Fórum témák
» Több friss téma |
Egyébként ha az IGBT-k kollektora és emittere között megtalálod a szabadonfutó diódát és a 15V-on nincs zárlat, akkor joggal remélheted azt, hogy ez a modul jó.
Azért írtam mert ellentmondást véltem felfedezni a két hozzászólásodban.
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2022
Remélem,hogy igazad lesz,amúgy mindenkinek köszönöm a válaszát.Lehet,hogy később megpróbálom egyenfeszültség helyett impulzusokkal.
Üdv!
Vettem egy fórumtárstól egy MITSUBISHI FR-S520E 3x200-240V bemenetű 0.1kW-os váltót. Szemre teljesen újszerű, de 1 fázisú táplálásom lehetséges csak, amikor is a PU-EXT kijelzést együtt villogtatva nem csinál egyebet. Már jópár 3f kisebb váltót működtettem 1 fázisról a kisebb kimenő teljesítménnyel, így nem gondoltam, hogy ilyen hiba lehet. Nagyobb váltó leírásában találkoztam olyan opcióval, hogy mit tegyen 1 fázis kiesésénél, menjen-e a 2 fázisról a szerkezet, vagy kiálljon hibával. Az 500-700-as szériáról van magyar leírás, de valamiért az alapértékek feltöltési módját szemérmesen nem adják meg. Tudtommal a Clr 1-10 opcióval lehet a legutolsó, illetve az összes paramétert alapba helyezni, de Er2-őt üzen és részéről ennyi.
Megoldva: a 79-es paraméterben kellett megadni, hogyan fogadjon szót a szerkezet. A gyári adat feltölthetetlensége még megfejtésre vár, de minden beállítható, így nem olyan létfontosságú...
Üdv!
Volt már hasonló problémám, a felhasználási helyen a FI relé (400mA) leold, ha a 370W-os Altivar váltós hajtást bekapcsolják az egyfázisú alkalmazásban. Valószínű az egyenirányító előtti zavarszűrők csinálják a problémát, tud valaki megoldást a trafós leválasztás helyett?
Nem hiszem, hogy 0.4A ( 230V-on 92 Watt ) leoldását a hálózati zavarszűrő okozza.
Valami más lett vezetőképes föld felé....
Ettől félek, de volt már ilyen váltóm, ami kikapcsolta a 400mA-es FI-t...Holnap kiderül.
Üdv!
Ez tipikusan az, amit írsz, hogy a zavarszűrő kondi árama miatt old a FI relé. A frekvenciaváltók többségében van egy jumper vagy csavar vagy kicsíphető átkötés, amivel ez a zavarszűrő megszüntethető. Sajnos az Altivar-nál nem tudom konkrétan ez hogyan van megoldva. Bár elég vacak a műszaki támogatásuk, egy telefont megpróbálnék. A manualokból is elvileg ki lehet túrni, de ezt nem minden készülék leírásában találtam meg, pedig volt rá lehetőség. A másik lehetőség, hogy egyre érzéketlenebb FI relét teszel be, de egy 400mA-es relé nem sok eséllyel védi meg az embert.
Köszönöm, hogy emlékeztettél, tegnap este még ez jutott eszembe és az is, hogy van egy kis kihúzható fülecske, ami ezt a szivárgást okozó szűrőket kapcsolja ki. Ha nem ez, akkor a motor lehet még ludas, ma kiderül.
Üdv mindenkinek ! Egy hőszivattyu inverterének javításához kellene segítség .A tipusa ID857h .Bosch ,buderus hőszipkák alkotó modulja kinai gyártótól amit hétközben megtaláltam de hétvégén nem jön be.
Üdv!
Került hozzám egy hibás frekvenciaváltó. Állítólag elkötötték a betápot és elpukkant benne látszólag csak egy ellenállás. R43 assal jelöli a nyákon. Egy kerámiabetétes hizalellenállás volt a maradványokból itélve, amit egy zsugorcsővel burkoltak le. Értéke ismeretlen. Hogyan lehetne kideríteni mit kellene berakni a helyére?
Az ellenállás többi darabját elvitte a cica?
Szia!
Az a lágyindítás ellenállása lesz. Próbálkozz 10...100 ohm között, 5-10W-os ellenállással.
Sajnos az nem került hozzám. De annyit lehet tudni róla hogy egy kerámia henger amin vékony huzal volt amit fekete zsugorcső fedett.
Bocsi hogy ilyen sokára írok. Közben beforrasztottam egy 100 Ohm 5W ellenállást és összeraktam a frekiváltót de sajnos hiába kap betápot, semmi sem történik
Kezdjél el mérni - a 230 volt odakerül-e egy pár amperes graetzhez, onnan egy többszáz µF-os elkón van-e sacc 320 V DC. Aztán a gyengeáramú részen keress 5, 12 V egyenfeszt.
Valamelyik azonosítható ic tápfesze megvan-e.
Közben azt sikerült kiderítenem hogy azért ment tönkre a frekiváltó mert a kimenetére kötötték a betápot. Ez esetleg helyezheti új megvilágításba a hibakeresést?
Sima 230V ról nem lehetne ezt a próba idejére megtápolni?
Akkor legelőször ki kell cserélni néhány IGBT-t vagy FET-et a meghajtó alkatrészekkel együtt, de ha olyan, akkor az IGBT modult.
Hát jól egybe van minden. A kezelőfelület külön kis panelját sikerült laportápról életre keltenem. Gondolom a zárlat miatt nem indul el a táp. Esetleg ki kellene forrasztani az igbt ket és megpróbálni nélkülük elindul e a táp?
Kivettem az egyik IGBT-t! Szakadásvizsgálóval vizsgálódva azt látom hogy a collector és az emitter összecseng gondolom valószínűleg mindegyik így lessz
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2022
Kivettem mégegyet az meg teljes szakadás
Nem feltétlen. Biztos akad közötte olyan, ami ép maradt, mert a zárlatos "kisöntölte". Attól még mindet célszerű cserélni.
Elég macerás a forrasztásuk. Elvileg ha mindet kiszedem akkor rápróbálhatok hogy elindul e a táp? Ha nincs zárlat máshol akkor elvileg menni fog csak éppen motort nem vezérel?
Vizsgáltad működésellenőrzővel is? A szakadás akár jó is lehet. Ha nincs benne dióda, akkor még fordított polaritású diódavizsgálatnál is szakadtat mutathat.
Ellenállásmérővel diódavizsgálóval szakadásvizsgálóval is! Lehet hogy forrasztás közben végleg szétsütöttem. Nagyon nehezen jön ki a furatokból. Végignéztem a maradék 4 db ot, igaz még beépítve de összecseng a collector és az emitter mindegyiknél.
Lecsípkedtem a nyákról gyorsan mindet, így nem lettek felmelegítve. 3db összecseng collector és emitter közt, és van még 1 db ami full szakadás.
Ehhez ismerni kellene a működését. Javítottam olyant, ami a segédtápot a főtrafóra tekert két menetről nyeri. Tehát ha nem megy az erősáramú rész, nem megy semmi. Egy nagyobb ellenállásról kap egy indító löketet, de később a működés folyamatos fenntartásához több kell. Sok ilyen alapon működő hálózati táp van, ahol a vez. IC az indulásához akár 1,5 MOhm-os ellenállásról kap áramot, a trafón meg van egy kis szekunder amiről egy dióda + 10 - 47 µF-os kondi adja a segédtápot.
Nemtudom ezek a képek esetleg segítenek e
|
Bejelentkezés
Hirdetés |