Fórum témák
» Több friss téma |
És Massawa.
Hozzájutottam jó árban 3 éves bontott e-car akkukhoz. Vettem belőlül 42 darab 60Ah cellát, ezek sajnos nem a barátságosabb LFP hanem a litium-ion megoldás. Nem tudom házon kívülre tenni, illetve tudnám de csak az udvar közepére, ahol nyáron 50 fokos is lehet a burkolat meg a pakk. Télen meg fűtenem kellene automatizáltan mert 0C fok alatt nem szabad tölteni. Ezért azt találtam ki hogy beteszem a házba de egy 4mm vasdobozt csinálok és abba. Ezért érdekelne hogy zárt térben mit művelne egy esetleges termikus megfutásnál. Mert ha csak ég azt megfogja a vasdobo a téglafalon de ha robban is, akkor a vasdobozt is szétveti és még nagyobb galibát csinál. Ezért tettem fel ezt a furcsának tűnő kérdést.
Én is ugy tudom, hogy nem robban, de nyilván a térfogat változhat, az égéstöl megdagad.
Találtam egy megnyugtató leírást, ha a Boeing repülőgépen engedélyezett a vasdoboz, akkor nálam is jó lesz.
Bővebben: Link
Egykori munkatársam notebook akkukat használ sok mindenhez. Mesélte, véletlenül kibökte és elkezdett sisteregni. Gyorsan kidobta a garázsajtón és becsukta. Akkorát szólt, mint egy gránát. Rohantak a szomszédok érdeklődni. ...és egy csak egy szokványos 18650-es volt.
Szerintem attól függ, milyen a tokozás. A közismert 18650 és hasonló társain van egy biztonsági szelep, túlnyomás hatására kinyit, és fújja kifelé a "tüzet". A fóliacsomagolásúban ilyen nincs,
az bizony robban. Meg vannak műanyag burkolatban is, meg kell nézni, van e szelep rajta vagy nincs.
Már nekem is sikerült néhány 16850-s cellát begyujtanom, de eddig egyik sem robbant fel. Kint a kertben szépen kiégtek.
A videotechnikámhoz 5-6 éve vettem egy akku zsákot ( certifikálva repülökre) az utobbi idöben már ezt nem is kérik. Az is csak a tüztöl véd ha véd.
Szerintem az egyik égő cella be fogja az összes többit gyújtani, a keletkező hő pedig sok kárt fog okozni, lesz egy izzó fém dobozod, a környezet meg már csak a hőtől is kigyulladhat. Legrosszabb esetben a fém dobozod feladja. Szerintem, mivel kifújnak a cellák, képződik valami gáz, ami nyomásnövekedéssel is jár. Ha sok cellád van, gyújtsd fel a leggyengébbet!
Itt is egy nagy "fémdobozban" voltak az akkuk: Bővebben: Link
Ez brutális. Még jó, hogy üresen állt. Ha ez az autópályán menet közben történik teli utasokkal, rossz rágondolni is.
Olyan nagy az égési hőmérséklet hogy az acélt is megolvasztja.
Akkor azt mondjátok meg, minden eshetőséget számításba véve azaz ebbe benne van az is hogy kigyulladhat, hova tegyek egy 9kWh 42 cellás pakkot az ingatlanomon? És milyen megoldással?
Szerintem szerencsésebb egy ilyen nagy kapacitású akku blokkot valahol a házon kívül elhelyezni.
Ahol nem okoz túl nagy tragédiát egy hasonló tűz, mint amit a busznál láttunk. De végül is már vannak hasonló rendszerek kereskedelmi forgalomban, érdemes utána nézni a telepítési előírásoknak.
https://www.akkuhaz.hu/26650-32v-lifepo4-3000mah-akkumulator-1575
-...ha jól olvasom -20c' és +70c' közt tárolható.
Csakhogy itt nem LiFe..., hanem Li-Ion akkuról van szó!
Miért tilos tölteni 0c alatt?Mi bajuk lesz?Épp most vettem Li-Ion 3,7 60Aó cellákat nem kis pénzért és épp ki akarom rakni a kazánházba az olmosok mellé,ahol bizony a télen hideg lesz.Az elektromos autók ha nem garázsban áll(de a garázsban is lehet -C)akkor mi lessz vele?Nem értem a metodust.Vagy már hallottam olyat is fűtsem saját magáról egy hungarocell házba zárva.Szerintetek?
Az elektromos autóknál az egyszerűség kedvéért ugyan Lithium-Ion akkunak nevezik, de valójában LiFePO4 típus van bennük...amelyek általában -20℃-ig tölthetők. A Li-Ion akkuról meg már 3x kéne leírnom ami az adatlapjukból kiolvasható!: Bővebben: Link ...Comprende?
Persze vannak spéci akkuk, amelyek tölthetők ugyan a fagyban is, de rendkívül kicsi árammal. A "miértre" meg a gugli is tudja a választ (ha nem találod meg...elmondjuk majd)... A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2022
Igen a legtöbb kínai elektromos autóban meg pár Tesla típusban LiFe akku va, amit szintén nem ajánlatos 0C alatt tölteni.
És amennyire tudom, hidegben azok is fűtik saját magukat, nagy hidegben azért is merül le egy e autó, mert az akkunak még saját magát is fűtenie kell.
Az egyik az elmélet a másik meg a tapasztalat. A céges Tesla is megdöglött állva a -20 fokos éjszakában a hegyekben. A videotechnikámhoz szereztem egy melegitö zsákot a kamera akkukhoz, mert a kemény hidegben a 2-3 ora helyett némelyik feltöltött akku csak 20-30 percig müködött a zsák nélkül.
Amugy a profi cégeknél, (telefonközpont, kommunikácios központok az akkuk mindig ott vannak, ahol a sok berendezés is és a klima igyekszik tartani az optimális hömérsékletet. Amugy nem igen értem a félelmet, egy e-autoban, ahol nagyságrenddel nagyobb az akkutüz veszélye, bátran ráültetik az embereket az akkukra, egy napelem esetében meg szinte veszélytelen az akku müködése ott meg megjelenik a nagy félelem. Az akku magátol nem gyullad meg, azt az esetek 99%-ban külsö hiba okozza. ( röviddzárlat, kûlsö müszaki hiba stb).
Nem lehet.
A hagyományos NMC azaz a li-ion nem tölthető 0C fok alatt, nem mennék bele a miértekbe, az elektrokémiai folymatok és a litium nem teszi lehetővé. A LFP az kicsit engedékenyebb de az se szereti a -6 fokba villámtöltést, az E-car üzemben előmelegítik az akkukat télen, nyáron meg hűtik mert 2-3C-vel nem lehet egy 60-70 fokos akkut megküldeni. Kisütésnél engedékenyebb de szereti ha itt se megy 40 fok fölé. A E autókba külön hűtő-fűtőrendszer van, nézz meg egy nagyobb teljesítményű bontott pakkot, fagyálló folyadék bevezetések vannak rajta. Az E autókba a mai napig, a legkisebbektől eltekintve az NMC technológia van használatba mert az LFP, bár sokkalta jobbak a tulajdonságai és esetleges hibánál nem robban, nem gyullad deviszont a w/kg értéke még mindig a hagyományosnak a legjobb és ez sokat számÍt. Én most jutottam hozzá jó árban bontott E-car akkukhoz, vettem is 25,2V/360Ah mennyiséget. És ez bizony a NMC kivitel vagyis pontosan azt fogom csinálni amit leírtál, udvaron lesz, háztól messze, vasdobozba. Nem teszem be az épületbe, pl. emiatt sem, Bővebben: Link Fűthető lesz, télen 10-12 fokot tartok majd a hungarocellel szigetelt vasdobozba, és a háztól 12 méterre lesz az udvar közepén.
Már készítem a fűttést én is,saját magát fogja fűtteni hőfok kapcsolóval.Jó hogy emlitetted a 10-12 fokot,mert nem tudtam mennyi az a minimális hő ami kell ilyenkor.
Nyáron viszont meg kell oldani a hűtést.
Mármint legalább nyithatóra készíteni a dobozt vagy valami automatikus szellőző lyukat csinálni.
Árnyékban még nyáron sincs nálunk 40, szélsőséges esetben 50 foknál melegebb szabadtéren. Lehet, hogy ha megóvod a közvetlen napfénytől a tartó dobozt úgy, hogy a levegő azért érhesse, akkor az már elegendő hűtés. Pl. a doboz felé egy tetőt raksz pár centivel, köré a képen látható ajtóhoz hasonló kialakítású oldalfal.
Bővebben: Link Ha beásod a földbe, akkor a fagyhatár alatt nem lesz gondod sem a hideggel, sem a meleggel.
Pontosan így terveztem de.
Töltés közben ha nagyon minimálisan is de icipici hőt termelnek a cellák. 42 darab 60Ah cella egy negyed m3-nél kisebb, hőszigetelt dobozba (a hőszigetelés ugye a tél miatt kell), +40 fokos külső hőmérsékletnél szerintem félóra alatt megfőzi magát, mégha csak 10-20 wattot fűt összesen a 42 cella. Az pedig könnyen elképzelhető egy épp 50-60 amperes töltés mellett. Nemsokára meglesz egyébként a projekt, tesztelni fogom melegedésre. A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2022
rascal gödrös ötlete nagyon jó. Csak le kell feni és a talajvízre kell figyelni. (pince) A hőfok rendben lesz és tűz sem terjedhet tovább.
Igen, így legalább csak töltés alatt kell kényszer hűteni, nem kell rá akku energiát használni.
21700 aksira létezik szigetelő gyűrű vagy rendeljek 18650 aksira valót mert jobb mint a semmi alapon? Külföldit forrást találtam de nekem magyar kellene ha van
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2022
...létezik
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |