Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia! Reed relés megoldás nem jó? A relé köré tekersz 0.5mm-s huzalt 10-20 menetet és megnézed, hogy a motor áramfelvétele mikor hozza működésbe. A tekercset mozgatni lehet a reed-en (vagy fordítva) a kedvező mágneses pólus közelségének eltalálásához. Ha egyszer sikerül eltalálni az arányokat (menet és tekercsátmérő) akkor reprodukálni lehet a többit is. Ha túl érzékeny lenne, akkor még a menetek széthúzásával is lehet finomítani az érzéketlenséget.
Végállás kapcsoló nem jöhet szóba? Sokkal egyszerűbb szerintem...
Lehet hogy ezek mind jó megoldások, csak nem a legegyszerűbbnek tűnnek. Én nem ismerek ilyet, de gondolom biztos van valami modul, aminek van egy áram bemenete, és egy motor kimenete, legyen egy trim a nyákon, amivel tudom állítani, milyen terhelésnél kapcsoljon ki.
Beirtam angol kulcsszavakat, találtam pl egy ilyet. Ez még talán az is amire én gondolok..
Milyen célra kell? Rendes ablakemelő modul nem jó? (magyarul beírva a gugliba...)
Nem nekem kell, az én dolgom olyan vezérlést keresni, amit írtam. Azt hiszem tolóajtó Ki-be mozgatása.
Olyat nem találsz... De ha leírod a pontos paramétereket feszültség, áram, forgásirány váltás igény, mire indul, mire áll le, cipőméret, derékbőség stb akkor olyat előfordul hogy lehet találni Jó lesz oda az ablakemelő modul , a forgásirány váltást a modul utánra kell tenni..
Természetesen van. Fölmelegszik (forrósodik) a túlterhelés hatására, és csak akkor kezd vezetni ismét, ha már visszahűlt.
Sziasztok!
"örököltem" egy egyfázisú 2hengeres kompresszort ami állítólag régen ment, de a motoron lévő kapcsoknál a vezetékek nem voltak bekötve, ki kellene találnom, hogy mi-hogy volt. A lenti rajzon látszanak az ellenállások a pontok között. Ahol nem jelöltem ellenállást, ott 9-11 M ohm van egymás közt illetve a motor háza között. A motoron nincs adattábla, de a kompresszor típustáblája alapján 2.2Kw-os lehet Segítsetek kérlek, hogyan kellene bekötni, hova kössem a kondit és ez mekkora legyen A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2023
Üdv mindenkinek.
Nem bekötési kérdésem van.Adott egy 220/380v 3kw-os motor.A kérdésen,1f-rol működtetve milyen teljesitményű lesz?Van erre vmi számolás,képlet?Felére esik a teljesitmény kb?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni az alábbiakban: Van a háznál egy ásott kút - szivattyú - hidrofor - motorvédő-hókioldó rendszer kiépítve (már így vettük), ami eddig jól működött, segített pl. a locsolásban. Viszont most, hogy a tél után újra szeretnénk beüzemelni a rendszert, a Ganz típ. hőkioldó-motorvédő kapcsoló egy furcsa, alap berregő hangot ad ki, amit eddig nem. Működik/működne így is a szivattyú, de emiatt nem merem használni. A hőkioldó burkolatát leszedve egy szabadon lévő kék vezetéket találtam, ez lehet a probléma? Ha igen, vajon hova kell visszakötni? Ha nem, akkor is gondolom min. le kellene szigetelni a végét. (Sajnos teljesen laikus vagyok villamosság terén, kérlek az esetleges válaszoknál/kérdéseknél ezt is vegyétek figyelembe ) A berregő hang egyébként a fenti egység (mágneskapcsoló?) felől jön. Csatolom a képeket. Előre is köszönöm a válaszokat!
A berregő hang igazábol nem normális, de nem is kell aggódni miatta ha nem túl erős. Lehet, hogy valamilyen szennyeződés került a vastestek közé, amelyek a mágneskapcsoló belsejében vannak vagy valamilyen alkatrész kilazult kicsit. Ha működés közben egy szigetelt tárggyal kicsit megütöd, lehet, hogy abba is hagyja zenélést.
Ha működik, akkor a nem hazsnált vezetékeket szigeteld le, áramtalanítás után.
Köszönöm szépen a választ, tippeket! Kipróbálom majd és figyelem változik-e a hangja.
Amúgy, ha a "dobozt" kicsit megdöntöm (amennyire a vezetékek ezt engedik), akkor is már kevésbé zajos, csak gondolom a "fekvő" pozíció nem ideális egy ilyen kapcsolónak.
Mi a fekvő pozíció szerinted? A DIL mágneskapcsolónak, de általában a legtöbbnek majdnem mindegy, milyen pozícióban áll. Egyedül a fejjel lefelé szerelést nem biztos, hogy szereti, mert a súlyt a mágnesnek meg kellene emelni, ami lassítja a bekapcsolást.
Sziasztok!
Totál tanácstalan vagyok, remélem tudtok segíteni! Adott egy elszívó ventilátor, természetesen használtam vettem... :/ Az adattáblán (matrica) csak annyi látszódik, hogy 0,158kW és a 4 kábel. Itthon beszerelve szakaszosan működik, kb 2 percig szív rendesen, utána kb 2 percig lassú fordulaton jár (vagy csak pörög - ezt nem tudom megállapítani) de utána megint jól szív, aztán megint nem, és így tovább. Vásárlás előtt kipróbáltam, de az is igaz, hogy nem járattuk ennyi ideig. Az eladót kérdeztem, hogy esetleg van-e vmi hővédelem vagy időzítő benne, de csak annyit mondott, hogy nézessem meg villanyásszal, mert lehet máshogy is be lehet kötni. Az időzítőt kizárnám, hogy a motornál lenne a fémházban. A bekötésről és a kondiról mellékelek fotókat. Az, hogy a kondi gyári és hozzávaló az megint rejtély, mint a bekötése is. Szerintetek mi lehet a baj? Hogy tudom folyamatos működésre bírni? Előre is köszi, ha segítetek túljutnom ezen az agybajon!
Szia! Jobb lett volna a motorról közölni egy képet és nem másról. Feltételezhető, hogy ennek a motornak van hővédelem beépítve a tekercsébe (PTC) é az amikor túlmelegszik megnő az ellenállása és amiatt lelassul a fordulata. Ezt előidézheti a nem megfelelő állandó üzemi kondenzátor nem megfelelő értékének a megválasztása. Ehhez a 158 watthoz nem kell 16µF állandóra, elég lenne a fele is .... szerintem.
Szia! Köszi a gyors választ!
Sajnos a motorról azért nem közöltem képet, mert már be van építve és kívülről hangszigetelve öntapadós szir-szarral, szóval már a szétbontása is elég problémás lenne, de ilyesmiről van szó. Mondjuk, ha próbaképp berakok egy 5µF-os kondit a másik helyére, azzal nem vágom tönkre? (most hirtelen az van kéznél) Megmondom őszintén, hogy azt se tudtam, hogy ez indító vagy üzemi kondi. Ehhez még nem értek, kötözgetni meg nem akartam össze-vissza, nehogy leégessem.
Sziasztok. Adott a képeken látható kapcsoló, a dugvillás csatlakozóra való bekötésben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.
Hello!
Ez a kapcsoló, pont nem alkalmas egy dugvillára való kötéshez. Mert mindössze egy kontaktust szakít meg, ott pedig előírás a fázis és nullvezető egyidejű bontása! Mert ha ezzel bontod az áramkört, akkor előfordulhat, hogy a nullát fogod kapcsolni és a fázis a gépen marad. Ez tulajdonképpen egy fixre bekötött berendezés mágneskapcsolójának vezérlésére szolgál.EATON
Egy hobbielektronikás fórumtárs tekercselt át nekem egy imi 750 wattos villanymotort, Ő rakta rá csak villásdugaljt nem. Mit ajánlanál helyette? Eredetileg ez a kapcsoló volt rajta:
kapcsoló A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2023
És ilyen kondenzátor volt és van most is rajta :
kondenzátor
Tekintve hogy ez egy fűrészgép (vagy mi) egy tokozott motorindító kapcsolót illene rátenni. De ha tudod burkolni, akkor egy ilyen kapcsoló is megteszi. Ennek előnye egy kapcsolóval szemben, hogy feszültségkimaradás esetén is leold. Vagy is nem képzelhető el, hogy bekapcsolva hagyott gép esetén, ha bedugod, elindul a motor. Ebben van egy tekercs, ami kikapcsoláskor és feszültség kimaradáskor bontja a kapcsoló reteszt és így kikapcsol.
Azt nem tudom, hogy egy 750W-os motorhoz, minek motorindító kondenzátor. Ha ez egy körfűrész, az terhelés mentesen indul, ahhoz csak üzemi kondi kell. Motorindító kondihoz pedig egy MIHA relére van szükség, ami az indítás idejére bekapcsolja a kondit. (Mert az tartósan nem maradhat a motoron.)
De ha a fórumtárs pont azért rakta rá ezt a kapcsolót, mert azzal kapcsolja be-ki a motort, az impulzusadó érintkező pedig az indítás pillanatára rákapcsolja az indító kondit, akkor ez a megoldás jó lenne, egyetlen "szépséghibája", hogy nem bontja a hálózat mind két pontját. De miért nem kérdezed meg azt aki áttekerte, mi volt a szándéka/javaslata.
Köszönöm szépen a válaszod, időközben sikerült elérnem.
Szia!
A betáp egyik szálát kösd az áthidalásra, a másikat a barna vezetéken lévő sorkapocsba. A földelő szál szerintem egyértelmű. Jól írja "Proli" fórumtársunk, a motort csak kihúzott villásdugó esetén lehet áramtalanítottnak tekinteni. A kondiban maradó energiát a kapcsoló "start" állásba kapcsolásával lehet kisütni.
Ha beszéltél vele, akkor kérdezz rá milyen is ez a kapcsoló pontosan. Valamiért olyan emlékem van, hogy ez úgy működik, hogy mikor bakapcsolod, akkor túl lehet fordítani és akkor kapcsolja rá a kondenzátort, majd miután elengeded, akkor visszaáll a normál "Be"-kapcsolt helyzetébe. (Ez csak egy halvány emlék, de volt már nálam ilyesmi, ezért maradt meg a fejemben.)
Igen pontosan így működik azt mondta. Mint amikor elfordítod a gyújtáskapcsolót az autóba. A régi ruszki kapcsoló is ilyen volt az viszont egy nyomógombbal mindent bontott. Sajnos olyan rossz állapotban volt, hogy inkább ez lett rá rakva. Múltkor valaki hirdetett itt egy ugyanolyat de valami horror áron.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2023
És orosz köszörűn volt olyan, aminek a start gombját lehetett " jobban " benyomni az indításhoz.
Ilyen volt rajta?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |