Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Napóránál a detektálás pontosságát kellene már csak fokozni.
Nem tudja mikor van pontosan az a valós idő, ahol áll -fixen- az óra.
Idézet: „Akkor villogj, ha quartz kijelzőssel is tudod produkálni!” LED kijelzős is megfelel? (Sokan az LCD-t tévesen quartz-kijelzőnek nevezik...) Mert a tűzhelyünk áramszünet után egy ideig képes rá (de 1-2 napon belül mindig beállítom).
Már 2014-ben megerősítette a Microchip, hogy az a két láb problémás. A probléma javítása helyett, most dokumentálták, hogy inkább ne használd azt a két lábat bemenetnek. Bővebben: Link
Nem néztem utána a problémának, viszont használom ezt az IC-t, idáig probléma mentesen. Nyomógomb ill. annál hosszabb idejű jel, mint pl. folyadékszint érzékelésére. Szerinted ilyen alkalmazásokkor is felléphet hiba vagy csak rövid időtartamú jeleknél?
Szerintem nem lesz gond lassú jelekkel. A probléma elég speciális. A 7-es lábra 1MHz-es négyszögjelet kapcsolva a többi lábat lehúzva jött elő. Ekkor a többi lábról hibásan magas értéket lehet olvasni. A négyszög frekijét csõkkentve a probléma megszűnik.
Fogyasztói társadalom.Radiátor hőmennyiség mérő.Elem cserélhetetlen,be van forrasztva,tehát az elektronika élettartama az eleméhez van tervezve.Nyákot tartó fülek lehegesztve.
Lelkiismeretes polgárként külön gyűjtöm az elemeket,elektronikai hulladékot. Itt még ahhoz is szét kell barmolni,hogy az elemet kivehessem.
Néz le az óra mellé. Ott látsz monitort egy kis kockával a bal felső sarkában vagy a wifi jelet? Előbbi az egy kábeles csatlakozás. Nekem a kártyás wifi kártya kapcsolt be magától én sem értem hogyan. Esetleg bluetoth kapcsolat?
Ezek legalább szétszedhetőek. A keréknyomás jeladók ki vannak öntve, az elem 4-5 év alatt lemerül, abból semmit nem lehet egyben kiszedni. (Nálunk ipari hulladékba kerül, vegyesen fém- műanyag tartalmú egyéb hulladékkal, így viszik el, de hogy miként végzi nem tudom.)
Ez pont a manipulálás elkerülésére van így szerintem. Ugyanígy a hômennyiségmérôk (az igaziak, amik egybe vannak építve átfolyásmérô-vízórával, meg két hôszondával) is egybe vannak pont ugyanezért. És azok nem ennyire filléresek, kb 6-8 év és kuka.
Próbálom elképzelni az autógumi_nyomás_jeladót_cserélhető_ceruzaelemekkel.
Parittya ehhez képest kutya füle...
Széttörtünk egyet, az Actros-ban lévő, abroncson belüli jeladóban CR2032 méretű gombelem volt, az bírt ki több mint négy évet.
Nekem a Renault-ban kb. 5éve lemerültek. Amikor téli-nyári csere volt, kiszedtem az egyik garnitúrát, szétfűrészeltem (korábban kaptam egy hibásat, azt szétbarmolva láttam, hol kell), kikaptam a régi merült 2450-est, vettem újat, ponthegesztett füleset, arra forrasztottam vezetéket, bekötöttem a helyére. A fedelet dróttal rögzítettem, műgyantás ragasztóval mechanikailag, FBS-el víz ellen védtem. Ronda, de ki látja a gumi belsejében? Azóta mennek.
Akkor került a szervízben 15e-be darabja... az elemek kb 600/db volt. Jut eszembe, a dróttal rögzítés 2db, C alakú drót belemelegítésével történt, mert korábbi mérésnél az asztalon elvette a jel nagy részét a körbecsavart drót. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2023
Ugy látszik arra már nem futotta az agyzsir, hogy az áramellátást egy külsö fix mágnessel meg egy belsö kis szolenoiddal oldják meg. A kerék általában forog, azaz pillanatok alatt fel lehetne tölteni egy goldcapot és ellátni árammal a nyomásérzékelöt.
( Én is jártam vagy 9 honapig világito jelzövel, mert a gyár képtelen volt az uj felnibe érzékelöt szerelni. Mire megjött eladtam a kocsit.)
Volt már olyan, hogy hosszabb leállás után beülve világít a bal hátsó keréklámpa.
Hátramegyek, megrugdosom, tök puha. De nem lehetett a garázsban abból a szögből látni. Talán fél bar ha volt benne...talán ilyen esetekre raktak bele inkább elemet. Meg persze ez jövedelem is nekik...
Az ilyen jövedelmek nagyon meddöek, mert kinek van ideje honapokat várni egy érzékelöre, s mégha aranyárban is adják a márkának ez tiszta ráfizetés, mert nyilván ök is valahol veszik, és minden felnibe más kell.
Az enyémröl is csináltak vagy 20 fotot meg mérecsgéltek és utánna 9 honapot kellett várni az az érzékelöre. A barátom kocsija még a sebességet is lekorlátozta ha kigyulladt a lámpa, igy kénytelen volt komplett uj gyári kerekeket venni, mert az uj felnin a téligumikkal nem volt érzékelö, és nem is tudott a márkaszerviz igérni. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2023
Nem értem én ezt az egész guminyomás távadót.
100 évig egész jól elvolt nélküle az autós társadalom. Értem én, hogy biztonság, meg egyebek, de ugyebár indulás előtt minden épeszű autós minimum alapszinten ránéz az autójára. Ha felnin ül a kerék, hát el sem indulok. Ha pedig már mozog, az ABS jeladóval (ami ma már minden autóban van, ellenben a guminyomás érzékelővel) a vezérlés semmi perc alatt észleli az eltérő kerékfordulatot, és jelezni tud a sofőrnek, hogy álljon félre és ellenőrizze. Kiugró eltérés esetén akár le is korlátozhatja a sebességet.
Hány olyan fejlesztés, termék meg alkatrész van körülöttünk, aminek az értelmét a mai napig a muzeologusok kutatják.
Az az ok, hogy vannak a "defektbiztos" gumik, amik képesek defekt után is kormányozhatóak maradni. Igen ám, de csak néhány kilométeren keresztül. Aztán lassan szétfoszlik és ott van az autós, ahol a part szakad. Ezen a néhány kilométeren bejelez ez a műszer, hogy meg kell állni, mert baj van. Állítólag annyira jók ezek a gumik, hogy másképpen észre sem lehet venni a defektet. Mindezt csak hallottam, nem tapasztalat alapján mondom.
Rövidesen -nem tudom mikortól- minden új autón kötelező lesz a guminyomás érzékelő. Jó dolog lenne, csak egy garnitúra csere kb.: 100e. Ft. körüli munkadíjjal, állítólag 5-7 évet bír az elem.
2014 Novembere óta kötelező az új autóknál a nyomásszenzor rendszer.
Sajnos saját tapasztalat. ( már jo 10 éve történt.)
A vadiuj kocsival alacsony profilu gumikkal a márkaszerviztöl kb 200 m levö benzinkuton kaptam defektet. Na ez jo, azt a pár száz métert átgurulok a 3 betüs szervizbe ( uton voltam külföldre). Na persze. A szervizben nem volt tartalék gumi ( csak egy tucat uj kocsi), és szerintük javitani sem szabad, mert ez egy “defektbiztos gumi”i, de 80 km/ h sebességgel akár 100 km-t is elgurulhatok. Hogy ott mi van azt nem tudta az igazgato sem. Amugy is van “mobilitás biztositásom” igy 3 napot még a szállodában is eltölthetek a gyár költségén. Remek, amikor 550 km-re van munkám és a szerviztöl kb 15 km-re laktam. Ja a hab a tortán az volt, hogy az alig egyhonapos autora már nincs ugyanolyan tartalék gumi, azaz egyböl egy párat kell rendelni ( szállitási idö 3-4 nap). Remek. Meg is kapták a magukét. Kimentem a mühelybe körülnézni, hogy mit tegyek. Ekkor hozzám jött egy szerelö srác, valoszinü hallotta a cirkuszt a szalonban, és halkan megsugta, hogy menjek el onnan alig 2 km-re levö TIR szervizbe ott megcsinálják. Igaza volt, alig 15 perc alatt be volt ragasztva a gumi, és még pénzt sem kértek érte. És még aznap este célba értem. A ragasztott gumival még 70000 km-t mentem minden gond nélkül. Idézet: „Állítólag annyira jók ezek a gumik, hogy másképpen észre sem lehet venni a defektet.” Ez nemcsupán gumifüggő. Régi Skodán, Opel Omegán a hátsókerék defekt egyenes úton egy bizonyos sebességig észrevehetetlen. De mondok meglepőbbet. Kb. 50Km/h-val mentem a chopperemmel, és csak akkor vettem észre, hogy az első kerék totál lapos, amikor kanyarodni szerettem volna. Oltári szerencsémre egy rövid S kanyart egyengettem ki, és nem volt szembejövő.
Biciklin ez nagyreszt mukodik, bar nem mindig
Van amikor majdnem eszrevetlenul ongyogyul, minimalis nyomast vesztve, neha egyszeruen nem mukodik a sealant, annak ellenere, hogy latszolag nincs oka nem mukodni. Ertsd: Legutobbi ilyen utan hazaerve felfujtam es maradek sealant szepen hozta amit kell, tomitette a lyukat, azota is azzal a gumival jarok...(Ez januar elejen tortent)
Mondjuk ha tényleg emiatt van, akkor lehetne annyira szofisztikált a jogszabály, hogy csak defektbiztos gumihoz kötelező a szenzor.
Bajonettzáras foglalat a régmúltból. Biztos érintkezés, évtizedeken és hőváltozásokon túl is állandó rugóerő, ...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |