Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Hallo…Koszi a gyors segitseget…
Erre gondoltal? Csatolokondi szukseges? Elolapon ugy lattam ,hogy egy-egy induktivitason at halat a csatlakozoig a jel..
Kövesd végig az IC401-ig...ott van a kondenzátor.
Okes de egyelore jegelem a projektet..
Mas projektet kell befejeznem A 13-14-15 -os “jelolesekre “ kotottem a jelet igaz csak jack dugos telorol de nem szolalt meg az aux in-en. Cserebe bekavart az encodernek a hangeronel.. Tekeresre ossze -vissza ugralt a hangero. Jelenleg visszaallitottam a gyari allapotot. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2022
A rajzokon nem látszik, hogy lenne a jack aljzatnak bontó/záró érintkezője.
Elvileg nincs közte semmi, a rajz szerint így kéne legyen, bár ez a blokkos bontás okozhat meglepetést. Vagy esetleg elkötötted...mondjuk a 16 KEY_GND elég közel van, alatta meg a 11,12->RE_0, RE_1 hogy hogy nem pont a Rotary Encoder 2 szála... Gondolom sűrűn vannak a csatlakozó lábai. Ilyenkor érdemesebb keresni az adott pontra egy másik forrasztási lehetőséget. Leköveted és egy szabadabban álló forrpontra kötni. Persze ehhez is szükséges az, hogy ne legyen elszámolva az adott csatlakozó lába... A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2022
Az elolaprol szalagkabellel megy at az alaplapra ez a 23pin.
Az elolapra forrasztottam ra a harom vezeteket amit latsz a foton… Valoban kozel vannak egymashoz. Nem adom fel,bar haromszor is leszamoltam a labakat Lehet kibontom az alaplapot aztan ott kersem meg ezt a harom kotesi pontot. Jelentkezem majd.
Még mindig nem estem neki, de annyira már rájöttem hogy nem kell az akkusarut levenni, elég ha a fejegységet levéve, egy kis vékony szeggel megnyomom, a "reset" gombot, ekkor elkezd villogni a led, és a fejegységet visszatéve újra működik.
Amikor kijelölted az adott pontot, jelöld meg egy filccel és mérd is meg, sípolós állásban a jack aljzathoz.
Akkor lehet, hogy az autórádió "döglődne"?
Szia…
Elolapba kotottem be ahogy a videokon is lathato egy ket feltoltonel.. A modulon a tap gnd-je es a jel gnd-je azonos viszont a fejegyseg elolapjan nem.Most jelenleg osszekotottem oket. Okozhat-e ez barmilyen kellemetlenseget leszamitva azt ,hogy max. hangeron hallani egy minimalis Bluetooth zajt? Mas motorzaj,index kattogas stb. Nincs.
Elvileg ennyi, amit okoz, de nem próbáltad csak a jel GND-t használva? Miért kellett összekötni őket?
Nagy valószínűséggel csak a rádió táp GND-jét használva is szólni fog. Hogy aztán melyik búg majd jobban, az jó kérdés. Sajnos ezek a modulok ezt gyakran produkálják. Talán volt itt is valaki, aki szétbontotta a modul GND pontjait.
Talaltam kinai oldalon mar meg nem mondom,hogy melyiken olyat amin kulon van a tap es a jel gnd-je de majd meglatjuk…
Koszi a segitseget
A fejegység lehet hibás, 2 napja nem szól, nem világít rajta semmi, de az autórádió működhet, mert a reset melletti led villog, hiába resetelem, hiába veszem le az akkusarut, most már semmi nem hatja meg, a fejegység sötét mint az éjszaka. Ha néha visszatér azzal sem vagyok kisegítve. Érintkezők szép tiszta arany színűek. Szereznem kell hozzá egy másik fejegységet, amennyiben cserélhetőek ezek a vackok, ha nem akkor új rádió.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2022
Annak a fejegységnek sajnos annyi, kénytelen vagy cserélni. Biztos, ami biztos, attól még nézd meg, hogy kontakthiba mentes-e a jármű, mielőtt az újat beszerelnéd.
Másik előlapot akartam írni, fejegység csere majd utána.
Uhh, azok a levehető előlapos vacakok... Legfeljebb arra jó, hogy így a tolvajok számára érdektelen marad a jármű, ezt leszámítva szerintem tök felesleges. Amúgy érthető, ha belegondolsz, persze, hogy a kezelőszervei nélkül nem megy szegény rádió ‒ a levehető előlap nem más, mint egy lehetséges hibaforrás.
Sziasztok Szakik!
A helyzet az hogy van egy Toyota Corolla 1.4 benzin 2002 évjáratú autó aminek a központi fejegysége ami autóhifi ( rádió, magnó is egyben) azt produkálja hogy a kijelző mutatja a fogyasztást, időt, hőmérsékletet. néha kijelez adatokat amit kell, néha eltűnik rajta minden. semmi nincs rajta! kiszedtem kicseréltem a betáp kábelezését, és ezután is változatlan a helyzet. Szerintetek mi lehet a gond? van olyan is hogy ilyen melegben -32 C fokot mutat és eltűnik rajta utánna minden teljes sötétség, majd egy idő után újra visszatér minden a régi normál kijelzésre, aztán megint sötétség! Tudnátok segíteni hol keressem a hibát a fejegységben? köszönettel. M.FERI
Szia!
A kijelzés eltűnése mellett működik a magnó/rádió? Azaz van hang? Ha igen, akkor nem a betápnál van a gond, hanem csak a kijelzőnél. Kérdés ott milyen kábel van és a kábel érintkezése vagy maga a kijelző működése a bizonytalan. Üdv.
Szia!
Amikor a kijelző eltűnik hang sincs! Sőt a jelenség úgy kezdődött, hogy épp a rádiót hallgattam, és elment a hang is és recsegett ropogott, és nagy hangszóró kattanások történtek! A kijelző szalagkábellel csatlakozik a belső panelhoz, egyébként azt már ellenőriztem, látszólag nincs szakadás és törés sem! A végfok tönkremenetel okozhat ilyen problémát, vagy elkók kiszáradása? Üdv.
Hibát nem láttam a csatin, befújtam egy kis kontakt spray-vel mérgemben. Újra működni kezdett a nyavajás... (Kérdés hogy meddig). Igen, elég furi megoldás volt, kifejezettem autórádió tolvajok elleni konstrukció, nem tudom hogy volt-e olyan ember aki minden kiszállásnál zsebre vágta volna. Szerintem nem!
Nagyapám Skoda Fabia-jában van gyárilag levehető előlapos rádió, a tartozék műanyag tokban tartja az előlapot a kesztyűtartóban, bár ő jó, ha fényévenként egyszer veszi elő, vagy talán még akkor sem.
Akkor lehet, hogy nálad mégis csak az előlap csatlakozása lehetett kontaktos? Nem csoda, hogy az előlap nélkül nem hajlandó működni. Van-e a csatlakozáson kívül még valami plusz, mint pl. "egy pöcök nyom be valami érintkezőt ha helyén van az előlap", vagy valami ilyesmi?
Bizony van műanyag pöcök, igen. Azt ha kézzel benyomom ott is marad. Holnap (ma) délelőtt meglátogatok egy autóbontót, és megnézek pár előlapot (is). Este megint csendben kellett hazajönnöm, elhallgatott, majd újra bekapcsolt mire hazaértem, természetesen megint elfelejtve mindent. Érdekes.
Akkor így már nem az előlap, vagy nem csak az, hanem a rádió is betegeskedhet.
Úgy értettem, hogy nincs-e valahol egy pöcök az előlapon, ami felrakáskor megnyom valamit az autórádión, hogy tudassa vele, hogy a helyén van? (A CD lejátszók felnyitás-érzékelő pöckéhez hasonlatosan.) Amúgy ha már bontóban jársz, nézhetnél fix előlapos autórádiót is inkább.
Szia!
A sárga vezeték, és köre kontakt hiba. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2022
Szia!
Ez inkább valami bizonytalan érintkezés lehet, ha szól-elhallgat-szól. A táp részén kellene még körülnézni, hogyan állnak a forrasztások. Valahol időszakosan megszakad a tápellátás utána meg helyreáll. Ha a végfok tönkremegy, akkor elhallgat és vége. Üdv.
Köszönöm!
Megnézem, és jelzek ha meg van, a hiba!
Sziasztok! A Ford Focusunk rádiójának a hangerőszabályzó gombja gyengélkedik. Nem lehet egyenletesen szabályozni a hangerőt. Tekergetéskor 0-ra ugrik mindig, ha fel, vagy le tekerném a hangerőt. A kormány melletti gombokkal szépen állítható a hangerő. A rádióban lévő encoder lehet a hibás? Ki is cserélem én, de mi alapján válasszak bele újat? Cserélt már valaki ilyen alkatrészt?
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |