Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Így próbáld meg bekötni, persze előtte nem ártana leellenőrizni a tekercsek vezetékszíneinek a helyességét de Bkrisz is úgy látja, hogy ez még a gyári bekötés (amit én is megerősítenék).
Köszi mindenkinek a segítséget Bkrisz, VIM, de külön köszönet a leggyorsabbnak ferci!!
Valóban eredeti a tekercselés, és a sárga a főfázis! Az ellenállások is egyeznek. Igaz csak multival mértem... S végezetül egy tanulságos videó, amikor rossz tekercsre kötöd a főfázist! (Hangsúlyozom: -NEM DIREKT ) OZF 90C 2ND rossz tekercsre kötve...
Mint kivülálló, azt feltételezem, hogyha a főfázist rossz tekercsre kötöd az nem okoz problémát, mert a "rossz" tekercs jelent esetben a segédfázis lehet, aminek az ellenállása általában nagyobb (de biztosan nem kisebb), ezért maximum az történik, hogy kisebb áram folyik, ezért kisebb lesz az indukció.
(A megjegyzés kizárólag a két tekercs felcserélésére vonatkozik, mert még sok egyéb módon is el lehet kötni egy kapocstáblát.)
Nemreg vettem egy hasznalt 3 fazisu 0.75kW-os villanymotrot, amit szerettem volna frekvenciavaltoval hasznalni.
Megjott a motor, erre proballom delta bekotesben, de nem mukodik. Se 100 uFos kondival, se frekvenciavaltoval (ami 2.2 kW-ig van ertekelve) nem akar beindulni. Viszont kiprobaltam 380 V-on csillag bekotesben, ugy meg tokeletesen mukodott. Mivel mukodik a motor csillagban, valoszinu nem zarlatos, de biztonsag kedveert megneztem multimeterrel, erre latom a tekercselesek kivezeteset: [kep 1] Szoval a vegen igy oldottam meg a delta bekotest [kep 2] Lehet hogy sokaknak ez egyertelmu volt, de nekem jo kis fejtorest okozott. Meg sose lattam ilyen kivezetest. Ha valakinek hasonlo problemaja van erdemes leellenorizni a tekercseket.
Szia!
Ilyen az, amikor Mekk Elek tekercsel újra egy motort. Első blikkre is látszik, nem gyári a kivezetés.
Ha már kiderült a tekercsek bekötése, akkor ez nem okoz gondot a későbbiekben.
De az adattábla szerint ez a motor csillagban tud a normál háromfázisú hálózatról működni. Ehhez viszont bármelyik oldali 3 kivezetést összekötve, az üresen maradt kivezetések éppen alkalmasak. Nem látom miért lenne jó ezt a motort deltába kötni, hiszen az ilyen tápláláshoz szükséges 3x230V nem áll rendelkezésre.
[off]Ezzel kezdte: "Nemreg vettem egy hasznalt 3 fazisu 0.75kW-os villanymotrot, amit szerettem volna frekvenciavaltoval hasznalni."
off]Valószínűleg 230 voltos frekiváltója van. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2022
Ez csak egy feltételezés a részedről.
Éppen úgy mint ahogyan én is csak feltételeztem, hogy esetleg elkerülte a figyelmét, hogy a kétfajta bekötéshez eltérő feszültségek tartoznak. Ezért a biztonság kedvéért felhívtam erre a figyelmet.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy IMI villany motorom aminek hiányzik az adattáblája. A motorba beütött szám 2234, azt hallottam, hogy ez a szám alapján is megállapítható a típus adatok.
Én meg azt sejtem, hogy fotó és a méretek alapján is felismerhetik a szakik...
OZF 80c 2ND (ha gyári) (99% hogy az)
750watt indítókondis 2900 1/min ("darálómotor" (sokba ilyen van gyárilag)
Köszönöm válaszát. Igen indító kondis indító relével, a fordulata is stimmel mert kb. dupláját forogja érzésre mint a mellette lévő adattáblás 1100w-os 1440 fordulatú, a tengelye pedig d19mm méretű.
Tiszteletem. Került hozzám egy 3 fázisú IMI motor. Nincs rajta adattábla.. 90-es tengelymagasság... Szerintem HZ.. Vagy HZF 90....valami 2 pólusú.. Állítólag 2,2 kw. A kérdés az, hogy csillag vagy delta.. Csillagba 0,7 ampert vesz fel, de ezt kevestellem. Úgy saccolom, 2,2 amper körül kéne felvennie üresjáratba. Át merjem kötni deltába?
Szia!
Első körben nem ártana, ha a célnak megfelelő eszközzel leterhelnéd és úgy mérj áramokat.
2.2es 380/220as moci viszonylag gyakori volt. 1500wattos még a legtöbb 80as tengelymagasággal volt 2p. esetén.
Viszont nem írtad hogy 1 fázisról vagy 3 fázisról probálgatod jelenleg? 380an esetén NE is probáld meg deltába indítani. Amúgy egyszerűbb beütött aluszámból vagy vasmagot mérve kideríteni mit tud.
