Fórum témák
» Több friss téma |
Ez elég vicces. Egyrészt ez a multi életében sosem volt pontos.
Másrészt meg miből tart kicserélni az esetleg elmászott ellenállásokat.
És mitől másztak el.....A védelem max meghal még.
Amúgy szervíz óradíj 6000+ műszer 6000+ tisztán gazdaságilag valóban nem éri meg. Mire minden méréshatárt végig ellenőriz, ha van még esetleges hibája azt is megkeresi, esetleges fólia olvadásnál bevizsgálási díj, mind macera, egyszerűbb nem foglalkozni vele. Az amatőr meg ráér...
Szerintem fogj már hozzá és cseréld ki azt az ellenállást... Ha van pákád leforrasztani csak le tudod, rakhatsz helyette 1ohm-os lábas jószágot. A te pontossági elvárásaid simán fogja tudni.
Pontos = Megfelele a gyári specifikációnak. Csak vannak emberek, akik nem jól érzik magukat, ha az arduin tápfeszét nem tudják 6 digit pontossággal megmérni. A szerviznek a feladata nem a barkácsolás (bár erről nem minden szerviz tud). Be kell szereznie/meg kell keresnie az ide való megfelelő specifikációjú ellenállást, mert ha az első keze ügyébe esőt használja a fiókból, akkor nem biztos, hogy sikeres lesz a javítás. Előtte természetesen meg kell néznie, hogy az ügyfél által közölt ellenálláson kívül mi más lehet még sérült. Végül ellenőriznie kell a sikeres munkát, dokumentálni, garanciát vállalni.
Ha valaki korrektül szervizel, akkor az bizony több, mint "ugyan már, mibe kerül kicserélni egy ellenállást". De ha meg akar élni a szervizelésből, akkor meg pláne. Figyelemne véve a javítandó eszköz árát, már egy ilyen munka is nagyjból gazdasági totálkár, nincs értelme vesződni a javítással. Szóval vagy vesz újabb műszert (esteleg olyat, ami jobban bírja a gyűrődét) vagy megjavítja maga és eldönti, hogy megfelel-e számára az ilyen javítás.
Üdv!
Segítséget kérnék! van egy TL 4M Szovjet analóg műszer, de a műszere nem jelez semmilyen állásban sem! Az alapműszert kis feszültségre kötve kitér, különösebb elváltozást nem látok a panelen, illetve van egy valószínű sönt ellenállás ami furcsán el van égve! A segítséget köszönöm!
Két megpörkölődött ellenállást látok, az egyik éppen a műszer lábán. Szemre az is tekert műszerellenállásnak néz ki. Ki tudod mérni? Lehetőleg kiforrasztva.
Köszönöm a segítséget! Valóban a műszeren lévő tekercs ellenállás szakadt lehet, mert a külső lábára adott feszültségre nem reagál, de a belső műszernél lévő lábánál jelez!
Ez is leégett. Csak az a kérdés hogy milyen értékű lehetett. Még nem forrasztottam ki, de lehet hogy úgy sem kaponék ellenállás értéket! Kapcsolási rajz nélkül esélytelen a hitelesség visszaállítása a műszernek. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2023
Forrassz a helyére egy 1 kOhm-os potmétert. Mérésnél azzal beállíthatod a pontosságot. Utána akkora értéket forrasztasz oda, amire állítottad.
Miről adtál feszültséget a "de a belső műszernél lévő lábánál jelez" pontra?
Tippem: ha ez az ellenállás elégett azon sok áram folyt, sorba van kötve a műszer tekercsével, azon is átfolyt ez a nagy áram, így a műszer tekercset simán elolvasztotta.
Esetleg
Bár érték itt sincs...Esetlegesen ha egy feltekert valami, letekerve közelebbi értéket mond, mint összeéve. Esetleg egy viszonylag ép szakaszát megmérve, visszaszorozva.. A másik lehetőség, a műszer végkitéréshez tartozó áramát megmérve, a legkisebb méréshatár ellenállásait figyelembe véve számítható. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2023
Igen, az az ellenállás szakadt, vagy leégett!
jobb híján egyenlőre egy 100 ohmossal áthidaltam, és így újra mér. Egy kicsit csal , mert 1,5V helyett 1,6V-ot mér, de majd finom hangolom még egy kicsit. Addigra hátha kiderül a pontos értéke. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2023
Igen a műszerre adtam feszültséget, mert az ellenállás másik végén nem jelzett. Most mivel szakadt áthidaltam egy 100 Ohmos ellenállássa. Először egy 50K róla indítottam, majd 5K ,és így jutottam el a 100 ohmig amivel már megközelítőleg jó lett. A kép még átkötés nélkül. Igazából mintha nem leégett volna, hanem csak megszakadt! És így a műszer is túlélte. De mi a helyzet a valószínűleg bemeneti sönttel, azt is cserélni kellene?
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2023
Valóban nem leégett, hanem ilyen színű. A szakadás jó eséllyel a két lábhoz való kötésnél lehet, ez megtalálható, javítható.
A bemeneti sönt ha leégett, akkor letekerném úgy néz ki csak pár menet, valahogy szigetelést megoldva visszakötném. Ezt pontosan mérni nemigen lehet amatőr eszközökkel, olyan alacsony érték.
Közben keresgéltem, és megtaláltam minden infót!
https://radiohata.ru/other/256-tl-4m-ampervoltommetr-ispytatel-tran...v.html Az R6-os ellenállás az amelyik megszakadt Az adatlap nyit ír X20.81.157-08 A söntnek kinézőt nem tudtam beazonosítani!
Amennyire értem, azt írja az 1-es megjegyzésben, hogy az R6 ellenállás és a mikroampermérő (műszertekercs) ellenállása összesen 1000 Ohm legyen. +-5%.
Köszönöm. Közben megtaláltam a sönt ellenállást is ez az R17 lesz X20.81.160 és 0,3 Ohm+/-0,2% tűréssel!
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2023
Ha ez a legnagyobb méretű sönt, az a legkisebb ellenállás, akkor R17, 0.3Ω. Csak sejtem, ezen az oroszos kapcsolási rajzon én nem igazodok rendesen el.
Eddig csak egyenfeszültséggel teszteltem a műszert 1,5V-os elemel, de a váltófeszültséges állásban is jelez a 1,5V-os elemre 2V-ot. Viszont 12V váltófeszültségnél is jelez, de itt is csak 2V-ot. Valami más gond is lehet itt!
Lehet, hogy a D1, És a D2 is megadta magát.
D9V (Д9B), Germanium Diode, 30V, 30ma
30V-os AC állásban 18V- AC-ra 4V-ot mutat
Az normális, hogy a műszer AC vagy DC állásban is mér, függetlenül attól, hogy milyen feszültséget adok rá?
Hello! Az műszertől függő. De egy Deprez műszerben váltó állásban csak egy egyenirányító kapcsolódik be. Azon az egyenáram ugyan úgy átfolyik mint a váltó, csak érzéketlenebb lesz és torz a skála az egyenirányító karakterisztikája miatt. DC leválasztás meg nincs benne.
Köszönöm a választ!
De az mitől lehet, hogy DC 3V-os állásban 1,5V-os elemet mérve 1,5V-ot mutat! De a 10V-os AC állásban csak 7V-ot mutat, 18V-AC feszültségre? A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2023
Vagy a diódáknál van valami hiba, vagy az osztóban/korrekcióban. Általában ugyan azt az osztót használja az AC mint a DC mérés, de mivel itt eleve kisebb az érzékenysége (az egyenirányítás miatt), az egyel kisebb méréshatárú méréstartmánnyal méri az AC-t de van valami korrekció, ami annak mérési eredményét kalibrálja a DC-hez. (Vagy is a mutatott értékhez.)
(Ez az orosz rajz elég átláthatatlan még annak is aki hozzá van szokva a teljesen más észjárásuknak is..)
A lényeg az hogy hogy meg van szakadva a műszernél lévő R6-os kékszínű tekercselt ellenállás, és így nem működött! Ezt a problémát egyenlőre a DC 3V-os állásban egy 1,5V-os elemmel, és ellenállások cserélgetésével eljutottam oda, hogy 100-Ohmal 1,53V-os kijelzést értem el! Azt hittem hogy jó lett a próbálkozás, de AC állásban az AC feszültség alig jelez valamit. Pl. Azért írtam azt hogy az AC 10V-os állásban, 18V-AC feszültséget ráadva csak 7V-ot mutat, Itt valami más gond is van. Lehet, hogy a D1, és a D2 is megadta magát.
D9V (Д9B), Germanium Diode, 30V, 30ma.
Már nagyon régóta mondták hogy nézd meg a diódákat.. (De csak germánium lesz jó.)
Viszont ha a kék a túláramtól szakadt meg, akkor nem igaz hogy a műszer és a diódák nem kaptak egy taslit. De ha csak "úgy" megszakadt, akkor egyszerűen lehúzod a spulniról, megforrasztod és újra feltekered. Közben látod majd hogy mi történt vele. Sokszor csak a kivezetés enged el..
Tegnap tönkrevágtam az egyik kínai multimat. 10A állásban próbáltam váltó áramerősséget mérni 240v hálózaton. Azóta hol az 1est írja, hol ilyen leheten feszültségeket. Lehet ezt javítani vagy kuka?
Elromlott a valamim meg lehet javítani kérdésre mit válaszolsz?
Ha nem te akarod, kuka. Szétszedés szemrevételezés után többet tudsz mondani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |