Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Mindent átnéztem, mikroszkóp alatt is, de semmi anomália nincs.
Közben találtam aliexpressen 6000-ért ugyan ilyen csak érintő panelt, ha megjön kiderül van-e változás. Amúgy nekem is ez volt a gondolta, hogy szobai használtra egérrel jó lehet, meg van neki videó kimenet, így lehet nagyobb kijelzőt is tenni rá.
Csak érintő panelt találtál? Ne kapkodj, előbb arról győződj meg, hogy nincs-e gyárilag túlságosan rágyógyítva az LCD-re az érintő paneled, nehogy hazavágd a kijelzőt is a csere közben.
Csak érintő igen, és körben a szélén van ragasztva a műanyag kerethez, nincs laminálva a kijelzővel.
Óvatosan kéne leválasztani az érintő panelt, hogy az LCD ne sérüljön.
Van lehetőség szoftverben kalibrálni az érintő panelt? Mert azzal majd korrigálhatod az esetleges pozicionálási tökéletlenségeidet, miután az újat felraktad.
Igen van kalibrálás, azzal kezdtem, hogy azt megkerestem, de ott sem működött az érintő nagyrésze. Ipad 4, és Air érintőt már cseréltem, csak nem lesz olyan vészes.
Akkor nincs más hátra, mint előre, és lehet reménykedni, hogy a csere után megjavul.
Expressone hozza, így 2 héten belül megjön az érintő. Addig le sem veszem a régit, hanem rákötöm az újat és mehet a próba. Ha jó, akkor jön a csere.
Meg is jött a kijelző. Meg volt a csere, és szépen működik, ahogy kell! Ennyiért megérte!
Köszi a segítséget!
Sziasztok! Egy ford focus fejegység, ha GPS használatban van, időnként véletlenszerűen max hangerővel egy olyan szisszenés szerű hang hallatszik a hangszórókon. Amikor a navigáció hangja megszólalna, akkor történik ez. Nagyon idegesítő mi lehet ennek az oka? Már szétszedtem átnéztem a forrasztásokat is semmit nem találtam. Szerintem a navi programja csinálja ezt. Felraktam egy másik igo primo szoftvert azzal is előfordul ez az anomália. A választ előre is köszi.
Üdv adott egy ismeretlen kínai autós fejegység, gondoltam kipróbálás gyanánt külső tápegységről elindítanám a készüléket. De nem szeretném össze-vissza kötözgetni, lehetséges-e a készülék ilyen módon való elindítása? Illetve ez esetben hová csatlakoztassam a tápot, hogy tuti elinduljon? Előre is köszönöm a segítséget.
Persze. 32-34 a pozitívra, 36 a negatívra megy.
Igen, javításhoz is szoktuk tápra tenni. Rá is van írva, de a sárga az állandó +12V (Accu) a piros a gyújtás +12V A Fekete az a GND. Ha hallgatni is szeretnéd, a hangszórók az elsők a zöld és szürke párra kötendők.
Egy 500mA-es 12VDC kis trafós adapterrel inkább ne próbáld. Az igazi egy 12VDC kapcsolóüzemű és legalább 2A-es táp lenne...ha hajtani is akarod, akkor még nagyobb.
Lehet kapni párszáz Ft-ért ISO csatlakozót, amivel egyszerűen csatlakozhatsz hozzá.
Nekem csak Analóg tápjaim vannak itthon. Igen ez ISO csatis, az Alfa rádió ilyen. A felső sorban vannak a spéci kontaktok CAN, Kormánykerék, stb. A tanyán a mellékletekben fenn van a bekötés.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2023
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Ha minden kötél szakad és megfelelő méretűek az ISO csatlakozás érintkezői, akkor akár egyesével is csatlakozhatsz rájuk sarus vezetékek által, csak célszerű szigetelő szoknyákat húzni a sarukra. Van egy régi autórádióm, amit pontosan így kötöttem be szobai használatra.
A tápegység pedig ne legyen olcsó kis dugasztáp. A 12V táp amivel én táplálom az autórádiómat az egy laptop töltőhöz hasonlító "tégla", 0.4A (48W MAX.) kimeneti teljesítménnyel ‒ inkább legyen túlbiztosítva a tápegység. Hangszóróknak pedig bármi 4-8Ω közötti megfelel, akár régi hifi hangszórók is.
Szia! a 48W az 12V-on 4 A! Ajánlott is ekkora táp.
Kiegészítés:
A "gyenge" táp nem várt hibákat okozhat. Nálam például simán elviszi a trafós stabilizálatlan táp is normál hangerőn, de ha nagyon nekivadulok, akkor egyszer csak hangerő csökkentés gombra is növeléssel reagál. De nem kell vadulni, mert azon a hangerőn, ahol ez még nem jelentkezik, is tökéletesen megfelel... ACC pontra pedig érdemes egy kis akkut vagy elemet tenni, hogy tápkimaradásnál ne felejtse el programot. De ez is ritkán fordul elő, csak ha valaki kitépi a falból a hálózati zsinórt, mert nem találja meg a ki/be gombot a rádión. Idézet: „ACC pontra pedig érdemes egy kis akkut vagy elemet tenni, hogy tápkimaradásnál ne felejtse el programot.” Arra lehet (közelítő) választ adni, hogy az mekkora is legyen? (tudom, hogy ha kipróbálom, az a biztos, de hátha...) Egyelőre kis, pár Ah-s 12V-os akkura gondolok, de ha kisebb valami is elég lehet (pl egy "9V" akku is), akkor lehet, hogy arrafelé "agyalnék"
Ui: (Gafly-nak még) Szerintem te a B+-ra gondoltál, hiszen pont a ACC-ot kapcsolgatjuk le-fel a kulcsot csavargatván.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2023
Igazándiból én ezt tartogatom pár éve emiatt, dióda meg ellenállás akad a ládafiában.
De ha elviszed, akkor adok hozzá két sarut is.
Igen, ilyesmiről álmodtam. Alig néhány Ah, és sz eredeti tápfeszültségével egyező, valószínűleg ez felelhet meg legjobban.
Csak az akaszt meg a dologban, hogy (mint írtad is) ugyanerre a célra tartogatod. Most akkor orozzam el tőled?
Orozzad, adok hozzá még két sarut is.
Az a 2,5 V ami még van benne, az a bónuszcsomag része. Arra teljesen jó, hogy kikapcsolás után ne felejtse el az állomásokat...
Én csak azt írtam, ami a tápon fel van tüntetve, ha félre van írva, akkor az a táp gyártója volt, nem én. Valóban, nem ajánlott alulméretezett tápot használni, bár nem szoktam "vadulni", alacsonyabb szobai hangerőn szokott menni, bár nem tudom, hogy egy kazettás autórádió mennyi áramot szokott felvenni.
Arra is gondolj, hogy amíg hálózatról kap tápot az autórádió, addig valahogyan tartsa az akku szintjét is, mert ha csak simán bekötöd, akkor fennállhat az esélye, hogy idővel lemerül és ettől kiürül a memória.
A 0,4A a primer oldali áram lehet. A 12V-os oldalra 48W-ra 4A jut, ahogy írták neked.
Esetleg ismeri valaki a 2017-s VW Tuareg kombinált ( NAVI nagy display) autorádioját? A hangszorok össze vissza mennek, van amikor egyik sem, van amikor csak a magas hangok. A rádion csak a hangerö müködik rendesen sem a balance, sem a fader, sem a hangszin nem müködik rendesen. A képernyön lehet mindent állitani, csak a hangon nincs változás, márha szol valamelyik hangszoro. A barátom a fejegységet ki tudta szedni de ott nincs erösitö. A gépkönyv szerint állitolag a szönyeg alatt van, de ott nincs semmi. Személyesen meg nem láttam, de tegnap a haver egész nap keresgélte, s közben itt ott elkezdett szolni minden hsngszoro, de a hibát nem lehetett lokalizálni. Amikor összeszerelte megint csak hol az egyik, hol a másik hangszoro szol.
Sziasztok!
Lehet nem ide kellene jönnie, de talán legközelebbi téma ez. Autómban cserélek 4db mélyközép hangszórót, 4db magassugárzó marad. Csatolok képeket amin látni a Ford hangszórót, rajta az aluláteresztő szűrőt. Másikon a Hertz hangszóróhoz kapott "hangváltó", elég gagyinak nézem. A Hertz hangváltó kondenzátor a mélyközéppel sorban van. Tekercs a magas kimenettel sorban van. Ha jól mértem ki. Ez a gagyi kategória gondolom én. A gyári hangszórón ott a LC alul áteresztő szűrő. Csatlakozóról párhuzamosan megy a magashoz, ahol soros kondenzátor van a felüláteresztőhöz (sajna ezt nem néztem meg jobban, de gondolom így van). A kérdésem a következő: Jobbnak néz ki, ha inkább a gyárin lévő tekercset és kondit rakom az új Hertz hangszóróra? Vagy építsem be a hangváltót amit adtak hozzá (magasról vegyem le a kondit)? Köszönöm a segítéget!
Szólni fog mindenképpen.
Autóban hangminőségről beszélni értelmezhetetlen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |