Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   552 / 621
(#) Massawa válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 23, 2023 /
 
Hol irtam hogy elektromosan?
Közben már a beszélgetés szerteágazott, innen a felreértés.

Az eredeti téma a melegitett mosoviz volt. És otthon is általában meleg vizben mosogatunk, de az autoiparban itt ott feltünik az ötlet, majd eltünik, pedig teljesen ingyen van, csak a motor termelt melegét hasznositaná.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2023
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Nov 23, 2023 /
 
Azért van 1-2 dolog, amit meg kell oldani. Megoldani = fejlesztés = költség.
- A hűtővíz simán lehet üzemszerűen akár 80-90°C-os és zárt, miközben a szélvédőmosó nyitott (természetesen le van zárva, de nem hermetikusan, mint a hűtővíz-rendszer), és azon a hőmérsékleten már erősen párolog az ablakmosó alkohol-tartalma.
- A hűtővíz-tartályt kb. bárhol el lehet helyezni, ahol van hely, de ha a hűtővíz-rendszerhez kapcsolódik, akkor már meg kell gondolni az elhelyezését.
- Több cső, több csatlakozás , több hibalehetőség.
- Ablakmosó folyadékot "akárki" utántölthet, de ha az fel van melegítve üzem közben akár 60-70°C-ra, akkor már nem "bolondbiztos". Vagy bonyolult megoldással figyelni kell a hőmérsékletét, és korlátozni a felmelegedését.
- A nagyon felmelegített ablakmosó leforrázhatja a tulajt. Nyilván nem menet közben, hanem amikor megáll a kocsival pl. egy parkolóban és kiszáll, hogy lepucolja az ablakot. Ne az értelmes ember szemével nézd, hanem egy amcsi jogászéval...

A gyártó szemszögéből nézve több vele a macera, mint az előny...
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Alapvetö félreértések vannak az irásodban. Azon a régi megoldáson semilyen extra hidraulikus kapcsolat nem volt a kocsi hütőrendazere és az ablakmoso rendszer között. ( és meg volt oldva). Senki nem akarja a mosovizet 80 fokra felmelegiteni.
Valoban csak a mechanikus elhelyezésről illetve kialakitásrol van szo. Semmi köze az auto hütőviz rendszeréhez, azért semmi extra figyelem nem kell.
Csak egy primitiv példa. Az ablakmoso csővezetékét, ami a vizet szállitja a szélvédőre ( vékony kb 10 mm-es cső) ha rácsavarod kivülröl egy fütövizet tartalmazo vastagabb csöre (gumi) 10-15 menettel, az átvesz annyi meleget, hogy a mosoviz mire az üvegre ér melegebb ( de biztosan nem 80 fokos) mint a tartályban volt.
Ezért csodálkozom az utolso mondatodon, hogy a “szerencsétlen” gyártonak milyen komoly feladatot kellene megoldania.
Az egyik uj kocsiban 27 kis villanymotor van mindenféle korábban ismeretlen funkciora. A motorok többsége nem is egyforma, és mindegyikre extra követelméynek vannak, többek között milyen hangos a müködésük stb. Sok 20-30 éves kocsiban egy sem volt. ( csak az egyik autoüllésben 7 motor van mindegyik egyedi müködésü. Azok kifejlesztése szerinted egyszerü és olcso volt?
(#) somitomi válasza Massawa hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Nem mondtam, hogy rossz megoldás, egyszerűen nekem még sosem hiányzott. Fel sem merült bennem, hogy bármiért melegíteni kéne az ablakmosót és most sem érzem úgy, hogy lemaradtam volna valamiről.
Fűthető szélvédőnek ellenben többször örültem már nagyon és nekem a rászáradó kosszal se volt gondom eddig soha, pedig a pára miatt pont téli retekben a legvalószínűbb, hogy bekapcsolom.
(#) somitomi válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Az amúgy elég durva. Én mondjuk nem használom napi szinten az autót, de utoljára tavaly ősszel töltöttem bele téli folyadékot és ahhoz is leszívtam vagy egy liter nyárit a tartályból. Lehet meg kéne néznem, hol tart
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Nov 24, 2023 / 1
 
Azért a 27 db extra (és részben felesleges...) motorért sokkal többet el tudnak kérni (annyival drágább a kocsi), mint amennyit egy egyszerű plusz 1 méternyi csőért nem.
A 27 db motor közül előbb-utóbb elromlik valamelyik (esetleg tervezetten...) és a tulaj viheti a szervizbe, ami bevétel a szerződött műhelynek és a gyártónak (természetesen csak a sajátjukat lehet beszerelni) egyaránt.
Ha egyszerűen arra vezetik a csövet, az ritkán romlik el, és ha igen, akkor azt "pár forintért" bárki, akár a "sarki autós-szaki" vagy a "mindenhez értő szomszéd" simán kicseréli -> nem generál bevételt a gyártónak.
Viszont végig kell gondolni, hogy hol, milyen útvonalon vezessék el azt a csövet, hogy ne lötyögjön, ne akadjon bele semmibe, ne zavarja a komolyabb szerelést és ez már fejlesztés kb. 0 haszonnal (a gyártónak).

Mert a gyártás célja nem az, hogy neked vagy nekem legyen egy használható autóm, hanem az, hogy a cég tulajdonosainak legyen minél több osztalékuk. Ha a legtöbb autóban lenne ilyen, akkor a többiek is beépítenék, nehogy emiatt hátrányba kerüljenek. De addig ez egy "felesleges kiadás" a gyártónak.
(#) lazsi válasza somitomi hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Van, aki emlékezetből vezet, más szereti látni mi van előtte...
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Tudod az attol függ ki mennyit és hol vezet. Én évekig évi kb 30000 km ültem a volán mögött és sok utam főleg télen szörnyü volt, amikor 6-700km-t kellett szakado hoban a karosszériára fagyo fagyó ködben vezetni.
Érdekes a mai valamivel kisebb kocsimban 5 literes a tartály a régiben meg csak a fele volt. Föleg a hoban sokat segitett volna a melegebb mosoviz ( a hátso üvegen, mert csak a viz maga is lemossa a mocskot, a hideg nem és az ablaktörlö csak szétmaszatolja).
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
De ugye azért van néhány autogyár ahol elgondolkodnak ilxen ügyeken, mert a jelnelegi kocsimban megoldották a fuvókák melegitését, az ablaktörlö automatikus müködését, igaz nem a hátso ablakon, pedig az szerintem hasznosabb lenne mint elől. Szoval igen mindenkit a pénz hajt, de néha nagyon hiányzik az ész meg a tapasztalat. ( pl a jelenlegi kocsit nyitott ablakokkal be tudom zárni, de utolag már nem lehet az ablakokat felhuzni - ami meg egy olcso auton is adott). Igy vissza kell menni a kocsiba, be kell ülni, bedugni a kulcsot és csak utánna lehet az ablakokat müködtetni majd kiszállni és bezárni a kocsit. A legszomorubb, hogy a gyárnak még magyarázata is van a baromságra.)
(#) nagym6 hozzászólása Nov 24, 2023 /
 
Mindenképpen fagyálló kell az ablakmosóba, mert álló helyzetben akkor is befagyna, akármilyen fűtése lenne -csak üzem közben. Meleg motornál az üvegre érve azonnal lehűlne a fűtött ablakmosó.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Ez nem vitás, meg jo ha van benne némi üvegmoso szer is.
(#) Epu2 válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Fagyállót tilos az ablakmosóba önteni, mert mérgezi a környezetet.
Volt egy bogaram amiben nem volt fűtés elől. Az ablak úgy be tudott fagyni, hogy csak na. A pára is ráfagyott belül. Kínlódtam vele, míg rájöttem a beltérből ventilátorral hajtott levegőt fújtam rá. Kivűlrőn nem segített semmi. Az erős téli mosó is csak addig hatott, míg ki nem párolgott az alkohol. A szélvédő fűtése ér valamit, ami csak addig kell amíg meg nem jön a langyos levegő.
(#) nagym6 válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Idézet:
„Fagyállót tilos az ablakmosóba önteni”
Nem a hűtővíz fagyállóra, hanem az eredetileg fagyálló szélvédőmosóra gondoltam.
(#) somitomi válasza lazsi hozzászólására (») Nov 24, 2023 / 2
 
Mondjuk azért az autógyártók nem ennyire a forintosítható profit alapján terveznek, szoktak kitalálni filléres ügyes megoldásokat. Az én autómban például egy gumi "nívópálca" van az ablakmosó tartály kupakjához rögzítve, amin látni a folyadék szintjét. Anyukám Renault-jában az utastér szellőztetés be van vezetve a kesztyűtartóba, így nyáron a klíma azt (meg az oda berakott üdítőt) is hűti. Skodákban szoktam látni a szélvédő szélénél egy kis műanyag bigyót, ami alá (fölé?) be lehet tűzni mondjuk egy parkolójegyet az üvegre felfektetve.
Időnként eszembe jut, milyen lenne egy autóba összegyűjteni ezeket az apró okosságokat.
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Pontosan erről van szo, hogy rengeteg jo megoldás született az autoiparban, mégis gyakran még a legdrágább kocsikban is alapvető baromságok vannak, a jó ötletek meg sehol.
(#) zolika60 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Viszont a rosszakból gyűjtemény. Minél újabb annál sz@rabb.
(#) Gafly válasza somitomi hozzászólására (») Nov 24, 2023 /
 
Vegyél kínait.
(#) kameleon2 válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 26, 2023 /
 
A fagyálló az ablakmosóban isopropyl alkohol. -88°C az olvadáspontja. Mivel mi a paneleket ezzel mossuk, múltkor töltöttem az ablakmosó tartályba kiváncsiságból 2-3 dl-t. Azóta ezt mindig megteszem, mert nem maszatol és tökéletesen tisztít. Gyárilag maximum nyomelemekben ha tartalmaz az ablakmosó folyadék, de kék tinta az van benne dögivel.
(#) Massawa hozzászólása Nov 29, 2023 / 2
 
Hallom egy politikai zöld nagyágyu mondokáját, méghogy nem kell olyan gyakran telefont, PCt stb cserélgetni, mert milyen nagy pazarlás ez.
Arrol persze hallgat mint a fáradt hal, hogy a bankom bejelenti, hogy 2024. márciustól már nem támogatják a 3 éves telefonom operácios rendszerét ( miattuk két éve uj laptopot kellett vennem).
A videostudiomban már 4 generácios berendezések állnak egymás mellett, mert 20-30 éves felvételeket is itt ott használni kell, az ujabb gépek meg már azokat nem támogatják (illetve az azokhoz tartozo kamerákat) stb.
Nem tudom, hol élnek ezek a nagyszáju megmondo emberkék, amikor a mai technologia szinte évente gyökeres változáson megy át és kikerülhetetlen ezek rendszeres cseréje ami a zöldek szerint hatalmas pazarlás.
Szerintem senki nem cserélné ujabbra a müködö berendezéseit, ha nem lenne erre kimondottan kényszeritve. Ott meg nem lehet semmit tenni, mert a feljödést eddig senkinek nem sikerült megállitania.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2023
(#) vargham válasza Massawa hozzászólására (») Nov 29, 2023 / 2
 
Idézet:
„évente gyökeres változáson megy át és kikerülhetetlen ezek rendszeres cseréje”

Nem látok gyökeres változást már sok éve. Ráadásul semmi olyat nem csinálok, ami cserére kényszerítene.
Általános iskolás gyermekem egy 2006-os gépen néz YT HD videókat, írja szövegszerkesztővel a házi feladatot, zenét hallgat, csetel és rajzol.
Én egy 2009-es gépen írom a beágyazott szoftvereket. (Nézek videókat, hallgatok zenét, stb.)
Ha a feladat nem változik, nem igényel több erőforrást. Szöveget írni és hozzá zenét hallgatni például kiválóan tudok a kertben ülve a 24 éves laptopommal is. Ha a zene a telefonomról szól, akkor a WYSIWYG szövegszerkesztő elfut egy 30 feletti vason is.
Az átlagos felhasználónak, aki szöveget szerkeszt, levelezik, megnéz pár YT videót, semmi szüksége gyakori gépcserére. Sőt, akkor jár a legjobban, ha céges gépcserekor (kiárusítás) használtan vesz egy hároméveset.
Van pár felhasználási mód, ahol indokolt a minél erősebb gép: Játékok, 3D modellezés, video szerkesztés, stb.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Nov 29, 2023 / 2
 
Összekevered a fejlődést az arcátlan üzleti profithajszolással!
Szerinted az a fejlődés helyes iránya, amikor egy hardver gyártó az évtizedek óta változatlan hardver mögött folyamatosan cseszteti a szoftver, és ehhez mérten az esetleges felhasználó platformot is? Ráadásul úgy, hogy az újabb cuccai már csak WIN10-en futnak el, úgyhogy cserélheted le a gépedet?
Ja persze, hisz haladni kell a korral. Az már csak szerencsétlen végfelhasználó baja, hogy ugyanazon a számítógépen még van 3-4 hibátlanúl működő eszköze, amit mind dobhat a kukába, mert azok meg WIN10-en nem működnek.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Nov 29, 2023 /
 
Hogy azt te mindk nevezed, azt kizárolag a te bajod, de ugy van ahogy irod. Az uj SW csak W10 akatt fut, ami viszont nem tudja kezelni a régebbi eszközöket. Stb
(#) Massawa válasza vargham hozzászólására (») Nov 29, 2023 /
 
Ha figyelmesebben olvastad volna az irásomat, akkor egy kicsit más a kép, hiszen a bankom szolitott fel, hogy uj eszközre lesz szükségem márciustol, különben nem férek a náluk vezetett számlámhoz stb. Majd felhivom öket, hogy akkor járuljanak hozzá az uj eszköz beszerzéséhez, ha már ök az eddigit nem tudják támogatni. Nem elég, hogy fizetem a számlavezetési dijakat stb, meg uj drága vackot is vegyek hozzá?
(#) kameleon2 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 29, 2023 /
 
Egy dolgot tennék hozzá. Székesfehérváron egy 90 éves biztosítóberendezést cseréltek le egy olyanra, aminek 3-6 év az amortizációja és vagy 3-4szer annyi energiát fogyaszt. Szinte sírt a blokkmester. A fejlődés iránya nem mindig előre megy...
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Nov 29, 2023 / 1
 
Én is hasonlo témárol fogok a jövöhéten elöadást tartani. Az, hogy egy S&H berendezés még 100 év után is müködöképes és bármelyik eleme egy jobb mühelyben utánnagyárhato egy egész más világ, mint amikor computereket szerelnek be, és. 2-3 év után még az eredeti gyártoja sem tud cserealkatrészt adni, és ehhez jön a legujabb rendszerek kombinácioja a telekommunikácios hálozattal. Ember legyen majd a talpán aki összetudja a két mammutcég ( vasut meg telekom) dolgait, terveit phangolni, és időben előkésziteni a terepet a technologiák változására stb.
És ahogy hallom, hogy még ma is ugy állnak a dologhoz, hogy megveszik az ujat és kész. Fel sem merül ( illetve ha felmerül, akkor még nagyobb a baj), hogy pár éven belül az eredeti berendezés jelentős részét és nem olcson cserélni, frissiteni kell.
(#) somitomi válasza kameleon2 hozzászólására (») Nov 29, 2023 /
 
Azért gondolom az újonnan felszerelt berendezés tud olyasmit, amit a VES nem, mondjuk távkezelés, távellenőrzés, vágányúttárolás.
(#) granpa válasza somitomi hozzászólására (») Nov 29, 2023 /
 
Amiket mondjuk, mind mellé lehetne alkalmazni. De abban nincs "bót".
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Nov 29, 2023 /
 
Azt tudja, de azt megtudták már csinálni vagy 40-50 éve az S&H cuccal is, igaz bonyolult volt, meg sok kábel kellett, de müködött, és a mai napig üzemképes és javithato.
(#) Inhouse hozzászólása Nov 30, 2023 / 2
 
Erre nem gondoltam, néztem egy darabig, mire rájöttem, hogyan is csinálják...
(#) Massawa válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 30, 2023 / 1
 
S mindezt computer meg hasonlo cucc nélkül.
A nyáron voltam egy textil muzeumban, sajnos márcsak fényképeken mutatták a végtelen csarnokokat, ahol a gépek százai zoknikat szöttek benne szines feliratokkal, diszitésekkel.
Maga a gép egy aránylag kis emberszabásu masina volt, ahonnan a munkások csak kész zoknikat vették le. A gyárban eredetileg központi hajtást kaptak ( transmisszio) a kiálitott darabot már egy motor hajtotta. Érdekes volt a minta meg a felirat változtatása, egy kb 10x20cm-s lyukkártyával meg néhány szines spulni cserejével perceken belül elkészült és a gép már szötte is az uj zoknit az uj felirattal.
Következő: »»   552 / 621
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem