Fórum témák
» Több friss téma |
Ezzel van a baj, ezt nem lehet rendesen összerakni.
B terv:
Összerakod ahogy sikerül, és imádkozol. Szerintem jó hir lehet, hogyha érintkezik rendesen, akkor nem melegszik annyira, és olvad bele a műanyagba. Esetleg szilikonzsir? Vagy ha lehet komplett kefeszerelvényt kapni, akkor kicseréled, és mosolyogva mondod, hogy kicseréltem vadi újra, olyan lett mint új korában. A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2021
Éppenséggel lehet kapni de ha jobban megnézed a képet, már azon is látszik, mennyire csálén áll a szénkefe. Nagy valószínűséggel a C tervet léptetem életbe. Belefaragok két szénkefét és megmondom a tulajnak, sok sikert hozzá, ide többet nem hozhatja, nem is tartozik semmivel.
Nagyobb szénkefét vegyél bele és csiszold méretre, a kötéseket forraszd le. A gyúszógyűrűt is polírozd le.
Segítséget kérnék! Egy Slavia DES 12 típusú áramfejlesztő ingadozik a feszültség. Amikor 230V-os dugalj reflektort akkor néha erősebben világít a reflektor, néha halványabban. Mi lehet az oka?
Valahol kontakt hiba van a gerjesztőkörben, vagy a forgórész csúszógyűrűn a kefék kopottak esetleg szorulnak.
A generátor végén levettem a burkolatot és nem találom a forgórész csúszógyűrűn de levettem a fehér műanyag kupakot ami nem tudom hogy mire való.
Ez szerintem kalickás rendszerű, nem lesz benne szénkefe. Én az összes csatlakozást megbontanám megreszelném és kis zsírral összeraknám. Esetleg még a diódákat ellenőrizném 12V 60W izzóval akkumulátorról.
Szevasz!
Az amit lebontottál az a segéd generátor. Ebben nincsen sehol csúszógyűrű. Itt egy videó, 1:25-nél megtalálod a kapcsolását. Az F1-F2-őn 3-12 V feszültséggel gerjeszti a segédgenerátort, ami közvetlen a főgenerátor forgórészét gerjeszti. Az állórész A1 és N pontján kell lennie a feszültségszabályozónak ami majd az F1-F2 pontokra szabályoz vissza. Na ez az amit meg kell keresni hol található, és javítani kell. 2:06-nál megtalálható a szekrény rajza is (valószínűleg nálad is meglesz). Üdv. M.
Köszönöm a hozzászólást! Az összes csatlakozást meg is csináltam, viszont a diódákat minden rendben működik és ugyanez csinálja…
Jó napot!
Az összes vezetéket ellenőriztem minden OK, Levettem a feszültségszabályzót és észrevettem hogy nincs össze forrasztva rendesen. Természetesen meg is forrasztottam. Hétvégén ki fogom próbálni Talán ez lehet az oka?
Sziasztok,
Van egy inverteres Scheppach 1200. Csak 110V jön ki belőle. Szerintetek menthető? Köszi!
Szia!
Le is tilt az elektronika rövid működés után? A két TO220 tokozású zászlón mekkora fesz van? 370-390V környékének kell lenni. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2022
Sziasztok!
Van egy Güde ISG 1200 ECO aggregátor. Igaz, nem feszültség szabályzó hiba talán. Nincs szikra. Valaki találkozott ilyen hibával? Gyújtó trafót próbáltam mérni, a bemenetén nincs szakadás. Arról egy kiöntött kispanelre megy a vezeték. Arra van kötve egy jeladó? Az lenne a behúzó felett? (nem bontottam még le) Köszönöm.
Szia!
A jeladó tekercs 32Ω-os. Az olajszint érzékelő csatiját húzd szét, nehogy az tiltson. Általában a panelon szokott forrasztássi vagy egyéb gond lenni. A közepén van egy csavar a gumi alatt azt vedd ki és utána ki lehet venni a penelt. Szikével vágd kőrbe előszőr.
Köszönöm a segítséget!
Az olajszint érzékelőt kikötve lett szikra (kivett gyertyán néztem). Nem volt benne olaj. 2,5dl-t betöltve halványan világít a piros led. Érdekes, hogy az eladó szerint működött és egyszer csak elment a szikra. Újszerű a kinézete. A gyújtótrafón 2,4 KO hegyett 7,2-t mértem, többi érték stimmelt.
Olaj nélkül szokták küldeni mivel ha felborítják kifolyik belőle az olaj. A gyútókábellel együtt mérted akkor azért lett több.
Kínai vacak az egész hosszú működési időt ne várj tőle. Motoros, tekercses dolgokat /induktív terherhelést/ ne dugj bele mert tönkremegy. Ha meg akarod tartani akkor a hatos csatlakozót amiben három narancs és két szürke vezeték van akkor vedd ki a műanyag házból dugd össze forraszd kicsit meg és szigeteld le. A sorrend mindegy csak színre szín menjen. Nagyon kontaktos szokott lenni és elveri az elektronikát
Üdv mindenkinek kérnék egy kis segítséget van egy Yanmar motoros Leroy Somer generátoros aggregátor R230 AVR-rel (kefe nélküli a generátor) feszültséget szépen beállítja magának de csak 60Hz-en akar működni hiába van feltéve az AVR-en az 50 Hz hez tartozó átkötés nem reagál semmire rendeltünk hozzá új AVR-t gondoltam akkor az halt meg,de azzal is ezt produkálja széthúztam a generátort a gerjesztő részben van egy greatz kocka azt kimértem de jó de a biztonság kedvéért ki is cseréltem segítsetek hogy mi alapján szabályozza a frekvenciáját nem találok hozzá semmi irodalmat se hogy megértsem az elvét mindenütt csak a feszültségszabályzásról beszélnek. Előre is köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2022
Nem is fog 50Hz lenni, amíg a motor fordulatszámát nem veszed vissza 3600-ról 3000-re.
Eddig így működött ezzel az adagoló beállítással egyik napról a másikra változott meg és azóta leállítja az ellenőrző elektronika a motrot,generátor hibát jelez ki. Én is erre gondoltam hogy elállítódott az adagoló fordulatszáma de nem találtam semmi állítási lehetőséget de majd átnézem tüzetesebben. Meg akkor mire szolgál az AVR-en az50,60 Hz-es átkötés
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2022
Egy szinkrongenerátor által kiadott frekvencia mindig a hajtómotor fordulatszámától függ, ez olyan evidencia mint az,hogy forog a föld. Tehát ne akard velem elhitetni,hogy változatlan motorfordulat mellett egyik napról a másikra az 50Hz-es generátorból 60Hz-es lett. A gerjesztő elektronikán található 50/60Hz-es beállítás nem azért van,hogy attól fog a generátor 50 vagy 60Hz-es lenni, hanem azért,hogy a szabályozás a kiválasztott frekvenciához legyen optimalizálva. Láttam/javítottam néhány(száz) áramfejlesztőt pályafutásom során, de olyan-hagyományos,nem inverteres- áramfejlesztővel még nem találkoztam, ahol a frekvencia ne a motor fordulatszámától függött volna.
Ez nem tudom megvan-e, de a többieknek valószinűleg hasznos információ lehet.
Ahogy nézem mpistinek igaza lehet, mert ahogy nézem az AVR230-nak sok beleszólása nincsen motor fordulatszámába, igy a frekvenciába sem. Regulátor milyen?
A regulátor elektomos amit az aggregátor felügyelő automatika vezérel
Hello! Én nem ismerem, de a gépkönyv szerint van egy átkötés (Jumper) ami ha nincs rajta, akkor 60Hz..
Szia Pisti,láttam a hsz-edet a straus generátorra. Nekem olyan gondom van,hogy szétégett a szabályzó,és nem tudom rekonstruálni az égés miatt. Ha esetleg lenne nálad egy hasonló rossz,ami nem ott van szétégve,küldenél egy fotót róla? Én a hátlapot vágtam le akkor még nem tudtam mi a baja. Mellékelem a fotókat. A ferdén lógó D6 dióda a hőtől konyult le,látszik hogy kakukk,a többi alkatrészt jónak mértem. A tippem,hogy az előző oldalakon levő rajz szerinti,de biztosra akarok menni. A tekercsek is rendben vannak,szerintem egy repedés miatt nedvességet kapott a szabályzó azért égett szét.
Üdv Zoli
mpisti hozzászólása eltűnt ami erről szólt.
De még tartom azt az állitásomat, hogy ennek szerintem nincsen olyan kimenete, ami a motort vezérelné... Magáról a készülékről és a másik "csodáról": Idézet: „A regulátor elektomos amit az aggregátor felügyelő automatika vezérel” nekem legalábbis még mindig semmi fogalmam nicsen.
A legtöbb esetben nem tisztázott, hogy eredetileg jó volt-e bármi is. Történt-e egyáltalán e valami javítás változtatás. Állandó az információ hiány. Kezdődik a találgatás és majd az információ csepegtetése.
Így aztán nehéz célba érni még annak is, aki tudja mi ez. (Nem úgy mint én.) Az adatlapon látható, (ha egyáltalán "ez az") hogy a generátor 3000/3600 fordulatú a motor meg 2400 (ha jól emlékszem.. Tehát áttétel van a kettő között, valami képen látszott egy ékszíjtárcsa.. Nem ártana a körülményeket, állapotot, előzményeket leírni. Mert így dezinformációnak, vagy akár trollkodásnak is fel lehet fogni egy-egy ilyen típusú kérdést..
Eléggé sokféle áramfejlesztővel volt dolgom, de olyannal még nem találkoztam (mobil egységről lévén szó)amelyiken választani lehetett volna az 50 és a 60Hz között a felügyeleti elektronikán. Nem mondom hogy ilyen nem létezhet, de én nem tudok róla. A felügyeleti elektronika jellemzően a villamos és a motorikus paramétereket figyeli, persze ez is kiépítettség függő. Alapesetben a motor olajszintet, olajnyomást, vízhőmérsékletet ellenőrzi a motoron, és emellett start-stop parancsot kezeli. Villamos paraméternél áramokat, feszültségeket és frekvenciát figyel, de nem korrigál, az a szabályzó feladata. Ha valamelyik paraméter tűréshatáron kívül esik, akkor leállítja a hajtómotort. Fordulatszám kontroll az adagolóban van, de nem találkoztam még olyan áramfejlesztő egységgel ahol 20%-nyi fordulatszám korrekciót kezelt volna a felügyeleti elektronika(ennyi van az 50 és a 60Hz között) Igazad van, több infóra lenne szükség, pl. az egység pontos típusára. Talán a gépkönyvében fellehető lenne a kívánt infó.
Szia! Holnap megnézem, de én ezeket el szoktam dobni, nem játszom a javításával mert nem ér annyit mint amennyi idő elmenne vele. Ha találok olyant ami ilyen forma, elküldöm neked.
Szia!
Bár a kérdésed nem nekem szól, talán (neked, vagy másvalakinek) segítség lehet a mellékletben küldött kapcsolási rajz. Nemrég újra kellett tekercselnem egy kínai "Hondát". Sajnos a szabályzó is beadta a kulcsot. Visszafejtettem, kiderült nagyban hasonló az Lhanzi által közölt kapcsoláshoz. A tiéd sem térhet el nagyon ezektől. Ha mégis kiderülne, hogy a tekercsekkel is probléma van, tudok segíteni. Feltérképeztem a tekercsek elhelyezkedését és a kapcsolásukat is. A menetszám, huzal keresztmetszet kisebb-nagyobb mértékben eltérhet, ezért azt minden esetben le kell ellenőrizni. Sok szerencsét a javításhoz! A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |