Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátoros fúró
Sziasztok!
Van egy parkside akkus fúró csavarozó gépem, aminek a PAP 18 A1-es akkuja elég hamar tönkrement az egyik cellát teljesen hazavágta, majd cella csere után az újat is ugyanabban a pozícióban. Rendeltem hozzá egy másikat, az annyit sem bírt, mint az előző, de ennek érdekesebb a hibája. Teljesen fel vannak töltve egyenként a cellák, még is általában egy piros ég a kijelzőn és nem megy vele a gép, a töltő sem tölti. Majd gondol egyet, és telinek mutatja magát és megy vele a gép is, de nem sokáig marad így. Van benne egy 78l05-stabilizátor ic, ha ezt megtáplálom 3.8V-al, akkor beugrik a teljes töltöttség és működő fúrógép állapot egy rövid időre. Videót láttam hasonló javításáról, ahol azt mondják, hogy a töltésvezérlő ic saját magának adja ki a tápfeszültséget egy tranzisztoron keresztül, és ha az elejt, akkor többet nem indul el, ezért ezt ezen a feszültégszabályzón keresztül be kell lökni. Miért nem kap ez normálisan tápfeszültséget szerintetek??
Sziasztok
Van egy ilyen gépem , aminek a motorja elfüstölt. Megmenthető valahogy ? Lehet ilyenbe motort venni ? Bármilyen ötletet szívesen elfogadok. Szerettem a kis gépet.
Abban valoszinü, hogy 775-s vagy 785-s motor van, de ha szétszeded magad is meg tudod nézni. Jo mühely nélkül nem biztos, hogy cserélni tudod, mert a fogaskereket át kell rakni az uj motorra.
Szia.
RS775 DC 20V van a motorra írva, tehát 775-ös. A fogaskerék lejön a motorról. Mit kell néznem az új motornál ? milyen paramétereket a 20V-on kívűl ? Tudnál linkelni valamit ? Le van lapolva a tengely, úgy van rajta a fogaskerék. A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2022
Szinte minden idevágo külföldi on-line bolt kinál ilyen motort. Nincs mit rajta rézni ha 775-s.
azt írtad: "Le van lapolva a tengely", ez nem olyan, de megflexelheted...
Azt a részét megoldom, az érdekelne hogy teljesítményre mind egyforma ?
Semmi nem számít ? Olyat is találtam Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2022
Azért hivják azt a motort 775-esnek mert az a tipusszáma. ( oda is van irva zárojelben, hogy szabvány).
Ahogy a 100W-is izzot csak veszel (ha még kapni) és becsavarod a régi helyett. A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2022
Hibás. A 775 a méret jelölése!
Rostiron: Teljesítményre lehet erősebbet és gyengébbet is venni (vagyis inkább a felhasznált drót átmérője és menetszáma változó), de eléggé azonos teljesítményre gyárták millió számra ezeket a 775-ös motorokat. Szerezz egyet és próbáld bele. Modellautókban is sokszor található ilyen motor, ilyen témakörben ha keresgélsz, találhatsz magasabb fordulatszámút is. A kérdés, hogy szükséges-e. A teljesítmény az felső korlátos, a melegedés miatt 100-250W-nál többet nem szoktak ezek a motorok bírni (főleg nem hosszútávon). A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2022
Na megint mellébeszélsz.
A 775-s egy motor, aminek adva vannak méretei, teljesitménye és egyébb jellemzöje. Üsd be a googleba és egyböl megadja minden jellemzöjét, kiveve a tengelyvég kialakitását. És ha jol emlékszem 2 feszültségre van és 4 teljesitményre . De itt megnézheted. És nyilván, hogy meg kell nézni milyen feszültség meg teljesitmény kell ( az ilyen furogépbe a legkisebb) Itt az 775 Motor adatlapja. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2022
"Szinte minden idevágo külföldi on-line bolt kinál ilyen motort. Nincs mit rajta rézni ha 775-s."
versus " nyilván, hogy meg kell nézni milyen feszültség meg teljesitmény kell ( az ilyen furogépbe a legkisebb)" - az előbb még teljesen mindegy volt, mert a 775 az típusszám Gyorsan változik a saját véleményed. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2022
Sziasztok.
A fúrógépgép 2. fokozatban 1400rpm . Megszámoltam hogy a tokmány mire egyet fordul a motor 16-ot. Akkor kb. 22000rpm kell nekem ? 20v az akku. Aliexpressen nézegetek de nem tudom, melyik lenne a megfelelő. Jó lenne a gyárihoz hasonló teljesítmény. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2022
Szia!
Én még régebben egy 12V-os Makitába ( még NiMH akkus volt) áttettem egy noname 12V-osból a motort. Hát jóval gyengébb lett. Aztán a motor oldalán lévő cikkszám alapján rendeltem belevalót. Azzal az ereje ismét a régi lett!
De erre csak az volt írva hogy: RS775 DC 20V
Mivel millió ilyen motor van, ezért majdnem zsákbamacska a dolog. Ha túl magas fordulatszámút veszel, könnyebben leéghet. Ha túl alacsony ford. számút, akkor meg nem lesz ereje. Ha olcsó a motor, én vennék 2 különbözőt (ford. szám), és belepróbálnám a behajtóba, melyikkel jobb.
Pl. innen kapásból tudsz több fajtát rendelni: Bővebben: Link.
Aztán próba. A feszültséggel ne foglalkozz annyira. Amelyik 12V-on 10000-rel pörög, az 24V-on 20000-ret fog. Ennyi a különbség. Szerintem ha keresel, találsz még olcsóbban is... Én egy időben az ilyen motorokat a kukába dobtam, mert modellautókba túl gyenge... A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2022
Még egy kérdés ezzel kapcsolatba. Mindegyik ilyen 775-ös motor üzemel a 20V-os akku-ról ?
Ahol 12 V van feltüntetve az is ?
Szia! Már letelt róla a jótállási idő? Az a 40Nm az úgy látszik, hogy csak egyszer volt elérhető de szerintem az a szám is csak reklámnak volt jó.
Szia.
Nincs már garancia, elég régen vettem, és a papírjai sincsenek már meg. Az egyik szénkefe tartó tört le igazából, lehet csak azt veszek hozzá. kapható
Üzemel persze, csak elképzelhető, hogy a nagyobb fordulatszám miatt valami hamarabb tönkremegy. A magas fordulatszámra bronz helyett rendes csapágyat szoktak alkalmazni (jobb helyeken).
Sziasztok. Olyan általános kérdésem lenne, hogy ugye az akkus fúrókban valamilyen PWM szabályozóval szabályozzuk a fordulatszámot. Ha kiveszem a gépből a motort és csinálok neki egy 555-re épülő PWM szabályzót, akkor a fet védelmében be kell építeni egy hűthető, komolyabb védő diódát. Az akkus fúróban miért nem kell ilyen dióda? Hiszen 10 éveket elműködnek védő dióda és szabályzó hiba nélkül.
Mert a beépitett FETek többségében már van integrált dioda.
Szia. De állítólag az túró ahhoz hogy a fetet megvédje a motor visszarúgásától vagy tüskéitől vagy mitől. Állítólag majdnem minden fetben van pici dióda. Ha csinálok egy 555-ös PWM szabályzót, kell bele komoly dióda a motorokhoz. Ledhez nem.
Szia!
A motorral kell a paralel dióda és nagyságrendileg hasonló amperes, mint a fet.
Szia. Az akkus fúró szabályzójára miért nem kell? Ott is előfordul 10-15A.
Lehet, hogy a viszonylag alacsony tápfesz miatt még elég a FET Udrmax.
Ezzel nem célszerű játszani, mert "megszokássá" válhat és motortól is függően, magasabb tápnál probléma lesz.
Az alacsony tápfesz sem lehetséges, hiszen 5s-es li-ion van fúrógépben is. Mint írtam, ha kiveszem a motort a gépből és csinálok neki PWM szabályzót, akkor kell a komoly védő dióda. Ha a gépben van a motor, a gyári szabályzóval, akkor nem kell, mert nincs benne.
Attol milyen a FET. A jo teljesitmény FETekben a diodának többet kell kibirnia mint a FETnek. (Hiszen a FETet hivatott védeni).
Nem ismerem a gépet és a gyári szabályzód adatait.. dc motorra illik szabadonfutó diódát tenni, bárhol is van. A te dolgod, teszel-e be vagy sem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |