Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Kb. mintha folyamatosan hordókat gurítanának macskaköves úton.
Mint tudjuk, az kopfstein és semmi köze a macskákhoz.
Érdekes, mert soha nem tudtam, és ezért én is utánanéztem.
Bár érdemes hagsúlyozni a "valószínűleg" szót, de úgy néz ki, ha nem is a macskához, hanem a macskafejkőhöz van köze (bármi is legyen az) Idézet: „valószínűleg régi német nyelvből vett tükörszó, a macskafejkőből (Katzenkopfstein) rövidült. Érdekes, hogy -míg a magyar rövidülésben a „fej” (Kopf) maradt el, -addig a németben a „macska” (Katze). A német nyelvterületen használt mai alakja Kopfstein (fejkő).” A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2022
Azért van, ugyanis a Macskakő a macskalyuki kőbányából származott, ami ma Szlovákiában van, közel a magyar határhoz.
Bővebben: Link
Jelentem, néhány nappal ezelőtt megjött a motros permettölő
Egy egyéb árusító csetelő áruháznál kérdeztem pár dolgot a szakembertől, a legfontosabb, hogy 1:40-es keveréket ajánlott hozzá 1:30-hoz képest. Robbanómotorokkal csak metiles, izzógyertyásakkal volt eddig esetem, ott mindenképpen jót tesz az előírtnál nagyobb olajhányad, nyűhetetlenné téve a motort. A Stihl adalékot jónak hagyta helyben csetelőpartner, így azzal színesítettem a benzint. Meg azt is mondta, ne hagyjam 1 hónapnál tovább az üzemanyagot a gép tartályába. A 100-as, metilmentes üzemanyagot is jóvá hagyta, így azt használtam arra a 2 percre. Nem nagyon volt még permetezéshez alkalmas, akár eső eljövetelével nem fenyegetett este sem, így csak vízzel próbáltam ki, jónak tűnik. Azt gondoltam látatlanba, hogy kisebb ez a gépezet, olyan benne az ember, mint egy nehézbúvár...
Érdekes dolgok ezek.
Idézet: „1:40-es keveréket ajánlott hozzá 1:30-hoz képest” Csakhát olyan ninvs, hogy 1:30-as. Jó, kikeverni ki lehet, de motorokat (szabványosan) 1/30-hoz nem terveznek. Valójában 1/33-ra gondolhatott volna, ha nemcsak kereskedő, hanem konyít is. Terveznek (terveztek) motorokat -1/16 -1/20 -1/33 -1/40 -1/50 keverési arányhoz. Idézet: „mindenképpen jót tesz az előírtnál nagyobb olajhányad” Az előzőek fényében: hát pontosan az 1/33-as a nagyobb olajhányadú az 1/40-hez képest... És nem ám jót tesz. A bejáratáskor még igen, de ha folyamatosan túlzott olajarányt alkalmazol, hát az szépen ráég (pl) a dugattyúra, de a gyertyát is negatívan befolyásolja, aztán még öngyulladást is okozhat a dugattyúra égett olajkoksz. De mindenképp kerülendő. Ha 1/40-est ír elő a gyártó, azt kell alkalmazni. A permetezőben mindenki nehézbúvárnak nézhet ki, bár mi űrhajóst is beleképzeltünk (lehet, hogy a Pirx sorozat miatt?) A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2022
Igaz, most végiggondoltam, mit is jelent a keverési arány...
Emlékeim szerint egyszer azt mondta egy modellező kolléga, hogy a Stihl nagy fordulatú motorokhoz lett kifejlesztve, így a modell motorokhoz nem biztos, hogy jó. Ott is használták régebben. Most valami egyebet, majd utánakérdezek tőlük is... A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2022
Szia!
40 pár éve használok különféle 2 ütemű motorokat általában betartom a javasolt benzin-olaj keverési arányt az adott motorhoz,de mindegyikre igaz volt,hogy bejáratás után lehet csökkenteni az olaj mennyiségét ész szerű határokon belül.Lehet kapni keverő kannákat,nekem egy 3 literes van.Ebben akár 1 litert is lehet keverni.A kanna oldalán ott az olaj tartály rész különböző keverési arányokkal számokkal feltüntetve.Ezen számok felhasználásával lehet más arányú keveréket is készíteni Pl: az 1:20 aránnyal lehet 1:40 keveréket is készíteni FELE olajmennyiséget beöntve a liter mennyiségnek megfelelően.Nem mennék bele,hogy milyen keverékarányhoz gyártottak motorokat,de a keverőkannákon megtalálható az 1:20 , 1:25 ,1:30 (!!) , és 1:40 kiosztás is.A motoros permetezőben én is 1:40 keveréket használok.Az adalékolajaknál Stihl vagy Husqvarna,nem vettem észre különbséget,az egyik pirosas a másik zöldes,igaz a Trabant és más régi motoroknál az arol 2T olajat használom. Idézet: „Meg azt is mondta, ne hagyjam 1 hónapnál tovább az üzemanyagot a gép tartályába.” Erre azt tudom mondani,hogy a sok év alatt egyetlen egyszer hagytam télre ürese benzin tankot és karburátort cserébe tavasszal minden tömítést és gumigyűrűt cserélnem kellett.Minden kiszáradt és pizlésnek indult,azóta ilyet nem teszek! Ez csak az én véleményem! A százas vagy 95-ös keveréket-tiszta benzint ugyan úgy bent hagyom,gondom még nem volt. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2022
Full szintetikus kell. Valószínű "piros" stihl ed van. No az kokszosodást okoz. Meg a nagyobb arányú keverédi arány is. 1:30 elég sűrű. Szoktam venni évente 1 liter olajat, általába elég nálam. Most igaz piros-inkább olajszínű van, de az full szintetikus 600 as motul. Még nem lett komolyabban használva.
Köszönöm az instrukciókat!
Olyan mérő-keverő edényt mellékeltek ehhez az ördögszekérhez, amin van 1.1l-ig felső rovátka dl-enként, mennyi az 1:30. Jellemző a hozzá nem értésemre, hogy egy kicsit egy leheletnyivel nagyobbra növeltem az anyagot az adalékkal, hogy legyen meg az 1:40. Már én is kacagok rajta... Szerintem az évi üzemidő 30-60m percre becsült általam, mert egy püffenésre egy oldalát a kerti lugasnak végigvágja. A szilvafáknak se sok kell, de kézi hajtányossal nem bírtam a lombok közé spriccelni. Idézet: Nekem sem volt sosem gondom a benthagyott benzinnel, de most mióta bioetanolt tartalmaz, probléma lehet. Ez megromlik idővel, növényi anyag. „A százas vagy 95-ös keveréket-tiszta benzint ugyan úgy bent hagyom,gondom még nem volt.”
Az etanol a "tisztaszesz" a pálinka megromlik ha benne hagyod az üvegben ? A benzin is növényi anyag csak sokáig érlelték
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2022
Igaz!Az van már pár éve,de én akkor is benne hagyom és nincs gondom.
Mondom,ez csak az én véleményem!
40 térfogategységnyi benzinhez 1 térfogategységnyi olaj. Az 4 literhez 1 deci olaj.
33:1 3.3 liter benzinhez 1 deci olaj. Én literenként is keverem, 1 literhez 25 ml mérek ki. Van konyhai kutyli, amin van beosztás és van a labor üveg ami pontos. 50 ml es. Előtte mindent elmosok egy leheletnyi benzinnel.
Ha végiggondoljuk, hogy melyek a pontos keverékek
-1:162/3 -1:20 -1:331/3 -1:40 -1:50 és hogy ez abból alakult ki, hogy 100l benzinhez hány liter olajat keverünk, akkor azt látjuk: -1:162/3=100l+6l -1:20=100l+5l -1:331/3=100l+3l -1:40=100l+2,5l -1:50=100l+2l tehát egyszerűen kikeverhető minden különösebb gond nélkül Házilag is megoldható, ha hajlandóak vagyunk az egyik mércés (3 cent és féldeci egyaránt) feláldozni. Az első háromhoz elegendő, ha literenként keverünk. Az 1:40-eshez (egyszerűsítésként) 2l-hez adunk fél decit. Az 1:50-hez vagy két mércés pohár kell, vagy szándékosan 1,5l benzint vásárolunk, és ahhoz adunk 1 stampó olajt. (Vagy 3l+2stampedli) A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2022
Ezt már egyszer megértettem régen, aztán feledtem és most újra felrémlett, hogy is van ez...
Végül is dúsabb olajhányadot értem el a mérce alapján leheletnyivel többet tölteni az olajból. Voltak nagyon profi mérőpoharaim, egy részét én a maradékot a kiscicák törték össze, amikor a kis műhelyben teleltek ki. A metil tartalommal kapcsolatban, mivel legendásan nem értek a robbanómotorokhoz, azért darabora szedtem pár éve a Solo permetező karburátorát és mindent kiszedtem, amin benzint láttam átjárni. Volt egy kis furatos sárgaréz csavar, ami kizöldelt, így a benzin nem ment át rajta. Aztán annyit rángattam, hogy elinduljon, és pár fát permeteztem is vele, hogy azzal az erővel ki lehetett volna húzni a földből a gyümölcsfákat. Hátha valamelyik alatt van krumpli.
Most akkor:
Miután igyekeztünk kiigazítani a tévedésből írt hozzászólásod, és(igaz, jó hosszan) leírtam, hogy hogyan is kell számolni, csak azért, mert jó, ha mindenki érti -ezért cserébe oly választ írsz, hogy mindenki értse: tudod te, én vagyok a bolond, hogy számodra egyértelmű dolgot közöltem... Tényleg elég krumpli vagyok.
Igen. De mivel másba is kell sose keverem be a teljes mennyiséget. Ezért én méregetek.
Láthatóan minden 2t gépembe 1:40 használok. Most majd a motul 600 as olaja lesz a keverékolaj. De aki nem akar kevergetni, aspen2T. Drága? Nem sokkal több mint a sima 100+keverék, de nem döglik be, 5 évig elvileg.
Már megbocsáss, de ezt a világfájdalmat, ami a soraidból süt, én biztosan nem okoztam. Miközben azt a választ írtam, amire hivatkozol, még csak nem is gondoltam senkire magamon kívül.
Mégpedig arra, amit leírtam, ÉN vagyok a robbanómotorok antitalentuma és ÉN egyszer, itthoni, kézzel fogható, valós emberek, barátom mesélte és értettem meg, mi is ez az olajhányad, hogyan kell érteni. Történt kb. 10 éve... Eddig számomra évek óta érdektelen volt a kérdés, most a frissen beszerzett berendezés okán tudatosítottam magamban, bár rosszul emlékeztem, ennek ellenére mégis elértem azt a célt, hogy nagyobb olajtartalmú keveréket állítsak elő. A metiles motoroknál is a bejáratás alatt nagyobb olajhányaddal tápláljuk a gépet.Mindezt annak ellenére, hogy a hivatkozott 1:40-es pont kisebb. Nem is értem, miért kell ezért sértődösdit játszani, de ha ennyire rosszul érintenek a hsz-eim, ne válaszolj rá. Megígérem, egyik sem Rólad fog szólni - meg másról sem, csak a tárgyról, illetve aki barátságos, segítőkészen szól hozzám, a szándékom ugyanez. Akit ettől eltérő módon vagyok kénytelen kezelni, azt magánlevélben tettem, teszem meg. Ha van még ezzel kapcsolatos észrevételed, tedd ott, kérlek.
Pénteken mentünk fel Pestre, mert a hétvégén programunk volt. Éppen leszálltunk az 1-es villamosról, jó élesen hatalmasat dördült az ég, szerencsére pont jött a 99-es busz, hát, alig ment a busz 300 métert, istenesen leszakadt az eső! ☂ Mire elértük a Határ utat, apró jég darabkák is pattogtak már, sűrű esőfüggöny volt mindenfelé! ☂ Mire kiértünk a busszal Erzsébetre, hatalmas mély tócsákon gázolt át a busz, méteres víz fröcsköléseket produkálva! ☂ Nem volt kellemes, hogy a busztól hazáig hárman mentünk két ernyővel. Estére állt el teljesen és kezdett feloszlani a felhőzet. Nagyapám kerti esőmérője szerint legalább 10mm csapadékot eredményezett ez a hihetetlenül intenzív felhőszakadás! ☂
(Mint utólag kiderült, itt Keszthelyen egyáltalán nem volt semmilyen csapadék.)
Idézet: Valamit tudtok. Budapestre küldeni a vihart. „itt Keszthelyen egyáltalán nem volt semmilyen csapadék.”
Ja, az Amazonas mellett, Pestlőrincen.
(Bocs, most látom, a Nedudgi által hivatkozott hozzászólást annyira módosítottam, hogy töröltem Szóval ... olyan esőcske volt mifelénk, hogy a 20 méterre lévő fát nem lehetett látni. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2022
Engem is elkapott, az autópályán kénytelen voltam száz alá venni a sebességet. Ez harminc éve nem fordult elő.
Száz alá? Az semmi esőcske volt. Amikor meg kell állni mert egy méterre nem látni, az az eső.
Várjál, nedudgi nem írta, hogy valószínűleg motorcsónakkal volt!
Annó bátyámat vitte apám motorkerékpár vizsgára. Szeged, Szent István tér. Természetesen motort mindenki magának vitte. Időben megjelentek, nem volt egyszerű történet. Térdig érő víz.
Vizsgabiztos: Ha valaki motorcsónakból akar vizsgázni, akkor kezdhetjük. Többiek mehetnek haza... A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |