Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi.
Sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy 1 méter 6/10-es csőpár hány gramm hűtőközeget "vesz fel" kb.? Multisplitben gondolkozunk, és azon rágódom, hogy a kültériben lévő gyári töltet vajon elég szokott-e lenni multi- (duál-) rendszereknél? (Csőhosszt még nem tudok becsülni sem.) Köszi!
Minden klímánál megvan adva , hogy meghatározott csőhossz után hány gramm hűtőközeget kell pluszban rátölteni méterenként (gyári adat ) Ezen nem kell rágódni tipusfüggő... Viszont olcsóbb és jobb ha inkább több szóló klímát rakatsz fel (ha valami elromlik csak egy szobában lesz meleg)
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2022
Köszi, ez tiszta. Inkább a gyakorlati tapasztalatokra lettem volna kíváncsi.
A "rakatsz fel" meg úgy néz ki, hogy ismerős meghallotta, hogy tavaly megszereztem a klímaszerelő képesítést (+NKVH regisztráció) és megkért, hogy tegyek fel neki egy duál multit. Ez lesz az első telepítésem, de mérleget, palackot+hk-et nem vennék szívesen..
Megnézel egy multi adatlapot, abban benne van, amit keresel. Akár több gyártó termékét is megnézheted. Látni fogod, hogy mondjuk 15 m teljes hosszig van előtöltve, gépenként minimum mennyi lehet a csövezés, mennyi a max, mennyi a teljes és mennyit kell rátölteni méterenként a 15 felett.
Ezt csak így lehet. Szégyen szemre én meg szoktam nézni a leírást… A gyakorlati tapasztalat inverteres gépeknél kevésbé értelmezhető. Mire gondolsz? “Ennyit szoktunk tölteni, ha ez van, annyit ha az…?” Sokan úgy vannak vele, hogy mondjuk elő van töltve 5 méterig, elviszi az a hetet meg nyolcat is, hát hideget fúj. Nem is kellemes dolog palackot meg mérleget cipelni, de ez van. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2022
Köszi.
A gyakorlati tapasztalatot úgy értem, hogy pl. legutóbb, amikor duál splitet telepítettél, rá kellett tölteni, vagy elég volt a kültériben gyárilag lévő mennyiség? Idézet: - "illik" mérni nyomásokat első indítás után, akkor kiderül a hk. hiány. „Sokan úgy vannak vele, hogy...” Idézet: Ma már nem teljesen így van , az inverteres klímáknál még hűtöközeg csökenés esetén is képes beállni az üzemi„"illik" mérni nyomásokat első indítás után, akkor kiderül a hk. hiány.” nyomás (a kompresszor fordulatszámának és az elektronikus adgolónak hála) Ezeknél már a mérleg a barátunk ...
Empirikusan simán lecsekkolok egy mono splitet. Ha gyanú van, akkor jöhet az óra. Aki már járt úgy, hogy lecsatlakozás után nem zárt a szelep a hűtőközeg meg vidáman süvített kifelé, az fölöslegesen nem méreget ilyen kis rendszereket. Pláne a mostani 600-700 gr töltet mellett. Töltögetni nem töltögetünk. Lefejt és minden kiderül.
A gyakorlati tapasztalatos kérdésed továbbra sem értem. Ha nem gyárilag gázszökött a kültéri, akkor a gyárilag előtöltött szakaszt, ha nem léped túl, akkor jó lesz. 8-10 évvel ezelőtti alap LG inverteresek 15 m-ig voltak előtöltve. Az már elég jó mozgástér. Fujitsuk szintén 10 körül rémlenek. Mindig meg kell nézni.
Értem, köszönöm. Erre a "gyári töltet mennyiségnek megfelelő csőhossz"-ra gondoltam. De ha van olyan, hogy akár 15 méterre is elég a hk. a kültériben, akkor az elég lehet.
Sziasztok!
Tetőkonzolon lévő kültéri működés közben eléggé remeg, és ez a rezgés a tetőtéri szobákban, de még az alsóbb szinten is elég zavaró rezgő/búgó hangot ad (gipszkarton falak átveszik a rezgést gondolom). Jelenleg a csatolt képen látható gumitalp van a kültéri alatt, de ha jól látom, ezen egy átmenő csavar van, így átviszi a rezgést a konzolra. Egy ilyen gumibakkal lehetne tompítani a rezgést? : antivibrációs gumibak Ezen elvileg nem megy át a csavar. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2022
A gumibak tompít a rezgésen de sajnos a rézcső is viszi a "hangot" mint látom elég rövid a csőszakasz a gép és a szellőzőcserép közt (én ilyen helyeken hagyok +1m csövet amit karikába tekerek a gép és a cserép közt hogy biztosan ne vigye tovább a rezgést ) Nálam valamiért nem nyílik meg a linked de a trabant motortartó gumibak is is tökéletes erre a célra (és még olcsó is)
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2022
Sajnos a
Idézet: boltok egyre ritkábbak. „trabant motortartó gumibak”
Sok boltban van még raktáron , de más tipus is megfelel.
Tökéletes a célra , de teljes csendet ne várj tőle a csövezés miatt.
Wartburg hűtőtartó gumibakot rendeltem Kínából. Barkas hűtő gumibak Igaz, a 4 db nem került ennyibe.
De másféle is van. Hengeres gumibak Legegyszerűbb házi megoldás alul-felül vastagabb gumikorong (akár több réteg traktorbelsőből vágott...). A lyukat nagyobbra kell hagyni, azon keresztül műanyag vagy gumicsövön átvezetni a csavart. Nem érintkezik a fémmel. Alul-felül nagyobb alátét és kész a zajcsillapító gumibak. Régebben kompresszoroknál, klímáknál is alkalmazták ezt a megoldást. Komoly teljesítményeknél is.
Akkor nekem is csak 4 olyan gumi alátét kellene alulra, mint amilyen felül is van, nem lenne a csavar és a konzol között közvetlen kapcsolat.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2022
Ilyen összegért kár kókányolni , vegyél valami olcsó gumibakot és tedd alá .
Sziasztok!
Ilyen illesztőelemmel megoldható lenne réz és alucső közti illesztés? Külön-külön jól tudom forrasztani, de a rezet az aluhoz nem igazán. Egyelőre klímához nem tenném, kb. 1 bar gőzt kellene kibírnia. (Gőzfűtés, azaz vízgőz, nem freon és társai.)
Hát ha van helyed akkor hollandi + peremezés + toldóval meg tudod csinálni. Nem olyan régen csináltam ilyet egyenlőre bírja, a 15+ bart.
Én forrasztanám réz és alu oldalon is, egyelőre csak gőzt vinne. Az illesztőelem azért tetszik, mert gyárilag van összeügyeskedve a két fém. Csak kérdés, mennyire gáztömör és tartós-e, mert később lehet, hogy klímát is kötnék össze ezzel a megoldással.
Nálad klíma megy rajta? Tudsz esetleg egy képet mutatni az illesztésről? A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2022
Ma akartam átszerelni a gumibakokat, nagy nehezen aláraktam már hármat, a negyedik nem akart aláférni, erőteljesebben megemeltem az egyik sarkán a kültérit, nagy pattanás, majd az egyik bakból szépen kifordult a csavar. Csatoltam róla képet. Nyilván normál esetben nem így bénázzák alá utólag, meg lehet, hogy nem lazítottam vissza a csavarokat rendesen, amikor az utolsónál megemeltem, de akkor se megnyugtató, hogy ezek ilyen könnyen magadják magukat. A tetőn azért belekapaszkodhat a szél is időnként. Egyelőre visszaraktam az eredeti átmenő csavaros megoldást.
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2022
Nem a legjobb minőség de kb látni. 10es csövek, holandi peremezett csövek.
Sinclair, R410A, kérdésem hogy gáztömörséget van-e módom házilag ellenőrizni? Akár öngyújtógázzal?
http://keptarhely.eu/view.php?file=20211027v01x9qvrx.jpeg Le van szerelve, csapok nincsenek elzárva de hollandik rajtavannak, beindul, kompresszorként funkcionál.
Szia!
Az "antivibrációs" izé is kell, de meg kellene keresni a vibráció okát. Ha ez meg van szüntetve, pl Koszos, törött ventilátor lapát. vagy a komp, vagy, és a csöve hozzáér valamihez belül akkor akár meg is szűnhet a gond. Először az ok megszüntetésére törekednék, aztán az okozat megszüntetésére A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2022
Szia zárd le a sarokszelepeket a kupakjával, és vákuumold le. Ha másnap is tartja a vákuumot, akkor a kültéri gáztömör. Viszont nem korrekt dolog a kültérit nyitva hagyni, még a sokáig magára hagyott csöveket is lezárjuk szigszalaggal!
A beltéri a gyanús hogy ereszt, azt hogyan tudom megnézni?
Mondjuk elzárt csappal menesztem aztán ha változik a hangja megállítom, pár nappal később meg nézem indul-e?
Szép!
Ha jól látom, valami járműklíma?
Igen. Egy autó klíma átültetése egy kombájnba.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |