Fórum témák
» Több friss téma |
A rajz szerint igen. Valószínű az elektronika egy felfutó rámpát csinál, nem egyből max. fordulatra kapcsol. Nem egy szimpla triakos vezérlés, engem inkább szabályozott motorvezérlésre emlékeztet. Nem lehet javítani?
A rajz szerint valóban kapcsoló, csak nem értem, mi értelme van, ha szabályozni akarjuk a fordulatszámot? Van ott potméter is bőven, de nem látni, hogy lehet-e valamelyiket használat közben tekergetni. Bár aki varr, általában mindkét kezére szüksége van közben.
A kezelőpanelen két gomb mellett van egy tolópoti és ezt jelzi a beültetési vázlaton is. Ez az R4-es 47 kOhm-os. Ez valami kötött funkciójú gép, pl. hímzőautomata?
A pedálban valóban két ellenállás lap van egymással szemben összefordítva közöttük szigetelés. Az alsó végeihez csatlakozik nyomó lapkával a két szál ami megy a szabályzóhoz. A pedál lapjával az ellenállás lapok felső végén nyomólapkás U alakú csúszka van mozgatva (természetesen függőlegesen, fentről lefelé) tehát ott van összekötve a két ellenás lapka. Mivel nem nagyon értem az elektronikának ezzel a pedál ellenállással való kapcsolatát az a kérdés, hogy ha nincs kontaktus vagy az nem folyamatos az ellenálláspályán akkor a motor elindulhat a főkapcsoló bekapcsolása után? A triakot kimértem és az jól működik azaz nem vezet át az A1-A2 között.
Köss a motor helyére izzót! Akkor mit művel? Esetleg vedd ki a triakot és próbalámpával ellenőrizd!
Az elektronikában is lehet hibás alkatrész. Nem bíznám műveleti erősítő kimenetére közvetlenül a triak vezérlését. Legalább 1 tranzisztort közbetennék. A hozzászólás módosítva: Hé, 20:13
Már összeraktam a gépet, mert az elektronikai részét nem értem, hogy melyik része mit is csinál. A pedálban van két ellenállás pálya (lapka) ami a rajzon a három kezelőszerv paneljához csatlakozik. A potméter (R4 toló) az a sebesség előkiválasztó lenne a nyomógombok közül az egyik a tűhelyzet (tű fent/tű lent) a másik az egyes öltés/tűző öltés lenne. Már az is segítség volna, ha tudnám, hogy leválasztható e a kezelőszerves panel valamelyik kimenete, hogy ne legyen hatással a motor szabályzásra vagy a teljesítmény panel csatlakozásai közül melyik szálat lehet kikötni, hogy kizárásos alapon tudjak valamit ellenőrizni. A rajzon a "Dugvilla" sárga szála az ki van X-elve, hogy az mi lenne? Annyit sikerült eddig megtudnom a gép gazdájától, hogy a szervizben annyit mondtak erre a panelra, hogy nem jól tűri a jelenlegi szabvány feszültségét. A fennálló probléma az egy hosszabb állás utáni bekapcsolás után állt be, hogy megy a motor de sem a "sebesség előkiválasztó"-nak sem a pedálnak nincs ráhatása a motorra. Annyit figyeltem meg, hogy a motor (szerintem) nem teljes fordulattal forog a hangjából ítélve.
Minden segítséget és ötletet előre is köszönök. |
Bejelentkezés
Hirdetés |