Sziasztok. Lenne egy elvileg IMI gyártmányú villanymotorom. Se adattábla se kondi, se semmi.
Tudna esetleg valaki segíteni nekem, hogy milyen gyártmányú lehet és milyen adatokkal rendelkezik? Melléklek pár képet hátha segít. Sajnos a méretek szerint nem tudom megállapítani a katalógusomból. Vagy régebbi vagy újabb mint ez a katalógus A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2023
Szia! Szerintem ez egy Bajai szivattyú és állandó üzemi kondenzátoros amihez kb. 20-25µF-os kondenzátor kell. Az U1-U2 a főfázis tekercsek kivezetése és bízom benne, hogy a többit kisakkozod, menni fog.
Persze az menni fog azzal nincs gond. A bekötést megoldom. Csak nem tudtam milyen motor. A tekercseléseket kimértem. Azzal nincs gond.
Az biztos hogy nem. Ennek újabb fajta a motorteste. Na meg a hátsó és az elős pajzs se stimmel. Sőt nem is szivattyú mert azoknak hosszú a tengelye kicsi retesszel, plusz azok kötött forgásúak
Egy egy gépnek lehet a motorja. Talán Fevill? A hütőventi mögötti reteszpálya is érdekes Ilyen első pajzsot még nem láttam Gyárilag nincs is rajta az adattáblának a szegecsének nyoma. Talán matricás volt ha volt. Fordulat adott. Érdemes lenne összehasonlítani MA sorozattal annak az átmérő hasonló a vasmagé mint ez így szemre. 80as tengelymagasság? Ráadásul most nézem hogy a hátsó pajzs is menetes ott ahol a szokványos moci nem. Hátúl mit hajhat ha a hátsó légterelővaslemezen nincs kivágás?
Sziasztok! Van egy egyfázisú álványos fúrógépem. Ha nagyobb fúrót használok vele (8mm) ha fúrok vele akkor csak búg a motor de nem forog. Mi lehet a baja?
Vagy gyenge ahhoz a motor, vagy az üzemi kondija gyenge lett. Több adat kellene.
Vagy túlzottan "korszerű" a méretezése. Sajnos látok 250W-os oszlopos fúrógépeket, amibe elvileg még 13-as fúró is befogható. Illetve az sem kizárt, hogy a kezelő rossz áttételt választott, életlen a fúró, túlzott az előtolás, stb.
Valóban több információ kellene, és főleg néhány fotó a gépről, meg a motor adattáblájáról.
Sziasztok szeretnék segítséget kérni a képen látható imi villanymotor bekötésében segítséget meg köszönöm
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2023
Üdvözlet.
Valaki tudna segíteni a bekötésben? Hova kössem a nyomógombot,kondit,áramot?
Szia! Fázis az U-ra, Nulla az X-re. A kondenzátor az adott pontokra (a rajz szerint) a nyomógomb az U és az Y1 között zár indításkor.
Ez az opció nem működik,búg kézzel kell meglökjem,h induljon.
Arra emlékszem,h az áram az X re és a W re volt kötve,és valami össze volt kötve. A kondi és a nyomógomb nem tudom hol volt.
Így ezzel a bekötéssel nem megy?
Sajna nem. Búg kézzel kell meglökjem.
A tekercselése gyári,teljesen jól működött nyomógombról. Csapágy lett rajta cserélve, Az akkori bekötése megvolt papíron,csak elveszett. Ami biztos Az áram az X re És W re volt kötve és valami át volt hidalva még,mert kívül egy csokiba össze volt kötve 2 vagy 3 szál.
A kondenzátor az jó értékű? A nyomógomb az átadja a fázist, nincs leszakadva a vezeték róla ill. az érintkezője összezár ha benyomják a gombját? A bekötése az biztos, hogy az általam berajzolt pontokra történik. A W ponton nincs semmi kivezetve a motortekercsek kivezetéseiből úgy hogy oda értelmetlen kötni bármit is de áthidalást is. Arra ott a két áthidalás a forgásirány fordítására ami a segédfázis tekercs áramirányát fordítja meg ha jobbra rézsútosan helyezkednek el. A sárga kivezetések a főfázisé az U és X-en a segédé pedig a piros a V1 és V2-n. A kapocsléc szabadon maradt pontjait az indítórelének és a kondenzátor csatlakoztatásának vannak kihagyva. Ha megfigyeled akkor én a relé áramtekercsét kihagyva a fázist egyenesen rákötöttem az U-ra és onnan a relé érintkezője helyett a nyomógomb zárna az Y1-re.
Ez a cucc kívüről rá volt csavarozva a motorra,a vezeték be volt kötve vhová,
és kívűlről ott a réz áthidalás,amiből kettő volt. az egyik letört,akkor megszünt a nyomógombos indítás,csak lökésre indul. Amit írtál a kondi az jo,az van rajta amivel eddig is működött. A nyomógomb is jó,régi csengő fajta. Szóval nem értem mi volt kivezetve és áthidalgatva. Kb 3 féle bekötési modot kaptam egyikre se jó a nyomógomb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |