Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   32 / 34
(#) Chipmunk1960 válasza gerry hozzászólására (») Nov 1, 2022 /
 
A FI-relét, vagy a kismegszakítót?
(#) SteveJoiner86 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Nov 3, 2022 /
 
Köszönöm a választ! Egy kérdés merült fel még bennem: Izolált tirisztor kellhet ide, vagy jó az aminek az anód jelen van a hűtőborda felől is? Mivel itt a rajz szerint a nagyfesz DC pozitív ágát kapcsolja, így elgondolkodtam, hogy nem okoz-e gondot, hogy megjelenik földelt hűtőbordán is a nagyfesz? (bocsánat, ha hülye kérdés, csak most tűnt fel a datasheetben, hogy van izolált és sima verzió is).

tirisz.PNG
    
(#) gerry válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Nov 3, 2022 /
 
A kismegszakítót!
(#) SteveJoiner86 válasza SteveJoiner86 hozzászólására (») Nov 5, 2022 /
 
Nos, félsiker: kell az izoláció a tirisztorhoz, különben csapkodja a megszakítót
DE: 180VDC motor installálva, vezérlő szepen dolgozik, azonban a kalibráló menüben a 16km/h helyett csak 11.2km/h-ig tud felgyorsulni a szalag, hiába van a speed control potméter feltekerve teljesen. Tehát a félelmem beigazolódott, lassabb a pad a 180VDC motorral mint a 130VDC-vel. Van bármi módszer, amivel rá tudnám venni a vezérlőt a nagyobb fordulatra?
(#) Chipmunk1960 válasza SteveJoiner86 hozzászólására (») Nov 8, 2022 /
 
Szia, Nincs, hacsak nem írsz egy új programot bele. Esetleg, mechanikusan, ha a szíjtárcsák áttételén tudsz módosítani.
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Nov 8, 2022 /
 
Másik áramkör, vagy erősebbet is? Nem lehet hogy kicsi, vagy fáradt? 2-3. bekapcsolásra is? A teljesen kisült kondi szinte rövidzárként működik.
(#) Chipmunk1960 válasza SteveJoiner86 hozzászólására (») Nov 8, 2022 /
 
Azzal a részével még sohasem volt gond, így nem elemeztem, de egy szigetelőgyűrű, +alátét nem árthat.
(#) SteveJoiner86 válasza SteveJoiner86 hozzászólására (») Nov 15, 2022 / 1
 
UPDATE: a vezérlő a 60A-es IGBT-vel és az új "izolált" tirisztorral stabilan felállt. Első ötletem volt a PWM kitöltési tényező "torzítása" Arduino segítségével, de sajnos már 90% felett volt az alap jel, így az nem vezetett sikerre. Így maradt az áttételt módosítás, amit javasoltatok. A 30mm-es kihajtó tengelyre terveztem egy 40mm (képlet alapján 48mm lett volna az ideális, de az már sok nyomaték vesztéssel járt volna) átmérőjű tárcsát, 3D nyomtatóval PETG anyagból kinyomtattam, így sikerült a 11km/h-t feltornázni ~15km/h-ra, 85%-os kitöltési tényező mellett. Szerencsére a vezérlés figyelembe veszi a reed visszacsatolását, így a maradék 1km/h-t ki tudja már korrigálni, így mondhatni teljes a siker, a pad tudja a gyári értékeket.

Gondoltam megosztom, hátha más is tervez 130VDC -> 180VDC motor konverziót. Köszönöm mindenkinek a segítséget!
(#) Chipmunk1960 hozzászólása Nov 16, 2022 /
 
Szia, Ügyes megoldás! Ez a vezérlő biztosan nem veszi figyelembe a sebesség jelet, annak meghatározásánál. Több példa is van fent a neten, hogy a fenti controllert egy 555- ös kapcsolással helyettesítik, és különböző gépek meghajtására is használják.
(#) fockes hozzászólása Nov 30, 2022 /
 
Szép napot!Vital Force futópad javításában kérnék tanácsot!
Hiba kódot nem jelez ,látszólag minden működik ,de indításnál csak mozdul egy kicsit a szőnyeg és semmi!Műszerész kollega (én nem vagyok az)IGBT hibára gyanakszik de sehol nem találunk megfelelőt
(G20N60FD1)esetleg valami tanács/ötlet!Köszönöm szépen!

vital.jpg
    
(#) Chipmunk1960 válasza fockes hozzászólására (») Dec 2, 2022 /
 
Hello, A relé meghúz bekapcsolás után?
(#) Bakman hozzászólása Dec 4, 2022 /
 
Napot!

Futópadot javítanék, hibajelenségért lásd ezt a videót: YouTube. Ezt 1 km/h beállításnál csinálja. Növelve a sebességet sűrűsödik a rángatózás és egy pont után beáll egy állandó fordulatra, olyan 15 - 16 km/h beállításnál.

Amit tudtam, megnéztem rajta de nem jutottam előrébb. 300 VDC viszonlyag stabil, a relé két pontja között 0 V mérhető behúzott és terhelt állapotban. Motoron nincs semmilyen jeladó, ami alapján tartaná a fordulatszámot de valahogy működött eddig. Találtam egy kapcsolási rajzot, a motoráram/feszültség figyelése nagyon hasonló ehhez, mint ami a NYÁK-on is található.

Hova tovább?
(#) colie75 hozzászólása Dec 11, 2022 /
 
Sziasztok! Már korábban is kértem segítséget egy Robust Toledo futópaddal kapcsolatban, de nem sikerült megoldani a problémát ( nekem is szaggatottan jár a motor). Most megint van egy kis időm vele foglalkozni, és a friss hozzászólásokat olvasva másoknak is volt ilyen problémája. Becsatolom a vezérlésről a képet. Nem tudom a nagy kondi mellett lévő fekete ellenállásról veheti le a vezérlés a motor fordulatát, mivel itt sincs sebesség jeladó? Milyen értékünek kéne lenni az ellenállásnak? Előre is köszi.
Bővebben: Link
Bővebben: Link
(#) Bakman válasza colie75 hozzászólására (») Dec 11, 2022 /
 
A képeden az RT1 jelű, zsugorcsővel védett vezetékdarab a shunt ellenállás, ami segítségével a motor áramát méri. Az előző hozzászólásomban ott egy kapcsolási rajz, hasonló lehet a tiéd is.
(#) colie75 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 11, 2022 /
 
Köszi. Holnap megpróbálom kiszedni és megmérem az értékét, gondolom a helyén nem biztos, hogy jó értéket tudok mérni.
(#) Bakman válasza colie75 hozzászólására (») Dec 11, 2022 /
 
Azt felesleges kiszedni, csak egy drótdarab. Valahol máshol van a gond, még én is kergetem a hibát.
(#) Chipmunk1960 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 27, 2022 /
 
Hello, Mindkét esetben annyira egyenletes a lüktetés, hogy motorhibára utal. Az egyik gyakoribb, hogy a tekercsek közöl egy vagy több menetzárlatos lesz, ilyenkor a szénkefe kupakon betekintve látható már a kommutátor el színeződése, égése. Dc -ről megtáplálva a motort, s kesztyűvel lefogva is érződik a lüktetés. Egyszer olyannal találkoztam, hogy gondolom a sok állás miatt a forgórész felmágneseződött, s fesz nélkül forgatva is lehetett érezni a lüktetést.
(#) Bakman válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 28, 2022 /
 
A motor periodikusan kap feszültséget. Amíg kap, addig kb. kétszer körbefordul. Direkt 24 VDC-vel hajtva szépen, egyenletesen jár. Az egyenáramú ellenállása bármely pozícióban 5.5 - 6 Ω.
(#) maruti hozzászólása Dec 28, 2022 /
 
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Kaptunk egy használt, de nem túl sokat futott NordicTrack T17-es futópadot. Első használatnál kiderült, hogy valamiért leáll. Próbálgattuk, s a jelenség az lett, hogy 4 km/h-val elment sokáig. 10 Km/h-val 3-4 perc után megállt, de semmilyen hibajelet nem ad, a kijelzőn a számlálók mennek tovább. Addig-addig kerestem a közelünkben szerelőt, míg a sokadik nem megyünk ki, stb válaszok után nekiálltam magam. Kivettem az egyik szénkefét, s kipucoltam, aztán próba. (a másikhoz nem fértem hozzá) Úgy tűnt minden oké. Na akkor kiszedem a motort, s a másik szénkefét is megtisztítom. Félig kihúzott szénkefénél elejtettem, s eltörtem a szénkefét. Nagy nehezen szereztem egy bontottat. Ma összeszerelés, mindent kitakarítottam a motornál. Szénkefe, kommutátor, jeladó, minden csúszósarut lehúztam, szemrevételeztem. Elindítottam, s ment is kb 5-7 percig, aztán megint megállt. Hibajelenség ugyanaz. Kikapcsolom, s megy tovább. Na de annyira berágtam ma, hogy otthagytam anélkül, hogy kikapcsoltam volna. Erre negyed óra múlva újra elindult. Na most mi van? véleményetek szerint hol keressem a hibát. Motor nem melegszik! Van valahol valami érzékelő, stb? Minden segítséget köszönök előre is!
(#) zolika60 válasza maruti hozzászólására (») Dec 28, 2022 / 1
 
Talán van benne valahol egy hővédelem, ami leállítja.
(#) maruti válasza maruti hozzászólására (») Dec 28, 2022 /
 
A linken az első képen, a szénkefe vezetéke a piros. Minek a kábele a 2 db kék? Az egyik a tápra, a másik az alaplapra megy.Link
Köszi
(#) kzozo válasza maruti hozzászólására (») Dec 29, 2022 /
 
A 2db kék vezetéken egy hőkioldó van. Ha a motor túlmelegszik, elveszi a tápot a vezérlőtől.
(#) maruti válasza kzozo hozzászólására (») Dec 29, 2022 /
 
Én is erre gondoltam. Nem lehet az általam leírt hiba ezzel kapcsolatban? Tény, hogy én úgy érzem, a motor nem melegszik, de ha ez az érzékelő mást gondol? Mi lenne, ha lehúznám a vezetékeit, vagy kivennék a szénkefe mellől az érzékelőt?
(#) kzozo válasza maruti hozzászólására (») Dec 29, 2022 /
 
Szigorúan csak próbaképpen kösd össze a kék vezetéket, és úgy teszteld a futópadot. Ha nem áll meg, akkor meg is van a hiba.
(#) maruti válasza kzozo hozzászólására (») Dec 30, 2022 /
 
Kipróbáltam. Sajnos nem nyert. Összekötöttem a kékeket, de így is megállt. Azért köszönöm szépen. Esetleg további ötletek valakinek? Annyi további észrevétel, hogy a megállásnál nem levezérel, s lelassítva megáll, hanem azonnal leáll!
(#) Bakman válasza maruti hozzászólására (») Dec 30, 2022 /
 
Fényképezd le a vezérlőpanelt, lehet, hogy azon is van valamilyen hővédelem ami vagy hibás vagy valóban túlmelegszik valami.
(#) maruti válasza Bakman hozzászólására (») Dec 30, 2022 /
 
Mellékelem!
(#) Bakman válasza maruti hozzászólására (») Dec 30, 2022 /
 
Járasd, amíg meg nem áll. Áramtalanítsd (ez fontos!!) és fogd meg a hűtőbordát. Ha csak langyos, akkor a hőmérő szenzor lehet hibás, esetleg a forrasztása. A képen a "QC PASSED" matrica feletti alkatrészre tippelek elsőre.

szerk.:
A képen középen, a sárga matricás trafótól balra lévő kondenzátorbol kifolyt az elektrolit vagy ragasztó van az alján?
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2022
(#) Chipmunk1960 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 31, 2022 / 1
 
Hali, Az egy tirisztor, ezen a panelon a relét helyettesíti.
(#) Bakman válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 31, 2022 /
 
Jár a pont. Jobban megnézve, három lába van.
Következő: »»   32 / 34
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem