Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   56 / 62
(#) vision61 válasza Vwbora954 hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Szia!
Idézet:
„...kb 3-4 másodperc múlva el kell engednem mert nem állja a kezem.”

Ha ezt a hosszabbítóra írtad, akkor az biztos, hogy nem 2,5-es keresztmetszetű vezetékkel van szerelve. Egy szalagfűrészen nem hinném, hogy 1,5-2 kW-os motornál nagyobb teljesítményű lenne.
Esetleg még akkor melegedhet, ha feltekerve használod.
(#) Vwbora954 hozzászólása Feb 5, 2022 /
 
1 fázisú és tuti a fordulat mert az látszik.A tetején is van szám beleütve, holnap elküldöm. Abból meg lehet állapítani a wattot?
(#) VIM válasza Vwbora954 hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Szia! Azt is jó volna tudni, hogy állandó üzemi kondenzátoros vagy indítórelés ez a motor, mert ha állandó üzemi kondenzátoros és értékvesztett a kondenzátor akkor terhelve hamar melegedni fog főleg ha olyan hosszú vezetéken kersztül kell üzemelnie.
(#) Vwbora954 hozzászólása Feb 5, 2022 /
 
Szia, egy indító kondi van rajta ami eléggé úknak tűnik meg ugye egy külön kapcsolja is van indításhoz. Holnap elküldöm a tetején lévő számot meg a kondi paramétereit is
(#) Vwbora954 válasza vision61 hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
A motorra írtam. A kábel tuti 2.5-es én kötöttem rá a dugaszokat. Meg elég borsos volt az ára is.
(#) Vwbora954 hozzászólása Feb 5, 2022 /
 
Na csak lefotoztam akondit meg motor tetejém lévő számot is.
(#) Vwbora954 hozzászólása Feb 5, 2022 /
 
Ha valóban 750w teljesítményű akkor gondolom meglehet az egyik ok a melegedésre. Szerintem az kevés egy fűrészre. Sajnos nem értek az elektromossághoz...
(#) Bkrisz válasza Vwbora954 hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Ha a 92 előtt van 1-es ami a fotón alig vagy nem látszik akkor 1100 wattos mert annak a kódja a 192
A kondi annyira új hogy 2019 3 havi
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2022
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Hosszú imiknél kb fehér holló kategória az 1 fázisú állandó kondenzátoros motor.
(#) Vwbora954 válasza Bkrisz hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Van 1 a 92 előtt. Tehát annyit megtudtam, hogy 1100w. Jobb, mint a 750. Attól hogy 2019es a kondi még felrakhatták pár hónappal ezelőtt nagyon új színe van és a kötődobozba is belenéztem látszik hogy nemrég mókolták. De sztem ez mind1 mert az csak indító. Az ha beszarik akkor nem fogja megforgatni a motort attól még nem kellene melegednie ha nem tévedek.
Mi lehet az ok a melegedésre. Mert ez nem langyos fél óra használat utan hanem meleg. Előtte 1100wos korongfűrészem volt ott is melegedett a motor. Több helyről is próbáltam árom venni
(#) Vwbora954 válasza Bkrisz hozzászólására (») Feb 5, 2022 /
 
Esetleg az ampert meg tudod mondani? Találtam a neten 1100w 1420as fordulatu imi motort 10.4es áramfelvétellel.
(#) VIM válasza Vwbora954 hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
Eddig mindenről szó esett és képeket is mutattál a motorral kapcsolatban DE a lényeget a kapocsdeknit és az abban fellelhető kötésről képeket nem közöltél. Azt írod, hogy a motor egy szalagfűrészt hajtana de az mekkora kerekekkel van megépítve 300 esetleg 400mm-es? Csak a motort elindítva is hamar felmelegszik a motortest vagy rajta van a hajtás is és úgy próbálod? Sok még a tisztázatlan kérdés és, hogy mi a melegedés oka amihez több infóra volna szükség, hogy segíteni lehessen.
(#) Vwbora954 válasza VIM hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
380-as kerekek vannak a fűrészen, terhelés alatt melegszik a motor nem kötöttem még le a motort róla úgy még nem járatattam. Dekniröl küldöm a képeket
(#) VIM válasza Vwbora954 hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
A motor az jól van bekötve de szerintem már át lett tekercselve ha a tekercs kivezetéseket nézem. Ilyen színeket nem használtak Ikladon. Az áramfelvétel ennél a teljesítménynél és fordulatnál 10A alatt kell lennie ... szerintem. A letakarás az ugye csak az időjárási körülmények (eső ellen) miatt van? Ellenkező esetben elégtelen hűtés miatt is melegedhet a motortest de a 70-80 fok az ilyen terhelés mellett nem meglepő. A motorok ebben a sorozatban S1 üzemre készültek, tehát folyamatosan lehet az üzemi árammal terhelni ha a hűtése megfelelően biztosítva van (a mostani külső hőmérsékletek között ez nem lehet probléma). A motor tűrése most az új tekercsanyag minőségétől függ, hogy bírja e ezt a hőmérsékletet hosszú távon.
(#) Vwbora954 válasza VIM hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
Így van a letakarás az időjárás miatt van használatakor értelem szerűen ki van takarva, a hűtést semmi sem akadályozza bordák is tiszták ventillátor tiszta de az sem hűt rajta sokat. Tekercselést nem tudom hiogy volt e lehet a tekercs nem bírja.Holnap tesztelem megint megpróbálom hadra fogni óvatosan folyamatos 1 órás terhelésre. Közbe figyelgetem ha az eddigieknél is melegebbre melegszik akkor pihentetem. De ahogy te is írtad folyamatos tobb órán keresztül sem lehetne semmi baj.
Köszönöm a segítséget mindenkinek.
(#) Alkotó válasza Vwbora954 hozzászólására (») Feb 6, 2022 / 1
 
Érdemes lenne a -gondolom ékszíj- hajtást is megszakítani és vizsgálni a gépet külön és motort külön. A gépet nem látjuk egyik fotón se (miért nem???), ezért esetleg az is szorulhat, lötyöghet, stb. illetve a motorban is vannak csapágyak, amik szintén lehetnek hibásak, egy részben beállt csapágy sokat fékez a motoron.
Azért célszerű ezt az egyszerű vizsgálatot elvégezni, mert részben minden szorulás melegedést okoz, másik részben nagyon kicsi a motorteljesítmény a feladathoz mérten ezért minden fölösleges fékező hatást ki kellene küszöbölni.
(#) Bkrisz válasza Vwbora954 hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
Annyi.
(#) Vwbora954 hozzászólása Feb 6, 2022 /
 
A fűrész tengelye nem szorul kézzel hajtva szépen forog kerekek nem csapágyasak. Kettő közül ha csapágyas is valami az a motor lehet. Holnap leveszem a szíjat róla és megvizsgálom a tengelyt nem e szorul ill. kotyog. Egyébbkent olyan 55-60 fok meleg lehet a motor burkolata (hőmérőt tettem a tetejére ott a legmelegebb azzal próbáltam megmérni)
(#) Vwbora954 válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 6, 2022 /
 
Itt a kép
(#) Geri86 hozzászólása Ápr 5, 2022 /
 
Sziasztok. Hozzá jobban értő szakiktól kérdeznék. Kaptam az alábbi képeken látható villanymotort. Egyenlőre nem próbáltam ki, volt gazdája szerint leégett/nem indul. A topik képeit böngészve gondoltam, hogy ide írok vele kapcsolatban. Sajnos az adattáblája lekopott így arról szeretnék érdeklődni, hogy szerintetek milyen lehet. Készítettem méreteiről néhány mérést azt is csatolom. Nyilván a mérésben lehet kicsi eltérés. Előre is köszönöm.
(#) Tomi111 válasza Geri86 hozzászólására (») Ápr 5, 2022 /
 
Szia!
Ez nem egy régi bajai szivattyú motorja lehet? Ha igen akkor 220V 750W 2900-es fordulat. De akkor nagy rá a mostani kondi, arra 32µF kell állandóra. Ami a képen van, attól tuti leég. De várjuk meg mások véleményét is a motorról! Nem biztos, hogy az, amit írtam...
(#) Geri86 válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 6, 2022 /
 
Először is köszönöm szépen a választ. Annyit tudok, hogy egy korongfűrészt hajtott régen. Kimérni am ki lehet?
(#) IQNUKU válasza Geri86 hozzászólására (») Ápr 6, 2022 /
 
Szia!

A motorod szerintem a - fényképeid, illetve a méréseid alapján - a CZ792 család valamelyik tagja. (A típusszámban a 79 a tengelymagasság a talphoz mérten, a 2 pedig a póluspárok száma.)
A pontosabb meghatározáshoz kellene még a lemezcsomag hossza és az indító kondi kapacitásértéke.
Ha tényleg le van égve, a motorban talált tekercs fizikai paraméterei alapján - menetszám, huzalkeresztmetszet, lépésszám, a tekercsek lábszáma, stb. - lehetne pontosabban meghatározni a motorod típusát.
Az említett paraméterek kellenek az újratekercseléshez is. Ha ezeket meg lehet határozni, a pontos típus a gyakorlatban már szinte lényegtelen.
A kapocsléc szerintem cserés. A kábelek és a bekötésük is siralmasnak tűnnek.
Úgy vélem, korábban kiiktatták a relét és az indítást nyomógombbal oldották meg.
A bekötés: Barna - fekete a 220 V. A szürke - barnát zárta a nyomógomb.
Ha el tudod juttatni hozzám a motort, tudok segíteni az esetleges újratekercselésben.
(#) VIM válasza Geri86 hozzászólására (») Ápr 6, 2022 /
 
Szia! Ha méred a tekercseket előtte mindenképpen kösd ki a kapocslécről és tisztítsd meg a felületeit az oxidációtól. A képen olyasmi látszik, mint ha el volna törve az egyik sarunál a kivezetés. A kondenzátor értéke az mindenképpen csak indításkor lehet rákapcsolva a motorra de ha bajai szivattyút feltételezünk akkor kellene egy állandó üzemi érték is a működéshez amit nem említesz, hogy lenne.
(#) Geri86 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 6, 2022 /
 
Köszi szépen a válaszokat. Oké lekötöm a kapocslécről. Nem tudom hogyan indították én még nem is mertem. Egy korongfűrészen volt előzőleg, ha majd működne egy ifa kompresszort kellene hajtania a 60-as ékszíj tárcsáról a 150-es kompresszor ékszíj tárcsát.
(#) Tomi111 válasza Geri86 hozzászólására (») Ápr 6, 2022 /
 
Én csak a motor ékszíjtárcsa felől deknijén lévő 3db M6-os csavarhelyről gondoltam, hogy szivattyú volt, mert az a szivattyú házának felfogatása, ill. tengelye annak is 16-os. De van ilyen szivattyú édesanyámnál tartalékban, ha megyek hozzá, rámérhetek a motor többi méretére. ( most háromfázisú kétlépcsős szivattyú üzemel nála, az egyfázisú tartalék)
(#) Geri86 válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 6, 2022 /
 
Rendben azt meg köszönöm.
(#) VIM válasza Geri86 hozzászólására (») Ápr 6, 2022 /
 
Arra majd oda kellene figyelni, hogy a kis átmérőn az ékszíj az nagyon kis felületen fekszik fel ha csak egyenesen fut fel a nagy átmérőre és ebből kifolyólag csúszni fog. A 13 milliméteres szíj az adott teljesítményt cca. 80mm hosszon felfeküdve tudja csúszásmentesen átadni. Ezen úgy lehet segíteni, hogy a megfelelő hosszúságú szíjat (ami adni fog egy tengelytávot is) be kell nyomni az ideális felületi hossz eléréséhez. A fordulat még ezekkel az átmérőkkel is egy kicsit sok de nem lesz vele probléma. A motor könnyebbik végén (ventilátor felől) levehetnéd a pajzsot, hogy kiderüljön a tekercsekről, hogy valóban le vannak e égve. Az égett lakkszigetelésnek nagyon jellegzetes szúrós szaga van.
(#) Geri86 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 6, 2022 /
 
Köszi VIM, holnap megcsinálom amiket mondtál.
(#) Geri86 hozzászólása Ápr 9, 2022 /
 
Érdemben még nem tudtam foglalkozni a motorral egyenlőre hagyom a csavarlazítót hatni mert mint kiderült vagy 2 évig kint ázott az esőben míg fel volt rakva a korongfűrész állványra...
Viszont meg lett a kapcsológombja, az is eléggé viseltes. Szval relé tuti nem volt csak a motor a kondenzátor és ez a kapcsoló.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2022
Következő: »»   56 / 62
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem