Fórum témák
» Több friss téma |
A tekercs és a kondenzátor csak zavarszűrő, nélkülük is használható a pedál. A lényeg a két porcelán hengerben lévő szén korongok, amik a változó ellenállást adják az indításhoz.
A tekercseknek a kondival együtt zavarszűrő szerepük van. Ha egyik tekercs megszakadt, kihagyod. Nem történik semmi. Ha feltétlenül cserélni akarod, PC tápokban bőven akad ilyen. De abban is előfordul, hogy kihagyják. Gyárilag.
Akkor dobjam ki a tekercset és helyettesítsem 2 kábellel?
Mi a hátránya ha nincs bennt tekercs és kondi? Illetve ha mégis pótolni akarnám kb. mekkora induktivitású és áramú kellene? Ez két külön tekercs?
Sziasztok!
Érdeklődöm, hogy van e valami jó megoldás a varrógép szabályozás tartományának átalakítására? Naumann-nál tapasztalom, hogy sokkal jobb lenne, ha a maximum sebesség fele, vagy akár harmada lenne a mostaninak, és érzékenyebben lehetne szabályozni a lassú, épphogy csak haladó, elinduló sebességtartományt, úgy hogy ne legyen harmatgyenge. Van erre valami kitalált megoldás?
Nincs sok értelme egy 90 W teljesítményű motorral szerelt varrógépet tovább korlátozni, mert az már a varrás minőségét is befolyásolja. Nem véletlen az, hogy a pedál teljesen lenyomott állapotában már a két vezetéket egy lemez összezárja.
Akkor eszerint a megoldás az áttételezés változtatása lehet csak?
Csak 50 éve foglalkozom a Neumann varrógéppel ( a feleségem varrónő ), de ez eddíg az ismeretségi körömben senkinek nem jutott eszébe, mindenki tudja használni a varrógépet a gyári megoldással.
Ez igazán örvendetes.
Lehet, hogy a kezdők félelme ez a sebesség, bár elég összetett minta kézi varrásának kiváltása lenne a cél, és egyelőre egy pedálnyomásnál is nagy a túlszaladás veszélye, ezért merült fel a probléma...
Kezdőknek ajánlott, hogy ne cipőben, hanem csak zokniban nyomják a talpat, úgy jobban érzékeli a pedált. Később már nem lesz gond.
Én a Neumann klasszikus "grafitpogácsás" szabályzóját már egy jó ideje ki szeretném cserélni TRIAC-osra. Az elektronika megvan, de a bedobozolással még baj van. Nem igazán jön össze, hogy beférjen ...
Pedig már szereztem üres pedálházat (illetve - régen abban is grafitpogácsák voltak), de még nem tudtam összehozni, hogy a pedál benne miként vezérelje az áramkör potencióméterét.
Ráadásul - hogy melyik potméter lenne bele a jobb - egy körforgós, vagy simán a tolós potméter? A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2022
Nézd meg hogy csinálják pl. az autószimulátorokban a pedál érzékelést.
Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni egy textima varrógép motor(400W) átalakításában. Jelenleg 3 fázisról üzemelel, de a motoradatlapja szerint működik egy fázisról is. Csatolt kép 20220901_201138.jpg. A kérdésem az lenne, hogy milyen paraméterekkel rendelkező indító és üzemi kondenzátort vásároljak hozzá, hogy a legoptimálisabb teljesítményt tudjam elérni? Tisztában vagyok hogy csökkenni fog a teljesítmény de ez nem probléma. Esetleg ha valakinek volt dolga már ilyen átalakítással szívesen venném a hasznos tanácsokat. Esetleg egy kapcsolási rajzot a bekötésre. Jelenleg így néz ki. 20220901_200322.jpg Segítségeteket előre is nagyon köszönöm.
Mutasd meg hol írják az adatlapján az "1 fázist" ! A 220 delta az nem az...
Az áthidalásokat át kell rakni deltába és kell hozzá 25 µF üzemi kondenzátor. Rajzokat itt találsz.: 3f motor 1f-ról
Az adatlap meg az adattábla nem ugyanaz.
Azért megnézném mit írnak abban...meg azt is, hogy 230V/1~ -ról üzemeltetve mennyire csökken a DNK 134/2-M3 220/380V 400W-os motor teljesítménye...(Az "adatlapban" le van írva?)
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2022
Én egy autótrafóval 300 V-ra emeltem a feszültséget, -vagy 30 éve, szintén Textima, ipari-, ment is mint a vihar, egy fázisról. (mai napig is)
Nincs leírva, de néhányat átkötöttem az alatt a 14,5 év alatt, míg ruhagyárban voltam karbantartó. Természetesen gyengébb, de aki átkötteti, nem ipari tempóban akar dolgozni vele. Ehhez meg csak ki kell cserélni az ékszíjtárcsát kisebbre.
Ez így van, mert megy, mint a veszedelem. Mondjuk az én gépemmel 2 profi varrt. (szabómester Nyúl és a szintén szabó barátom) Azok bírták a tempót.
Még nem találkoztam sehol autószimulátorokkal. No meg - itt azért az elhelyezési méret is fontos. A pedálban viszont nem sok hely van!
Általában forgó potival van megoldva fogasíves áttétellel akár. Itt elég lehet a tövében a negyed fordulat is talán...
Üdvözlet mindenkinek !
No hát lelkes amatőr hobbistaként megelégeltem, hogy a párom varrógépe időnként elindul magától.... Ez egy Pfaff ősrégi varrógép mely pedáljában valószínűsíthetően megtaláltam a két rossz alkatrészt. Az azonosításban szeretnék segítséget kérni és esetleg ha van tippetek, hogy hol tudok alkatrészt venni az szuper lenne. Fotókon a két bűnös
Szia!
Ha ősrégi az a pedál, túl sok alkatrész nem lehet bent.. Biztos, hogy egy zavarszűrő miatt indul el magától? Ha megfelelően át( vagy ki )kötöd a nagyobbikat, normálisan működik a gép? A másik darab milyen pozícióban van? Nem tudod visszarajzolni?
Egy fotó nem ártana a pedálról sem, mennyire ősrégi..
Ha a kisebb kondi átköti a szabályzó részt, akkor annak az időszakos zárlata okozhatja a megindulást, de a nagyobb biztos nem olyan pozícióban van.
Egy ilyen pedálban, ha egyszer magától elindulna a zavarszűrő hibájából, meg se állna többet.
A szabályzó részben lehet a hiba. Képet kérünk!
Azt a barna kondenzátort kapd ki - elképzelhető, hogy az "köti át" a szabályzó részt, amikor éppen zárlatos. Kikapcsolás után megint jó egy kicsit, "öngyógyul" az előző zárlat helye, aztán újra zárlatos máshol...
Látod, milyen kapacitás érték van rajta, min. 250 Veff feszültségű és olyant vegyél/tegyél bele, hogy ne zavarja a környéket varráskor.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |