Csiszológéphez vennék villanymotort, de csak 220V áll rendelkezésre. A mellékelt képen 380v-os motor látható, üzemeltethető-e valahogy 220V-ról? Ha igen, miben/mennyivel térne el a teljesítménye az adattáblán láthatóhoz képest? Tudom hogy egyszerűbb lenne egy 220-as motort venni, de ez közel van és árban is több mint megfelelő. |
Bejelentkezés
Hirdetés |