Fórum témák
» Több friss téma |
Ez a kapcsoló viszont egyben indítógomb is! Van egy régi orosz köszörűm, ugyanilyen(vagy hasonló) van rajta. A be gombot nyomva tartva az egyik érintkező ráadja a segédfázist, majd a gombot elengedve( felpörgés után) csak a két fő érintkező marad benn.
Akkor műkődőképes lehetett annak idején. De miért kellett ekkora értékű kondenzátor?
Mai nap a kapcsolót megrozsdaoldóztam, megtakarítottam. Mint kiderült van egy plusz egy fázis átkötés kékkel ami az egyik képen látszik is. De mint ahogy kiderült itt nincs nyomógomb funkció. A fekete gombot megnyomva zárja a 3-3 érintkezőt és annyi. Fehér gomb pedig oldja az összeset. Hogy tudnám kipróbálni a motort még a szétszedése előtt?
Na valószínűleg leégett a motor igaz még csak a kapocslécet sikerült levennem vagyis inkább le töredezett, már az alatt látszik illetve érződik az égés. A hernyócsavar melegítés hatására sem akar egyenlőre megindulni.
Szia!
Ne akard mindenáron ebben az állapotban kipróbálni a motort! Ha valóban 2 évet töltött el az ereszcsurgásban, akkor, - ha most nincs is leégve - tutira le fog égni! A bennmaradó víz miatt átüt majd a tekercs. Ugyanis a víz, bár könnyen bejut a motorba, de kifelé nagyon nem akar távozni onnan. A kiszárításhoz is, szét kell húzni a motort. Ha a korábbi gazda jól mondta és tényleg le van égve, akkor az "amperszag" és a tekercs színe valószínűleg elárulja a motor állapotát. A kivezetések alapján láthatóan legalább egyszer már újratekercselték motort. A régi prespán,vagy triflexil horonyszigetelőt is megviselhette a bejutott víz. Nem biztos hogy ilyen állapotban megfelel az elvárásnak. A csapágyak is cserére szorulnak. Nem értem miért halogatod, mindenképpen szét kell húzni a motort. A ventilátor felől könnyebb megbontani. Emiatt nem kell még levenni az ékszíjtárcsát, bár a csapágycsere végett mindenképpen sort kell rá keríteni. Ha felmelegíted az ékszíjtárcsát rögzítő hernyócsavart, önts rá vizet. Ezt többször ismételve esélyes, hogy meglazul. A kapcsolód felejts el. Abból már nem lesz énekes halott. Amíg jó volt, a "puszk" gomb nyomva tartásának idejéig a középső érintkezők zárták a segédfázist a kondin keresztül a főfázis megfelelő pontjához. A gombot elengedve a kapcsoló bontotta a középső áramkört. Csak a két szélső áramkör záródott. A kis kerek gombot megnyomva teljesen bontott a kapcsoló.
Apró érdekesség.: Oroszul puszk. Angolul push. ?
Az orosz "пуск" kifejezés indulást, rajtot stb. jelent.
Az angol "push" jelentése: nyomni, tolni stb.
Általános iskolában még én is tanultam oroszul. Csak érdekes.
'80-as években még használtam is, mikor Sármelléken a repülősökkel üzleteltünk. Egyik szomszédnak vettünk asztali gyalugépet, amin ilyen kapcsoló volt. A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2022
Sziasztok!
Van egy leégett IMI szivattyú motorom. A főfázis van megsülve, felírtam az adatokat, a kérdésem az, hogy ugyan így tekercseljem vissza? Van egy IMI motorokról szóló tekercselési könyv részlete, abban nem találtam hasonlót. Ez egy bronz lapátos szivattyú, de a motorja kisebb mint a bácska 750W-osa. Maga a forgórész hossza kb. hasonló, de maga a vastest átmérőben kisebb (de lehet a forgórész is?) A főfázison 2x38 menet volt (2 szál párhuzamosan), segédfázis 2x40 menet. A két fázis el volt szigetelve, úgyhogy nem az volt a hiba fő oka, szerintem. A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2022
Szia!
Láthatóan ez egy egyfázisú, állandó üzemi-kondenzátoros, egy póluspáros (kétpólusú) motor. Az is látható, régebben újratekercselték. Ha a gyári állapotra vagy kíváncsi, kellene még néhány adat az esetleges beazonosításhoz. Elsősorban a motor típusa. Ha ezt nem lehet leolvasni, akkor: 1, A talp síkjához mért tengelymagasság. 2, A lemezcsomag hossza. 3, A forgórész átmérője. 4, A tekercsek huzaljainak átmérője. 5, A hornyonkénti menetszám, osztva a szálak számával. Ha nem sikerül az eredeti állapotot megállapítani,de eddig jól működött, akkor hasonló módon újra tekercselheted. A fotódon a baloldali főfázis tekercs van jobban leégve. Ez általában szigetelésproblémára utal. Pl. vizet kapott, vagy egyéb okból átütött, menetzárlatos lett a tekercs.
Had kérdezzem már meg, hogy az alábbi táblázat melyik könyvből való?
Sziasztok!
Két (imi)motorról van szó, az egyiknek alumíniumból, a másiknak műanyagból készült a saját gyári ventilátora. Hogyan lehet ezeket roncsolásmentesen leszedni?
Szia! Talán megpróbálhatnál a lapát tárcsája mögé dugni egymással szembe kettő darab gépi csavarhúzót és azokkal a pajzs felé pajszerozva le kellene jönnie mindkét esetben. Ha van a tengely végén zégergyűrű azt le kell venni előtte. Az alu anyagút előzőleg meg kellene ütögetni közel a tengelyhez az illesztési felületek elvászatása érdekében egy dórnival (kb 8-10mm átmérőjű lyukasztóval) és befújni csavarlazítóval. Ez ugyanis olyan folyadék ami a legkisebb hézagokba is bejut és még kenést is biztosít.
Szia! Egy IMI motoros könyvből .... általános motorsor, egy és háromfázisúak vannak benne de találni ettől bővebb leírást is ha szükséged volna rá.
A műanyagnál a többségénél le lehet húzni lehuzóval, azért van 2 luk. 2 karu csapágylehuzóhoz könnyű legyártani asszem 5mm anyagvastagságú vasdarabból. Ezzel még az "elérett" műanyaglapát is lejön. A régebbi műanyag ahol nincs luk ott viszont csavarhozóval könnyű a tengelyhez nyulni és nem is szokott gond lenni.(amúgy is lehet hozzájuk venni újonnan)
Alunál, meg melegteni, melegíteni. Ha szét van szedve a motor akkor a forgórész fogva súlykalapácsszerűen a pajzsnak neki támaszva a meleg alu egybe lejön. 2 fatönkö között legyen a forgórész. Vagy esetleg a tengelyt ütni egy közdarabbal mikor lóg a tengely a levegőben mert a pajzsra fekszik fel a 2 tönkön ami egymással szemben van. Ha egyben van a moci és nem akarjuk szétszedni akkor melegíteni és ovatos feszgetés is járható út, én gázolajat szoktam spriccantani a lapát tövéhez.
Az adattáblája nincs már meg. Így jutottam hozzá leégve, nem tudom előtte jó volt e.
A forgórész vastest hossza 81mm (állórészé is), forgórész átmérő kb. 66mm, az állórész vastest átmérője kb.121mm. Nekem nem sikerült beazonosítanom. Talán az OZF90L-2ND-re hasonlít a legjobban a tekercselrendezés és a 80-as pakettmérettel, de túl kevés az infó. Viszont az indítókondis, arra nem akarnám visszatekerni, állandó üzemi kondisként jobb a teljesítménye, de az említett típus 1100W-os, amint viszont nem nézek ki belőle. Méretében kicsit kisebb, mint a 750W-os bácska szivattyú motorja, az csak 750W tengelyteljesítményt tud, ez még ha jobb anyagú akkor sem hiszem, hogy tudna 1100W-ot. Ha pedig már újabb anyagú lenne akkor KD változat lehetne, de azok között nincs 80mm hosszú vastesttel gyártott. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
A huzalok átmérőjét még mindig nem közölted, mint ahogy a talp síkjához mért tengelymagasságot sem.
Átnyálaztam az "adatbázisomat". Egy motort találtam ami talán jó lehet. A speciális EVIG motorok között a "HZ772 R7e 1" típust. 750 W-os 4,8A A lemezcsomag 80 mm, a főfázis négyes tekercsekből áll, ahogy a fényképeden is látható. Nem értem miért írtad Idézet: „A főfázison 2x38 menet volt (2 szál párhuzamosan)” A menetszámok: 4 x 38 menet 2 x 0,65-ös huzalból. A két tekercsfél soros kötésű, az ellenállása 3,2 Ohm. A segédfázis viszont nem stimmel. Az 2 x 78 menet 1x 0,65-ös huzal. A kondiról nincs infóm. Mérd meg a már említett tengelymagasságot. Ennek a motornak a típusszáma alapján 77 mm. Sajnos többet nem tudok segíteni. Ennyire futotta.
Főfázis 1x0,68mm+1x0,6mm, a segédfázist elírtam 76menet 1x0,68mm.
Talptól tengelyközépig kb 65-66mm. Közben addig keresgettem, hogy lehet meg is találtam IMI HZ 772 R7e1 itt. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
Mondjuk sokkal előrébb nem lettem vele. Nincs infóm a tekercselési adatairól.
Idézet: „Nincs infóm a tekercselési adatairól.” Amit írtam adatokat, azok gyári, katalógus adatok. Az alapján nyugodtan újratekercselheted. Ff: 4 x 38 m. 2x 0,65 mm. Sf: 2 x 78 m. 1 x 0,65 mm. Mivel a "220" ma már 230 V, a nagyobb üzemi feszültség miatt tekercselheted a mostanság gyakoribb 0,63-as huzallal, a menetszámokat pedig növelheted 5%-al. A főfázis 4 x 40 m. 2x 0,63. A segédfázis 1 x 82 m. 0,63.
Valóban, valahogy elsiklottam a felett, hoy ugyan azt a típust írtad.
Kösz az infót és a segítséget, egyébként az a katalógus amiben benne volt elérhető valahol a neten?
Sajátom. Igaz belső méretét nem tudom, de külsőre ugyan akkora mint a 750es ujabb bajai sziv. imi motorja, na meg a száma is csak az utolsó 2 számban tér el, ez is 772.
Csak azért írtam hogy van belőle 1200wattos is, igaz Fevill. Tán a talpuknál fel lehet ismerni melyik Imi melyik Fevill. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
Idézet: „az a katalógus amiben benne volt elérhető valahol a neten?” A szerzői jogok miatt valószínűleg nem. Talán valaki magánban elküldi neked. Nekem nincs meg a teljes katalógus. A 80' évek elején/közepén egy ügynök házalt a katalógusból kimásolt kihajtható mellékleteivel. Felkeresett a műhelyemben, onnan van meg, de csak papír alapon és csak a mellékletek.
Ha papíron megvan, és szeretnéd ha digitálisan is meglenne, akkor meg lehet találni a két dolog között a kapcsolatot.
A4-es méretig szinte triviális a dolog, de ettől nagyobb méreteket is sok helyen elvállalnak. Sőt most szembesültem vele, hogy milyen hihetetlenül jó minőségben lehet erre alkalmas eszközzel fotózással digitalizálni. Egyetlen dilemma van, a jó minőséghez nagy fájlméret tartozik.
Kértem kölcsön egy A3-as scannert.
A mellékletben a kimazsolázott oldalak. Remélem, nem koppintanak a fejemre!
Köszönjük.
Én már nem tekercselek semmit, de biztosan van akinek hasznos információkat nyújt a sok adat.
Ha lehet tévedni, én tévedek
Természetesen A4-es a scanner mérete! Emiatt két fájl ad ki egy oldalt. Bocsi!
Sziasztok.
Egy imi ozf 90c 2nd (220v, 1500w, 2920 rpm) motor bekötésében lenne szükségem a segítségetekre. A táblázatot már megtaláltam (120-160-as indítóra, meg egy nyomógombra esz szükség), de a kapocstáblán hogy mit hova...? Illetve milyen ellenállást kellene tudnom mérni a fő, és segédfázison? ((tételezzük fel, hogy eredeti a tekercselés) akkor gondolom a fekete lesz a főfázis). Köszi szépen előre is a válaszokat!
Szia!
A kisebb ellenállású tekercs a főfázis. A bekötésre találsz mintát a képek között. Például: bekötés A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |